Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 7,626 tot 7,650 (van in totaal 8,409)
  • Auteur
    wenteldave
    Bijdrager

Slechtste affiche sinds jaren. Na de vrijdag is het eigenlijk al klaar. De zaterdag wordt een tienerparty. Alleen de Deftones gooit roet in het programma voor de kids. De zondag is alleen Gojira een gewaagde booking. Twijfel, twijfel, zal ik gaan of niet? Neh, ik ga niet.

Wat versta jij onder een gewaagde boeking? Staan in ieder geval veel interessante namen door het gehele weekend heen.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

1+
    deplaat
    Bijdrager

In vergelijking met wat er meer geboekt staat is dit gewaagd en omdat het eigenlijk maar twee acts zijn die echt in het alternatieve wat hardere circuit zitten. Maar begrijp mij niet verkeerd, smaak verschilt, maar daar valt wel over te discussiëren natuurlijk. Al met al in mijn leven 12 keer bij Pinkpop geweest, maar de laatste jaren ben ik afgehaakt en rijd ik een paar kilometer verder naar Werchter. Ik gun Pinkpop het beste en hoop dat ze het kunnen volhouden met al die festivals die als paddenstoelen uit de grond komen. Maar ik vind het dit jaar ‘plat gezegd’ bagger.

1+
    Timmetje
    Bijdrager

Slechtste affiche in jaren is idd rijkelijk overdreven. 😉

3+
    mart1234
    Bijdrager

Slechtste affiche sinds jaren. Na de vrijdag is het eigenlijk al klaar. De zaterdag wordt een tienerparty. Alleen de Deftones gooit roet in het programma voor de kids. De zondag is alleen Gojira een gewaagde booking. Twijfel, twijfel, zal ik gaan of niet? Neh, ik ga niet.

Vond je vorig jaar beter ?

0
    roluf
    Bijdrager

In vergelijking met wat er meer geboekt staat is dit gewaagd en omdat het eigenlijk maar twee acts zijn die echt in het alternatieve wat hardere circuit zitten. Maar begrijp mij niet verkeerd, smaak verschilt, maar daar valt wel over te discussiëren natuurlijk. Al met al in mijn leven 12 keer bij Pinkpop geweest, maar de laatste jaren ben ik afgehaakt en rijd ik een paar kilometer verder naar Werchter. Ik gun Pinkpop het beste en hoop dat ze het kunnen volhouden met al die festivals die als paddenstoelen uit de grond komen. Maar ik vind het dit jaar ‘plat gezegd’ bagger.

Welke namen had deze poster naar jouw smaak een stuk beter gemaakt dan?

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

0
    deplaat
    Bijdrager

Nou uit Nederland: Moss, Pip Blom, Joep Beuving, Spinvis, Canshaker PI (geweldig album gemaakt en op tour) en deWolff
    Headliners: (afhankelijk of ze touren natuurlijk). The XX, The Natonal, Chemical Brothers, Liam Gallagher, Greenday. Headliners zijn lastig te vinden. Gat tussen top en subtop is kleiner geworden.
    Underscore acts doen het ook goed live. Dankzij Spotify kunnen we veel meer verschillende acts beluisteren waardoor de interesse voor hun live optredens er meer is. Denk aan: Idles, Shame, Fontaines DC, The Murder Capital, deus (oudje natuurlijk) of Adele (haha). Maar goed, Pinkpop is een mainstream festival geworden in mijn ogen. De vrijdag en de zondag gaat nog, maar die zaterdag zou voor mij een doorkomdagje worden met veel bier drinken. Ook niets mis mee!

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door deplaat.
    0
    roluf
    Bijdrager

Ik zie het al. pinkpop had een line up moeten boeken die helemaal naar jouw smaak is. Want een headliner als Liam Gallagher past veel beter bij Pinkpop dan G&R, Shame past beter dan Nothing but Thieves en Pip Blom past beter dan Chef Special. Wat jij op Pinkpop wilt zien is gewoon geen Pinkpop. Iedereen kan dit soort berichten blijven afschieten maar ze slaan nergens op. Pinkpop boekt nu eenmaal anders dan dat jij zou willen.

Er zijn wel degelijk festivals voor jou smaak. Je ziet dat de mensen die regelmatig maar pinkpop gaan redelijk tevreden zijn met de line up. Sterker nog die zouden helemaal niet de polonaise lopen voor namen die jij noemt… Voor de doelgroep van Pinkpop is dit gewoon een line up die aanspreekt.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

5+
    T. Roses
    Bijdrager

Ik zie het al. pinkpop had een line up moeten boeken die helemaal naar jouw smaak is. Want een headliner als Liam Gallagher past veel beter bij Pinkpop dan G&R, Shame past beter dan Nothing but Thieves en Pip Blom past beter dan Chef Special. Wat jij op Pinkpop wilt zien is gewoon geen Pinkpop. Iedereen kan dit soort berichten blijven afschieten maar ze slaan nergens op. Pinkpop boekt nu eenmaal anders dan dat jij zou willen.

Er zijn wel degelijk festivals voor jou smaak. Je ziet dat de mensen die regelmatig maar pinkpop gaan redelijk tevreden zijn met de line up. Sterker nog die zouden helemaal niet de polonaise lopen voor namen die jij noemt… Voor de doelgroep van Pinkpop is dit gewoon een line up die aanspreekt.

Helemaal mee eens!!!

1+
    Dr. Hannibal
    Bijdrager

Das ook helemaal geen polonaise muziek, dus dat klopt dan wel weer 😉

AKA Toolboy, de Pretentieuze Poepdoos
    Concert archive

4+
    Oasiss
    Bijdrager

Waar een polonaise in Landgraaf natuurlijk altijd wel wordt gewaardeerd.

4+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Waar een polonaise in Landgraaf natuurlijk altijd wel wordt gewaardeerd.

Querbeat?

trouwens David Quetta en Scooter oa op Superbloom in Munchen.
    Hebben nog data vrij rond Pinkpop….

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    eloelo
    Bijdrager

Toch heeft hij ergens gelijk. Namen als Shame, Pip Blom en The XX hadden ‘vroeger’ ‘gewoon’ op Pinkpop gestaan. Nu natuurlijk niet meer en dat komt voonamelijk door de aanwezigheid van BKS, DTRH en in mindere mate Lowlands. Op (grote) alternatieve namen hoef je zodoende niet meer te hopen, ik vind het al knap dat Pinkpop Anderson Paak. heeft, en dat zegt wel wat. Tijden veranderen.

Pinkpop: 2009 t/m 2019
    RW: 2018, 2019
    PKP: 2018, 2019
    BKS: 2017, 2018, 2019

10+
    avataravataravataravataravataravataravatar
    rhcp
    Bijdrager

David guetta had ik eerst op de plek van Marshmello verwacht. Maar nu er al een grootte dj staat verwacht ik David niet meer.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door rhcp.

PP '18,'19,'21 // Paaspop '21 // Sziget '19
    Dagje PP '17 Ma // Paaspop '19 Zo // RW '19 Vr

0
    ikke
    Bijdrager

Pinkpop maakt bekend dat 87% van de vrijdag kaarten verkocht zijn.

Zou de rest dan ook zo slecht lopen dan?

0
    T. Roses
    Bijdrager

Dit staat op FB:

TICKET ALERT: maar liefst 87% van de Pinkpop Vrijdagkaarten zijn inmiddels de deur uit! Mocht je nog twijfelen om op vrijdag 19 juni naar Landgraaf te komen zodat je kunt genieten van shows van onder andere Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Nothing But Thieves en 5SOS, wacht dan niet langer met het kopen van je kaarten!

1+
    wenters
    Bijdrager

Pinkpop met het eerste ticketalert. 87% van de vrijdag is al uitverkocht.

M.i. gaat die wel uitverkopen.

0
    Oasiss
    Bijdrager

Dus de andere dagen en weekendkaarten verkopen minder. Verder gaat er ook niet meer aanleiding komen dan er nu al is om een vrijdagkaartje te kopen, lijkt mij. Misschien dat de mensen die twijfelen nu wel even nog een kaart kopen, maar veel meer dan tegen één uitverkochte dag aan, gaat het naar mijn verwachting niet worden.

Bovendien is bij Pinkpop ook altijd nog even de vraag hoe creatief die 87% is berekend.

1+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Pinkpop maakt bekend dat 87% van de vrijdag kaarten verkocht zijn.

