Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 8365 reacties, heeft 280 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 13 uur, 53 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 7426 tot 7450 (van in totaal 8366)
  • Auteur

Onibaba

Ik lees af en toe lekker mee in dit topic. Ik snap werkelijk al jaren niet waar Pinkpop in godsnaam mee bezig is. Maar zoals ik nu ook hier lees, zolang mensen er naartoe gaan zal er niets veranderen. Er zit geen jaar tussen dat bv Werchter wordt overstegen qua line-up. Het lijkt ieder jaar weer slechter te worden. Elk jaar zitten er zeker acts bij die zeer de moeite waard zijn. Alleen over de gehele linie is het steeds zo’n bij elkaar geraapt zooitje. Er zit geen lijn in. Alsof de organisatie denkt: flikker een zootje acts op een hoop en dan kijken we wel wie er komt.

En dan te bedenken dat ik mijn “festivalcarrière” begon bij Pinkpop in ’92. Ik vond het geweldig en ik kon me niet voorstellen dat ik daar nooit meer heen zou gaan. Het muzikale landschap was toen ook anders. Je zag toen ook over de gehele linie meer alternatieve acts. Dus het totaalplaatje klopte meer. Ik vraag me af of dit festival zichzelf ooit weet te herstellen.

visdave34
    Moderator

Ik lees af en toe lekker mee in dit topic. Ik snap werkelijk al jaren niet waar Pinkpop in godsnaam mee bezig is. Maar zoals ik nu ook hier lees, zolang mensen er naartoe gaan zal er niets veranderen. Er zit geen jaar tussen dat bv Werchter wordt overstegen qua line-up. Het lijkt ieder jaar weer slechter te worden. Elk jaar zitten er zeker acts bij die zeer de moeite waard zijn. Alleen over de gehele linie is het steeds zo’n bij elkaar geraapt zooitje. Er zit geen lijn in. Alsof de organisatie denkt: flikker een zootje acts op een hoop en dan kijken we wel wie er komt.

En dan te bedenken dat ik mijn “festivalcarrière” begon bij Pinkpop in ’92. Ik vond het geweldig en ik kon me niet voorstellen dat ik daar nooit meer heen zou gaan. Het muzikale landschap was toen ook anders. Je zag toen ook over de gehele linie meer alternatieve acts. Dus het totaalplaatje klopte meer. Ik vraag me af of dit festival zichzelf ooit weet te herstellen.

Het festival hoeft toch helemaal niet te herstellen? Het heeft zijn eigen doelgroepen en gezien de verkoopcijfers worden die nog steeds prima bediend. Een tweede Werchter in NL zou ook helemaal niet werken, want in dat (licht alternatieve) segment zijn al veel te veel concurrenten. Pinkpop blijft juist boven water, omdat het net iets anders doet dan al die anderen (commerciëler, diverser, noem het hoe je wilt). Dat jij (en ik overigens ook) niet meer tot de doelgroepen van Pinkpop behoort, is daarom ook helemaal niet erg. ‘Zolang mensen er naartoe gaan, zal er niets veranderen.’ Nee, zolang er mensen naartoe gaan, hoeft er niets te veranderen.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

rickhuissen

Dit festival hoeft niet te herstellen. Jij hebt jezelf herstelt door af te haken en en te gaan voor iets wat je beter past. Of ik moet me vergissen, maar je komt op mij over als iemand die prima op zijn plek is bij een ander festival waar een alternatieve rode draad door de programmering is geweven.

Verder is het natuurlijk jouw ‘beperking in inzicht’ dat je niet snapt waar Pinkpop mee bezig is. Dat is namelijk niet bepaald een groot enigma. Aangezien je af en toe lekker meeleest, zou dit geen verrassing moeten zijn. Dat het ieder jaar slechter lijkt te worden, daar ben ik het dus niet mee eens. 2017 was kut, 2018 een stuk beter, en 2019 nog weer beter, met de kanttekening dat het zwaartepunt tussen vorig jaar en nu is verschoven van headliners naar dagprogrammering.

