Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 8,276 tot 8,300 (van in totaal 8,409)
  • Auteur
    rickhuissen
    Bijdrager

Jij bent inderdaad nuchter genoeg om dat in te zien… maar er zullen een hoop mensen zijn die dat niet doen, lezen dat het nieuws Pinkpop en de lineup niet aantast, hun hotelletje lekker laten staan en ervanuit gaan dat het doorgaat. Of nog erger, mensen die dat lezen, nu nog kaarten kopen en dan straks hun geld misschien wel niet terugkrijgen.

Valse hoop. Niet sjiek. Zeg dan gewoon dat de kans minimaal is maar dat ze blijven hopen. Eerlijkheid duurt het langs. Het nieuws heeft geen impact op de organisatie van Pinkpop is gewoon belachelijk en een leugen.

Ahh oke, nu snap ik je punt beter. Wellicht kijk ik er te makkelijk overheen dat er daadwerkelijk mensen zijn die op basis van de huidige berichtgeving denken “pasen weg, meivakantie naar de klote, en de zomervakantie is ook allerminst zeker, maar Pinkpop gaat vooralsnog door, dus laten we daar dan maar kaarten voor kopen, dan hebben we mogelijk tenminste nog iets.” Daar is wat voor te zeggen. Alhoewel ik ook vind dat je bij het maken van een statement toch wel enigszins van het gezond verstand van mensen uit mag gaan. Ik denk dus ook niet dat het er ‘een hoop’ zijn, maar slechts een handvol.

Overigens, in alle redelijkheid, als ik kijk naar hoe hier mensen die nog een ietsiepietsie hoop hebben dat het festival waar ze al kaarten voor hebben gekocht misschien toch doorgaat, massaal voor gek worden weggezet, hoe moet je dan wel niet denken over mensen die nu nog kaarten kopen? Dan ben je toch helemaal met afstand het domste kuiken in het wak?

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018 en 2019, en ik ben er weer bij in 2021!
    Wij zijn als 13e geëindigd in de Festileagues competitie!

3+
    Timmetje
    Bijdrager

Ik denk dat een goed statement het combineert. Uitgaan van gezond verstand maar geen valse hoop geven. Een beetje zoals BKS dat doet bv:

https://www.bestkeptsecret.nl/corona-update-18-maart-2020/

0
    Christiaan
    Bijdrager

Normaal wordt er altijd commentaar gegeven op Jan die iedereen vertelt dat ze zich wel moeten insmeren, en nu moet er wel in Jip en Janneke taal worden uitgelegd dat het festival misschien niet door gaat?

Kom op zeg, mensen kunnen zelf toch ook wel een beetje nadenken.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 4 weken geleden door Christiaan.
    2+
    rickhuissen
    Bijdrager

Ik denk dat een goed statement het combineert. Uitgaan van gezond verstand maar geen valse hoop geven. Een beetje zoals BKS dat doet bv:

https://www.bestkeptsecret.nl/corona-update-18-maart-2020/

Ja, dit is een mooi statement. In mijn ogen zegt Pinkpop nagenoeg hetzelfde met minder woorden, maar wellicht komt dat door hoe ik het interpreteer. Sommige dingen zie ik als vanzelfsprekend, die hoef je van mijn niet te benoemen, terwijl anderen er baat bij hebben wanneer ze wel uitgesproken worden…

Valse hoop geven, zo interpreteer ik het in ieder geval niet. Dan leg je op elke slak zout naar mijn mening. Ik ga dan ook mee met wat Christiaan hierboven zegt…

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018 en 2019, en ik ben er weer bij in 2021!
    Wij zijn als 13e geëindigd in de Festileagues competitie!

0
    Timmetje
    Bijdrager

Mja…. er zit een imo een hoop verschil tussen

We weten het niet, we volgen de richtlijnen, maar vooralsnog blijven we er wel aan werken. Het zijn onzekere tijden.

En

Het nieuws heeft geen impact op het festival. De lineup blijft ook ongewijzigd.

