Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,026 tot 1,050 (van in totaal 1,625)
  • Auteur
    TafkaP
    Bijdrager

Ik weet niet of het al bekend was.

Maar ik bleef even hangen bij een interview van metellica bij boulevard.

Waar werd gevraagd of ze weer gaan optreden voor grote groepen.
    Waarop de gitarist aangaf dat als alles weer kan en goed gaat ze hopen volgend jaar op festivals te staan.

Lijkt me wel echt een perfecte 3e headliner voor pinkpop

Pinkpop - 2010, 2011, 2013, 2015, 2016, 2018, 2019
    Rock am Ring - 2014
    Rock Werchter - 2012, 2017, 2019
    Fortarock - 2016
    TW Classic - 2017

2+
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Ik weet niet of het al bekend was.

Maar ik bleef even hangen bij een interview van metellica bij boulevard.

Waar werd gevraagd of ze weer gaan optreden voor grote groepen.
    Waarop de gitarist aangaf dat als alles weer kan en goed gaat ze hopen volgend jaar op festivals te staan.

Lijkt me wel echt een perfecte 3e headliner voor pinkpop

Net vlug teruggekeken, dat klinkt wel hoopgevend ja.
    Pff, RHCP, Metallica en Pearl Jam, het zou wat zijn..
    Twee van de drie gelukkig al binnen 😎

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

0
    Joe
    Bijdrager

Dan ga ik eens serieus vloeken dat Pinkpop tijdens Graspop valt.
    Droom trio headliners.

4+
    wenteldave
    Bijdrager

Droom trio headliners.

Met een goed dagprogramma ga ik dan toch wel twijfelen, hoor. Maar ja, goed dagprogramma en Pinkpop blijft een beetje een ding.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

als ze >75% van de 2020 lineup mee kunnen nemen naar 2021, dan zit dat wat mij betreft met het dagprogramma helemaal goed.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Droom trio headliners.

Ik vraag me wel af waar Metallica dan in België staat.
    Punt daarvan is, dat ik namelijk niet verwacht dat Pinkpop 3 headliners met RW gaat delen. Daar zit doorgaans minstens 1 andere bij voor Pinkpop. Aangezien ze Pearl Jam al delen. Is het de vraag of ze RHCP nog aankondigen of de 3de Pinkpop headliner…
    Ik heb de neiging om RHCP nog op Rock Werchter te verwachten en dat de derde Pinkpop headliner elders in België staat of niet in 2021 elders in Benelux.

PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    wenteldave
    Bijdrager

als ze >75% van de 2020 lineup mee kunnen nemen naar 2021, dan zit dat wat mij betreft met het dagprogramma helemaal goed.

Blijft natuurlijk altijd persoonlijke smaak, maar ik vond zelf alleen Crowded House, Deftones, Disturbed, Gojira,The Marcus King Band, The Pretty Reckless en Volbeat wel aardig. Voor de rest deed het me allemaal niet zo gek veel. Als je dan ook nog hoort dat Disturbed en The Marcus King Band waarschijnlijk gaan afvallen, dan wordt het wel een karig rijtje, dus hopelijk komen ze binnenkort met goed nieuws.
    Headliners zijn top, maar dat vond ik met RHCP en GNR ook al.

Zou me ook niet verbazen als Muse opeens als headliner bij Pinkpop opduikt.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

2+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Nou, dan… vandaag 2 weken voor de voucher-verkoop.

Het gaat langzaam krap aan worden, maar ik heb goede hoop dat komende dagen wel ietsjes van nieuws komt.
    Over de zaterdag headlinespot verwacht ik ook binnen komende 2 weken wel uitsluitsel.

even resumeren…

Bevestigd voor Pinkpop 2021 :
    Pearl Jam headliner zondag 20 juni 2021,
    Red Hot Chili Peppers headliner vrijdag 18 juni 2021,
    Twenty One Pilots, Kensington, Deftones, Frenna Deluxe, Joost, The KIK, Danny Vera, JC Stewart, NONA, Ten Times A Million, Ares, Elle Hollis

Waarschijnlijk wel vanaf affiche 2020 :
    Anderson .Paak, Volbeat, Marshmello, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Ellie Goulding, Supergrass, Of Monsters and Men, Frank Carter & The Rattlesnakes, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, Sea Girls, Saint PHNX, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Mabel, Querbeat, James Arthur, Maisie Peters,

Waarschijnlijk afvallers tov affiche 2020 :
    NL-acts : Floor Jansen, Chef’Special (ivm niet bij de aangekondigde NL-acts 9 juni)

Nog onzeker tov affiche 2020 :
    Post Malone, Lost Frequencies, Bishop Briggs, Liam Payne, The Big Moon, Disturbed, Zara Larson, The Marcus King Band, Velvet Volume.

