Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

25 berichten aan het bekijken - 9,326 tot 9,350 (van in totaal 9,391)
  • Auteur
    eloelo
    Bijdrager

Heerlijk slopend weekendje pinkpop gehad komt door mijn knie lopen is soms nog een pijnlijk verhaal sfeer was heel gemoedelijk en gezellig wc volgend jaar beter te lange wacht rij de bands die ik goed vond toch wel the cure niet helemaal mijn soort muziek maar wat spelen ze enorm goed golden earring zo als ik al een beetje verwachte bij lange na niet meer zo als ik zo ooit heb gezien toen ze nog jong waren denk dat het tijd wordt om te stoppen maar dat is mijn idee zelfde eigelijk voor fleetwood mac te lan en saai de afsluiter armin leuke show vooral mijn dochter en haar vriendje vonden het het helemaal geweldig genoten van rouwen en dropkick murphies Anouk bring me the horizon bastille blijft altijd wel leuk zal er vast nog wel een paar vergeten zijn maar alles met alles een heel leuk weekend gehad nu maar dromen over pinkpop 2020
    Bruce Springsteen metelica ramstein

.

Pinkpop: 2009 t/m 2019
    RW: 2018, 2019
    PKP: 2018, 2019
    BKS: 2017, 2018, 2019

6+
    wenteldave
    Bijdrager

Heerlijk slopend weekendje pinkpop gehad komt door mijn knie lopen is soms nog een pijnlijk verhaal sfeer was heel gemoedelijk en gezellig wc volgend jaar beter te lange wacht rij de bands die ik goed vond toch wel the cure niet helemaal mijn soort muziek maar wat spelen ze enorm goed golden earring zo als ik al een beetje verwachte bij lange na niet meer zo als ik zo ooit heb gezien toen ze nog jong waren denk dat het tijd wordt om te stoppen maar dat is mijn idee zelfde eigelijk voor fleetwood mac te lan en saai de afsluiter armin leuke show vooral mijn dochter en haar vriendje vonden het het helemaal geweldig genoten van rouwen en dropkick murphies Anouk bring me the horizon bastille blijft altijd wel leuk zal er vast nog wel een paar vergeten zijn maar alles met alles een heel leuk weekend gehad nu maar dromen over pinkpop 2020
    Bruce Springsteen metelica ramstein

.

Ah, ik was dus niet de enige die niet in staat was om uit te vogelen wat er nou eigenlijk staat.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

2+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

toch wel even in de enquête laten weten dat er te weinig toiletten waren.

Maar kon het ook niet laten om een comment te geven over eerder voorverkoop of early bird…

Early bird zou ik fantastisch vinden. Niet meer die stress in maart en dan achteraf zien dat het absoluut niet uitverkoopt ?

Nou, ik heb in ieder geval eigenlijk niet de behoefte om tot zaterdag 7 maart 2020 te wachten op de verkoop.
    Liefst heb ik “mijn” ticket al voordat de perspresentatie is woensdag 4 maart 2020.
    Zeker met het aanbod headliners dat voor volgend jaar rond gaat…

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    Daantje
    Bijdrager

Op basis van de laatste 3 jaar programma van pinkpop ( behalve Pearl jam ) heb ik ook geen behoefte aan een early bird ticket.
    Maarrrrrrr, voor de mensen die dat wel zouden willen zouden ze dat allang hebben moeten introduceren.
    Voor mij onbegrijpelijk dat dit nog niet geregeld is.
    Wellicht na deze matige editie kwa ticket verkoop dat dhr Smeets zich nog gaat bedenken.

0
    Daantje
    Bijdrager

Dit jaar gekozen, mede door programma, bekenden in organisatie, nieuwschierig heid en weersvoorspellingen gekozen voor 2 dagen hello festival ( vlakbij mijn huis ) ipv pinkpop.
    Zeer goed bevallen, mooie headliners met Kravitz en Keane.!
    Groeien elk jaar kwa bezoekers en willen doorgroeien.
    Ben benieuwd naar welke headliners ze toe gaan groeien in de toekomst.

