Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 7451 reacties, heeft 272 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Ciska01 4 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 5126 tot 5150 (van in totaal 7452)
  • Auteur

gesp

Voor Mojo is een succesvol jubileumjaar toch niet afhankelijk van Pinkpop? Ik zie dat regelmatig voorbijkomen, maar begrijp eigenlijk niet helemaal waarom. Misschien dat iemand me dat uit kan leggen?

Het lijkt me juist dat voor Mojo de nieuwe festivals die ze dit jaar gaan organiseren (in Groningen en op Terschelling) en verdere versteviging van de positie van hun festivals in het landschap (onder meer Paaspop, Bospop, NSJ, DTRH) belangrijker is. Om dan nog maar niet over (uitverkochte) losse shows en evenementen te spreken.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17, LL: 18, ESNS: 18 19, LGW :18.

Timmetje

Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?

Ik denk dat dat hele jubileumgedoe voor de fans belangrijker is dan voor Mojo zelf. Mojo boeit het waarschijnlijk weinig. Die zetten inderdaad vol in op die andere festivals. En het feit dat het het jubileumjaar is betekent dat ze ongeacht het programma een hoop kaarten verschuiven ivm #benbijjubileum. Dus in die zin is de noodzaak voor een dik programma minder dan andere jaren want er is al een publiekstrekker en dat is het woordje jubileum.

Wat Mattman zegt; Ze wilden Eminem en Coldplay, schoven daarmee Pink en Muse aan de kant en zitten nu met de gebakken peren. Dan is de kans op een kleinere of nationale headliner echt zo gek nog niet. En wie zegt dat dat iets slechts is? Zolang de undercard sterk is kan er alsnog een vet weekend beleeft worden.

Ik verwacht iig een meh headliner maar een supervet programma vol verrassingen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  Timmetje.

RubenFrusciante

Ik vind het oprecht vaag dat sommige users zo verdedigend worden naar het festival. In alle andere festivaltopics gaan mensen met elkaar in discussie. Hier mag je niets negatiefs zeggen want dan bederf je de voorpret en moet je gewoon lekker thuis blijven. Whats up with that?

Ik denk dat dat hele jubileumgedoe voor de fans belangrijker is dan voor Mojo zelf. Mojo boeit het waarschijnlijk weinig. Die zetten inderdaad vol in op die andere festivals. En het feit dat het het jubileumjaar is betekent dat ze ongeacht het programma een hoop kaarten verschuiven ivm #benbijjubileum. Dus in die zin is de noodzaak voor een dik programma minder dan andere jaren want er is al een publiekstrekker en dat is het woordje jubileum.

Wat Mattman zegt; Ze wilden Eminem en Coldplay, schoven daarmee Pink en Muse aan de kant en zitten nu met de gebakken peren. Dan is de kans op een kleinere of nationale headliner echt zo gek nog niet. En wie zegt dat dat iets slechts is? Zolang de undercard sterk is kan er alsnog een vet weekend beleeft worden.

Ja maar met het aantal negatieve berichten die jij al hebt gepost over het festival kun je onderhand een scheurkalender met elke dag een negatief bericht maken. Je hoeft het niet elke keer weer te herhalen.

Bospop 2016 // RW 2018

Timmetje

En dat in een gequote bericht met als laatste zin

😆

Ik ben echt benieuwd of die headliner voor of tijdens de presentatie gaat vallen. Blijft spannend.

DennisvdBr
    Moderator

Je mag best wat negatieve dingen zeggen.
    Maar verwacht wel een reactie, toch.
    Net zo zeer ik reacties krijg op mijn vaak (te) positieve reacties.
    Een mening weerkaatsen op een andere mening, dat is ook discussie.

Ben overigens wel benieuwd naar de Eminem aankondiging nu… Volgens mij niet een naam die door Smeets ontkent is.
    Daarnaast, meer tourdata kunnen toch niet uitblijven na die Australië tour en met nieuwe album. Toch?

Ook The Who druk in de studio momenteel. Eind van de maand zingt Daltrey zijn stukjes in. Ruim op tijd voor de perspresentatie.

