Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 7763 reacties, heeft 275 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 5 uur, 7 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 7451 tot 7475 (van in totaal 7764)
  • Auteur

Timmetje

157 gezocht is idd echt bitter weinig. Maar het is nog vroeg.

8 verkocht boven nieuwprijs. Hoe dan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Timmetje.

Ciska01

Zojuist mail ontvangen van OOR:

Goedemiddag allen,

Jullie hebben je aangemeld voor een 3 jarig abonnement met als geschenk een passe Partout voor Pink Pop.
    Nu hebben we extreem veel aanmeldingen binnen gekregen en moeten we een aantal van jullie gaan teleurstellen.
    We gaan deze week een verloting doen en zullen dan diegene die wel een Pinkpop kaart krijgen een mail sturen.
    Diegene die geen kaart krijgen daar zullen we het abonnement van annuleren daar we geen redelijk alternatief kunnen bieden.
    Mocht je nog niet betaald hebben doe dit dan nog niet en wacht even af. Als je wel al betaald hebt, maar je krijgt geen kaart dan krijg je je geld terug.
    Krijg je een kaart betaal dan zo snel mogelijk want de kaarten worden uiteraard niet eerder verzonden voordat er betaald is.

Met vriendelijke groet,

Peter Overdijk

Ik heb me ook aangemeld voor zo’n abonnement met ppkaartje, maar ik heb deze mail niet gekregen, wanneer hebben jullie je aangemeld voor dat abonnement?

Het maakt niet uit hoe cool je bent, met een tamboerijn zie je er altijd uit als een mongool.

Roman

Ik afgelopen vrijdag. Maar heb inmiddels naar OOR gebeld en het abonnement laten stopzetten. Daarna bij de bank ingelogd en de automatische incasso stopgezet.

Heb me zelf daarna gewoon een Collectors ticket gekocht. Dan maar geen korting, vind het wel prima zo.

PINKPOP: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017,2018,2019
    PINKPOP CLASSIC: 2009, 2010, 2012
    ROCK WERCHTER: 2012,2013,2017
    SZIGET: 2013,2014,2015
    BOSPOP: 2016,2018,2019
    ParkCity Live: 2012, 2015

davy02

Ja ik heb het zelfde gedaan, geannuleerd en zelf een tocket gekocht slechte actie direct vrijdag aangemeld en nu te horen krijgen dat het een lotterij wordt ivm te veel aanmeldingen, en dat terwijl ik vrijdag nog iemand van oor aan de telefoon had die mij garandeerde dat het geen probleem wordt met de tickets 👍🏻

Cootje

@ciska01:
    Ik heb me ook vrijdag aangemeld, kan zelfs t OOR lezen in de app en heb deze mail dus ook gekregen.
    Een vriend van mij die zich zaterdag heeft aangemeld heeft deze mail echter ook (nog) niet ontvangen.

Werchter 92 / Pinkpop 93 94 97 98 99 00 01 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 19 / Lowlands 98 99 00 06 / Nirwana Tuinfeest 02 15 16 17 18 / Bospop 16 17 18 19 / DTRH 18

bcmrmaybe

Afgelopen zaterdag is de kaartverkoop voor de 50e editie begonnen. Inmiddels zijn meer dan 30.000 weekendtickets over de toonbank gegaan. Bij de dagkaarten gaat zondag 9 juni goed. Voor de tweede festivaldag met optredens van onder anderen Lenny Kravitz, The Cure en dj Armin van Buuren zijn 15.000 entreekaarten verkocht. „Inmiddels staan we in totaal op meer dan 60.000 kaarten”, zegt Pinkpopbaas Jan Smeets. „Een goede start, waar ik heel tevreden mee ben.”

Datgene waar ze dan niet zoveel rekening mee houden is dat dat ook niet veel meer gaat worden. Dennis heeft het al meer aangehaald. De eerste verkoopdag is het momentum. daarna nog de twijfelaars en de mensen die teveel gekocht hebben of winst wilden maken. Daarna ligt het eigenlijk stil tot 2 weken voor Pinkpop met aanbiedingen op Swap. Ik verwacht nog wel wat radiowedstrijdjes etc maar het ziet er naar uit dat het een lekkere chille Pinkpop gaat worden.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Timmetje

Timmetje’s Voorlopige Spoorboekje:

Zaterdag: SYML – Golden Earring / Yungblud – Ezra – Davina Michelle – Anouk – Jacob Banks / Halestorm – Jamiroquai – Elbow – Mumford
    Zondag: Kraantje Pappie – White Lies – The Kooks – Krezip / Barns Courtney – Miles Kane – Lenny Kravitz – Die Antwoord
    Maandag: The Bosshoss – Jett Rebel – Tenacious D / The Pretenders – Slash / David Keenan – Dropkick Murphy’s / First Aid Kit – Bastille / Marcus King Band – Michael Kiwanuka

Waar een / staat kijk ik de ene helft van de ene act en de andere helft van de ander.