De maandag van pinkpop bekeken op tv.
    Vond t niet bijzonder. ( althans wat ze lieten zien ) Maar is de beleving voor de tv ook anders dan live voor de bühne.
    Wat mij vooral op viel is dat overdag voor hoofdpodium ontzettend veel lege plekken waar op het veld.
    En voor het 2de podium wel drukker.!
    Hoop voor pinkpop editie 51 wel een betere kaartverkoop.
    In mijn ogen bepalen daar de headliners dat, zo slecht was het dagprogrammma dit jaar ook weer niet.
    Pinkpop heeft duidelijk elk jaar een grote vis nodig.
    Ben benieuwd hoe dat in de toekomst gaat aangezien de grote rock headliners afnemen.

0
    Daantje
    Bijdrager

Wat is volgens jullie de toekomstige grote headliners die 20 of meer jaar gaan touren en festivals zoals pinkpop gaat dragen?

De tijd van U2, Pearl jam, Bruce Springsteen, fleedwood Mac, Paul maccartney, The cure enz enz is strax een keer voorbij.
    Wat zit daarachter? En dan heb ik het over grote vissen….
    Dus niet mumford And Sons en KOL o.a

Behalve pop headliners zoals ed sheeran heb ik geen flauw idee wat voor acts 70.000 man trekt per dag.

0
    Daantje
    Bijdrager

Coldplay, Foo fighters enz zullen vast nog wel keer pinkpop headlinen, maar ik zie zo geen 10 toekomstige headliners in de rock voor pinkpop.

Dan gaat het toch meer richting de pop headliners.
    Helemaal als ik de dalende kaartverkoop dit jaar zie.

Baard me toch enige zorgen hoevaak ik pinkpop nog ga bezoeken.

0
    Daantje
    Bijdrager

Was leuk om al jullie verhalen afgelopen weekend weer te lezen.
    Wat naar voren springt is het wc probleem, hoe kan dat in godsnaam met 15-20.000 minder bezoekers per dag

0
    gesp
    Bijdrager

Zo, de enquête ook ingevuld. Hopelijk wordt er wat mee gedaan, zijn toch wel wat punten waar ik me aan gestoord heb en die echt beter kunnen op Pinkpop.

Verbeterpunten voor het festival: meer toiletten, meer tappunten per bar, meer afvalpunten. En veel meer zitplekken. De voorzieningen waren niet afdoende voor de hoeveelheid mensen op het terrein.

Verbeterpunten voor de camping komt vooral neer op communicatie en capaciteit: kwam zaterdagmiddag vroeg aan op camping C -> VOL terwijl dit nergens was aangegeven. Lijkt me bij uitstek iets om op sociale mediakanalen te delen. Bij B daarna moeten wachten tot er groen licht van crew kwam dat er nog plek was. Door dat heen en weer geloop en wachten de Golden Earring gemist, jammer. Later die dag zijn er op camping B op afgezette gebieden tenten gezet, lijkt me niet de bedoeling en ook niet veilig. En dan was het festival nog ruim niet uitverkocht? Was niet goed gegaan als er nog veel meer mensen bij waren gekomen. Verder was de douchecapaciteit en de openingstijden daarvan echt ondermaats. Zou verder graag zien dat dagkaarten ook mogen kamperen.

Pendelbussen: 4 bussen per uur is echt niet afdoende. Helemaal als deze tijdens de headliner al stoppen met rijden. Waren veel meer mensen die met de bus wilden en niet mee konden.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door gesp.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

2+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

toiletten was idd wel apart ja. Kan me geen dag herinneren met <45k mensen dat het zo druk was bij toiletten. Er waren niet eens minder toiletten. Sinds de dixies van het terrein zijn zijn er zelfs meer toiletten. Maar het leek wel net zo druk bij de toiletten als op een uitverkochte dag. Vreemd.