Verder is het gewoon muggezifterij natuurlijk, maar vind het gewoon wat sneu voor de mensen die hierdoor valse hoop blijven houden. Al zouden dat er maar een handjevol zijn, wees gewoon eerlijk, dan weten de mensen waar ze aan toe zijn. 🙂

0
    Joe
    Bijdrager

Mja…. er zit een imo een hoop verschil tussen

We weten het niet, we volgen de richtlijnen, maar vooralsnog blijven we er wel aan werken. Het zijn onzekere tijden.

En

Het nieuws heeft geen impact op het festival. De lineup blijft ook ongewijzigd.

Verder is het gewoon muggezifterij natuurlijk, maar vind het gewoon wat sneu voor de mensen die hierdoor valse hoop blijven houden. Al zouden dat er maar een handjevol zijn, wees gewoon eerlijk, dan weten de mensen waar ze aan toe zijn. ?

Als ze eerlijk moeten zijn moeten ze communiceren dat het niet doorgaat.
    Dus elk ander verhaal dat ze ophangen is gelogen…

Van Ranst heeft in België alle hoop reeds weggenomen maar er is een reden dat festivals zelf het voorlopig staalhard ontkennen naar het grote publiek toe.
    Maar als je dan, ondanks dat je niet aan info over de maatregelen kan ontsnappen, toch nog kaarten koopt… sorry hoor.

In mijn ogen zegt die woordvoerder niets mis, vooralsnog gaan de plannen gewoon door voor de festivals. De verzekering zou je er maar op pakken dat je over een mogelijkheid tot afgelasting communiceert nog voor er van overmacht sprake is.

0
    Timmetje
    Bijdrager

https://www.nu.nl/muziek/6042344/mojo-directeur-over-coronacrisis-en-festivalseizoen-slechtste-timing-ooit.html

Mojo-directeur John Mulder zegt zich zorgen te maken over de doorgang van grote zomerfestivals. Mojo speelt als concertpromotor een grote rol bij onder meer Pinkpop, Down The Rabbit Hole en Lowlands.

“Voor ons – en ook voor alle andere spelers in het veld – is dit de slechtste timing ooit”, zegt Mulder tegen 3voor12. “We werken met zijn allen aan de festivals, er wordt met ziel en zaligheid getimmerd aan decors, freelancers komen binnen. Iedereen vraagt zich nu af: wat gaan we doen?”

Vanuit de overheid is besloten dat evenementen in ieder geval tot 1 juni geen doorgang kunnen vinden. Hoewel de grote festivals pas na die datum gepland staan, heeft Mulder er een hard hoofd in dat ze doorgaan.

“Eerlijkheid duurt het langst: wij maken ons daar zorgen over. Het rare is dat we op een enkele band na geen afzeggingen hebben voor de zomerfestivals. Je zou denken dat een Amerikaanse groep nu denkt: ik ga in juni echt niet naar Europa. We krijgen wel telefoontjes: gaat het door, wat vinden jullie ervan? Iedereen wacht op het moment dat het echt niet kan, tot een overmachtssituatie ontstaat. Het zou voor ons desastreus zijn als de overheid pas half mei beslist wat er na 1 juni mogelijk is.”

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

toch wel apart…

“Eerlijkheid duurt het langst: wij maken ons daar zorgen over. Het rare is dat we op een enkele band na geen afzeggingen hebben voor de zomerfestivals. Je zou denken dat een Amerikaanse groep nu denkt: ik ga in juni echt niet naar Europa. We krijgen wel telefoontjes: gaat het door, wat vinden jullie ervan? Iedereen wacht op het moment dat het echt niet kan, tot een overmachtssituatie ontstaat. Het zou voor ons desastreus zijn als de overheid pas half mei beslist wat er na 1 juni mogelijk is.”