Datgene waar ze dan niet zoveel rekening mee houden is dat dat ook niet veel meer gaat worden. Dennis heeft het al meer aangehaald. De eerste verkoopdag is het momentum. daarna nog de twijfelaars en de mensen die teveel gekocht hebben of winst wilden maken. Daarna ligt het eigenlijk stil tot 2 weken voor Pinkpop met aanbiedingen op Swap. Ik verwacht nog wel wat radiowedstrijdjes etc maar het ziet er naar uit dat het een lekkere chille Pinkpop gaat worden.

OOR maar geannuleerd. Voor 120 – 140 via Swapje moet zo kunnen lukken. Netjes!

bcmrmaybe

Ook al zou Swap niet lukken. Je kun t rustig nadenken of je kaarten wil halen. De mensen die op Swap boven kostprijs kopen denken echt dat het uitverkocht is. Je hoeft alleen even naar de pagina van Ticketmaster te gaan om te checken. Dat is alles.

Das ist mein Land!

Wessel

Oh wat slecht van OOR. Dit hadden ze toch kunnen voorkomen. “We hebben 100 tickets beschikbaar, wie het eerst komt het eerst maalt” of iets in die trant.

Dit is echt matig van Oor…
    Gelukkig is er nog niet uitverkocht maar dit zag je toch van mijlenver aankomen?

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Timmetje

Ook al zou Swap niet lukken. Je kun t rustig nadenken of je kaarten wil halen. De mensen die op Swap boven kostprijs kopen denken echt dat het uitverkocht is. Je hoeft alleen even naar de pagina van Ticketmaster te gaan om te checken. Dat is alles.

Ja precies! Dan is dat OOR gedoe ergens nog een mazzeltje. Maar alsnog vrij apart dat het zo slecht van ze geregeld is.

DennisvdBr
    Moderator

Ben trouwens wel benieuwd hoe voor iedereen zijn spoorboekje eruit ziet..

mijn spoorboekje, ietsje aangepast :
    (dikgedrukt must see’s)

Zaterdag:
    Mt Atlas – (Bazart) – Golden EarringGeorge Ezra – Cage The Elephant – Anouk – Jacob Banks – jemieraaikwaai – eten – Mumford

Zondag:
    Kraantje Pappie – White Lies – The Kooks – Rowwen Hèze – Krezip – Miles Kane – Lenny Kravitz – Die Antwoord (gedeeltelijk, optijd richting main) – The Curestukje van Van Buuren uit nieuwsgierigheid

Maandag:
    Indian Askin – Jett Rebel – BMTHThe 1975 – The Pretenders – SLASH!!! met Kennedy!!!! – Dropkick Murphys – Bastille (proberen ver vooraan te pakken) – (proberen voorvak in te komen) – Fleetwood Mac

Veel op en neer tussen Mainstage en IBA/Noord. Wel opvallend, geen stage 4 dit jaar. Maar een paar keer Brightlandstent. Ik moet het vooral van de 2 grote podia hebben dit jaar, Nice!!!

https://clashfinder.com/s/pinkpop19/?user=0iqogt.k4

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Timmetje

Slash dit jaar dus om 18u op main, in 2015 nog als afsluiter van tweede grote podium.

En blijf het bizar vinden hoe PP Ezra zo laag op het affiche heeft staan in vergelijking met andere festivals. Goed geregeld.

roluf

@timmetje

Doe je dat wel vaker halve optredens kijken en dan doorrennen naar het volgende?
    Ik heb dat 1 jaar geprobeerd. Daar word ik zo onrustig van. Ik kijk alleen nog maar hele optredens. Of ga een kwartiertje eerder weg om aan het begin van het volgende optreden te zijn. Dan heb ik een veel relaxere festivalervaring.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Set Abominae

Veel op en neer tussen Mainstage en IBA/Noord. Wel opvallend, geen stage 4 dit jaar. Maar een paar keer Brightlandstent. Ik moet het vooral van de 2 grote podia hebben dit jaar, Nice!!!

Doe je dat wel vaker halve optredens kijken en dan doorrennen naar het volgende?
    Ik heb dat 1 jaar geprobeerd. Daar word ik zo onrustig van. Ik kijk alleen nog maar hele optredens. Of ga een kwartiertje eerder weg om aan het begin van het volgende optreden te zijn. Dan heb ik een veel relaxere festivalervaring.