Meer tappunten, vind je... Ik heb nergens hoeven wachten bij eten en drinken, zie niet in dat dat een probleem was. Ja, met 70.000 op het terrein, dan kan het heel druk worden bij barren, maar dat was dit jaar toch echt zeker niet.

Afvalpunten vond ik dit jaar wel veel meer. Was imo al verdubbeld en met meer afvalscheiding. Maar zeker als je wil stimuleren dat mensen afval in afvalbakken doen zijn er toch zeker nog 2 maal zo veel nodig. Ik denk dat het nog lang duurt dat dat veranderd hoor, Pinkpop is wel een van die festivals waar bekertjes, bakjes etc nog op de grond gegpooid worden. Dat verander je niet zomaar. Vond het afval op de grond dit jaar ook sterk meevallen trouwens, heb het wel erger gezien (en dan lagen er maandag nmog poncho's tussen het afval ook)

Qua zitplekken... Tja, weet niet of daar nog veel van bij kan / of hoeft. Achter op het terrein bij noord zin enkele zitplekken, er is daar tribune. Bij de brandbar zijn zitplekken, in Kalm aan Laan en bij Garden of Love gedeelte zijn zitplekken. Trap wordt gebruikt als zitplek. Hele veld is een enorme zitplek. Zitplekken zie ik echt niet als een probleeem.

Dan heb je het over onvoldoende voorzieningen, wat bedoel je precies, kan je daarin niet volgen??

Camping mag wat aandacht begrijp ik. Ik had wel het idee dat er al vroeg doorkwam dat C vol was. Volgens mij stond dat al op de signalering/infoborden na 11 uur. Niet op sociale kanalen, had idd wel gemoeten ja... Overigens gek, want C is volgens mij nog nooit als eerste vol geweest.

Pendelbussen rijden idd niet na bepaalde tijd, dat is het moment dat de straten vollopen met wandelende mensen massa's, auto's en fietsers. Daarom rijden na bepaalde tijd geen pendelbussen meer. 4 bussen per uur is toch echt voldoende hoor lijkt me, hoeveel bussen wil je laten rijden. Nota bene voor stukjes die je in 20 minuten loopt.

Ik kan je punten wel begrijpen, maar voor een aantal zie ik zo snel geen aanpassing gebeuren ivm de minimale noodzaak. Wel goed om te benoemen, wellicht doen ze er iets mee he... We zullen zien volgend jaar.

PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    gesp
    Bijdrager

Je zag bij barren dat als er gewacht moest worden dat kwam omdat er niet genoeg verse biertjes konden worden getapt. Terwijl er wel veel personeel achter die barren stond te schenken / wachten. Als er dan een extra tappunt (of twee) in zo’n bar staat zou de doorstroom een stuk hoger liggen en wachtrijen op drukke momenten oplossen. Heb toch regelmatig moeten wachten voor het bestellen, met name vlak na optredens en als het druk was op Noord.

Zitplekken / picknicktafels waren vrijwel continu vol, net als die zitplekken achter bij Noord bij optredens. Dat geeft toch aan dat er behoefte aan is. Vind het zelf wel fijn zittend te eten en af en toe de rug en benen te ontlasten. Dat lukt op de grond toch minder, zeker als het nat is.

Dat bedoel ik met voorzieningen: barren, toiletten & zitplekken. Zodat je als bezoeker zo optimaal en comfortabel als mogelijk van zoveel mogelijk concerten kunt genieten.

Die signalering en infoborden krijg je niet mee als je eerst naar de camping gaat. Vervelend om dan via B naar C terug naar B te moeten met je spullen. Helemaal als pendelbussen 1x per kwartier rijden en snel vol zitten. Veel mensen nemen die pendelbus vanaf camping C om niet die 30 minuten te lopen, spaart tijd en energie. En veel mensen gingen toch maar lopen omdat bussen niet veel rijden en snel vol zitten.