Afvallers tov affiche 2020 :
    5 Seconds of Summer (ivm tour VS tijdens Pinkpop)
    Guns N’ Roses (vervangen door Pearl Jam / staan in Londen tijdens Pinkpop)

ik hoop zelf op snel nieuws rondom: Volbeat, Rag N Bone Man, Crowded House, Keane, Nothing But Thieves, Supergrass, Frank Carter, Gojira, Dermot Kennedy, Inhaler, The Last Internationale, The Pretty Reckless, Querbeat en hopelijk Disturbed terug op 2021 affiche.

0
    rhcp
    Bijdrager

Denk dat Arctic Monkeys wel eens de headliner op de zaterdag kan zijn.

Vandaag waarschijnlijk nieuws van Reading en Leeds (ookal is dat in augustus)
    Mad Cool heeft ook nog 3 headliners in petto.
    Ben heel erg benieuwd waar hun mee komen.

PP '18,'19,'21 // Paaspop '21 // Sziget '19
    Dagje PP '17 Ma // Paaspop '19 Zo // RW '19 Vr

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Denk dat Arctic Monkeys wel eens de headliner op de zaterdag kan zijn.

Vandaag waarschijnlijk nieuws van Reading en Leeds (ookal is dat in augustus)
    Mad Cool heeft ook nog 3 headliners in petto.
    Ben heel erg benieuwd waar hun mee komen.

Mad Cool nog 3, echt? Ik dacht werkelijk 1 nog, op de 9e juli? Ik weet niet of dat voor Pinkpop relevant hoeft te zijn, kan ook een act zijn die eind juni in VS zit en pas juli in EU?
    Reading Leeds, verwacht ik niet dat daar een Pinkpop headliner in zit.
    Misschien headliners die pas juli/augustus door europa gaan en waarvoor Pinkpop net te vroeg zit, of van die UK-acts die een headline spot pakken in UK maar voor Pinkpop ergens ’s middags op IBA staan?

0
    Timmetje
    Bijdrager

Het gaat langzaam krap aan worden, maar ik heb goede hoop dat komende dagen wel ietsjes van nieuws komt.
    Over de zaterdag headlinespot verwacht ik ook binnen komende 2 weken wel uitsluitsel.

Ik heb het je eerder gevraagd en ben nog steeds benieuwd:

Waarom verwacht je voor die de datum de laatste headlinerspot?

Ik denk dat dat ook nog wel een tijdje op zich kan laten wachten.

Artic Monkeys zou trpuwens een fijne derde headliner zijn…. al hoop ik nog steeds dat ze Post Malone weer kunnen boeken.

0
    Kereltje
    Bijdrager

Droom trio headliners.

Ik vraag me wel af waar Metallica dan in België staat.
    Punt daarvan is, dat ik namelijk niet verwacht dat Pinkpop 3 headliners met RW gaat delen. Daar zit doorgaans minstens 1 andere bij voor Pinkpop. Aangezien ze Pearl Jam al delen. Is het de vraag of ze RHCP nog aankondigen of de 3de Pinkpop headliner…
    Ik heb de neiging om RHCP nog op Rock Werchter te verwachten en dat de derde Pinkpop headliner elders in België staat of niet in 2021 elders in Benelux.

De doorgaans goed ingelichte personen hebben in het RW topic wel al eens aangegeven dat Metallica eerder op TW/Boutique zou staan.

1+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

De doorgaans goed ingelichte personen hebben in het RW topic wel al eens aangegeven dat Metallica eerder op TW/Boutique zou staan.

kan?

In dat geval zijn ze wat mij betreft wel weer een groter kanshebber Pinkpop, als het niet RW zal zijn.

