Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 8365 reacties, heeft 280 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 13 uur, 38 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 6126 tot 6150 (van in totaal 8366)
  • Auteur

Raskolnikov

Ik heb hem al eerder genoemd.
    Tom Jones, nog geen NL datum. Paar dagen na Pinkpop eerste tourdata?
    Zou het een optie zijn als headliner in co-headline met Armin?

Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. Die doet toch helemaal geen mainstreamfestivals aan, als ik zijn tour zo bekijk? Wel wat jazzfestivals.

Sowieso vraag ik me af of hij een dag kan dragen op Pinkpop. Zelfs niet in een constructie met een ander.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Timmetje

Leuk voor op de Lionel Ritchie spot maar zelfs dat is overbodig imo. Tom Jones moet je niet op je festival willen anno 2019.

mattman
    Moderator

Zo groot is Tom Jones niet hoor. Staat meestal op erg kleine festivals. (Vorig jaar nog op Gent Jazz bijvoorbeeld). Wel veel respect voor die man! Zet ‘m maar in de Brightlands tent ofzo.

Verder zou ik Armin ook niet als co-headliner zien hoor. Is dat niet iets in lijn met Martin Garrix, Aviici of Kygo? Want laten we eerlijk zijn: op de Bieber dag was Bieber de echte headliner, niet Garrix. Dat stond ook zo op het affiche.

Zelf vind ik het ook logischer dat ze Van Buuren na Mumford zetten eigenlijk. Da’s een kleinere headliner die misschien nog wel wat gewicht kan gebruiken, met een danceafsluiter erna. Past ook prima bij de jongere doelgroep.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Raskolnikov

Da’s een kleinere headliner die misschien nog wel wat gewicht kan gebruiken

Ik denk niet dat Mumford And Sons een kleine headliner is eigenlijk. Die speelden in hun eentje de Goffert aardig vol twee jaar geleden of zo, dat zijn toch zeker 40.000 mensen. Die trekken aardig wat volk. Meer dan headliners in het verleden zoals Kings of Leon en Green Day.

Het is natuurlijk afwachten wat de derde headliner wordt; misschien is Mumford And Sons straks daadwerkelijk de kleinere headliner 😉

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Joslittel

Ik waardeer je creativiteit altijd enorm maar het moet niet gekker worden hoor, Tom Jones als headliner!! Enorm respect voor zijn oeuvre en zijn stem is nog steeds behoorlijk goed, maar bij lange na niet meer de bekendheid om deze positie in te kunnen nemen (als hij dat ooit al wel gehad heeft).

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Timmetje

Zal mij niet verbazen als Major Lazer de laatste headliner blijkt te zijn. Staat ook hoog op andere festivals.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Timmetje.

Matthijs

Mijn laatste voorspelling. Zal komend weekend ook weer even een mooi postertje maken

Mumford & Sons – Ed Sheeran – Fleetwood Mac
    Armin van Buuren – Slash feat. Miles Kennedy and the Conspirators – The 1975 – Golden Earring – George Ezra
    Tenacious D – Iggy Pop – Major Lazer – Die Antwoord – Bastille – Bring me the Horizon – Anouk
    Tove Lo – Enter Shikari – Sabaton – Halestorm – Papa Roach – Krezip – De Jeugd van Tegenwoordig – Elbow
    Bloc Party – First Aid Kit – Miles Kane – Royal Republic – The Pretenders – Rowwen Hèze – The Kooks
    KT Tunstall – CHVRCHES – Kovacs – Novastar – Palaye Royale – Millencolin – The Struts – Danko Jones
    Rondé – Bazart – Bizzey – Heideroosjes – Badflower – Ska-P – nothing,nowhere. – Haevn – Mt. Altas – Navarone

Dit lijkt me een mooie line-up 🙂

Pinkpop '11 - Graspop '13 '14 '17 '18 - Rock Am Ring '15 - Fortarock '16 - Rockin' Park '12 - Appelpop '11 '13 '18- Vestrock '14 - Castlefest '17

mattman
    Moderator

Da’s een kleinere headliner die misschien nog wel wat gewicht kan gebruiken

Ik denk niet dat Mumford And Sons een kleine headliner is eigenlijk. Die speelden in hun eentje de Goffert aardig vol twee jaar geleden of zo, dat zijn toch zeker 40.000 mensen. Die trekken aardig wat volk. Meer dan headliners in het verleden zoals Kings of Leon en Green Day.