Dat blijft ook wel een nadeeltje bij Pinkpop. Enerzijds is het programma lekker overzichtelijk, met enkel gelijktijdige optredens op Main/Stage 4 resp. IBA/Brightlands. Anderzijds moet je vaak keuzes maken, en is de afstand tussen beide voornaamste podia zo groot, dat je nooit 2 opeenvolgende optredens volledig kunt zien, laat staan op een goede plek vooraan .

Ik ben dan ook een groot voorstaander van de dubbele-main-stage-constructie, zoals die bv. op Graspop wordt toegepast. Je kunt daar bij wijze van spreken de hele dag op één plek blijven staan, en vrijwel non-stop complete optredens zien (tuurlijk mis je dan wellicht wat mooie optredens bij de andere 3 stages, maar soit). Ik weet niet of dat logistiek ooit mogelijk zou zijn bij Pinkpop, maar het zou m.i. een grote vooruitgang zijn.

DennisvdBr
    Moderator

… en is de afstand tussen beide voornaamste podia zo groot …

echt, dat kleine stukje?
    Dat heb ik zo gelopen. Wil ik een beetje vooraan loop ik iets eerder weg, 5 minuten en dan ben je vaak nog ruim optijd. 10 minuten om onderweg nog langs bar en toiletten.
    Ik zie dat niet als een overdreven verre afstand.

Set Abominae

… en is de afstand tussen beide voornaamste podia zo groot …

echt, dat kleine stukje?
    Dat heb ik zo gelopen. Wil ik een beetje vooraan loop ik iets eerder weg, 5 minuten en dan ben je vaak nog ruim optijd. 10 minuten om onderweg nog langs bar en toiletten.
    Ik zie dat niet als een overdreven verre afstand.

Relatief ver dan, hè? 😉
    En als je in een stroom mensen zit, en ook nog stukken moet manoevreren tussen zittende/liggende mensen door (vaak op de meest onmogelijke plekken), loopt het ook niet zo lekker door (vaak tot grote ergernis..).
    Hoe dan ook, je zit toch steeds op je klok te kijken, en zult altijd een deel van een van beide optredens moeten missen, met vaak de leukste nummers (toegiften, openingsnummer). Terwijl je bij een dubbele main stage alleen maar hoogstens een graad of 45 hoeft te draaien. 😉

Paddy

Ik vind een dubbele mainstage er altijd wat apart en ongezellig uit zien. Maar ken het alleen van foto’s, dus misschien is het in de praktijk wel anders.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Set Abominae

Ik vind een dubbele mainstage er altijd wat apart en ongezellig uit zien. Maar ken het alleen van foto’s, dus misschien is het in de praktijk wel anders.

Het is in het begin even wennen, had ook mijn twijfels, maar die waren in no-time verdwenen. 🙂

DennisvdBr
    Moderator

Afgelopen zaterdag is de kaartverkoop voor de 50e editie begonnen. Inmiddels zijn meer dan 30.000 weekendtickets over de toonbank gegaan. Bij de dagkaarten gaat zondag 9 juni goed. Voor de tweede festivaldag met optredens van onder anderen Lenny Kravitz, The Cure en dj Armin van Buuren zijn 15.000 entreekaarten verkocht. „Inmiddels staan we in totaal op meer dan 60.000 kaarten”, zegt Pinkpopbaas Jan Smeets. „Een goede start, waar ik heel tevreden mee ben.”

Ik denk idd dat er niet veel bij komt. Paar duizend per ticketsoort, misschien tegen 5 duizend aan. Veel meer verwacht ik niet, verkoop piek is het weekend geweest. Er komt geen naam meer bij, er is dus alleen reden om aan te nemen dat de vvk langzaam door sluipt.
    Denk dat weekend tickets uiteindelijk blijven hangen tegen 35k.
    De zondag zal wel tegen 20k aan komen, de andere 2 dagen bereiken met moeite misschien nog bijna de 15k.
    Dan zit ik met een gok van 50k a 55k bezoekers per dag, circa 85k unieke bezoekers.
    Dat zijn cijfers welke ook te zien waren rondom edite 2010, 2012 en 2017, en nu al een betere verkoop als in 2013.
    Ik geloof niet dat er reden is tot klagen.
    Voor de organisatie zal de consumpties a 2,80 een grote rol gaan spelen.
    Wat ik me wel afvraag, zouden ze bij een prijsverlaging van de tickets meer tickets verkocht hebben???

