Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 2620 reacties, heeft 186 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Timmetje 4 uur, 56 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2376 tot 2400 (van in totaal 2621)
  • Auteur

visdave34
    Moderator

Wil hier toch even wat over zeggen.
    Ben zelf niet op Werchter geweest dit jaar maar die negatieve reacties op Arctic Monkeys snap ik niet zo goed..
    Las op zowel Humo als De Morgen dat ze 5 sterren kregen voor hun show op Werchter …

Maar goed; kan je uitleggen wat je zo slecht vond aan de Werchter show?

Stel je maar is voor dat ze het lievelingetje van Studio Brussel een slechte recensie geven en daarmee een aantal persaccreditaties worden ingetrokken. LiveNation heeft een pak meer macht dan je zou kunnen of durven vermoeden.

Maar goed. Zeker, ik had net als @mattman hoge verwachtingen door enerzijds de leuke show van TLSP op RW16 enerzijds, door de smaakmakende AM shows tijdens de vorige album cyclus anderzijds (velen van m’n vrienden hebben hen toen gezien en waren enthousiast en ik geraakte daarna pas into muziek). M’n avond werd eigenlijk al half verpest door het kransje Britten dat het niet kon laten om luidkeels te blijven lullen door het optreden van Nick Cave ondanks dat meerdere mensen (inclusief mezelf) ze er meerdere keren hebben aangemaand om hun bek dicht te houden, lads on tour weet je wel. Het werd uiteindelijk geen Cave zoals ik ‘m in het Sportpaleis heb meegemaakt, maar magisch met die ondergaande zon was het zeker wel. Anyways, Cave sloot af en de lads kropen nog een aantal rijen naar voren (zodat ik mee in de eerste rijen werd gezogen en een dikke spot had gefixt voor Turner en co) maar wanneer je dacht dat die Britten het er een groot feestje van gingen maken dan kun je het vergeten. Ze zongen mee, maar bleven stokstijf stilstaan. Van een moshpit tijdens de hardere nummers was geen sprake in het voorvak. Turner was flets en in zichzelf gekeerd, totaal het tegenovergestelde van wat ik een uurtje daarvoor had gezien met een innemende Nick Cave. Dàt is een frontman! De oude nummers kregen vaak een nieuw Tranquilty-jasje aangestoken waardoor ook die vaak in een trage lome soep vielen en enkel de hits overbleven van AM om mezelf aan op te trekken.

Maar dit volledig off-topic.

Grappig om te lezen. Op BKS stond ik bij een groep Britten waarvan ik na een tijdje dacht, oké iets chiller mag wel. Ik vond ze daar wel heel goed overigens, maar ben ook wel vrij groot fan, dus ook verre van objectief. Ik vond juist dat er wel een goede balans tussen oud en nieuw was.

Nog een laatste off-topic van mij dan en dan stel ik voor dat het weer over Pinkpop gaat: ik was bij beide en inderdaad: op BKS was het goed en op RW was het matig. Hangt ook samen met de entourage natuurlijk (publiek, locatie, eerste dag festival vs. laatste dag etc.)

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

Rockbeer

Dat was voor mij ook de belangrijkste reden (Alleen David Byrne inwisselen voor een verpletterende show van Nine Inch Nails). Na twee van zulke goede shows voelde dit echt als een nachtkaars. Kabbelde lekker voort en was niet vervelend om aan te horen. Maar ik denk er nooit meer aan terug.

Wat doe je nu dan?

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

brucie

Nog even dit, is er toevallig nog enige hoop voor springsteen? Gezien de ‘old school’ act bekent is?

DennisvdBr
    Moderator

Nog even dit, is er toevallig nog enige hoop voor springsteen? Gezien de ‘old school’ act bekent is?

Neuh…

Waarom wel?

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Timmetje

Waarom niet?

willemjan

Is Neil Young een optie? In de ogen van Jan Smeets groter dan FM. Daarbij wil hij hem al jaren op Pinkpop.

Jasper

Neil heeft nog geen tour plannen voor zover ik weet. Nog niks aangekondigd in ieder geval. Daarnaast weet ik niet of meneer Young genoegen neemt met sub. Speelt normaal shows van 2/3 uur volgens mij en dat kunnen ze hem als sub niet bieden.

Inclusief "muziekpuriteins pielemuisje".
    Pinkpop: 2015, Best Kept Secret: 2015, 2016, 2017, 2018, Dynamo Metal Fest: 2017, Lowlands: 2018, Down the Rabbit Hole: 2018, Sziget: 2017, Zwarte Cross: 2015

rhcp

Imagine Dragons een optie als Sub? Op dit moment wel erg groot en neemt genoegen met sub denk ik.

Timmetje

Die zie ik ook wel mainen op de vrijdag.

Oasiss

Denk dat Imagine Dragons wel richting de headlinestatus aan het groeien is. Als ze als sub komen, een hele goede sub in ieder geval.