Op dit moment zijn Eminem (weer) en The Who (nog) mijn kanshebbers voor de 9 juni headliner spot. Dus geen NL headliner, wellicht sluit Van Buuren er na af, dat kan nog hè…

Wat betreft Keane, zie ze best komen op Pinkpop hoor. Past prima in het jubileum van Pinkpop.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Timmetje

Maar Dennis, waar komt toch dat Eminem gerucht nu weer vandaan? Want er is verder nergens (tour)nieuws over hem.

DennisvdBr
    Moderator

Maar Dennis, waar komt toch dat Eminem gerucht nu weer vandaan? Want er is verder nergens (tour)nieuws over hem.

Eminem heeft in oktober 2018 de eerste data van zijn “Rapture” tour aangekondigd, behorend bij zijn album “Kamikaze”.
    https://www.eminem.com/tour

Timmetje

Maar daarna bleek dat ie zn EU tour had afgeblazen…. daarom was ik benieuwd waarom ie nu ineens weer bij de kanshebbers staat

DennisvdBr
    Moderator

Voor Mojo is een succesvol jubileumjaar toch niet afhankelijk van Pinkpop? Ik zie dat regelmatig voorbijkomen, maar begrijp eigenlijk niet helemaal waarom. Misschien dat iemand me dat uit kan leggen?

Wat dacht je van het jubileumjaar van Pinkpop.
    50ste editie dit jaar.

lau24

Net terug van The Wombats in 013, kom maar door voor Pinkpop! Lekker feestje 😀

Pinkpop '13 '14 '16 '18 - Rock Werchter '12 '16 - Concert At Sea '14 '15 '17 - Lowlands '17

DennisvdBr
    Moderator

Nog 120 dagen!
    Tot de 50ste Pinkpop.

Weer tijd voor een nieuwtje dacht ik zo, vandaag of na het weekend?

DennisvdBr
    Moderator

Mooie naam om terug naar Pinkpop te komen, Danko Jones.
    Aantal mooie festivaldata in de zomer, waaronder tijdens Pinkpop op Sweden Rock.
    Laatste keer Pinkpop was 2010, dat mag wel weer imo…

Dr. Hannibal

Ach, snap wel wat Timmetje hier bedoelt hoor. Pinkpop heeft toch, meer dan andere festivals, een fanbase die erg gehecht is aan haar vaste festival (de gemiddelde RW bezoeker zal eerder een jaar overslaan of een ander festival kiezen als de line-up tegenvalt). Daarnaast roept Pinkpop bij veel mensen een soort onvoorwaardelijke liefde op, of dat nu vanuit vaderlands trots komt, de aandoenlijkheid van dat held festival (ook wel bekend als het Pinkpopgevoel) of andere sentimentele waarde. Die combinatie leidt ertoe dat Pinkpop bezoekers in mijn ervaring net even meer geneigd zijn “hun” festival koste wat het kost te verdedigen, en de reactie op negatieve berichten hier net wat persoonlijker is, dan bij veel andere podia. Mensen verbinden zich zo sterk met Pinkpop dat men zich ook persoonlijker aangevallen voelt als iemand kritiek heeft op Pinkpop.

Christiaan

Ach, snap wel wat Timmetje hier bedoelt hoor. Pinkpop heeft toch, meer dan andere festivals, een fanbase die erg gehecht is aan haar vaste festival (de gemiddelde RW bezoeker zal eerder een jaar overslaan of een ander festival kiezen als de line-up tegenvalt). Daarnaast roept Pinkpop bij veel mensen een soort onvoorwaardelijke liefde op, of dat nu vanuit vaderlands trots komt, de aandoenlijkheid van dat held festival (ook wel bekend als het Pinkpopgevoel) of andere sentimentele waarde. Die combinatie leidt ertoe dat Pinkpop bezoekers in mijn ervaring net even meer geneigd zijn “hun” festival koste wat het kost te verdedigen, en de reactie op negatieve berichten hier net wat persoonlijker is, dan bij veel andere podia. Mensen verbinden zich zo sterk met Pinkpop dat men zich ook persoonlijker aangevallen voelt als iemand kritiek heeft op Pinkpop.