Top dat je het overigens niet bij meelezen houdt, hoe meer forum gebruikers hoe beter. Welkom dus! Wat dan weer raar klinkt, want aan je aantal posts te zien ben je zeker niet nieuw hier 😀

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2018, en ben er weer bij in 2019!

Onibaba

Ik lees mee in het Pinkpop-topic. Ik post inderdaad wat meer bij andere topics. Het was dus mening #10445 mbt Pinkpop. Dat heeft uiteraard geen enkele waarde 🙂
    Het zal ongetwijfeld met mijn eigen smaak te maken hebben. Bij andere festivals kun je, mijns inziens, veel beter een leuke dag samenstellen met acts die bij je smaak passen. Bij Pinkpop zijn er leuke acts verspreid over drie dagen en daartussen staat er veel geprogrammeerd wat totaal niet interessant is. Bij Lowlands lijkt er toch een soort kwaliteitscontrole te zijn terwijl Pinkpop doodleuk Ali B, Maan, Miss Montreal en weet ik veel wat voor acts die beter thuishoren op de plaatselijke braderie dan een zichzelf serieus nemend festival boekt. Of wat dacht je van bands als The Script zo hoog op de bill op Main Stage in 2018? Di-Rect voor The Editors? Nog maar te zwijgen over acts als Bieber. Dan ben je wat mij betreft behoorlijk af als festival. Dan wil je echt iedere doelgroep bedienen. Het ene jaar kan bv Metallica headlinen en het andere jaar Bieber. Pinkpop is wat mij betreft een festival voor mensen die met name naar de radio luisteren en het hele jaar nooit een concert bezoeken. En dan tijdens Pinkpop alles even mee willen pakken. Alles wat “spannend” is, wordt gemeden op dit festival. Ik vind het jammer. Maar inderdaad, er zijn gelukkig zat andere festivals die het in mijn optiek vele malen beter doen. Ze doen het in ieder geval anders. We hebben het in dat opzicht luxe in Nederland.

Kesselman

Bastille is in mijn ogen ook de enige misser.
    Staan te hoog.
    Wordt etenstijd dus

eloelo

Ben trouwens wel benieuwd hoe voor iedereen zijn spoorboekje eruit ziet..

Ligt aan het blokkenschema. Heb nu al 5 verschillende clashfinder-schema’s voorbij zien komen de afgelopen week. Als iemand een link heeft naar het min of meer algemeen erkende meest betrouwbare schema, dan wil ik aan de hand daarvan alvast wel een spoorboekje maken…

Dit is de juiste versie: https://clashfinder.com/m/pinkpop19/?user=0iscpx.ha

Zaterdag: SYML (!) – Bazart – George Ezra – Cage The Elephant (!) – Hippo Campus – Jacob Banks – San Holo – Mumford & Sons

Zondag: Au/Ra – White Lies – Miles Kane (!) – Izzy Bizu – The Cure (!) – Armin

Maandag: Indian Askin (!) – Sam Fender – The 1975/Coely – Slash (!) – DK Murphy’s – Fleetwood Mac

rickhuissen

Dit is de juiste versie: https://clashfinder.com/m/pinkpop19/?user=0iscpx.ha

Zaterdag: SYML (!) – Bazart – George Ezra – Cage The Elephant (!) – Hippo Campus – Jacob Banks – San Holo – Mumford & Sons

Zondag: Au/Ra – White Lies – Miles Kane (!) – Izzy Bizu – The Cure (!) – Armin

Maandag: Indian Askin (!) – Sam Fender – The 1975/Coely – Slash (!) – DK Murphy’s – Fleetwood Mac

Ok bedankt. Dan gaat het er bij mij als volgt uitzien. Vetgedrukt ga ik op zeker kijken, niet vet gedrukt betekent dat ik dit de beste optie vind, maar het kan goed zijn dat ik dan ga eten of rusten/relaxen:

Zaterdag: Mt. Atlas – Bazart – Golden Earring – Badflower – Cage the Elephant – Anouk – HalestormJamiroquai – Elbow – Mumford & Sons

Zondag: Kraantje – White LiesThe Kooks – Jack Savoretti – Krezip – J Balvin – Lenny Kravitz – Die Antwoord – The CureArmin

Maandag: The Bosshoss – Coldrain – Bring me the HorizonThe 1975Tenacious DSlash & Myles KennedyDropkick Murphy’s – Bastille – Michael Kiwanuka – Fleetwood Mac

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2018, en ben er weer bij in 2019!

