Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,572)
  • Auteur
    mattman
    Sleutelbeheerder

“touren” is misschien een groot woord. Hij staat de week na Pinkpop in Lissabon op Rock in Rio, met die info moeten we het voorlopig doen. De rest van de data in 2021 staan in augustus.

Hij staat ook op Lollapalooza Stockholm.

1+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

“touren” is misschien een groot woord. Hij staat de week na Pinkpop in Lissabon op Rock in Rio, met die info moeten we het voorlopig doen. De rest van de data in 2021 staan in augustus.

Hij staat ook op Lollapalooza Stockholm.

touche

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    rickhuissen
    Bijdrager

Ze zullen in eerste instantie vol voor Post Malone gaan, aangezien dat de naam is waarvoor zaterdagtickets zijn gekocht. Om die reden zullen ze ook vol voor Volbeat gaan op de zondag, omdat dat de naam is waarvoor zondagtickets zijn verkocht NA het reeds gannuleerde Guns ’n Roses. De kaartverkoop van de zaterdag en de zondag vielen echter tegen, dus beide dagen zullen ze willen aanvullen/verbeteren nu er allerlei opties bijkomen en vervallen vanwege het 1 jaar opschuiven. Op de zondag hebben ze dit reeds gedaan in een vroeg stadium door de kans meteen te grijpen toen Pearl Jam beschikbaar kwam. Pearl Jam + Volbeat is minimaal gelijkwaardig (maar eigenlijk beter) dan Guns + Volbeat, dus die dag is vooralsnog redelijk ‘gerepareerd’.

Voor de zaterdag wordt er momenteel waarschijnlijk het hardst gezocht naar upgrades van het programma. Ik zou het toevoegen van Kendrick Lamar de meest logische optie vinden, want dan leg je daar qua headliner wat meer gewicht in de schaal naast de grotere acts RHCP en Pearl Jam van de andere 2 dagen. Dus niet Kendrick in plaats van Malone, maar er extra bij op. Dan stel je niemand teleur die voor Malone kwam, en je geeft het gemiddelde publiek van die dag waarschijnlijk een hele mooie naam erbij, wat de kaartverkoop een boost zal geven. Ik denk nog altijd dat Malone vorig jaar al een back-up was (wellicht zelfs voor Kendrick Lamar die toen niet kon) en dat ze nu alsnog hopen op Kendrick Lamar naast (of anders in plaats van) Post Malone.

Net gelezen dat tegen eind januari het kabinet duidelijkheid gaat geven over een mogelijk garantiefonds. Ga er dus vanuit dat er in januari weinig nieuws komt, en dat we in februari wat namen mogen verwachten MITS het kabinet met goed nieuws komt…

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018 en 2019, en ik ben er weer bij in 2021!
    Wij zijn als 13e geëindigd in de Festileagues competitie!

6+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Zolang Malone nog niet terug aangekondigd is is het imo nog allerminst zeker.
    Ik geloof trouwens niet dat Kendrick de optionele headliner was van 2020, aangezien dat al lang afgetikt was voor Woh Hah destijds.
    Malone was, zo dacht ik te hebben onthouden, na afspringen van de gewenste zaterdagheadliner verschoven als vrijdag-sub naar zaterdag-head.
    Daar zat een andere naam in koker…

Voor 2021 is imo ook de vraag, waren er al namen op papier voor die editie? Mijn vermoeden is dat Metallica 1 naam is die al een hele tijd op papier staat voor een 2021 tour, dus dat weeg ik wel mee.

Zolang het qua aankondigingen stil blijft, zie ik namen als Malone, Muse, Kendrick (die al aangekondigd zijn rond die periode) niet als zekerheidjes. Dus, dan is er ook optie voor een andere headliner. Nog niet aangekondigd voor Pinkpop kan ook uit de voorzichtigheid en terughoudendheid rondom de pandemie komen, uiteraard.

PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    Oasiss
    Bijdrager

Mocht Pearl Jam niet komen, is Metallica wellicht passend op die dag. Dat past ook in het verhaal van Rick (waar ik het volledig mee eens ben)

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

ik denk dat “passend” inmiddels niet meer opgaat…
    ik denk dat er inmiddels een heel ander affiche uit gaat rollen, dat er nog veel “nog niet terug aangekondigde”-namen afvallen.

dat de lege spots op het affiche, vanaf nu volledig blanco gezien moeten worden en geheel opnieuw vorm moeten krijgen.
    dat denk ik, anders waren er eind 2020 wel wat meer bij gekomen, wat niet is gedaan

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Een beetje offtopic… maar ik had ooit eens een winter editie van BKS in gedachten. Het BKS strand vol met sneeuw, dik gekleed, kraampjes ala een kerstmarkt met glühwein, oliebollen, warme chocomel, koffie met alcoholische versnaperingen, soep, worst, etc. etc. Ook mooi aangekleed met kerstlampen in de bomen, en echt een winter thema als podium.