Ik snap zeker wat je hier zegt, en Pinkpop is qua line-up ook niet helemaal mijn festival meer, maar ik moet zeggen dat ik een deel van het commentaar ook wel irritant vind. Natuurlijk, je hoeft niet alle artiesten goed te vinden, en daar mag je ook zeker je mening over ventileren, maar er wordt ook al best wel vaak geroepen dat de line-up verschrikkelijk is en het nooit wat gaat worden, terwijl er pas een naam of 6 bekend is. Sterker nog, er mist zelfs nog een headliner, en momenteel is het volgens mij nog redelijk onduidelijk wie die laatste headliner gaat worden.

Kritiek op wat je weet is goed te begrijpen, maar kritiek op artiesten die je nog niet weet, is in mijn ogen onterecht.

Rick

Beste Christiaan, gezien het aantal grote klappers dat Mojo reeds rondom Pinkpop op diverse andere locaties weg gezet heeft, is het een feit dat deze acts zowieso niet gaan komen, daar zaten toch een aantal acts bij die het jubileum extra glans hadden kunnen geven.
    Tuurlijk zullen ze vast wel een degelijk line up neer weten te zetten, met redelijk headliners, maar feit blijft dat de echte grote klappers dit jaar losse shows hebben.
    Tel daarbij op dat er altijd veel Nederlands meuk op Pinkpop weg gezet word, dan is het denk ik niet gek dat menigeen zich vnl negatief uitlaat over Pinkpop dit jaar

Set Abominae

Het lijkt me juist dat voor Mojo de nieuwe festivals die ze dit jaar gaan organiseren (in Groningen en op Terschelling) en verdere versteviging van de positie van hun festivals in het landschap (onder meer Paaspop, Bospop, NSJ, DTRH) belangrijker is. Om dan nog maar niet over (uitverkochte) losse shows en evenementen te spreken.

Natuurlijk zullen ze hun nieuwe(re) festivals ook willen promoten, maar Pinkpop is en blijft toch hun ‘vlaggenschip’. Ze zullen zich niet kunnen veroorloven om dat ineens te gaan verwaarlozen.
    Sterker nog, de richting die Pinkpop de laatste jaren opgaat (zo breed en mainstream/commercieel mogelijk programmeren voor een zo breed mogelijke doelgroep), is m.i. juist om het voortbestaan van Pinkpop (en daarmee ook Mojo zelf en hun overige festivals) te garanderen.

Raskolnikov

Natuurlijk zullen ze hun nieuwe(re) festivals ook willen promoten, maar Pinkpop is en blijft toch hun ‘vlaggeschip’. Ze zullen zich niet kunnen veroorloven om dat ineens te gaan verwaarlozen.
    Sterker nog, de richting die Pinkpop de laatste jaren opgaat (zo breed en mainstream/commercieel mogelijk programmeren voor een zo breed mogelijke doelgroep), is m.i. juist om het voortbestaan van Pinkpop (en daarmee ook Mojo zelf en hun overige festivals) te garanderen.

Nou ik denk dat je je daarin wel eens kan vergissen. Want Buro Pinkpop is de organisator van Pinkpop. Mojo programmeert enkel. Corrigeer me als ik het mis heb. Die andere festivals zijn veel meer “van Mojo” dan Pinkpop, heb ik de indruk.

En de uitspraak van de grote baas van Mojo “Pinkpop is gewoon drie headliners, de rest is opvulling” geeft geen blijk van het feit dat Pinkpop het vlaggenschip van Mojo zou zijn.

Uiteraard doen ze hun best om drie goede headliners neer te zetten (ze zullen er zakelijk gezien ook wel hun belang bij hebben uiteraard), maar van heel veel genegenheid voor dit festival spreekt dat toch niet?