Het is natuurlijk afwachten wat de derde headliner wordt; misschien is Mumford And Sons straks daadwerkelijk de kleinere headliner 😉

Ik zie Mumford & Sons weldegelijk als echt headliner hoor. Zijn ze overal. Maar ik heb het gevoel dat ze rond dat Goffert optreden iets ‘hotter’ waren dan nu (laatste album was alweer geen schot in de roos). En een Goffert is nog altijd geen Pinkpop dag natuurlijk. En het is hier al eens aangehaald en ik vind het zeker niet onbelangrijk: ze staan vrij kort voor Pinkpop al eens in de Ziggo. Als je ziet dat Rock Werchter naast Mumford ook nog eens Florence (en Mackemore) neerzet om uit te verkopen, en dat op de makkelijke zaterdag, dan denk ik dat Pinkpop zeker iets nodig heeft met wat gewicht, naast Mumford.

En als ze naast Mumford en Fleetwood met een headliner komen dat nog lichter is dan Mumford, dan zou het een wel heel ‘pover’ rijtje opleveren. Pinkpop bestaat een halve eeuw, dus het mag wel ietsje méér zijn.

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Indiaantje89

Eens hoor… maarja als de wandelgangen kloppen zijn ze al een headlinertje over 3 misgelopen. Dan blijft er niet veel meer over.

Beste optie zou alsnog The Cure zijn denk ik.

Raskolnikov

Ik zie Mumford & Sons weldegelijk als echt headliner hoor. Zijn ze overal. Maar ik heb het gevoel dat ze rond dat Goffert optreden iets ‘hotter’ waren dan nu (laatste album was alweer geen schot in de roos). En een Goffert is nog altijd geen Pinkpop dag natuurlijk. En het is hier al eens aangehaald en ik vind het zeker niet onbelangrijk: ze staan vrij kort voor Pinkpop al eens in de Ziggo. Als je ziet dat Rock Werchter naast Mumford ook nog eens Florence (en Mackemore) neerzet om uit te verkopen, en dat op de makkelijke zaterdag, dan denk ik dat Pinkpop zeker iets nodig heeft met wat gewicht, naast Mumford.

Oh dat is zeker waar. Die laatste twee albums hebben geen goed gedaan. Hun beste werk ligt stiekem al weer een tijdje achter hen. Al hebben heel veel headliners van grote mainstreamfestivals daar last van. Als je kijkt naar Muse of Foo Fighters bijvoorbeeld, je moet wel een echte fan zijn om die laatste werken te waarderen. Of noem een Killers, Green Day of zelfs de door mij zo geliefde Cure. Hun latere albums zijn degelijk, maar halen het niet bij hun werken uit de jaren 80 en begin 90.

Ik denk trouwens dat je als Pinkpopheadliner goed moet zijn voor de verkoop van 20.000 – 30.000 dagkaarten, dan zit je als festival wel gebakken. Met de weekendkaarten erbij en nog een stukje aan de hand van het totale dagprogramma heb je je terrein goed vol. In die zin helpt zo’n Ziggodome-optreden vlak voor Pinkpop niet bij Mumford And Sons.

Timmetje

Maf trouwens dat Pinkpop nog niet in de Mumford tourlist staat op hun site.

Speelt George Ezra op de Mumford dag?

Indiaantje89

Mumford & Sons gaat per album achteruit. Het eerste was album was fantastisch, 2e album was “goed”, 3e was matig, 4e was nietszeggend. Echt een band waar we over 20 jaar ons zelf afvragen waarom die ooit headliner zijn geweest, en dan in de kleinste zaaltjes van NL staan waar wij dan weer staan met onze mid-life crisis.

festivalddictsam

Constructie gaande op Pinkpop site.
    Site laadt slomer…./home page verandert/ programma pagina verandert…..
    OEh…..Nog een weekje!!

Pinkpop: 15/16/17/18 Werchter:17/18 Parkcity Live: 14/15/16/17/18

theArchman

@bianca ook zo’n mooie band Duran Duran. Zou toch gaaf zijn op zo’n jubileum editie.

Kesselman

Duran duran en zelfs tom jones lijken me mooie namen voor pinkpop.
    The cure is zeker een mogelijkheid maar dat hangt van dat festival in groningen af.

chuckofalltrades

I have been religiously following this forum since September and am thoroughly enjoying this. If the Festileaks admin is wondering why there’s a spike in traffic from India, I’m the reason!

I’m loving how everyone from Led Zeppelin to Martin Garrix to Eminem to Iron Maiden (hang in there Dennis, there is hope) to Duran Duran is being considered at one point or the other – and very often my heart skips a beat seeing a big name being mentioned here, only for Google Translate to do its magic and the text translates to “would be awesome if ___ performs” or “no chance that ____ will play”.

I am amazed this forum has managed to reach 246 pages, with 7 confirmed acts – keeping the acts per page ratio to 0.03 (Graspop on the other hand has 50-odd pages with 94 acts confirmed, which I guess is the highest :D). Also noticing the famous Dutch politeness while you’re disagreeing with each other on the forums – just step into the comments section of Indian music videos and… Well, actually, don’t.

Finally, not sure why everyone here seems to take a dump on Kensington – checked them out after all the trolling here and they seem quite nice 😀
    Anyway, see you guys here next week this time, it’ll be 4:30 PM India time when the Press Presentation happens. I’ll keep adding to website traffic from India!

See some of you at Langraaf, hopefully.

Chuck

bcmrmaybe

Finally, not sure why everyone here seems to take a dump on Kensington – checked them out after all the trolling here and they seem quite nice

YOU NAMED THE BAND THAT SHOULD NOT BE NAMED…….OHHHHHHHHHH THE HORROR

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Joslittel

Finally, not sure why everyone here seems to take a dump on Kensington – checked them out after all the trolling here and they seem quite nice 😀

You literally named my happy dream, take a dump on Kensington. Would be awesome.

Nice post btw and hope to meet you on Graspop by the Festileaks meeting!

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Paddy

Zal mij niet verbazen als Major Lazer de laatste headliner blijkt te zijn. Staat ook hoog op andere festivals.

Da’s toch geen headliner voor een festival als Pinkpop?

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Timmetje

Hier mijn laatste voorspelling/gok voor de perspresentatie.

Mumford & Sons – The Band That Shall Not Be Named + Armin – Fleetwood Mac
    Panic at the Disco – Tenacious D – Major Lazer – George Ezra – Bastille – Krezip
    Golden Earring – Bring Me The Horizon – The Pretenders – Die Antwoord
    Doe Maar – Elbow – Anouk – Tom Walker – Halestorm – Lily Allen – Troye Sivan
    Ilse de Lange – Disturbed – De Staat – Andrew Bird – Kraantje Pappie
    Lil’ Kleine – Royal Republic – Rowwen Hèze – KT Tunstall – Typhoon
    Waylon – Novastar – Palaye Royal – Danko Jones – Boef – Bazart
    Rondé – The Struts – Bizzey – Maan – Joost – Navarone
    Luminize – Davina Michelle – Roxeanne Hazes – Haevn – Mt. Altas

Zin in volgende week. Erg nieuwsgierig!

James

Panic at the Disco – Tenacious D – Major Lazer – George Ezra – Bastille – Krezip

Doe Maar was vorige passage sub he…

Ralph

Ook erg benieuwd maar hoop echt niet dat er zoveel Nederlandse acts staan. Hoop op nog steeds op Within Temptation. Maar de vele die jij noemt zeker niet, Ilse de Lange, Anouk en Heideroosjes, Rowwen Hèze zijn natuurlijk wel welkom. Net als de Golden Earring die sowieso komen. Thyphoon en Kraantje Pappie is ook wel leuk dit alles is meer dan genoeg van eigen bodem.

Dan lijkt me de voorspelling van @ Poppijn ondanks dat er misschien wat acts bij staan die zeker niet komen. Anyway we gaan het zien volgende week. Niet gaan is in ieder geval geen optie.

Pinkpop 92,93,98,00,01,02,04,05,06,07,10,11,12,13,14,
    15,16,17,18 Roskilde 00

Timmetje

Waarom is niet gaan geen optie?

bcmrmaybe

Om dat het voor sommige mensen niet zonder kan. Die hebben een traditie en gaan gewoon ongeacht wat er komt. Zie Dennis.

Ik doe bijvoorbeeld altijd 1 minuut over 12 op 1 maart mijn aangifte IB. Dat is een traditie voor mij, drinken en laptop mee naar bed en de aangiftes ib van iedereen in het gezin afhandelen.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Ralph

Om dat het voor sommige mensen niet zonder kan. Die hebben een traditie en gaan gewoon ongeacht wat er komt. Zie Dennis.

Ik doe bijvoorbeeld altijd 1 minuut over 12 op 1 maart mijn aangifte IB. Dat is een traditie voor mij, drinken en laptop mee naar bed en de aangiftes ib van iedereen in het gezin afhandelen.

Ha Ha precies Pinkpop is een traditie die ik er in wil houden en zo lang het kan blijven gaan ieder jaar. En natuurlijk zie ik graag een mooie line-up Wat betreft de belasting aangifte die doe ik ook altijd meteen, krijg laatste jaren elke keer aardig wat geld terug. Kan ik dan weer mooi verrekenen met PP 😉

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Ralph.

Pinkpop 92,93,98,00,01,02,04,05,06,07,10,11,12,13,14,
    15,16,17,18 Roskilde 00

25 berichten aan het bekijken - 6126 tot 6150 (van in totaal 8366)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.