En dan 3 dagen achter elkaar gewoon enkel losse concerten van bijvoorbeeld Sígur Rós, Björk of Bon Iver. Dus een soort losse concerten zeg maar… maar dan outdoor in een winterlandschap. Lijkt me machtig mooi, en tegen kou kan je je kleden ;).

Hoewel ik me ook kan vinden in “zelfs Snollebollekes is ok” zou ik voor jouw idee echt wel heel wat over hebben!

Slimste Mens ook even tussendoor gewonnen. Kan niet meer missen, laatste Pinkpop headliner is bekend!

0
    Jack
    Bijdrager

Misschien The Vices als Nederlandse invaller?

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

aanhakend op de discussie of Pinkpop gaat aanpassen of voor een reguliere Pinkpop gaat.
    Gelijktijdig met Pinkpop 2021 in Frankrijk is Hellfest.
    Bij het Franse Hellfest is het all or nothing. Concessies doen vanwege het coronavirus is geen optie volgens de organisatie.
    https://festileaks.com/2021/01/hellfest-2021-past-zich-niet-aan-vanwege-coronavirus/

0
    Oasiss
    Bijdrager

Denk dat dit in NL ook zeker het uitgangspunt gaat zijn als de overheid besluit garant te staan.

0
    zworp4
    Bijdrager

Niek Murray, festivalmanager Pinkpop in NRC:

Verplaatsen kan een optie zijn, al kan het ook dringen worden als iedereen in het najaar gaat zitten.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/13/de-festivals-popelen-of-blijven-de-velden-toch-weer-leeg-a4027368

0
    Timmetje
    Bijdrager

Bij Pinkpop kwamen er van de 75.000 verkochte kaarten 15.000 terug. Murray vraagt zich af hoeveel bezoekers hun ticket nog een jaar willen bewaren als het festival niet kan door gaan. „En hoeveel kun je vragen van je bezoekers? Hoe dan ook willen we waar voor het geld geven en daar gaan we alles aan doen.”

En waar voor het geld, dat is eigenlijk „alleen maar met zijn allen op het grote veld met de namen die we hebben”

Ik vraag me echt af: Stel ze sturen mensen nu een enquete met de vraag:

”Je krijgt de keuze om dit jaar te gaan naar een editie met vooral Nederlandse en Belgische namen (Kensington, Jeugd van Tegenwoordig, Snelle, Triggerfinger, Krezip b.v.) of om je tickets met een jaar uit te stellen. Welke keuze maak je dan?”

Hoeveel mensen er dan voor de eerste optie zouden kiezen, puur omdat ze live festivals missen.

Wat zouden jullie doen? Ik zou als het veilig kon gewoon gaan.

0
    Fireball
    Bijdrager

Ik zou gaan, mits het veilig is en zonder al te veel coronaregeltjes…. verder heb ik totaal niets met DJVT en Snelle… i hate rapcrap ! maar oké, als het bij die 2 blijft zou ik serieus overwegen om te gaan, maar ja… op de camping worden toch alleen tentjes toegelaten ? geen caravans toch..? Dan zou ik dus weer afhaken… ga niet (meer) in een tentje kruipen.. dat gaat mijn rug niet houden… pendelen is geen optie, dus helaas…

0
    Joslittel
    Bijdrager

Bij Pinkpop kwamen er van de 75.000 verkochte kaarten 15.000 terug. Murray vraagt zich af hoeveel bezoekers hun ticket nog een jaar willen bewaren als het festival niet kan door gaan. „En hoeveel kun je vragen van je bezoekers? Hoe dan ook willen we waar voor het geld geven en daar gaan we alles aan doen.”

En waar voor het geld, dat is eigenlijk „alleen maar met zijn allen op het grote veld met de namen die we hebben”

Ik vraag me echt af: Stel ze sturen mensen nu een enquete met de vraag:

”Je krijgt de keuze om dit jaar te gaan naar een editie met vooral Nederlandse en Belgische namen (Kensington, Jeugd van Tegenwoordig, Snelle, Triggerfinger, Krezip b.v.) of om je tickets met een jaar uit te stellen. Welke keuze maak je dan?”

Hoeveel mensen er dan voor de eerste optie zouden kiezen, puur omdat ze live festivals missen.

Wat zouden jullie doen? Ik zou als het veilig kon gewoon gaan.