Verder lijkt het me inderdaad goed om de presentatie van het programma af te wachten voordat de kritiek mag losbarsten. Al snap ik de sceptische houding bij sommigen; de afgelopen twee jaar was de persconferentie reden tot veel chagrijn bij veel pinkpopliefhebbers. En ik snap de positieve houding bij anderen ook wel. Want als je nu eenmaal van een festival houdt, dan kan dat diep zitten. Ik ben heb ook altijd genegenheid voor het festival gehad, al ben ik compleet afgehaakt de laatste tien jaar. Het past niet meer bij mij. Soit.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Christiaan

Beste Christiaan, gezien het aantal grote klappers dat Mojo reeds rondom Pinkpop op diverse andere locaties weg gezet heeft, is het een feit dat deze acts zowieso niet gaan komen, daar zaten toch een aantal acts bij die het jubileum extra glans hadden kunnen geven.
    Tuurlijk zullen ze vast wel een degelijk line up neer weten te zetten, met redelijk headliners, maar feit blijft dat de echte grote klappers dit jaar losse shows hebben.
    Tel daarbij op dat er altijd veel Nederlands meuk op Pinkpop weg gezet word, dan is het denk ik niet gek dat menigeen zich vnl negatief uitlaat over Pinkpop dit jaar

Tja, er staat een hoop op andere plekken, maar persoonlijk vind ik dat je weinig mist aan Pink en Bon Jovi, Metallica & Rammstein doen geen festivals, Muse heeft er al vaak genoeg gestaan, Tool schijnt cool te zijn, maar ken ik niet omdat ze niet op Spotify staan.

Dus wat mij betreft kan een andere headliner ook goed uitpakken.

Paddy

Kritiek hebben is prima, maar om nou op iedere pagina dezelfde mening te verkondigen? Bij sommigen kan Pinkpop per definitie niks goed doen. Als er Nederlandse namen staan, wordt dit meteen uitvergroot. Ik heb zelf genoeg kritiek op Pinkpop en het is niet mijn festival, maar om dit nou continu hier te ventileren?

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Timmetje

Point taken, ik zal wel wat minder vaak hier posten. Draag Pinkpop gewoon een warm hart toe en baal ervan dat het steeds meer Mojo’s ondergeschoven kindje wordt terwijl het zoveel meer zou kunnen zijn en dat uit zich blijkbaar in (teveel) posts.

We zien wel op de persconferentie.

Set Abominae

Kritiek hebben is prima, maar om nou op iedere pagina dezelfde mening te verkondigen? Bij sommigen kan Pinkpop per definitie niks goed doen. Als er Nederlandse namen staan, wordt dit meteen uitvergroot. Ik heb zelf genoeg kritiek op Pinkpop en het is niet mijn festival, maar om dit nou continu hier te ventileren?

Precies dit.
    Pinkpop- ‘fans’ (wil ik mezelf niet eens per se toe rekenen, laatste dagkaartje heb ik gekocht in 2014, laatste weekendticket in 2012) wordt verweten zich snel aangevallen te voelen.
    Dit gaat echter blijkbaar net zo goed op voor de Pinkpop-‘haters’ (vooruit: critici 😉 ), die zich bij ieder tegenwoord gekrenkt voelen in hun vrijheid van meningsuiting.
    De ergernis bij velen ligt juist in het repetitief ‘spammen’ van inhoudelijk vrijwel identieke negatieve reacties, en de grote, haast arrogante stelligheid waarmee deze vaak gepaard gaan.

mika

Ik weet niet of deze band al is besproken, maar hoe groot achten jullie de kans dat sum 41 komt? Die in combi met All Time low zou wel echt gaaf zijn.

Every step you take could be your biggest mistake, it could bend or brake but that's the risk you take.

Kesselman

Wat een gezeur hier.
    Als julliw alkeen maar lief willen doen doen dan ga lekker naar t viva-forum of libelle-forum.
    Hier wordt n meni g gegeven over nuzuek.
    En waar pinkpop tot nu toe mee komt is niet van champions league nivo.
    Dan mag daar best wat over gezegd worden.

Als dit jaar in de CL de 1/2e finale bestaat uit;
    Porto-Lyon en valencia-everton dan is dat ook niet wat de mensen verwachten

Bartjuh1981

Vraagje… Is Kensington misschien een optie voor die laatste headliner-spot?

😆

Pinkpop 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19. Rock Werchter 09, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19. Pukkelpop 12, 13, 15, 17, 18. TW Classic 14, 16. BKS 17. Bospop 19.

EddieVerder

Blijft toch al jaar in jaar uit genieten in dit topic.

25 berichten aan het bekijken - 5126 tot 5150 (van in totaal 7452)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.