Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 8365 reacties, heeft 280 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 14 uur, 32 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 8366)
  • Auteur

Bartjuh1981

Jammer, had Pink wel een geschikte act gevonden voor Pinkpop. Ik begin wel meer te twijfelen of Pinkpop wel naar vier dagen gaat. Er worden toch een hoop acts in zaaltjes of elders geplaatst die prima een vierde dag mogelijk hadden kunnen maken. Ed Sheeran, MS, Pink., Muse. Het is natuurlijk nog vroeg, en veel acts moeten hun plannen nog bekend maken. Ik begin wel een beetje te vrezen dat ze ‘gewoon’ weer lekker makkelijk Rammstein en KoL gaan boeken.

Ja, ik verbaas me ook hierover: Mojo “geeft” in de weken rondom Pinkpop zoveel grote bands een eigen show. Dat geeft mijn inziens aan dat Mojo óf enorm gaat uitpakken in Landgraaf óf gewoon weer in de vijver nietszeggende, kleurloze acts gaat vissen.

De hoop is het eerste. Maar de ervaring leert natuurlijk het laatste. 😉

Pinkpop 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19. Rock Werchter 09, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19. Pukkelpop 12, 13, 15, 17, 18. TW Classic 14, 16. BKS 17. Bospop 19.

Bartjuh1981

Wat blijft die Bon Jovi announcement lang uit zeg. En Muse is ook nog steeds niet officieel bekend gemaakt door Mojo geloof ik?

Muse heeft een tijd terug zelf een lijst met steden bekend gemaakt waar ze gaan spelen in 2019. Daar stond Nijmegen tussen. Kan dus een streep door voor Pinkpop.

Pinkpop 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19. Rock Werchter 09, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19. Pukkelpop 12, 13, 15, 17, 18. TW Classic 14, 16. BKS 17. Bospop 19.

Oasiss

Jammer, had Pink wel een geschikte act gevonden voor Pinkpop. Ik begin wel meer te twijfelen of Pinkpop wel naar vier dagen gaat. Er worden toch een hoop acts in zaaltjes of elders geplaatst die prima een vierde dag mogelijk hadden kunnen maken. Ed Sheeran, MS, Pink., Muse. Het is natuurlijk nog vroeg, en veel acts moeten hun plannen nog bekend maken. Ik begin wel een beetje te vrezen dat ze ‘gewoon’ weer lekker makkelijk Rammstein en KoL gaan boeken.

Ja, ik verbaas me ook hierover: Mojo “geeft” in de weken rondom Pinkpop zoveel grote bands een eigen show. Dat geeft mijn inziens aan dat Mojo óf enorm gaat uitpakken in Landgraaf óf gewoon weer in de vijver nietszeggende, kleurloze acts gaat vissen.

De hoop is het eerste. Maar de ervaring leert natuurlijk het laatste. 😉

Ja, ik wil niet reeds bij voorbaat azijn gaan zeiken, maar je slaat met de laatste zin wel de spijker op zijn kop!
    The Police is op wat geruchtjes en veel wishfull thinking na eigenlijk nooit echt concreet geworden, Coldplay evenmin.

Timmetje

Wat hebben jullie toch met Kendrick Lamar? Die arrogante lul doet niks anders dan zaniken op het publiek als dat naar zijn mening te tam is. Dit terwijl hij zelf 20 minuten te laat opkomt en dan ook nog eens te vroeg weer afbreekt. Laat die man alsjeblieft heel ver wegblijven.

Stond in Ziggo mooi op tijd op het podium en roept absoluut niet naar het publiek dat ze te tam zijn….

bassie1978

Nu we weer een hoop acts hebben kunnen wegstrepen ( Metallica, P!nk, Muse) ga ik nu voor:
    – The Cure (50/50)
    – Rammstein (3 jaar is kort maar verkoopt makkelijk dagkaarten binnen 1 dag uit)
    – Ed Sheeran ( even op en neer vliegen van Spanje kan nog steeds)
    Mocht er vierde dag komen Coldplay

bcmrmaybe

Nu we weer een hoop acts hebben kunnen wegstrepen ( Metallica, P!nk, Muse) ga ik nu voor:
    – The Cure (50/50)
    – Rammstein (3 jaar is kort maar verkoopt makkelijk dagkaarten binnen 1 dag uit)
    – Ed Sheeran ( even op en neer vliegen van Spanje kan nog steeds)
    Mocht er vierde dag komen Coldplay

Mag van mij!

Ik denk en hoop echt dat Mojo nog wat moois kan plaatsen. Het is het 50-jarig jubileum van het langstlopende festival ter wereld. Dan kun je niet met KOL, Maroon5 etc aan komen kakken. Dat zou echt een ontzettende naaistreek zijn.