Kesselman

Mijn route zal precies dezelfde zijn.
    Enkel ga ik sws naar bloodred shoes

roluf

Ik denk dat de festival carrière voor heel veel mensen op pinkpop begint. Juist omdat er van alles en nog wat te zien is, omdat ze grote headliners hebben die veel mensen willen zien en omdat het gewoon qua naam ook het grootste festival is van Nederland. Maar als je daarna andere festivals hebt meegemaakt en je komt terug op pinkpop valt het gewoon een beetje tegen. Tenminste voor mij dan.

Maar het is toch juist zo mooi dat er een festival is als pinkpop dat mensen de festivalwereld in zuigt?!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  roluf.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  roluf.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Roman

Mijn spoorboekje.

Dik gedrukt zijn must om te zien

Zaterdag: Syml, Bazart, Yungblud, George Ezra, Cage the Elephant, Anouk, Halestorm, Jamiroquai, Elbow, Mumford & Sons
    Zondag: Kraantje Pappie, White Lies, The Kooks, Rowwen Heze, Barns Courtney, Miles Kane, Lenny Kravitz, Die Antwoord, The Cure, Armin van Buuren
    Maandag: The Bosshoss, Jett Rebel, Bring me the Horizon, The 1975, Tenacious D, Slash ft. Myles Kennedy, Dropkick Murphys, Bastille, Major Lazer, Fleetwood Mac

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Roman.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Roman.

PINKPOP: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017,2018,2019
    PINKPOP CLASSIC: 2009, 2010, 2012
    ROCK WERCHTER: 2012,2013,2017
    SZIGET: 2013,2014,2015
    BOSPOP: 2016,2018,2019
    ParkCity Live: 2012, 2015

bcmrmaybe

Bij Lowlands lijkt er toch een soort kwaliteitscontrole te zijn terwijl Pinkpop doodleuk Ali B, Maan, Miss Montreal en weet ik veel wat voor acts die beter thuishoren op de plaatselijke braderie dan een zichzelf serieus nemend festival boekt. Of wat dacht je van bands als The Script zo hoog op de bill op Main Stage in 2018? Di-Rect voor The Editors? Nog maar te zwijgen over acts als Bieber. Dan ben je wat mij betreft behoorlijk af als festival. Dan wil je echt iedere doelgroep bedienen. Het ene jaar kan bv Metallica headlinen en het andere jaar Bieber. Pinkpop is wat mij betreft een festival voor mensen die met name naar de radio luisteren en het hele jaar nooit een concert bezoeken. En dan tijdens Pinkpop alles even mee willen pakken. Alles wat “spannend” is, wordt gemeden op dit festival. Ik vind het jammer. Maar inderdaad, er zijn gelukkig zat andere festivals die het in mijn optiek vele malen beter doen. Ze doen het in ieder geval anders. We hebben het in dat opzicht luxe in Nederland.

Wat populair is, wat goed is en wat goed verkoopt. Metallica en Bieber zijn erg populair in hun segment, Nederlandse shit is vaak opvulling (dit jaar valt het erg mee), The Script is gewoon heel populair bij tieners. Iedereen bedienen in nu 1maal wat Pinkpop doet. Alles kan. Ik weet dat er genoeg fanboys zijn die zoo balen dat Elbow, The Cure en Jamiroquai niet op hun festival staan. Gezien het headlinertekort dit jaar vind ik het een nette line-up. Ook in de breedte. Ik vind 2014 nog steeds beter maar deze komt echt in de buurt. Door het uitblijven van een echte klapper denk ik echter wel dat het niet gaat uitverkopen. Ik verwacht wel minder schreeuwgrietjes en mee 30-40-50 jarigen

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

bcmrmaybe

Nu in totaal 81 tickets te koop op Swap. Er zijn wel mensen zijn die gewoon te dure kaarten via Swap kopen. Echt te dom. 254 of 248 betalen voor een swap.