Verder zijn er best wel wat dingen die ook wel goed gaan hoor; hoeveelheid + vriendelijk personeel, variatie in eetaanbod, nieuwe tent is een enorme verbetering, schermen + geluid was prima. Al vraag ik me wel af of die twee (!) huisjes zo dicht bij main stage nodig zijn, zorgen voor slechte zichtlijnen.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

2+
    Timmetje
    Bijdrager

Meer zitplekken zou fantastisch zijn.

En wat is dat veld een enorme afvalbende aan het einde van zo’n dag zeg. Echt schandalig goor. Meer afvalbakken moeten zeker komen. Van mij mogen zodra er voldoende afvalbakken staan mensen die hun troep op het veld gooien ook wel gewoon voor de rest van het dag een festivalverbod krijgen. 😛
    Moet je zien hoe schoon dat veld blijft.

1+
    Rockbeer
    Bijdrager

Al vraag ik me wel af of die twee (!) huisjes zo dicht bij main stage nodig zijn, zorgen voor slechte zichtlijnen.

Dit viel me vorig jaar ook al op. Pinkpop is het enige festival waar ik geweest ben dat het zo vreemd inricht. Bijna niemand kan wat zien als je geen zin hebt om vooraan te staan…. Snap echt niet waarom dat nou zo gebeurt.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14, '19 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18, '19 / Pukkelpop '19

1+
    roluf
    Bijdrager

Headliners voor de toekomst zijn er genoeg:
    Royal Blood, Nothing but Thieves, the XX, Tame Impala, twenty one Pilots, Imagine Dragons, Ed Sheeran, Disclosure, Kendrick Lamar… en hier hoef ik niet eens over na te denken.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

0
    wenteldave
    Bijdrager

Royal Blood, Nothing but Thieves, the XX, Tame Impala, twenty one Pilots, Imagine Dragons, Ed Sheeran, Disclosure, Kendrick Lamar… en hier hoef ik niet eens over na te denken.

Dan ga ik nooit meer naar festivals. Moet hier persoonlijk niks van weten.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    Timmetje
    Bijdrager

Nothing But Thieves hoort echt niet in dat lijstje thuis. 😛

Zou zelf een Pinkpopweekend met 21 Pilots – Imagine Dragons – Kendrick Lamar zeker toejuichen.

0
    professorpint3000
    Bijdrager

Omdat pinkpop vrij traditioneel headliners boekt uit de pop/rock categorie valt de helft van de rij al af voor Pinkpop. Bijvoorbeeld zie ik the xx of tame impala wel een werchter (co-) headlinen maar zijn ze te tam en weinig poppy voor een “rock” – groep. Ook Kendrick en disclosure zie ik niet poppy genoeg zijn om dit publiek aan te spreken. Dan eerder een Bastille of Imagine dragons die met genoeg radioplays doorgroeien, of een billie eilish over een paar albums.
    Qua echte rockgroepen zou Volbeat best wel eens kunnen. En in over een paar jaar kijk ik dan toch naar de 1975’s, bring me the horizons en “klassieke cover” bands als Greta van Fleet.
    Of een van de meer gevestigde namen als Queens of the Stone Age of Liam Gallagher moet er nog een tof album uit gooien.

1+
    Dr. Hannibal
    Bijdrager

Omdat pinkpop vrij traditioneel headliners boekt uit de pop/rock categorie valt de helft van de rij al af voor Pinkpop. Bijvoorbeeld zie ik the xx of tame impala wel een werchter (co-) headlinen maar zijn ze te tam en weinig poppy voor een “rock” – groep. Ook Kendrick en disclosure zie ik niet poppy genoeg zijn om dit publiek aan te spreken. Dan eerder een Bastille of Imagine dragons die met genoeg radioplays doorgroeien, of een billie eilish over een paar albums.
    Qua echte rockgroepen zou Volbeat best wel eens kunnen. En in over een paar jaar kijk ik dan toch naar de 1975’s, bring me the horizons en “klassieke cover” bands als Greta van Fleet.
    Of een van de meer gevestigde namen als Queens of the Stone Age of Liam Gallagher moet er nog een tof album uit gooien.

