Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 8365 reacties, heeft 280 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 13 uur, 39 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 7826 tot 7850 (van in totaal 8366)
  • Auteur

bcmrmaybe

Hahahaha. Mensen op Facebook: Pinkpop kon The Police niet krijgen. Dan maar Boef.

Niemand op FB echt positief iig.

Sommige mensen…*zucht* Ik snap wel dat je je gal wilt spuwen maar de ene nono vervangen door de andere maakt niet zoveel uit voor het programma imo

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Oasiss

Eensch! Vorig jaar stond Lil’ Kleine op Main Stage. Dat Boef nu iemand vervangt op stage 4 waarvan ik het bestaan niet af wist en in de toekomst ook niet zou weten, lijkt me geen reden voor (nieuwe) kritiek.

Het optreden van Jan Smeets weer daarentegen..

gesp

Hahahaha. Mensen op Facebook: Pinkpop kon The Police niet krijgen. Dan maar Boef.

Niemand op FB echt positief iig.

Sommige mensen…*zucht* Ik snap wel dat je je gal wilt spuwen maar de ene nono vervangen door de andere maakt niet zoveel uit voor het programma imo

Politie & boef.. snap je hem?

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17, LL: 18, ESNS: 18 19, LGW :18.

Dr. Hannibal

Wat vrouwvriendelijkheid betreft; is een songtekst van de alom geprezen Kendrick Lamar niet “Bitch, be humble”?

Wat is dit nou weer voor vergelijking, Kendrick en Boef? Roep geen dingen over muziek waar je geen verstand van hebt man, “bitch” is in deze context een onzijdig woord wat vooral juist mannen moet aanspreken:

While the beat is addictive, Lamar’s lyrics send such a strong message. A review from OkayPlayer compared “Humble” to Beyoncé’s “Formation” in the way that it’s a call to African American men to come together (aka get in “Formation”) in order to do something great.

According to OkayPlayer, “Humble” is “a call for black men to take an introspective look at their place and power. He [Lamar] is self-aware of the stance of humility he needs to take and is encouraging other men to do the same.” This includes men remaining humble in their relationships with women. In the music video, Lamar goes to a salon which could be a way of trying to connect to women and seeing things from their perspective.

Super vrouw onvriendelijk hoor…

DennisvdBr
    Moderator

Ach… Lekker man!

Jan is gewoon Jan.
    Komt ff niet op de act waar het om draait, zegt meer over de act dan over Jan imo. Plus hij zegt gewoon dat hij het niet weet, simpel.
    Wel ontzettend grappig dat iedereen er over valt dat hij het over een Amerikaanse band had en het blijkt een Stage 4 zangeresje uit Engeland.

Boef, aan mij niet besteed. Maar dat andere was ook volledig aan me voorbij gegaan hoor…
    Voor mij geen reden tot paniek in ieder geval.
    Een nietszeggende stage 4 act vervangen met een andere nietszeggende stage 4 act, voor mij geen verschil…

50 dagen te gaan, hopelijk blijft het qua afvallers hierbij…

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Oasiss

Wat vrouwvriendelijkheid betreft; is een songtekst van de alom geprezen Kendrick Lamar niet “Bitch, be humble”?

Wat is dit nou weer voor vergelijking, Kendrick en Boef? Roep geen dingen over muziek waar je geen verstand van hebt man, “bitch” is in deze context een onzijdig woord wat vooral juist mannen moet aanspreken:

While the beat is addictive, Lamar’s lyrics send such a strong message. A review from OkayPlayer compared “Humble” to Beyoncé’s “Formation” in the way that it’s a call to African American men to come together (aka get in “Formation”) in order to do something great.

According to OkayPlayer, “Humble” is “a call for black men to take an introspective look at their place and power. He [Lamar] is self-aware of the stance of humility he needs to take and is encouraging other men to do the same.” This includes men remaining humble in their relationships with women. In the music video, Lamar goes to a salon which could be a way of trying to connect to women and seeing things from their perspective.

Super vrouw onvriendelijk hoor…

Het was een oprechte vraag. Heb nooit ook maar een seconde gepretendeerd verstand te hebben van zijn muziek of genre. Mijn punt was meer dat er volgens mij heel wat vrouwonvriendelijke teksten zijn, ook van artiesten die wel gewaardeerd worden.

Rijdt Kendrick toevallig wel heel hard auto in een wijk waar oma’s los rondlopen?

Timmetje

Ach… Lekker man!

Jan is gewoon Jan.
    Komt ff niet op de act waar het om draait, zegt meer over de act dan over Jan imo. Plus hij zegt gewoon dat hij het niet weet, simpel.
    Wel ontzettend grappig dat iedereen er over valt dat hij het over een Amerikaanse band had en het blijkt een Stage 4 zangeresje uit Engeland.

Nee.