geen verrassing…

Kaartverkoop
    Pinkpop staat 19, 20 en 21 juni op de kalender. De organisatie van het festival in Landgraaf merkt veel van de coronacrisis. “Ja, het virus en de hele situatie heeft effect op de kaartverkoop”, zegt Niek Murray van Buro Pinkpop. “Mensen wachten met het kopen van kaarten tot er meer duidelijkheid is, en dat is begrijpelijk.”

https://www.1limburg.nl/impact-corona-kaartverkoop-pinkpop-en-bospop-blijft-achter

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

statement van Pinkpop is vandaag aangepast, vooral stuk vanaf Hoewel Pinkpop…

Het is zeer begrijpelijk dat er in de huidige omstandigheden veel vragen zijn over het wel of niet doorgaan van Pinkpop 2020. De maatregelen vanuit de overheid verbieden momenteel alle evenementen tot 1 juni. Hoewel Pinkpop ná deze datum op de agenda staat, bestaat er een kans dat we op 19, 20 en 21 juni nog niet met zoveel mensen bij elkaar mogen komen. We wachten in deze op het advies van de overheid. Ondertussen gaan we er vanuit dat het festival doorgaat en zodoende gaan de voorbereidingen natuurlijk gewoon door, maar het is op vele fronten een uitdaging. Wij hopen op jullie begrip en we willen vooral iedereen veel sterkte en moed wensen in deze onwerkelijke situatie.

Stay safe!

https://www.pinkpop.nl/2020/pinkpop-corona-update/

PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    Timmetje
    Bijdrager

Netjes.

0
    eloelo
    Bijdrager

Tuurlijk cancellen bands nog niet. Ik kan aanraden om het interview met de frontman van Nothing But Thieves bij Faceculture terug te kijken, die legt haarfijn uit hoe de vork in de steel steekt. We vergeten gemakshalve dat het voor veel bands essentieel is om te touren, anders valt echt alles ineen.

Pinkpop: 2009 t/m 2019
    RW: 2018, 2019
    PKP: 2018, 2019
    BKS: 2017, 2018, 2019

0
    wenters
    Bijdrager

Tuurlijk cancellen bands nog niet. Ik kan aanraden om het interview met de frontman van Nothing But Thieves bij Faceculture terug te kijken, die legt haarfijn uit hoe de vork in de steel steekt. We vergeten gemakshalve dat het voor veel bands essentieel is om te touren, anders valt echt alles ineen.

Naar welk gedeelte skippen we? Ik vind de rest over een bepaald nummer niet interessant.

0
    eloelo
    Bijdrager

Er is een apart filmpje waar hij het over het coronavirus heeft.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

“De GGD Zuid-Limburg raadt af om de komende maanden grote evenementen te organiseren.”

https://www.1limburg.nl/ggd-komende-maanden-geen-evenementen

0
    PJ
    Bijdrager

“De GGD Zuid-Limburg raadt af om de komende maanden grote evenementen te organiseren.”

https://www.1limburg.nl/ggd-komende-maanden-geen-evenementen

Open het topic voor 2021 maar. Dit gaat hem gewoon niet meer worden Dennis……..

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

weet niet precies wat ik er van moet vinden, pagina grote advertenties Pinkpop en Rock Werchter in de nieuwe uitgave van OOR.

aan de ene kant mooi dat ze dit nog doen, aan de andere kant is het wel een beetje open wondjes open krabben.

ze geven nog een beetje hoop, dat vind ik dan wel mooi

0
    Processierups
    Bijdrager

weet niet precies wat ik er van moet vinden, pagina grote advertenties Pinkpop en Rock Werchter in de nieuwe uitgave van OOR.

aan de ene kant mooi dat ze dit nog doen, aan de andere kant is het wel een beetje open wondjes open krabben.

Het gaat echt niet gebeuren, Dennis. Die advertentieruimte is al een tijd geleden ingekocht. Sinds die tijd is de situatie alleen maar verslechterd.
    Lees vanochtend de Volkskrant en de gedachten die er zijn voor een 1,5 meter-samenleving. Festivals (en concerten) zitten er voorlopig echt niet in. Laten we hopen dat de concertscene dit najaar/winter weer gaat opstarten.

2+
    Timmetje
    Bijdrager

Die zijn waarschijnlijk voor de crisis al gekocht en ingepland.

Voor zowel Pinkpop als Werchter is (helaas) 0,0 hoop dat het doorgaat. Zet die knop om. Je geeft jezelf onnodig hoop. 🙂

0
    eloelo
    Bijdrager

Ik ga de bom toch even droppen: ik hoop dat festivals in 2021 wel kunnen doorgaan. Dat is alleszins onzeker namelijk.

0
    PJ
    Bijdrager

Ik ga de bom toch even droppen: ik hoop dat festivals in 2021 wel kunnen doorgaan. Dat is alleszins onzeker namelijk.

Laten we eerst maar eens dit jaar door komen. 2021 is nog heeeeeel ver weg….

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

En wie weet komt 2022 ook in gevaar!

Nooit meer festivals!

We staan inderdaad op hun punt dat onze festivals voor dit jaar gaan cancelen en dat wordt een zware. Laten we even stoppen met dat ongelofelijke doemdenken. Het is zo al erg genoeg. Een jaar geen festivals… ?

0
    Timmetje
    Bijdrager

Jup. Los van het feit dat het vaccin nog een tijd op zich kan laten wachten en de verloop van het virus en mogelijke immuniteit zie ik ook echt niet voor me hoe festivals vanaf dit najaar weer voor 2021 kunnen gaan boeken. Veel te onzeker allemaal. Grote bands zullen tours ook nog wel even uitstellen. Het is geen doemdenken. Het is realistisch vooruitkijken.

Laten we hopen dat concerten in 2021 wel weer kunnen. En zo niet maar niet. Jammer maar helaas. Gezondheid en veiligheid gaat voor.

Al is dit meer wat voor het coronatopic.

0
    PJ
    Bijdrager

Jup. Los van het feit dat het vaccin nog een tijd op zich kan laten wachten en de verloop van het virus en mogelijke immuniteit zie ik ook echt niet voor me hoe festivals vanaf dit najaar weer voor 2021 kunnen gaan boeken. Veel te onzeker allemaal. Grote bands zullen tours ook nog wel even uitstellen. Het is geen doemdenken. Het is realistisch vooruitkijken.

Laten we hopen dat concerten in 2021 wel weer kunnen. En zo niet maar niet. Jammer maar helaas. Gezondheid en veiligheid gaat voor.

Al is dit meer wat voor het coronatopic.

De meeste tours worden gewoon verzet naar 2021 dus grote bands haken voor voor volgend jaar zeker niet af.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Laten we even stoppen met dat ongelofelijke doemdenken. Het is zo al erg genoeg. Een jaar geen festivals… ?

Amen

0
    Joslittel
    Bijdrager

En wie weet komt 2022 ook in gevaar!

Nooit meer festivals!

We staan inderdaad op hun punt dat onze festivals voor dit jaar gaan cancelen en dat wordt een zware. Laten we even stoppen met dat ongelofelijke doemdenken. Het is zo al erg genoeg. Een jaar geen festivals… ?

Eens. Gelukkig zijn virologen geen beleidsmakers. Als je een jurist om een mening vraagt krijg je alleen juridische risico’s, als je een viroloog om zijn mening vraagt krijg je alleen risico’s over virussen. De samenleving veert op een gegeven moment terug naar de (min on meer) normale staat terwijl Corona een risico blijft. We hebben altijd een risico op besmetting met een raar virus, sars bijvoorbeeld. Het zal nooit 0 worden. Deze zomer is idd verloren maar we gaan met elkaar toe naar een samenleving waar we meer bewust zijn van de virologische risico’s en passen daar mogelijk structureel ons gedrag op aan.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

0
25 berichten aan het bekijken - 8,276 tot 8,300 (van in totaal 8,409)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.