Raskolnikov

Ik ben dan ook een groot voorstaander van de dubbele-main-stage-constructie, zoals die bv. op Graspop wordt toegepast. Je kunt daar bij wijze van spreken de hele dag op één plek blijven staan, en vrijwel non-stop complete optredens zien (tuurlijk mis je dan wellicht wat mooie optredens bij de andere 3 stages, maar soit). Ik weet niet of dat logistiek ooit mogelijk zou zijn bij Pinkpop, maar het zou m.i. een grote vooruitgang zijn.

Bij het 25-jarig jubileum had Pinkpop een dubbele mainstage. Eerlijk gezegd vond ik het vrij ongezellig ogen. Plus dat het hele gebeuren nog statischer wordt met mensen die echt niet meer van hun plek komen. Ik vind het op een festival ook lekker om heerlijk te kunnen slenteren van stage naar stage.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Oasiss

Ik denk idd dat er niet veel bij komt. Paar duizend per ticketsoort, misschien tegen 5 duizend aan. Veel meer verwacht ik niet, verkoop piek is het weekend geweest. Er komt geen naam meer bij, er is dus alleen reden om aan te nemen dat de vvk langzaam door sluipt.
    Denk dat weekend tickets uiteindelijk blijven hangen tegen 35k.
    De zondag zal wel tegen 20k aan komen, de andere 2 dagen bereiken met moeite misschien nog bijna de 15k.
    Dan zit ik met een gok van 50k a 55k bezoekers per dag, circa 85k unieke bezoekers.
    Dat zijn cijfers welke ook te zien waren rondom edite 2010, 2012 en 2017, en nu al een betere verkoop als in 2013.
    Ik geloof niet dat er reden is tot klagen.
    Voor de organisatie zal de consumpties a 2,80 een grote rol gaan spelen.
    Wat ik me wel afvraag, zouden ze bij een prijsverlaging van de tickets meer tickets verkocht hebben???

Dat laatste vraag ik me ook wel af. Vorig jaar zijn de ticketprijzen natuurlijk fors gestegen. Ze zijn nu weliswaar gelijk gebleven, maar het flinke prijskaartje plus de geruchten van een vierde dag en dan uiteindelijk toch ‘maar’ drie dagen maakt wellicht dat mensen hun heil elders zoeken.

Het is in die zin dan ook geen verrassing dat dus toch de grote namen vaak voor een gigantische run op kaarten zorgen. Dat baart mij wel weer redelijk zorgen voor de komende jaren. Nu was de noodzaak er om een goed dagprogramma te organiseren, als volgend jaar wel Coldplay en Rammstein bovenaan het affiche staan, dan wordt misschien weer volstaan met de Lil Kleine’s en Miss Montreals op Main Stage.

Black Lies

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/SXSW/SXSW2019-Top-50.html

Veel van deze pareltjes ook op Pinkpop. Laat de voorpret beginnen. Kan niet wachten op al die toffe nieuwe muziek die ik ga ontdekken dit jaar!

BKS: 15-16-17-18-19
    LGW: 14-15-16-17
    RW: 15-16-18
    Incubate: 15-16'1-16'2
    Rewire: 16-19
    PP: 13-14
    RB: 19
    DTRH: 16
    Dour: 15
    WH: 15
    FR: 15
    PKP: 15

bcmrmaybe

Ik weet het wel zeker. Mensen willen lappen voor GROTE headliners. Die kijken qua Pinkpop echt minder naar de hele dag maar goed. Ik vind 55000 op 1 dag een mooi aantal

Das ist mein Land!

Timmetje

Maar 230 voor een weekendticket zonder grote klappers van headliners is, in vergelijking met omringende festivals, imo ook best prijzig. En 110 voor een dagkaart al helemaal.

Als je op de socials kijkt is dat ook de voornaamste kritiek. Ook omdat Kravitz al op Hello staat wat minder kost. Mensen betalen op PP echt voor de headliners lijkt wel. Daarnaast staat een gedeelte ook al op Paaspop wat vele malen goedkoper is.

Ze hadden beter de prijzen iets omlaag kunnen brengen.

roluf

Dat deed lowlands ook als “cadeautje” aan de bezoekers met het jubileum. Dus onder het mom van het jubileum hadden die prijzen makkelijk naar beneden gekunt. Dan had het niet eens als excuus hoeven zijn voor het ontbreken van grote namen.

Daarnaast is de vraag die je, je wel kunt stellen. Is dit programma niet gewoon zo duur? Want ik denk niet dat the cure veel goedkoper is dan bv Eminem en ook niet veel goedkoper dan pearl jam… of zit ik daar mis?

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

25 berichten aan het bekijken - 7451 tot 7475 (van in totaal 7764)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.