Arctic Monkeys zou imo een belabberde headliner zijn. Maar ik vond het in 2014 al behoorlijk slecht en naar mijn idee heb ik in tussen tijd verder geen sympathie opgebouwd voor die band. Zou een avondje optijd terrein af worden, maar goed, dat was het met Malone ook…

Kijk als Metallica niet op RW zal staan dan zijn ze imo best kanshebber. Maar Muse geef ik momenteel voor Pinkpop de grootste kans en de meeste persoonlijke hoop.

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Ik denk dat dat ook nog wel een tijdje op zich kan laten wachten.

Artic Monkeys zou trpuwens een fijne derde headliner zijn…. al hoop ik nog steeds dat ze Post Malone weer kunnen boeken.

Waarom vind je Metallica zo raar als laatste headliner? Ze hebben zelf in dat interview aangegeven dat ze festivals doen als alles meezit toch?
    Ik vind het een goeie shout, ze staan graag op Pinkpop, ze verkopen dagkaarten als een gek.
    Arctic Monkeys zou ik trouwens ook te gek vinden, past ook ‘beter’ (voor zover dat kan) als vervanger van Post Malone dan bijvoorbeeld Metallica en Muse denk ik.
    Wel mooie kanshebbers zo met Muse, Arctic Monkeys en Metallica.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Zoals ik al een paar keer aangaf. Omdat ik absoluut niet verwacht dat ze die zonder de 3 headliners bekend de voucher verkoop starten.
    Ze kondigen met volle overtuiging aan de verkoop 14 a 18 september te starten. Dan hebben ze al iets op de korrel.
    Anders hadden ze nog lang geen verkoop datum aangekondigd of pas begin november begonnen als in 2019, of hadden ze het zelfs kunnen rekken tot pas in 2021.
    Nu, hebben ze al 2 headliners aangekondigd en geven ze aan wanneer de verkoop start.
    En voordat je daarover begint, dat staat imo los van de ticketmaster tijdlimiet van de voucher aanvragen, dat ging net als bij de andere ticketmaster events volgens dezelfde tijdlimiet, ongeacht evenement.
    Bij de verkoop hebben Mojo en Pinkpop nog zelf in de hand wanneer verkoop start, als ze dan de voucher aanvragers voorrang geven in verkoop, moet er ook voordeel in die voorrang zitten en dat is er voor de zaterdag enkel en alleen als er iets over de headliner bekend is. Voor zaterdag hebben ze nu enkel Deftones, Vera, Joost en Nona, dat gaat hem met verkoop niet worden en al helemaal niet in de voucher-voorverkoop.
    Vandaar dat ik mij niet kan voorstellen dat er met deze overtuiging een start verkoop genoemd word, zonder dat er 3 headliners tzt bekend zijn.

0
    Timmetje
    Bijdrager

Ik zeg nergens in mijn post dat ik Metallica raar zou vinden…. ik vroeg Dennis waarom hij de derde headliner al ”zo snel” verwacht.

Metallica zou voor Pinkpop en de verkoop een fantastische headliner zijn natuurlijk.

Zoals ik al een paar keer aangaf. Omdat ik absoluut niet verwacht dat ze die zonder de 3 headliners bekend de voucher verkoop starten.
    Ze kondigen met volle overtuiging aan de verkoop 14 a 18 september te starten. Dan hebben ze al iets op de korrel.
    Anders hadden ze nog lang geen verkoop datum aangekondigd of pas begin november begonnen als in 2019, of hadden ze het zelfs kunnen rekken tot pas in 2021.

Volgens mij starten ze die verkoop puur in september omdat ze in deze situatie de kaartverkoop gewoon beter vroeger dan later kunnen beginnen….’
    Zou mooi zijn als die derde headliner er dan al is maar dat staat er denk ik los van. Zijn veel meer festivals die zonder volledige line-up en/of de alle headliners bekend al hun verkoop starten.

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Ik zeg nergens in mijn post dat ik Metallica raar zou vinden…. ik vroeg Dennis waarom hij die headliner al ”zo snel” verwacht.

Metallica zou voor Pinkpop en de verkoop een fantastische headliner zijn natuurlijk.

Oh dan las ik verkeerd, excuus.
    Maar voor de datum van de ticketverkoop lijkt me redelijk logisch om die headliner bekend te maken toch?
    Zullen vast niet veel mensen zijn die voor Joost of Deftones alleen een ticket kopen.

