Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Sfeer_BartHeemskerk_Pinkpop2017_29_HQ-e1518637043945.jpg


[SIZE= xx-large]Pinkpop 2019[/SIZE]

Datum: zaterdag 8 juni tm maandag 10 juni ( camping open vrijdag 7 juni 18:00, Pinksteren 9 en 10 juni 2019 )
Locatie: Megaland – Landgraaf
Genres: Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: www.pinkpop.nl
&
https://festileaks.com/pinkpop-2019
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Aangezien 2019 een bijzondere editie van Pinkpop gaat zijn, alvast een topic voor Pinkpop Festival 2019.

Het zal de 50ste editie worden, een jubileum om trots op te zijn.
Natuurlijk zal er niet onopgemerkt naar toe gewerkt worden.
Er liggen mooie ideeën over eindtijden, de duur van het festival en het programma.
Ook zal er achter de schermen al hard gewerkt worden aan de kleine maar zeker aan de grote namen op het affiche. Een aantal grote namen “ligt al vast”.
Ze gaan groots uitpakken!

Niet vreemd om nu al te beginnen met verzamelen van geruchten en nieuwtjes voor 2019 en met name voor de vijftigste editie voor Pinkpop 2019.
Pinksteren in 2019 is eerste pinksterdag zondag 9 juni en tweede pinksterdag maandag 10 juni.
Qua datum in principe ideaal om in het Pinksterweekend te blijven.
Geruchten zijn er tevens om 4 dagen te gaan feesten, waardoor de datum vrijdag 7 juni tm pinkstermaandag 10 juni 2019 een aardige gok lijkt om rekening mee te houden.
Dan is nog de vraag, is de 4de dag wel aansluitend, of als losse dag. Bijvoorbeeld als Pinkpop Classic ingepakt? Er gaan voor 2019 wat classic-headliners de ronde, die misschien beter in het PPClassic format passen imo…

Verder staat waarschijnlijk een zware beslissing op de loer, gaat de 50 ste editie het moment worden dat Jan Smeets (73) zijn afscheid gaat aankondigen bij zijn Pinkpop?
Bij deze pleit er vast voor, ere wie ere toekomt, dat mainstage omgedoopt gaat worden in “Jan Smeets Stage”

Dus voor Pinkpop 2019, in dit topic kan alvast alles besproken en verzameld worden...


Mogelijke Pinkpop headliners 2019, met hoge verdenking :
- The Police (genoemd als reunie tour)
- Fleetwood Mac (genoemd als afscheidstour)
- U2 (genoemd als album/festival tour)
- Dire Straits (mocht het alsnog wel tot een reunie komen in 2019, ontkent door Knopfler tot nu)

Headliners die pas in 2019 naar Europese festivals kunnen komen:
- Tool (nieuw album en te lang uit Europa weg gebleven?)
- Neil Young (hoog op Jan Smeets’ wish list?)
- Beyonce
- P!nk
- Rammstein
- Metallica
- The Weeknd
- Smashing Pumpkins

Headliners die in 2019 mogelijk kunnen terugkomen na 2018 tour:
- The Cure
- Muse
- Arcade Fire
- Arctic Monkeys
- Queens Of The Stone Age
- Volbeat
- Iron Maiden
- Kendrick Lamar
- Katy Perry
- Queen + Adam Lambert
- The Prodigy
- Beck

Enkele mogelijke headliners met afscheidstour, maar waarschijnlijk niet heel erg voor de hand voor Pinkpop:
- Elton John (afscheidstour)
- Slayer (afscheidstour)
- Lynyrd Skynyrd (afscheidstour)
- Ozzy Osbourne (afscheidstour)

Vooralsnog The Police, Fleetwood Mac en U2 lijken afgelopen jaar vaak genoemd te zijn als groot gerucht voor Pinkpop 2019.
Tevens lijken Rowwen Heze en Golden Earring grote kanshebbers om op het jubileum affiche te komen.
Andere nederlandse inbreng kan imo gezien worden in Janse Bagge Bend, Doe Maar, Anouk, Jacqueline Govaert en Kensington, bijvoorbeeld…

https://festileaks.com/2017/04/jan-smeets-wil-the-police-op-pinkpop-2019/
https://festileaks.com/2017/12/jan-smeets-wil-legendarische-50e-pinkpop-editie/
https://www.1limburg.nl/jan-smeets-50e-pinkpop-wordt-goed-misschien-vierde-dag
https://festileaks.com/2018/06/pinkpop-2019-mogelijk-langer-dan-3-dagen/
https://www.1limburg.nl/landgraaf-niet-negatief-over-langere-pinkpop