Hij is gewoon een gigantisch slecht uithangbord voor Pinkpop en zet met zijn amateuristische gedoe de hele hardwerkende organisatie voor schut. Niet weten welke act vervangen wordt en on air zeggen dat je niet snapt waarom een act komt spelen. Dat kan gewoon niet. Die Jan moeten ze geen microfoon meer geven en gewoon lekker vrijkaarten geven maar hem niet meer laten bemoeien. Dit kan niet meer.

Set Abominae

Totaal niet mee eens.
    Jan is inderdaad gewoon Jan, onlosmakelijk verbonden met ‘zijn’ Pinkpop, als symbool en mascotte.
    Tuurlijk is hij af en toe wat excentriek, naïef, verstrooid, overenthousiast, e.d., maar dat maakt hem (en Pinkpop) ook juist weer zo mooi.
    Ik snap niet dat mensen zich daar zo aan kunnen storen.
    Zitten we dan echt te wachten op een of andere mediagenieke, persgetrainde, übersaaie woordvoerder die alleen maar voorgekauwde interviews geeft?

Timmetje

Een woordvoerder die zich voorbereid, vragen kan beantwoorden en de organisatie serieus neemt zou beter zijn ja. Dit begint imo iig bijna sneu te worden en dat moet je niet willen.

Veel respect voor die man maar soms moet je stoppen op je hoogtepunt.

Oasiss

Als je nog zo prominent aanwezig wil zijn, moet je daar m.i. ook toe in staat zijn en dat is hij gewoon niet (meer). Als mascotte gebruiken lijkt me prima, maar geef die man gewoon geen microfoon meer.

Musiclover

Pinkpop genoemd als factor voor meer ervaren geluk in boek Ap Dijksterhuis “Op naar meer geluk”
    Ook een begrip als verbondenheid is belangrijk. Dijksterhuis: “Jongeren die een dag naar Pinkpop gaan komen heel gelukkig thuis. Mensen worden gelukkig van het gevoel dat ze deel uitmaken van iets groters.
    https://www.humanpowernow.com/nieuws/2019/4/20/7-weken-voor-mijn-40ste-pinkpop-50-year-anniversary-2019

Timmetje

Zou je misschien kunnen kappen met je eigen site pluggen?

Leuk dat je enthousiast over Pinkpop bent maar deze posts voegen echt niks toe.

roluf

Timmetje, maak je niet zo druk. Het gaat toch over pinkpop? Ik heb het stukje gelezen. Ik heb hier vervelendere berichten gezien.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

eloelo

Ik blijf het trouwens echt bijzonder vinden hoe laag The 1975 op het affiche staat, die hebben echt een heel goed album uitgebracht en zetten echt een goede show neer met mooie vosuals die subheadliner-waardig is. Daarentegen staat Bastille wel erg hoog, die hadden ze van mij mogen omdraaien.

Ik blijf het trouwens echt bijzonder vinden hoe laag The 1975 op het affiche staat, die hebben echt een heel goed album uitgebracht en zetten echt een goede show neer met mooie vosuals die subheadliner-waardig is. Daarentegen staat Bastille wel erg hoog, die hadden ze van mij mogen omdraaien.

The 1975 zijn toch maar hooguit AFAS Live grootte? Bastille deed laatst Ziggo Dome (al weet ik niet of dat was uitverkocht).

Rockbeer

The 1975 is in Nederland nog niet zo groot inderdaad, dat is voor een Bastille een heel ander verhaal. Daar komt na dit jaar wel verandering in natuurlijk: de liveshows gaan ontzettend goed werken op de festivalpodia.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

mattman
    Moderator

The 1975 is in de Benelux volgens mij minder groot dan in Engeland of zelfs de VS. Weet niet hoe het gesteld is op de Nederlandse radio, maar ze worden bijvoorbeeld zelden tot nooit gedraaid op Studio Brussel.

Vandaar dat ze zo relatief laag staan op Pinkpop en rock Werchter.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Martijn

The 1975 is in de Benelux volgens mij minder groot dan in Engeland of zelfs de VS. Weet niet hoe het gesteld is op de Nederlandse radio, maar ze worden bijvoorbeeld zelden tot nooit gedraaid op Studio Brussel.

Vandaar dat ze zo relatief laag staan op Pinkpop en rock Werchter.

Stonden op de Live List van 3FM en worden voor mijn gevoel nog vrij regelmatig gedraaid, had een plekje hoger op de main stage niet gek gevonden of anders afsluiter van het noordpodium.

DennisvdBr
    Moderator

Bastille is toch een veel meer aantrekkelijke band dan 1975 momenteel.
    terechte sub spot ook vind ik.
    1975 had ik ook wel hoger op het affiche verwacht, al vind ik de maandag op main en IBA al heel sterk en zou elke verschuiving weer een andere gekkigheid opleveren.
    ik kan me voorstellen BMTH op de 2e mainstage spot en Dropkick Murphy eerder op de dag op IBA (voor Tenacious D) en dan 1975 er na. Misschien zelfs Major Lazer nog voor 1975, en 1975 IBA laten afsluiten. Maar dat levert ook weer rare spots op denk ik.
    Ik denk dat ze goed staan op mainstage. Naar mijn mening super sterke dag die geheel naar mijn smaak is ook, Main en IBA!!!