0
    Timmetje
    Bijdrager

Zijn wel meer festivals die zonder alle headliners bekend gemaakt te hebben de voorverkoop al starten toch? Het zou mooi zijn als Pinkpop ze allemaal bekend heeft maar de datum van de voorverkoop is imo geen indicatie dat dat betekent dat er dan nu binnen twee weken nieuws komt. Al zit ik er graag naast! 🙂

0
    Oasiss
    Bijdrager

Arctic Monkeys zou het affiche voor mij wel ineens een heel stuk interessanter maken.

2+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Volgens mij starten ze die verkoop puur in september omdat ze in deze situatie de kaartverkoop gewoon beter vroeger dan later kunnen beginnen….’
    Zou mooi zijn als die derde headliner er dan al is maar dat staat er denk ik los van. Zijn veel meer festivals die zonder volledige line-up en/of de alle headliners bekend al hun verkoop starten.

Pinkpop hield zich in verleden nooit op aan start verkoop van andere evenementen.
    Enkel afgelopen jaar starte de verkoop voordat GnR bekend was. Maar volgens mij was dat een bewuste keuze, om die verkoop voor die aankodiging te starten, als imo een soort presale.
    Daarbij is voor mij de start verkoop van een “geheel nieuwe editie” heel anders dan de situatie nu. De situatie nu is dat het in principe de al gekochte tickets voor de 2020 editie is en de keuze gegeven wordt om deze voor de reguliere verkoop om te zetten naar 2021. Dan moet er wel keuze mogelijkheid zijn.
    Maar wat ook meespeelt is dat in een recent interview rond Pinkpop 2020 met Rob Trommelen met Vera Claessen en Wieneke Wennekes, Rob aangaf dat de verkoop in november los moet of eventueel rekken tot januari.
    Er is dus een ontwikkeling in tussentijd die er voor heeft gezorgd dat de verkoop al begin september start, 2 maanden eerder. Daar moet iets achter zitten, dat denk ik…

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Arctic Monkeys zou het affiche voor mij wel ineens een heel stuk interessanter maken.

ik wil je reactie wel weer eens zien als de dagindeling komt

0
    Timmetje
    Bijdrager

Pinkpop hield zich in verleden nooit op aan start verkoop van andere evenementen.

Ze hebben in het verleden ook nooit te maken gehad met een gecancelde editie (door een pandemie) en voucher-aanvragen.
    Ik denk dat dit de grootste reden is dat ze eerder beginnen met de voorverkoop.

Ze hadden ook niet al eerder al twee headliners staan in september toch?

Maar wat ook meespeelt is dat in een recent interview rond Pinkpop 2020 met Rob Trommelen met Vera Claessen en Wieneke Wennekes, Rob aangaf dat de verkoop in november los moet of eventueel rekken tot januari.
    Er is dus een ontwikkeling in tussentijd die er voor heeft gezorgd dat de verkoop al begin september start, 2 maanden eerder. Daar moet iets achter zitten, dat denk ik…

Dat is dan wel weer interessant! Kan je voorgevoel nu ook beter volgen.

Wat wil je daarmee zeggen? ❓ 😛

0
    Oasiss
    Bijdrager

Mijn verwachtingen zijn uiterst laag, dus dat valt hopelijk mee ;-).

2+
    PJ
    Bijdrager

Zomaar een gedachte…..De sector heeft het heel zwaar gehad en nog steeds zijn de vooruitzichten gewoon slecht.
    Zou het niet zo kunnen zijn dat de vvk gewoon vroeger begint omdat ze nu denken, alles wat we binnen hebben aan inkomsten is meegenomen dus starten met die vvk. Het programma wordt ondertussen aan gewerkt en als er iets te melden is gooien we het naar buiten om de lopende verkoop weer een boost te geven…..

1+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

uiteraard kan dat PJ, dat is wat Timmetje ook bedoeld…

die datum 14 / 18 september is imo zo ongewoon random gekozen, dat kan imo niet zomaar random zijn.
    en waarom ook zo vroeg aankondigen wanneer de verkoop begint, dat had ook nog gerekt kunnen worden.
    daar zit meer achter, dat denk ik.

0
25 berichten aan het bekijken - 1,026 tot 1,050 (van in totaal 1,625)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.