Geruchten, nieuws en mee praten… Let’s go…
 

Verwijderd lid 1447

Campingartiest
22 okt 2015
76
0
Ik ga echt huilen als Rammstein weer naar pinkpop komt. Ik heb geen zin om naar pinkpop te gaan voor hen. (sowieso wil ik liever niet naar pinkpop)
Ik wil veel liever een los concert van ze zien, met bijpassend voorprogramma. Doe maar een 3 uur show in het goffertpark.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Schrijf Mumford & Sons en Florence + The Machine ook maar op @dennisvdbr. Zijn tesamen met Muse en Metallica volgens mij de grootste kanshebbers.

Al vind ik het openen van dit topic echt wel nog wat vroeg, er zijn nog minstens 2 maanden tot de editie van 2018..?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ga echt huilen als Rammstein weer naar pinkpop komt. Ik heb geen zin om naar pinkpop te gaan voor hen. (sowieso wil ik liever niet naar pinkpop)
Ik wil veel liever een los concert van ze zien, met bijpassend voorprogramma. Doe maar een 3 uur show in het goffertpark.

Naast festivals gaan die echt wel zaalshows spelen met het nieuwe album.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
En de zaadjes voor de teleurstelling in februari 2019 zijn geplant.
Een Mark Knopfler gaat echt niet omdat Pinkpop een jubileum heeft zijn doen en laten aanpassen.
Als de vijver toevallig niet zo goed gevuld is als dit jaar kan het gewoon Imagine Dragons, Mumford & Sons en the Weekend worden, of Pinkpop nou 50 of 500 jaar bestaat.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.377
522
Oh mijn god, dit forum

Btw, we voorspellen altijd hoeveel pagina's hier geluld wordt voor de eerste naam komt toch? Ik ga voor 99 pagina's.


help hoe moet taggen
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Dit is wel heel erg vroeg zeg. En de verwachtingen zijn weer klassiek hoog.

Ik ga voor minimaal 120 pagina's. We hebben nog april, mei, juni, juli, augustus, september en een groot deel van oktober te vullen voordat er namen in zicht komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Al vind ik het openen van dit topic echt wel nog wat vroeg, er zijn nog minstens 2 maanden tot de editie van 2018..?
ik zal op deze reactie serieus reageren.

het punt is dat er regelmatig 2019 nieuws door het Pinkpop 2018 topic gepost werd.
Ik wilde in eerste instantie later het topic openen (tekst stond al gereed), maar aangezien er regelmatig over 2019 gepost wordt heb ik het topic alvast geopend.

Het is nu wel zaak dat we de enkele nieuwtjes alvast correct kunnen plaatsen in een juist topic.
Blijkbaar zijn er wel enkele Pinkpop-liefhebbers in dit forum die er wel iets mee kunnen.
Vandaar!!

Nieuws en geruchten over 2018 in het Pinkpop 2018 topic
en
Nieuws en geruchten over 2019 in het Pinkpop 2019 topic

alvast dank

( btw heel flauw hoor Black Lies ;) @black-lies en bedankt )
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
918
79
Nou we gaan meteen weer keihard van stapel open als ik die namen zo zie.
Dat word automatisch dan ook weer keihard teleurgesteld worden. "

Mocht het een topaffiche worden, dan beloof ik hierbij plechtig dat ik na jaren weer eens een kaartje koop.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Btw, we voorspellen altijd hoeveel pagina’s hier geluld wordt voor de eerste naam komt toch? Ik ga voor 99 pagina’s.

Ik baal nog steeds dat ik geen forum banner heb gekregen voor het exact juist raden van deze match 2 jaar geleden.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.933
470
Black Lies wrote:
Btw, we voorspellen altijd hoeveel pagina’s hier geluld wordt voor de eerste naam komt toch? Ik ga voor 99 pagina’s.