Zou de rest dan ook zo slecht lopen dan?

netjes he…

dat zijn circa 30.000-26.100=3.900
    nog maar 4000 dagkaarten voor vrijdag dus…

PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    T. Roses
    Bijdrager

Zouden deze 4 namen dan de hoogste spots krijgen op vrijdag? Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Nothing But Thieves en 5SOS?

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Zouden deze 4 namen dan de hoogste spots krijgen op vrijdag? Red Hot Chili Peppers, Twenty One Pilots, Nothing But Thieves en 5SOS?

vooralsnog staat 5SOS nog onder Kensington op de site.
    ook in het perspbericht was de volgorde:

Vrijdag
    Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Lost Frequencies – live // Ellie Goulding // Balthazar // Supergrass // Frenna Deluxe // Querbeat // JC Stewart // Elle Hollis

Zaterdag
    Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Deftones // Chef’Special // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Danny Vera // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes

Zondag
    Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // Dermot Kennedy // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // The Last Internationale

0
    eloelo
    Bijdrager

Matig hoor.

Pinkpop: 2009 t/m 2019
    RW: 2018, 2019
    PKP: 2018, 2019
    BKS: 2017, 2018, 2019

1+
    Timmetje
    Bijdrager

Dus de andere dagen en weekendkaarten verkopen minder. Verder gaat er ook niet meer aanleiding komen dan er nu al is om een vrijdagkaartje te kopen, lijkt mij. Misschien dat de mensen die twijfelen nu wel even nog een kaart kopen, maar veel meer dan tegen één uitverkochte dag aan, gaat het naar mijn verwachting niet worden.

Bovendien is bij Pinkpop ook altijd nog even de vraag hoe creatief die 87% is berekend.

Vrijdag verkoopt idd misschien uit.

Ben benieuwd hoeveel weekendtickets ze hebben verkocht. En waar de zondag op hangt. Die dag gaat aardig rustig worden denk ik. Zaterdag moeten voor dagtickets ook nog een paar knallers bij.

Wel wijs dat ze dit jaar eerder zijn begonnen met aankondigen iig.

0
    rickhuissen
    Bijdrager

De enige noemenswaardige verschuiving kan nog komen zodra ‘de rest’ van het programma bekend gemaakt wordt. We naderen langzaamaan de periode waarop normaliter de persconferentie is. Alhoewel die dit jaar niet meer gehouden wordt, zou dat moment nog wel gebruikt kunnen worden om een grote drop aan namen te doen. Dan is 90-95 procent bekend, en kunnen mensen nog kiezen om op basis van de gehele line-up kaarten te kopen…

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018 en 2019, en ik ben er weer bij in 2021!
    Wij zijn als 13e geëindigd in de Festileagues competitie!

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Ben benieuwd hoeveel weekendtickets ze hebben verkocht. En waar de zondag op hangt. Die dag gaat aardig rustig worden denk ik. Zaterdag moeten voor dagtickets ook nog een paar knallers bij.

ben ook wel benieuwd naar de weekendtickets, ik vermoed rondom de 30.000 weekendkaarten.
    De zaterdag en zondag zullen nog wel onder / rondom de 15.000 a 20.000 dagkaarten hangen dan denk ik.

De zaterdag verwacht ik eigenlijk nog toevoegingen voor de oude garde. Sinead O Conner op IBA en Placebo sub of zo.
    Voor de zondag verwacht ik nog wel een mainstage act, maar ook nog een NL-mainstage act.
    Iets als Di-rect, De Staat of Within Temptation zou ik die dag passend vinden voor mainstage. Een van die en dan Royal Blood of Biffy Clyro er bij, dat lijkt mij wel wat…

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

De enige noemenswaardige verschuiving kan nog komen zodra ‘de rest’ van het programma bekend gemaakt wordt. We naderen langzaamaan de periode waarop normaliter de persconferentie is. Alhoewel die dit jaar niet meer gehouden wordt, zou dat moment nog wel gebruikt kunnen worden om een grote drop aan namen te doen. Dan is 90-95 procent bekend, en kunnen mensen nog kiezen om op basis van de gehele line-up kaarten te kopen…

Nog 21 namen ongeveer…
    Over 2 weken zou normaal de perpresentatie zijn.
    Dan zal dan wel het affiche ver bekend zijn, de poster getoond worden, de podium indeling bekend worden… De maand maart kan veel brengen nog.

0
25 berichten aan het bekijken - 7,626 tot 7,650 (van in totaal 8,409)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.