Timmetje

Zie het best nog weleens gebeuren ook trouwens dat Imagine Dragons een dag afsluit. FM, Imagine Dragons en Mumford. Zoiets.

Musiclover

Lorde, Echosmith & Sue the Night volgens Sander Hoogendoorn NPO 3 FM op Pinkpop 2019
    Is het om Pinkpop te teasen of ’n andere gimmick/joke in ieder geval gaat hij samen met Frank van der Lende dit bijna dagelijks roepen totdat PInkpop zelf gaat reageren; wellicht nieuwe strategie om DJ’s meer uitgespokener te laten zijn op vernieuwd NPO3FM die qua muziek al weer op de goede weg is naar meer alternatieve radio met eigen smoel.

Oasiss

Eens met het punt dat 3FM weer op de goede weg lijkt te zitten, maar Sander zei dit ‘per ongeluk’ omdat hij een artikel las waarin Fleetwood Mac was aangekondigd en daarin stond dat Lorde, Echosmith en Sue the Night een inspiratiebron zagen in Fleetwoord Mac. Sander was daar iets te vluchtig overheen gevlogen en riep dat zij ook op Pinkpop staan. Vervolgens werden daar wat grappen over gemaakt en (ik luisterde die avond toevallig ook) een luisteraar voor de grap had geappt naar Frank (nadat deze Lorde draaide) of hij nou goed had gehoord dat Sander had aangekondigd dat Lorde op Pinkpop staat, heeft Frank met Sander gebeld. Toen hebben ze bij wijze van grap afgesproken dat als ze het maar blijven herhalen de organisatie zo tureluurs ervan wordt dat ze Lorde (en die andere) wel móeten boeken.

Pjotrm1998

Bloc Party
    Elbow

ook kanshebbers?? Elbow heeft al 1 ander festival in duitsland staan. Meer festivals aanstaande??

Pinkpop: '15 '16 II RockWerchter: '17 II Appelpop: '16 II Stonerock: '16

Martijn

Zie het best nog weleens gebeuren ook trouwens dat Imagine Dragons een dag afsluit. FM, Imagine Dragons en Mumford. Zoiets.

Ik zou het verfrissend vinden als Mojo op Pinkpop twee ‘nieuwe’ headliners plaatst, maar het zou me echt verbazen als er niet nog een tweede grote naam naast Fleetwood Mac bijkomt.

Musiclover

Yip ik had dat gedeelte dus gemist in de ochtend; ik snap nu de context beter en herken FM als inspiratiebron bij deze acts en zie Lorde ook eerder bij BKS of DTRH Have a nice day

Rockbeer

Bloc Party zie ik niet zo snel op Pinkpop staan, zelfs niet met hun Silent Alarm. Ik zie ze eerder op BKS staan. Als sub van The Cure ofzo.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

hersenscheetje

Die zie ik ook wel mainen op de vrijdag.

Daar zijn ze toch niet groot/populair genoeg voor!? En al helemaal niet op een jubileumeditie. 🤔

Pinkpop 2004 tm2018
    Lowlands 2008 tm 2018
    Rock Werchter 2017
    ADE/dance festivals

Pjotrm1998

Bloc Party zie ik niet zo snel op Pinkpop staan, zelfs niet met hun Silent Alarm. Ik zie ze eerder op BKS staan. Als sub van The Cure ofzo.

Leek mij eerlijk gezegd ook.. hoewel t wel leuk zou zijn als ze weer es pinkpop doen. 13 jaar geleden al

rhcp

Ik verwacht morgen eigenlijk weer een naam. Mad cool heeft weer een som gemaakt en komt 3000 uit. Maar ik zou niet zo een link kunnen leggen met iemand. Misschien delen ze een headliner morgen

Pjotrm1998

Ik verwacht morgen eigenlijk weer een naam. Mad cool heeft weer een som gemaakt en komt 3000 uit. Maar ik zou niet zo een link kunnen leggen met iemand. Misschien delen ze een headliner morgen

Vm is de uitkomst 2006

Pjotrm1998

Bon Iver is opgericht in 2006 dus kan..

rhcp

Bon Iver is opgericht in 2006 dus kan..

Reken foutje 😉
    Bon Iver zou geen headliner zijn. Laatste jaren maakt pinkpop de eerste week 2 headliners bekend.

ramon

Vandaag kaarten voor Rammstein weten te bemachtigen. Binnen een uur uitverkocht. Het verbaasde mij echter dat er geen tweede concert wordt aangekondigd. Zou dit nog iets kunnen betekenen voor pinkpop?

pp2017

Die rekensom is natuurlijk om uit te rekenen hoe duur een weekendkaart dit jaar gaat zijn voor Pinkpop

25 berichten aan het bekijken - 2376 tot 2400 (van in totaal 2621)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.