Ik lever sowieso mijn kaartjes niet in. Ik heb nu tickets voor Graspop en Alcatraz en wil daar in 2022 ook weer heen, dus dan heb ik die alvast op zak. Ik hink heel erg op twee gedachten wat betreft de Nederlandse edities. Ik verlang enorm terug naar het festivalveld dus ook met een minder programma heb ik daar een toptijd. Aan de andere kant ben je voor een weekend met gemak 500 euro kwijt en is het me dat waard met zo’n programma dat ik ook op een gemiddeld bevrijdingsfestival zie..

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

0
    Raskolnikov
    Bijdrager

Ik hou er voor komend festivalseizoen (wat dat ook moge worden) rekening mee dat er qua programma concessies gedaan zullen moeten worden.

De behoefte aan festivalbeleving is bij mij echter inmiddels dusdanig groot dat ik het voor lief neem als de programmering tegenvalt in vergelijking met andere jaren.

Ik beschouw het ook maar als een steuntje in de rug voor de festivals om toch gewoon te gaan, ook als het programma minder is. Het is me veel waard dat dit straks in betere tijden gewoon weer kan. Hoe zonde zou het zijn als festivals ophouden te bestaan door deze crisis? Net zoals ik bijvoorbeeld mijn museumjaarkaart verleng en kaartjes blijf kopen bij mijn favoriete poppodium. Gelukkig kan ik het missen; dat zal voor iedereen anders zijn.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-21 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19-21 / Rockin Park 05-10-12

1+
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Ik had bijna een Pinkpop kaartje gekocht. Áls ik die had gehad, was ik met een NL programma (als daar wel namen als De Staat, Anouk, Doe Maar, De Jeugd van Tegenwoordig, DeWolff bij hadden gezeten) wel gegaan. Met een ‘Koningsdag affiche’ met alléén maar top40/popnamen Famke Louise, Boef, Ronnie Flex, Snelle was ik hoe dan ook niet gegaan.
    Voor RW geldt hetzelfde (al heb ik daar al wel een kaart voor), als daar gewoon dEUS, Balthazar, Triggerfinger, De Staat, Eefje de Visser en dergelijke staan, zou ik denk ik wel gaan.
    Gaat bij mij wel om het affiche. Met vrienden zijn, cocktails drinken, tot laat in de nacht doorgaan kan ik thuis ook wel doen met twee vrienden. Dat was ook al voor Corona. Ik ga naar festivals voor live muziek. Dansen, gezellig met vrienden zijn, zuipen (en daardoor acts missen) kan ik allemaal thuis of in de kroeg tijdens uitgaan doen.

Daarentegen, mocht Pukkelpop (met ik zeg maar iets: QOTSA – Dua Lipa – 21Pilots als bovenkant) wél doorgaan omdat dat dan net gunstig valt i.v.m. Corona, zou ik wél een heel weekend gaan. In normale tijden was ik dan niet (óf alleen de QOTSA-dag) gegaan. Maar als dat de enige major zou zijn die wél doorgaat met een enigzins ‘normaal’ (lees: acts van over de hele wereld) programma, dan zou ik wel zo hypocriet/FOMO-lijdend zijn om een heel weekend te gaan waar ik dat in normale omstandigheden niet had gedaan. Dan is ‘een festival bezoeken’ me die 240 euro wel waard, al vind ik het affiche niet geweldig. 🙂

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

5+
    Joslittel
    Bijdrager

Ik had bijna een Pinkpop kaartje gekocht. Áls ik die had gehad, was ik met een NL programma (als daar wel namen als De Staat, Anouk, Doe Maar, De Jeugd van Tegenwoordig, DeWolff bij hadden gezeten) wel gegaan. Met een ‘Koningsdag affiche’ met alléén maar top40/popnamen Famke Louise, Boef, Ronnie Flex, Snelle was ik hoe dan ook niet gegaan.
    Voor RW geldt hetzelfde (al heb ik daar al wel een kaart voor), als daar gewoon dEUS, Balthazar, Triggerfinger, De Staat, Eefje de Visser en dergelijke staan, zou ik denk ik wel gaan.
    Gaat bij mij wel om het affiche. Met vrienden zijn, cocktails drinken, tot laat in de nacht doorgaan kan ik thuis ook wel doen met twee vrienden. Dat was ook al voor Corona. Ik ga naar festivals voor live muziek. Dansen, gezellig met vrienden zijn, zuipen (en daardoor acts missen) kan ik allemaal thuis of in de kroeg tijdens uitgaan doen.