Ik baal nog steeds dat ik geen forum banner heb gekregen voor het exact juist raden van deze match 2 jaar geleden.
Als degene die het RW voorspel 2016 heeft gewonnen en nog steeds die orakel banner mag voeren, mag jij niet klagen maat...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Headliners:
Kensington
Lil’ Kleine
The Script
Als je dan toch lollig uit de hoek wil komen, noem dan ook een 4de headliner.
Dotan of zo...

Kan het nu, ipv reacties over het openen van een topic, a.u.b. enkel inhoudelijk over Pinkpop 2019, of 2019 nieuws en geruchten gaan hier in dit topic.
Alvast dank.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Was niet lollig bedoeld. Ik verwacht echt Kensington en The Script als headliners volgend jaar.
En Pinkpop heeft maar drie headliners.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.933
470
Oef, wat een namen in die eerste post... Alle flauwigheid terzijde, lijkt het mij wel heel erg hoog gegrepen om met namen als The Police, Fleetwood Mac, Beyoncé en U2 te komen. Ik gun het iedereen dat ze dat voor elkaar gaan boksen, maar ik verwacht dat ze met heel veel geluk er daar hooguit één van weten te boeken. Want als er dit jaar al met geld gesmeten moest worden om PJ en FF binnen te halen, met de verhoogde ticketprijzen en de kritiek die daarmee gepaard ging, hoe willen ze dat dan volgend jaar aan de man gaan brengen?

Het zou natuurlijk fantastisch zijn als een festival met een jubileum een keer écht uit de slof weet te schieten, maar helaas heeft de ervaring bij andere festivals wel geleerd dat organisatoren ook in jubileumjaren gewoon net zo hard hun stinkende best moeten doen om een degelijk programma bij elkaar te plaatsen als in andere jaren. Ik ben bang dat dat bij Pinkpop niet anders zal zijn, ondanks de wensen en dromen van Jan. Ze hebben wel het geluk, zoals uit de lijst van Dennis blijkt, dat er mogelijk wel flink wat grote namen op tour zijn.

Voorzichtige gok op basis van een vierdaagse (en dan ben ik best positief ingesteld):
Metallica
The Cure
Een wat recentere pop-headliner (uit jouw lijstje dan maar Katy Perry of The Weeknd, kan net zo goed iets anders worden)
Muse
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Timmetje wrote:
Pinkpop heeft maar drie headliners.

lees mijn tekst hierboven nogmaals en bezin u bij kans over een passende reactie

Het zijn geruchten. Doen ze het wel dan heb je kaarten voor 320 euro oid. Verwacht er zelf iig niet teveel van.... namen als U2 en Beyonce zijn vermoedelijk veel te duur. Dit jaar hadden ze al een prijsverhoging, laat staan bij dat soort grote acts.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.176
2.090
Volgend jaar zou Glastonbury weer moeten zijn (eind juni) en daar staan meestal grote headliners. Best mogelijk dat Pinkpop (zeker als er voor het 50-jarig jubileum wat extra geld is) erin slaagt een aantal grote headliners te halen die ook daar spelen (zoals eerder bij bijv. Coldplay ook het geval was), al lijkt mij het pakket aan namen dat nu langskomt ook niet erg realistisch.

Vraag is vooral of Pinkpop er volgend jaar wel in slaagt om over de hele lijn een logische programmering over de hele lijn neer te zetten. Dat met Pinkpop-"droomheadliners" als Pearl Jam en de drummer van Nirvana er op dit moment nog geen categorie tickets uitverkocht is (terwijl PJ tussendoor in een paar minuten tijd de Ziggo dome uitverkoopt) zou bij Pinkpop het signaal moeten afgeven dat er meer nodig is dan alleen een paar grote headliners.

Overigens is die 4e dag van Pinkpop door Jan Smeets gebracht als een idee/optie, dus dit is lang geen zekerheid. Op dit forum is inmiddels toch wel bekend dat de woorden van Jan met de nodige scheppen zout genomen moeten worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken