Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 887 reacties, heeft 113 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  roluf 3 uur, 13 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 888)
  • Auteur

Joslittel

@huub28, welkom op het forum en leuke eerste post! Er zitten zeker goede kanshebbers tussen je lijst maar je voorspelling is wat teveel topheavy. The Cure en Bruce komen beide alleen als headliner. De andere combi’s van grote namen zouden nog wel kunnen, maar alles bij elkaar is het een erg dure line-up zo.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

2+

bcmrmaybe

I’M CALLING IT!!!
    Yes, I’m calling it!
    Dit is het! Ik zeg het je dit gaat het worden. stop maar. Ik heb het het is dit. (over twee weken een nieuwe ‘dit wordt’ post) hierbij.

@huub28 Ik ben bang dat je het overschat. Ik zou het wel leuk vinden daar niet van maar dit is echt teveel van het goede.

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

0

Timmetje

Leuke eerste post Huub!

Als ik naar Pinkpop en naar jou lijst kijk dan zou dit voor mij een paar voorspellingen zijn:

Vrijdag:
    Di-rect
    Anouk
    Krezip
    Famke Louise
    Sub: Marco Borsato
    Main: Kensington

Zaterdag:
    De Jeugd
    Chef’Special
    George Ezra
    Elbow
    De Heideroosjes
    Sub: Golden Earring
    Main: Imagine Dragons

Zondag
    Typhoon
    Seasick Steve
    Ali B
    The Kooks
    Madness
    Rowwen Héze
    Sub: Slash / Miles Kennedy
    Main: The Cure

Maandag
    Han Solo
    Disclosure
    Queen and Adam Lambert of Bruce Springsteen

0

bcmrmaybe

Leuke eerste post Huub!

Als ik naar Pinkpop en naar jou lijst kijk dan zou dit voor mij een voorspelling zijn:

Vrijdag:
    Di-rect
    Anouk
    Krezip
    Famke Louise
    Sub: Marco Borsato
    Main: Kensington

Zaterdag:
    De Jeugd
    Chef’Special
    Sub: Slash and Miles Kennedy

Zondag
    Typhoon
    The Kooks
    Rowwen Héze
    Sub: Golden Earring

Maandag
    Han Solo
    Disclosure
    Queen and Adam Lambert of Bruce Springsteen

Kensington wordt op Pinkpop geen headliner. Nooit, never, gaat niet gebeuren.
    Imagine Dragons is niet zo lang geleden. Komt wel nieuw album aan maar voor Pinkpopbegrippen sub of afsluiter 3fm
    Bruce is een gerucht voor Glasto maar er is nog niets bekend.
    Queen en AL zou headlinertechnisch kunnen maar ook nog niets bekend.

De rest…..behalve Slash is opvulmeuk…

Alsjeblieft…Typhoon en Chefspecial….kolere fantasieloze meuk

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

0

Martijn

Zie het voor volgend jaar nog niet gebeuren, maar 2020 met een nieuw album op zak wel. Hadden deze discussie niet gehad als Kensington een Engelse of Amerikaanse band was geweest. Hebben de Arena weten uitverkopen, tien keer in de Ziggodome, en zal qua prijs de mogelijkheid bieden om eens een echt sterk dagprogramma neer te leggen.

4+

Oasiss

Zie het voor volgend jaar nog niet gebeuren, maar 2020 met een nieuw album op zak wel. Hadden deze discussie niet gehad als Kensington een Engelse of Amerikaanse band was geweest. Hebben de Arena weten uitverkopen, tien keer in de Ziggodome, en zal qua prijs de mogelijkheid bieden om eens een echt sterk dagprogramma neer te leggen.

Het wilt er hier alleen bij velen niet in dat een band om zo ver te komen, hetzij in eigen land, ook op gratis festivals en braderieën moet spelen voor de Arena uitverkocht raakt. Daarnaast is het een akelig idee dat deze mensen ook geld willen verdienen. Ieder land zou een band die zoveel publiek trekt omarmen, maar Nederland blijft wat dat betreft een bijzonder land.

3+

Timmetje

Het wilt er hier alleen bij velen niet in dat een band om zo ver te komen, hetzij in eigen land, ook op gratis festivals en braderieën moet spelen voor de Arena uitverkocht raakt. Daarnaast is het een akelig idee dat deze mensen ook geld willen verdienen. Ieder land zou een band die zoveel publiek trekt omarmen, maar Nederland blijft wat dat betreft een bijzonder land.

Precies.
    Kensington zou prima als headliner op Pinkpop passen. En ik vermoed ook dat ze dat volgend jaar zijn.

0

Joslittel

Precies.
    Kensington zou prima als headliner op Pinkpop passen. En ik vermoed ook dat ze dat volgend jaar zijn.

Dat zou mij dus ook niets verbazen. Ik heb absoluut helemaal niets met die band, maar ze zijn enorm groot en spreken een breed commercieel publiek aan. En qua marketing ook een goed verhaal. De 50e editie vieren we met de eerste Nederlandse headliner ooit/ sinds jaren. Vraag voor de archivarissen hier: hoe vaak was een Nederlandse act headliner op Pinkpop?

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

0

Raskolnikov

Ik kan me de laatste 25 jaar niet heugen dat er een Nederlandse headliner op Pinkpop is geweest. Misschien zie ik een act over het hoofd?

Maar qua populariteit is Kensington in Nederland inmiddels ongeëvenaard denk ik, als je ziet met welke frequentie zij grote zalen en stadions uitverkopen.

Qua internationale uitstraling is het wel een beduidend mindere naam voor Pinkpop.

Persoonlijk vind ik het ook de meest vlakke, oninteressante band die ik kan bedenken. Maar misschien als headliner van een vierde dag?

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

1+

Timmetje

Ja dat dacht ik ook. Vierde dag en dan inderdaad eerste Nederlandse headliner sinds jaren of ooit. Mooi voor de marketing en die verkopen best wel wat tickets. Helemaal met een mooie sub ertegenaan.

0

Martijn

Ik kan me de laatste 25 jaar niet heugen dat er een Nederlandse headliner op Pinkpop is geweest. Misschien zie ik een act over het hoofd?

Maar qua populariteit is Kensington in Nederland inmiddels ongeëvenaard denk ik, als je ziet met welke frequentie zij grote zalen en stadions uitverkopen.

Qua internationale uitstraling is het wel een beduidend mindere naam voor Pinkpop.

Persoonlijk vind ik het ook de meest vlakke, oninteressante band die ik kan bedenken. Maar misschien als headliner van een vierde dag?

Tiësto in ‘04, al was dat wel een iets andere opzet met alleen op de laatste dag bands op het hoofdpodium.

0

bcmrmaybe

Ik denk ook dat de dagvulling en de prijs het probleem is. Als je Kensington laat headlinen dan gooi je daar een meukprogramma onder?

Degene die Kensington willen zien gaan voor ruim 100 euro gaan toch geen dagticket kopen? Laat staan een weekendticket. Die kunnen Kensington op Bierpop gaan zien of de tientallen goedkopere festivalletjes.

Die dag zou een ontzettend vvkprobleem worden plus bij je 50jarig jubileum ga je toch geen blokjes kaas uitdelen. Ik wil geile dure canapés,

Ik wil wat speciaals, ik wil niet Sjaan de uitgewoonde festivalh**r.

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

2+

Timmetje

Martin Garrix dacht ik… of sloot die niet af?

0

Joris

Martin Garrix dacht ik… of sloot die niet af?

Hij sloot af, maar Justin Bieber was de headliner die dag.