Haha wtf, Tame Impala te tam, maar tegelijk niet poppy genoeg? Kendrick Lamar niet poppy genoeg? Moet iets poppy zijn om Pinkpop te headlinen? En dan vervolgens met alleen maar rock/hardrock/metal namen aan komen zetten.

Oh trouwens, als ze Greta van Fleet als headliner gaan boeken lach ik ze echt keihard uit. Inspiratieloze flutband. Kun je net zo goed Kensington daar neerzetten.

AKA Toolboy, de Pretentieuze Poepdoos
    Concert archive

3+
    professorpint3000
    Bijdrager

Haha wtf, Tame Impala te tam, maar tegelijk niet poppy genoeg? Kendrick Lamar niet poppy genoeg? Moet iets poppy zijn om Pinkpop te headlinen? En dan vervolgens met alleen maar rock/hardrock/metal namen aan komen zetten.

Oh trouwens, als ze Greta van Fleet als headliner gaan boeken lach ik ze echt keihard uit. Inspiratieloze flutband. Kun je net zo goed Kensington daar neerzetten.

Ongelukkig verwoord van Tame Impala. Ik vind ze erg gaaf, maar weet niet of ze toegankelijk genoeg zijn als pinkpop headliner en (zullen gaan) passen op een pinkpop headline spot als pinkpop zo blijft boeken als de afgelopen jaren.
    over of een headliner poppy moet zijn. Ik denk dat een headline act, in het huidige pinkpop profiel prima ergens tussen de pop, rock en metal in kan zitten. Kendrick geeft ook fantastische optredens maar valt hier niet onder en ik weet niet of de mensen die al jaren naar pinkpop gaan erop zitten te wachten.
    Over Greta van Fleet, ik ben geen fan maar denk dat over een paar albums de gemiddelde classic rock liefhebber (ik denk dat een goed deel van het publiek dat is) ze wel kan waarderen op een hoge spot. Nu absoluut nog niet 😉

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Disclosure? Die zijn al over hun hoogtepunt heen. Bastille idem. En Nothing But Thieves staan nog altijd om een uurtje of 2 het publiek wakker te maken.

The XX vind ik wel een goeie. Die hebben met dat derde album een groeispurt gemaakt (en ze waren al niet klein) en hun sound is volgens mij zeker toegankelijk genoeg voor Pinkpop. Royal Blood zie ik ook doorstoten tot ‘kleine headliner’ met hun derde/vierde album. Arctic Monkeys zijn alweer 15 jaar bezig en niet zo nieuw meer, maar die gaan nooit hun headlinerstatus verliezen.

Ook de War On Drugs zie ik nog wat doorgroeien met een nieuw album. Die vullen ondertussen een Ziggo/Sportpaleis dus ze zijn goed op weg. Vind ze best passen op Pinkpop maar ik denk dat de andere 3 grote NL fests hen altijd sneller zal boeken.

Imagine Dragons durf ik voorzichtigjes al een kleine Pinkpopheadliner noemen. Sterker: het zou mij niet verbazen als zijn, in tandem met een Kensington, volgend jaar een dagje trekken. Verschrikkelijk platte muziek ja, maar wel populair.

2+
    Timmetje
    Bijdrager

Kendrick geeft ook fantastische optredens maar valt hier niet onder en ik weet niet of de mensen die al jaren naar pinkpop gaan erop zitten te wachten

Maar potentiele nieuwe bezoekers waarschijnlijk wel. En die worden steeds belangrijker.