DennisvdBr
    Moderator

Hij is gewoon een gigantisch slecht uithangbord voor Pinkpop en zet met zijn amateuristische gedoe de hele hardwerkende organisatie voor schut. Niet weten welke act vervangen wordt en on air zeggen dat je niet snapt waarom een act komt spelen. Dat kan gewoon niet. Die Jan moeten ze geen microfoon meer geven en gewoon lekker vrijkaarten geven maar hem niet meer laten bemoeien. Dit kan niet meer.

dit vind ik nou echt totale onzin!!!
    Beter uithangbord kan je niet hebben, de organisator vanaf uur 1 en de draagkracht van het hele festival!!!
    De man is uitgesproken in zijn mening en is niet meer 100% op de hoogte van wat Mojo allemaal uitspookt. Als hem dan onvoorbereid tussen neus en lippen door zoiets gevraagd wordt en hij komt er niet helemaal uit, tja whatever??
    Beter dan een organisator die helemaal geen media interview geeft of met totale politiek correcte antwoorden van alles wegwuiven zal.
    Ik ben het er ook totaal niet mee eens dat Jan aan amateuristisch gedoe doet en al zeker niet dat hij zijn organisatie voor schut zet.
    Diep respect voor die man hoor!
    Wat Set Abominae ook zegt: “Tuurlijk is hij af en toe wat excentriek, naïef, verstrooid, overenthousiast, e.d., maar dat maakt hem (en Pinkpop) ook juist weer zo mooi.”
    Daarbij vind ik Jan niet alleen een symbool en mascotte, maar eerder een fenomeen en zeker legendarische man voor wat hij in meer als 60 jaar opgebouwd heeft, nog voor de eerste Pinkpop georganiseerd werd.

Overigens best grappig hoe de man op zijn woorden afgerekend wordt, door de zelfde mensen die normaal beweren dat je Jan niet zo op zijn woorden moet geloven?
    Ik heb zoiets van, laat Jan lekker zijn smeetsiaanse uitspraken doen… Het levert in ieder geval altijd gespreksstof op, mee eens of niet, er wordt altijd over gesproken.

#teamjan

Timmetje

Een slechter uithangbord kan je niet hebben. Hij is verstrooid, weet antwoorden op vragen niet, maakt opmerkingen die je als organisator niet kan maken en is vaak ook onverstaanbaar.

In een interview er als hoofdorganisator bij vragen niet uitkomen is amateuristisch. Vervolgens aangeven dat je niet snapt waarom iemand is geboekt is neerbuigend naar artiest en organisatie. Niet 100% op de hoogte zijn van wat Mojo doet is niet erg maar wel als woordvoerder en perspersoon. Dan moet je gewoon weten wat er speelt en wat er gebeurt.

Diep respect voor wat hij heeft opgebouwd. Maar dat doet niet af aan het feit dat elke keer als hij de microfoon krijgt hij of voor gek staat of rare opmerkingen maakt of onzin verkoopt. Sneu voor hem, sneu voor de hardwerkende organisatie en sneu voor de bezoeker die met elk interview niks wijzer wordt.

Wat ik dan weer grappig vind is dat dezelfde mensen die roepen dat Pinkpop bijvoorbeeld niet een Kensington moet boeken omdat ze aan hun internationale profiel moeten denken het wel oke vinden dat het dan weer niet erg is dat het uithangbord van Pinkpop het festival als niet serieus te nemen wegzet. Het is geen buurtfeestje het is een groot festival. Dat moet je ook willen uitstralen.

Lekker vergaderingen laten bijwonen en genieten van zijn festival maar geen microfoon meer geven lijkt mij iig het beste.

DennisvdBr
    Moderator

ik geloof niet dat wij ooit op één lijn komen…

roluf

Dat komt omdat jullie beide punten hebben waar wat voor te zeggen valt. En het beide vanuit een ander oogpunt bekijken. Je hoeft het ook niet altijd met elkaar eens te zijn. Sterker nog volgens mij kan de uitkomst van een discussie ook gewoon zijn dat je het niet met elkaar eens bent.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Indiaantje89

Of het nu goed of slecht is durf ok biet te zeggen. Maar er gebeurt altijd wel wat met die man als hij aan het woord komt.

Ik vind het wel zijn charmes hebben, brengt in ieder geval altijd leven in de brouwerij.

DennisvdBr
    Moderator

Wat ik dan weer grappig vind is dat dezelfde mensen die roepen dat Pinkpop bijvoorbeeld niet een Kensington moet boeken omdat ze aan hun internationale profiel moeten denken

Deze uitspraak moet je niet uit zijn context trekken hè. Als je een eerlijke discussie wil voeren.
    Kensington niet als headliner ivm internationale uitstraling, dat was mijn oordeel in die desbetreffende discussie.

25 berichten aan het bekijken - 7826 tot 7850 (van in totaal 8366)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.