Het is wel vreemd dat RW al 3 headliners bekend heeft gemaakt en Pinkpop nog geen 1. Ik bid voor een grote klabam.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Timmetje

Rammstein zou ik echt een zwaktebod vinden. Geen enkele reden om die zo snel weer terug te halen.

rickhuissen

Ik denk en hoop echt dat Mojo nog wat moois kan plaatsen. Het is het 50-jarig jubileum van het langstlopende festival ter wereld. Dan kun je niet met KOL, Maroon5 etc aan komen kakken. Dat zou echt een ontzettende naaistreek zijn.

Het is wel vreemd dat RW al 3 headliners bekend heeft gemaakt en Pinkpop nog geen 1. Ik bid voor een grote klabam.

Denk dat dit ook nog wel gaat lukken. De 50e is iets speciaals, en bovendien het waarschijnlijke afscheid van Jan Smeets in de rol van ‘voortrekker’. Daar willen ook een hoop mensen bij zijn vermoed ik. Ik ben meer sceptisch over de jaren hierna. Welke kant gaan ze op? Ik heb Pinkpop jarenlang gezien als Nederlands equivalent voor Rock Werchter, daar waar Lowlands dat was voor Pukkelpop. Maar zo zwart wit is het natuurlijk echt niet. Ik denk dat Pinkpop haar bierdrinkende rockers tussen de 25 en de 55 toch echt nodig zal blijven hebben om stadionacts te blijven kunnen betalen. Maar dan moet je ze wel een programma bieden waar ze voor willen betalen. Een programma zoals ik dat de laatste jaren grotendeels op de poster van Werchter zie staan…

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2018, en ben er weer bij in 2019!

Timmetje

Misschien wel heel erg sceptisch, maar maakt dat hele jubileum de kaartverkoop niet makkelijker, ongeacht wat er staat? Het feit dat het een jubileum is zorgt er vermoedelijk voor dat veel mensen sowieso kaarten kopen om ”erbij te kunnen zijn” waardoor Mojo best wat makkelijker kan boeken.

Ik denk in elk geval dat hopen op een vet jubileumjaar enkel voor teleurstelling kan zorgen.

bcmrmaybe

Rammstein zou ik echt een zwaktebod vinden. Geen enkele reden om die zo snel weer terug te halen.

Die zou je er bij wijze van spreken elk jaar neer kunnen zetten. De dag verkoopt geheid uit. Voor Pinkpop en Mojo niet echt een zwaktebod. Als je fan bent yeeeey. Als je dat niet bent tsja dan is het kut.

Plus nieuw album. Dat is dan wel weer een voordeel.

Das ist mein Land!

Oasiss

Dit denk ik dus ook, en afgelopen jaar was natuurlijk al een dikke middelvinger, in die zin dat de prijzen omhoog schoten en het (dag)programma toch wel matig was. Maar, de verkoopcijfers waren prima, dus waarom iets anders doen? Zeker nu met het jubileum krijg je zo veel positieve reclame, dat de kaartverkoop hoe dan ook wel goed verloopt.

Wat de rockers tussen 25 en 55 betreft, er komt nu natuurlijk een andere ‘lichting’ 25-jarigen aan. De bierdrinkende rockers worden de laatste jaren sowieso wel al minder en worden vervangen door gezinnen en dagjesmensen. Kennelijk heeft dit qua inkomsten nog geen hele grote problemen opgeleverd. Ik ga even heel erg generaliseren, maar de kort pittige huisvrouwen drinken natuurlijk geen bier, maar cocktails. Eén cocktail staat gelijk aan (minstens) drie biertjes qua inkomsten.

Oasiss

Die zou je er bij wijze van spreken elk jaar neer kunnen zetten. De dag verkoopt geheid uit. Voor Pinkpop en Mojo niet echt een zwaktebod. Als je fan bent yeeeey. Als je dat niet bent tsja dan is het kut.

Je slaat de spijker op de kop, voor fans is het leuk, maar dat heb je concerten voor. Een festival zou niet zo kort op elkaar dezelfde act moeten boeken, ook al komen die genoemde fans toch wel. Dus het zwaktebod zit er m.i. daarin, niet in de status van Rammstein sec.

bcmrmaybe

Ik ben gewoon naughty en smokkel vodka mee naar binnen. Vodka cola is toch wel prettiger dan bier.

Das ist mein Land!

Oasiss

Ik ben gewoon naughty en smokkel vodka mee naar binnen. Vodka cola is toch wel prettiger dan bier.

Heb ik al die tijd in onwetendheid geleefd en ben jij een kort pittige huisvrouw?

Timmetje

Die dag verkocht toch een paar jaar geleden ook niet zo snel uit uit? Waren nog zat dagtickets beschikbaar tot een paar weken van tevoren als ik me niet vergis en toen waren alleen de weekendtickets en de McCartney dagtickets snel weg.

