Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 8423 reacties, heeft 280 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Timmetje 3 uur, 25 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1101 tot 1125 (van in totaal 8424)
  • Auteur

PJ

We vergeten iedere keer met dikke viltstift Lenny Kravitz te noteren. Zijn Europese tour “eindigt” op 6 juni in Brussel. Geen Nederlandse datum en het moet heel raar lopen als hij niet voor 7,8,9 of 10 juni wordt geboekt. Was vroeger een van de vaste headliners maar nu natuurlijk een ideale sub voor Coldplay oid.

Hij kan makkelijk Bospop headlinen maar een optie voor PP als sub is het zeker ook!

bcmrmaybe

Download komt morgen ook met de eerste headliner

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Rockbeer

Zal vast Kiss zijn. Ik geloof nooit dat Tool zoveel plekken gaat headlinen. Slipknot al helemaal niet. Terwijl Kiss wel een vrij veilige harde naam is waar heel veel mensen op af gaan komen. Mij niet gezien trouwens.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

PJ

Download komt morgen ook met de eerste headliner

Rammstein?

superginger

Morgen kwamen vgm heel wat metalfesitivals met hun eerste naam. Gitarist van rammstein heeft bevestigd dat ze eind oktober met nieuws komen rond tour. 1+1=2?

Paaspop: 2014 / pukkelpop: 2015 - 2017 / pinkpop: 2016 / rock werchter: 2017 / Down the rabbit hole: 2018

DennisvdBr
    Moderator

Zal vast Kiss zijn. Ik geloof nooit dat Tool zoveel plekken gaat headlinen. Slipknot al helemaal niet. Terwijl Kiss wel een vrij veilige harde naam is waar heel veel mensen op af gaan komen. Mij niet gezien trouwens.

Ik denk dat je TOOL onderschat.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Timmetje

Ik vind Tool tof maar da’s toch geen festivalband? Zie die liever zaalshows doen.

Christiaan

Die stonden vorig jaar al op Resurrection festival. Rammstein staat niet op Novarock. Dus moet haast wel Slipknot zijn (of heel misschien Tool).

DennisvdBr
    Moderator

Er zit een mooi roze gaatje in de tour van Fleetwood Mac…

What tour dates are Fleetwood Mac playing?
    June 6 2019 — Berlin, Waldbühne
    June 13 2019 — Dublin, RDS Arena
    June 16 2019 — London, Wembley Stadium

edit:

via Facebook

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  DennisvdBr.

Rick

Ik moest er ook aan denken toen ik de data voorbij zag komen, zou precies ertussen passen, en dan kunnen ze zelfs die minimale 3 dagen rust ertussen aanhouden.
    Maar is dit een band waarop het PP publiek zit te wachten, vraag ik me dan toch af

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  Rick.

DennisvdBr
    Moderator

Zullen we gewoon doen:
    Iron Maiden – Fleetwood Mac – Coldplay

gokje hoor…
    Roept u maar…

Rick

Zullen we gewoon doen:

gokje hoor…
    Roept u maar…

Drie nieuwe headliners, Hard, classic en pop/modern
    Drie absolute gigianten.
    Waar kan ik de petitie tekenen voor deze headliners?

Timmetje

Zullen we gewoon doen:

gokje hoor…
    Roept u maar…

Coldplay mag doorkomen. Ik swap Iron Maiden voor Kendrick Lamar en Fleetwood Mac voor Muse, Lady Gaga of P!nk

PJ

Je bent het er vast niet mee eens maar ik denk dat Rammstein meer tickets verkoopt dan Iron Maiden. Coldplay lijkt me een zerheidje gezien jou uitlatingen 😉 FM mag van mij alleen die gaan denk ik voor een losse show met die vernieuwde line up….

Timmetje

Ik zie Coldplay eerder een los Goffertconcert geven

Martijn

Fleetwood Mac met nog twee á drie andere goede bands zou voor mij een goede reden zijn om volgend jaar nog eens naar Landgraaf te trekken, zou dat een hele nette headliner voor een jubileumeditie vinden.

Jesper

Bonnie Tyler staat 11 mei in TivoliVredenburg in Utrecht, wordt volgende week ergens aangekondigd. Ook zo’n classic naam in de buurt van Pinkpop.

eloelo

Ik noteer alvast Fleetwood Mac en Coldplay.

Wessel

Ik noteer alvast Fleetwood Mac en Coldplay.

Dit zou echt heel erg goed zijn. De 3e headliner boeit dan voor geen reet.

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

mattman
    Moderator

Coldplay boeit me geen hol, maar als Fleetwood Mac er staat, dan ik ook.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Ik dacht ze ook de aankomende tour eindelijk eens te zien… Maar zonder Lindsey Buckingham… dat maakt het verhaal toch anders voor mij. En dan Neil Finn er nu bij… veel respect voor de man, maar Neil Finn = Crowded House. Ik voel het een beetje aan als AC/DC die met Axl Rose tourden… bij zo’n dingen heb ik een naar gevoel. Ik ben helemaal geen Axl Rose-hater, integendeel zelfs, maar Axl Rose = Guns N’ Roses.

Timmetje

Dat heb ik dan weer andersom. Staat Coldplay er dan staat Timmetje er ook

mattman
    Moderator

Ik dacht ze ook de aankomende tour eindelijk eens te zien… Maar zonder Lindsey Buckingham… dat maakt het verhaal toch anders voor mij. En dan Neil Finn er nu bij… veel respect voor de man, maar Neil Finn = Crowded House. Ik voel het een beetje aan als AC/DC die met Axl Rose tourden… bij zo’n dingen heb ik een naar gevoel. Ik ben helemaal geen Axl Rose-hater, integendeel zelfs, maar Axl Rose = Guns N’ Roses.

Ja, dat maakt het zeker een stukje minder boeiend. Hou van de FM muziek, maar kan niet ontkennen dat Buckingham een sleutelfiguur is, ook op het podium. Heb spijt dat ik ze niet gezien heb toen ze nog in de klassieke lineup toerden. Die is een soort Queen + Lambert aangelegenheid. En toch lijkt me het een leuke band om eens te zien.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Ja, dat maakt het zeker een stukje minder boeiend. Hou van de FM muziek, maar kan niet ontkennen dat Buckingham een sleutelfiguur is, ook op het podium. Heb spijt dat ik ze niet gezien heb toen ze nog in de klassieke lineup toerden. Die is een soort Queen + Lambert aangelegenheid. En toch lijkt me het een leuke band om eens te zien.

Fleetwood Mac stond altijd bekend om de drie vocalisten, dat er eentje afvalt is kut maar dat maakt het gelukkig nog geen Queen + Adam Lambert situatie.

PJ

edit:

via Facebook

FM dropt normaal gezien alle tourdata tegelijk. Ben niet anders gewend. Het zou me niets verbazen dat ze in Europa dus enkele festivals aandoen.
    Jan heeft ook vorig jaar al aangegeven dat ze met hen in gesprek waren. Hij zei het wel niet met zoveel woorden maar dat ging natuurlijk om FM.
    Nu ze zo hun data droppen is het voor mij wel duidelijk.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 4 weken geleden door  PJ.
25 berichten aan het bekijken - 1101 tot 1125 (van in totaal 8424)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.