Das ist mein Land!

eloelo

Wacht, vanwaar die belangstelling voor The Bosshoss? Zeker als je Indian Askin er tegenover hebt, wat een steengoede band is.

roluf

Nu in totaal 81 tickets te koop op Swap. Er zijn wel mensen zijn die gewoon te dure kaarten via Swap kopen. Echt te dom. 254 of 248 betalen voor een swap.

Dat hoeft niet zoveel te zeggen. Bij lowlands waren alle 100 tickets op swap in een uur weg toen het was uitverkocht. Nu worden er bijna 3500 gezocht.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

rickhuissen

Wacht, vanwaar die belangstelling voor The Bosshoss? Zeker als je Indian Askin er tegenover hebt, wat een steengoede band is.

Stonden er in 2012. Was de eerste act die we dat jaar zagen. 2012 was een veel mindere line-up dan 2011, ons eerste jaar. Misschien zelfs te snel en te blind kaarten gekocht dat jaar. Anyway, wij de weide in, begonnen bij The Bosshoss. En dat was gewoon heel erg gaaf. Beetje fout natuurlijk… “We’re the Bosshoss, we’re from Berlin, Mississippi…” maar was een fantastisch uur.

Dit jaar staan ze weer op het eerste tijdslot van de eerste dag. Dus die gaan we als groep meepakken. Indian Askin had ik best willen zien hoor, maar dan sta ik er in mijn uppie. Dus ga mooi met de mannen aftrappen bij Bosshoss…

Roman

Zojuist mail ontvangen van OOR:

Goedemiddag allen,

Jullie hebben je aangemeld voor een 3 jarig abonnement met als geschenk een passe Partout voor Pink Pop.
    Nu hebben we extreem veel aanmeldingen binnen gekregen en moeten we een aantal van jullie gaan teleurstellen.
    We gaan deze week een verloting doen en zullen dan diegene die wel een Pinkpop kaart krijgen een mail sturen.
    Diegene die geen kaart krijgen daar zullen we het abonnement van annuleren daar we geen redelijk alternatief kunnen bieden.
    Mocht je nog niet betaald hebben doe dit dan nog niet en wacht even af. Als je wel al betaald hebt, maar je krijgt geen kaart dan krijg je je geld terug.
    Krijg je een kaart betaal dan zo snel mogelijk want de kaarten worden uiteraard niet eerder verzonden voordat er betaald is.

Met vriendelijke groet,

Peter Overdijk

PINKPOP: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017,2018,2019
    PINKPOP CLASSIC: 2009, 2010, 2012
    ROCK WERCHTER: 2012,2013,2017
    SZIGET: 2013,2014,2015
    BOSPOP: 2016,2018,2019
    ParkCity Live: 2012, 2015

Timmetje

Huh? Ik ook die mail gehad. Dat moet toch niet mogelijk zijn? Slecht geregeld OOR!!!!

colint

Zojuist mail ontvangen van OOR:

Goedemiddag allen,

Jullie hebben je aangemeld voor een 3 jarig abonnement met als geschenk een passe Partout voor Pink Pop.
    Nu hebben we extreem veel aanmeldingen binnen gekregen en moeten we een aantal van jullie gaan teleurstellen.
    We gaan deze week een verloting doen en zullen dan diegene die wel een Pinkpop kaart krijgen een mail sturen.
    Diegene die geen kaart krijgen daar zullen we het abonnement van annuleren daar we geen redelijk alternatief kunnen bieden.
    Mocht je nog niet betaald hebben doe dit dan nog niet en wacht even af. Als je wel al betaald hebt, maar je krijgt geen kaart dan krijg je je geld terug.
    Krijg je een kaart betaal dan zo snel mogelijk want de kaarten worden uiteraard niet eerder verzonden voordat er betaald is.