Timmetje

Dit denk ik dus ook, en afgelopen jaar was natuurlijk al een dikke middelvinger, in die zin dat de prijzen omhoog schoten en het (dag)programma toch wel matig was. Maar, de verkoopcijfers waren prima, dus waarom iets anders doen? Zeker nu met het jubileum krijg je zo veel positieve reclame, dat de kaartverkoop hoe dan ook wel goed verloopt.

Wat de rockers tussen 25 en 55 betreft, er komt nu natuurlijk een andere ‘lichting’ 25-jarigen aan. De bierdrinkende rockers worden de laatste jaren sowieso wel al minder en worden vervangen door gezinnen en dagjesmensen. Kennelijk heeft dit qua inkomsten nog geen hele grote problemen opgeleverd. Ik ga even heel erg generaliseren, maar de kort pittige huisvrouwen drinken natuurlijk geen bier, maar cocktails. Eén cocktail staat gelijk aan (minstens) drie biertjes qua inkomsten.

Ja precies. Vermoedelijk gewoon weer één dikke headliner, twee mindere en een matig dagprogramma met her en der wat jubileumopvulling, maar meer durf ik er nog niet van te verwachten.

bcmrmaybe

Heb ik al die tijd in onwetendheid geleefd en ben jij een kort pittige huisvrouw?

@oasiss Jij stoute jongen…schaam je

Das ist mein Land!

rickhuissen

Is dat zo? Volgens mij kan het verschillende kanten op. Als ik met mijn gezin ga, dan drinken de kids niet veel, want het zijn kids. Ik slaap dan niet op de camping, zelfs niet als ik 3 dagen ga, maar ergens in een hotel of B&B. Dat betekent geen inkomsten uit de camping vanuit mij, en één van de volwassenen moet rijden, dus die drinkt ook minder. Dagjesmensen consumeren natuurlijk minder dan campinggasten (want: alleen tussen 14:00 en 24:00). En de Bieber generatie drinkt alleen 6 glazen water en 2 cola, en één frietje is ook genoeg. (Jup, ook dat is gegeneraliseerd) maar laat ik het bij mezelf houden: als ik met drie vrienden ga, dan maken we gezamenlijk 1200 euro op, tegen waarschijnlijk nog niet de helft als ik er ben met vrouw en kids.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  rickhuissen.

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2018, en ben er weer bij in 2019!

Indiaantje89

The Cure naar Exit, lijkt me een streep voor DTRH.

Processierups

The Cure naar Exit, lijkt me een streep voor DTRH.

Klopt; zullen hetzelfde weekend ongetwijfeld Open’er in Polen ook wel meepakken.
    Wordt dus Pinkpop of BKS

eloelo

Wordt gewoon BKS.

eloelo

Florence & The Machine een optie als headliner? Verwacht haar zelf op DTRH.. maar eventueel een co-constructie met ..?

huub28

Is trouwens Ed Sheeran echt nog een mogelijkheid hier??
    Nee toch!? Wordt hij nog echt gezien als mogelijke headliner

Ed Sheeran heeft zomer 2019 weer een hele tour vast samengesteld met enkele festivals (sziget) maar vooral weer stadions, weer een van zijn stadiontour, waarvan een aantal anders zijn voor zijn stadiontour en op het einde vier keer op een twee verschillende velden in Engeland.
    Ed Sheeran is de gehele zomermaanden met zijn eigen concerttour bezig in Europa met standaard 3,4 dagen tussen de concerten.
    Het is heel waarschijnlijk dat Ed sheeran naar Pinkpop komt om te headlinen, dat gaat hij speciaal vrij exclusief voor Pinkpop, lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik schrijf hem met zelf alvast wel bij de lijst afvallers.

Wie wel komen is afwachten wie echt gaan festival touren, zoals The Cure.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  huub28.

DennisvdBr
    Moderator

Wordt idd tijd dat er langzaam concrete harde juni geruchten komen over, imo :
    – The Police
    – Fleetwood Mac
    – Coldplay
    – Iron Maiden
    – Rammstein
    – (vergeet ik vast nog wat…) etc etc

Met alle potentiële afvallers en de kleine geruchtjes die rondgaan, bijvoorbeeld vanuit andere topic…

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat we normaal eind oktober al meer geruchtjes hebben die direct Pinkpop gerelateerd kunnen zijn… Nu valt alles af lijkt het.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Indiaantje89

Wat blijft die Bon Jovi announcement lang uit zeg. En Muse is ook nog steeds niet officieel bekend gemaakt door Mojo geloof ik?

Muse heeft een tijd terug zelf een lijst met steden bekend gemaakt waar ze gaan spelen in 2019. Daar stond Nijmegen tussen. Kan dus een streep door voor Pinkpop.

Daar was ik al van op de hoogte, maar het vreemd dat ze het al naar buiten hebben hebben gebracht en Mojo nog niet (is nu ook weer 2 weken geleden ofzo?)

En die Bon Jovi teasers snap ik ook niet, nog steeds niks bekend gemaakt. Beetje rare timing wat mij betreft.

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 8366)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.