2+
    gesp
    Bijdrager

Die genoemde namen zijn – op Ed Sheeran na – natuurlijk niet de stadionheadliners waar Pinkpop het (blijkbaar) van moet hebben. En als die trend zich doorzet dat er minder aanwas is van megaheadliners en die dan ook nog liever eigen shows spelen komen de festivals die daarvan afhankelijk zijn in de problemen. Dat werkt dubbelop: enerzijds fans die wel naar je festival waren gekomen en anderzijds minder aansprekende headliners op het festival zelf.

Als je ziet dat Metallica met kaarten vanaf 88 euro de Arena (50.000+ capaciteit) uitverkoopt (= ruim 4.4 miljoen aan kaartverkoop) kan ik me voorstellen dat die stadionacts liever een eigen show geven. Je bedient je eigen fans beter, hebt regie over productie, settijden en tourdata en verdient (waarschijnlijk) meer. Win – win – winsituatie.

Ik denk dan ook dat die trend van losse, grote concerten doorzet.

Maar dat er tegelijk plek blijft voor festivals, al zullen de allergrootste moeite krijgen uit te verkopen. De wat meer specifieke, wat kleinere festivals waar locatie, randactiviteiten, sfeer, nachtprogramma hoog worden gewaardeerd zullen daar minder moeite mee hebben, die zijn minder afhankelijk van headliners (hebben namelijk meer keuze) en bieden meer een totaalervaring. Dat kan (en hoeft) Pinkpop minder, gezien de limitaties van het terrein en de vergunning tot 00.00.

Het zou me niet verbazen als Pinkpop het volgend jaar over een andere boeg gooit en ofwel meer richting graspop gaat bewegen, of meer populaire popheadliners aantrekt als Ariana Grande, Beyonce, Cardi B, Ed Sheeran, Eminem, Miley Cyrus, Post Malone, Rihanna. Of dus die kleinere headliners – met een aanzienlijke prijsverlaging. Ben benieuwd iig!

1+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Richting Graspop zou mij helemaal goed uitkomen. Maar dat zal zeker niet gebeuren. Ik denk dat met 1 stevige rock headliner, misschien twee wel kan. Maar zie vooral in de dagvulling niet daar de overhand hebben. Handje vol door het hele weekend, stuk of 10 namen over 4 podia naast de headliners zal aannemelijk zijn.
    Ik zie wel ten opzichte van de metal festivals een gunstige positie voor Pinkpop, zeker nu Fortarock weg zakt…

Wat betreft overigens die twee huisjes bij het hoofdpodium. Dat is natuurlijk front of house. Noodzakelijk voor licht en geluid. Dat het tegenwoordig 2 huisjes zijn ipv 1 grote is voor de zichtlijnen al een enorme verbetering laatste jaren.
    Ik vind zelfs dat ze bij het Noordpodium dat ook mogen gaan doen.
    Dat grote front of House maakte voorheen altijd een slecht zicht op een groot deel van het veld. Een van de beste dingen die Jan heeft ingevoerd laatste jaren.

1+
    Rockbeer
    Bijdrager

Zou zelf een Pinkpopweekend met 21 Pilots – Imagine Dragons – Kendrick Lamar zeker toejuichen.

De grote vraag: zou Dennis dan gaan?

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14, '19 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18, '19 / Pukkelpop '19

5+
    gesp
    Bijdrager

Wat betreft overigens die twee huisjes bij het hoofdpodium. Dat is natuurlijk front of house. Noodzakelijk voor licht en geluid. Dat het tegenwoordig 2 huisjes zijn ipv 1 grote is voor de zichtlijnen al een enorme verbetering laatste jaren.

Van mij mogen ze best wat verder naar achter en / of meer aan de zijkant staan en / of in 1 samengevoegd, zoals op veel andere festivals. En heb ze ook wel eens op pilaren gezien, waardoor je er onderdoor kon kijken. Of met een bar erachter. Het hoeft dus zeker niet op deze manier en is wat mij betreft in ieder geval een verbeterpunt.

0
25 berichten aan het bekijken - 9,326 tot 9,350 (van in totaal 9,391)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.