0

bcmrmaybe

De Garrix/Bieber constructie kun je niet vergelijken met Kensington

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

0

Oasiss

In het kader Hollands glorie op main stage een dag met Golden Earring, Kensington en vervolgens nog een DJ, á la Martin Garrix na Biebertje. Misschien een Armin van Buuren? Ik denk dat, mits het vier dagen gaat worden, het best een optie zou zijn. En wat betreft dagkaarten voor Kensington; de kaarten voor de JC Arena waren ook niet spotgoedkoop. Daarbij trekt Pinkpop steeds meer mensen die op een dekentje in het gras gaan zitten en/of er een gezinsuitje van maken. Deze mensen kopen net zo graag, misschien zelfs nog liever, een dagkaart voor bovengenoemde Nederlandse namen dan voor The Cure met Nick Cave daarvoor. Het moge duidelijk zijn dat ik tien van de tien keer voor de laatstgenoemde zou kiezen, maar voor Pinkpop lijkt het me, zeker ook kostentechnisch, een uitstekende oplossing als ze naar vier dagen willen en de ticketprijzen niet nóg een keer exorbitant willen opblazen.

0

Oasiss

De Garrix/Bieber constructie kun je niet vergelijken met Kensington

Ik denk dat je willen en kunnen door elkaar haalt ;-).

0

bcmrmaybe

Ik denk dat je willen en kunnen door elkaar haalt ;-).

Allebei zwaar kut……..dat klopt wel hahahaha

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

2+

Timmetje

Eens hoor, maar realistisch is het wel.

0

zworp4

Dat zou mij dus ook niets verbazen. Ik heb absoluut helemaal niets met die band, maar ze zijn enorm groot en spreken een breed commercieel publiek aan. En qua marketing ook een goed verhaal. De 50e editie vieren we met de eerste Nederlandse headliner ooit/ sinds jaren. Vraag voor de archivarissen hier: hoe vaak was een Nederlandse act headliner op Pinkpop?

Alleen Doe Maar in 1983.

Toen het vorige album uitkwam speelde Kensington een optreden in Tivoli, 3 optredens in Ziggo Dome en daarna 5 maanden internationale optredens. Als er een nieuw album is en de rest van het jaar geen optreden in Nederland zal het echt wel goedkomen met de (dag)kaartverkoop.

Maar ook is niet uit te sluiten dat Friendly Fire zelf een evenement wil opzetten voor zo’n grote hoeveelheid bezoekers. Niet zozeer een festival dus, maar een concert op een locatie als het Malieveld of het Goffertpark.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  zworp4.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  zworp4.
    0

Martijn

Ik denk ook dat de dagvulling en de prijs het probleem is. Als je Kensington laat headlinen dan gooi je daar een meukprogramma onder?

Degene die Kensington willen zien gaan voor ruim 100 euro gaan toch geen dagticket kopen? Laat staan een weekendticket. Die kunnen Kensington op Bierpop gaan zien of de tientallen goedkopere festivalletjes.

Die dag zou een ontzettend vvkprobleem worden plus bij je 50jarig jubileum ga je toch geen blokjes kaas uitdelen. Ik wil geile dure canapés,

Ik wil wat speciaals, ik wil niet Sjaan de uitgewoonde festivalh**r.

Maar dit zeiden we vorig jaar ook bij de aankondiging van hun Arena-show, terwijl ze het jaar daarvoor vijf keer in de Ziggodome stonden en in het voorjaar zelfs nog een clubtournee deden. Lijkt me niet meer dan redelijk dat Pinkpop in het contract opneemt dat ze dan op geen ander Nederlands festival mogen staan, en ik ben er dan van overtuigd dat die dag uitverkoopt.

0

Timmetje

Een Kensington dag verkoopt sowieso uit.

0

Rockbeer

Iedere dag verkoopt uit, volgens de betekenis van Smeets. Hoe is het trouwens met deze legende?

1+

Kesselman

is er nog iemand naar jan smeets geweest in volt?

0

DennisvdBr
    Moderator

Een Kensington dag verkoopt sowieso uit.

Nee

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

1+
25 berichten aan het bekijken - 601 tot 625 (van in totaal 888)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.