Daarentegen, mocht Pukkelpop (met ik zeg maar iets: QOTSA – Dua Lipa – 21Pilots als bovenkant) wél doorgaan omdat dat dan net gunstig valt i.v.m. Corona, zou ik wél een heel weekend gaan. In normale tijden was ik dan niet (óf alleen de QOTSA-dag) gegaan. Maar als dat de enige major zou zijn die wél doorgaat met een enigzins ‘normaal’ (lees: acts van over de hele wereld) programma, dan zou ik wel zo hypocriet/FOMO-lijdend zijn om een heel weekend te gaan waar ik dat in normale omstandigheden niet had gedaan. Dan is ‘een festival bezoeken’ me die 240 euro wel waard, al vind ik het affiche niet geweldig. 🙂

Hier sluit ik me 100% bij aan, je verwoordt het wat uitgebreider dan ik.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

1+
    Timmetje
    Bijdrager

Ook mee eens denk ik. Als het affiche volledig NL/Belgisch is maar met goede namen zou ik absoluut gaan. Wordt het een festivalweekend met Boef, Ali B en Famke Louise dan blijf ik ook liever thuis.

Ronnie Flex is trouwens live wel écht tof. Die zou ik niet snel bij het rijtje Famke Louise, Boef en Lil’ Kleine gooien.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Ik ben bereid om heel laag te zinken in ieder geval dit jaar.

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Denk dat de meesten hier er zo wel in staan. Ben het ook wel eens met wat @Raskolnikov zegt, “Ik beschouw het ook maar als een steuntje in de rug voor de festivals om toch gewoon te gaan, ook als het programma minder is. Het is me veel waard dat dit straks in betere tijden gewoon weer kan”. Vind dat een erg mooie gedachte die ik zeker steun, alleen vraag ik me wel af of die financiële steun van iemand als ik (een student, die aan het einde van een maand niet bijzonder veel overhoudt) moet komen. Mocht ik het geld makkelijk hebben, zou ik er minder moeite mee hebben. Precies wat hij zegt, als je het kan missen is het prima.

Ronnie Flex is trouwens live wel écht tof. Die zou ik niet snel bij het rijtje Famke Louise, Boef en Lil’ Kleine gooien.

Haha ik heb hem live gezien in Lloret, daar stond hij echt te spacen op het podium en heeft nog geen minuut gezongen door z’n microfoon. Wat ik in mijn vorige bericht al zei, in Lloret tijdens een zuipvakantie geen moeite mee, op een festival wel. Maar goed, andere context op een festival natuurlijk, waarschijnlijk doet hij het daar beter. Laat ik het zo zeggen, hij zou onderaan staan bij m’n prioriteitenlijstje. Boef in Lloret was dan weer wél gewoon prima. Die stond nuchter al z’n hits zelf te zingen, achteraf nog fotootje mee gemaakt haha. 🙂

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Deel jullie meningen ook. Had ik eigenlijk vorig jaar al, met de Werchter Zomerbar. Ben toen gaan kijken naar Portland, een prima bandje die ik op de reguliere Werchter zelfs niet op mijn schema had gezet. Komt daarbij nog eens dat je aan een tafel zit enzo. Maar toch ben ik blij dat ik toen nog eens livemuziek op een festivalterrein hoorde. Was een momentje hoor, en dat voelde je ook aan de rest van het publiek.

(Ftr: Eefje, die ook op die Zomerbar speelde, had ik wel echt even graag gezien als veel internationale favos, maar was belet op haar dag…)

3+
    eh
    Bijdrager

Pearl Jam schijnt hun Europese tour wederom met een jaar uit te stellen.
    Vrees dat de mutatie virussen de nekslag zijn voor vele concerten en festivals deze zomer.

Wat een ellende

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Maar Ronnie Flex die live goed is? Dan heb ik toch steeds een andere Ronnie Flex gezien hoor.

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Pearl Jam schijnt hun Europese tour wederom met een jaar uit te stellen.
    Vrees dat de mutatie virussen de nekslag zijn voor vele concerten en festivals deze zomer.

Wat een ellende

Waaruit haal je dat?

0
    eh
    Bijdrager

De promotor van Imola heeft zoiets geroepen in de pers in Italie.

Gaat rond op diverse fora, en een ingwijde van Pearl Jam fanclub beaamde het zojuist.

Let wel, het schijnt he, maar deze persoon wist het vorig jaar ook als eerste te brengen dat de tour was uitgesteld.
    Nu hoef ik niet iedereen over me heen te krijgen die het niet met me eens zijn, ik deel alleen wat ik hoor.

Ik denk oprecht dat de schrik door de mutatie virussen behoorlijk in zit.

1+
25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,572)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.