Met vriendelijke groet,

Peter Overdijk

Ik heb dezelfde mail ontvangen. Vind het behoorlijk onprofessioneel voor zo’n organisatie als OOR.
    Hier hadden ze van tevoren toch rekening mee kunnen houden?
    Ben in ieder geval blij dat de weekendkaarten niet uitverkocht zijn, anders zouden veel mensen nu een probleem hebben.

Timmetje

Lijkt me dat je een maximaal aantal mensen laat aanmelden. Erg onprofessioneel dit.

Raskolnikov

Oh wat slecht van OOR. Dit hadden ze toch kunnen voorkomen. “We hebben 100 tickets beschikbaar, wie het eerst komt het eerst maalt” of iets in die trant.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Cootje

Heb ook zo’n mail gehad, inderdaad niet zo heel professioneel, maar hoop wel dat ik van de week toch nog het kaartje oogestuurd krijg, duimen dus 😉
    En een geluk dat het (nog) niet uitverkocht is.
    In voorgaande jaren meen ik mij te herinneren dat de actie geregeld, tot aan Pinkpop, aangeboden werd…

Werchter 92 / Pinkpop 93 94 97 98 99 00 01 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 19 / Lowlands 98 99 00 06 / Nirwana Tuinfeest 02 15 16 17 18 / Bospop 16 17 18 19 / DTRH 18

DennisvdBr
    Moderator

Meer dan 60k kaarten verkocht.
    Meer dan 30k weekend kaarten.
    Zondag gaat het hardst met circa 15k verkochte kaarten.
    Netjes, niet te druk en mooie vvk.
    Volgens Limburger:

Afgelopen zaterdag is de kaartverkoop voor de 50e editie begonnen. Inmiddels zijn meer dan 30.000 weekendtickets over de toonbank gegaan. Bij de dagkaarten gaat zondag 9 juni goed. Voor de tweede festivaldag met optredens van onder anderen Lenny Kravitz, The Cure en dj Armin van Buuren zijn 15.000 entreekaarten verkocht. „Inmiddels staan we in totaal op meer dan 60.000 kaarten”, zegt Pinkpopbaas Jan Smeets. „Een goede start, waar ik heel tevreden mee ben.”

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

mattman
    Moderator

15K voor zondag dus, zoals een beetje verwacht. Hoera voor The Cure!

Alleen jammer dat we niet weten wat de verdeling voor de andere dagen is. 10K voor maandag en 5K voor maandag?

Dit is voor iedereen die gaat (en iedereen die een langere bedenktijd nodig heeft) in ieder geval goed nieuws.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Timmetje

Had niet verwacht dat die zondag zo snel zou gaan.

Maar dit gaat dus sowieso niet uitverkopen. Na het OOR nieuws goed om te lezen.

bcmrmaybe

Dat hoeft niet zoveel te zeggen. Bij lowlands waren alle 100 tickets op swap in een uur weg toen het was uitverkocht. Nu worden er bijna 3500 gezocht.

Wat er meestal gebeurt is dat bij het opkopen Swap heel vaak snel vol staat. Net zoals MP maar ik vind de aantallen weinig. Ik denk ook dat het niet snel loopt met de kaarten. Ik had meer kaarten op swap verwacht. Pinkpop heeft ook de initiele 1ste verkoopdag als graadmeter. Als er dan nog geen waarschuwingen volgen dat het heel erg goed gaat met de vvk dan betekend dat meestal dat het rustig is. Zal ook niet veel aantrekken. Vvk van Pinkpo is 1 momentum. Bij LL is dat echt anders.

Das ist mein Land!

25 berichten aan het bekijken - 7426 tot 7450 (van in totaal 8366)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.