Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 887 reacties, heeft 113 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  roluf 3 uur, 12 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 888)
  • Auteur

Oasiss

Ben wel blij dat we Metallica kunnen afstrepen. Natuurlijk groots in hun genre, maar als het genre je niet ligt alsnog een reden om vroeg naar de feesttent te gaan (op zich geen straf natuurlijk).

0

Maurice van de M

Ben wel blij dat we Metallica kunnen afstrepen. Natuurlijk groots in hun genre, maar als het genre je niet ligt alsnog een reden om vroeg naar de feesttent te gaan (op zich geen straf natuurlijk).

Tja dat is met elk genre zo. Er staan ook dj,s waar ik totaal niks mee heb maar anderen weer wel.

5+

Oasiss

Zeker waar! Het is dan ook puur een persoonlijke smaakkwestie die maakt dat ik blij ben dat ze niet naar Pinkpop komen. Was verder gewoon een goede boeking voor Pinkpop geweest, ware het niet dat ze er natuurlijk 4 edities geleden ook stonden.

0

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Neil Young is een held, maar ik kan me niet voorstellen dat hij een dag draagt op Pinkpop.

Muzikaal groots……maar ontzettende saaie zich voortslepende live-shows

Niet akkoord! 🙂

6+

bcmrmaybe

Neil Young is gewoon saai. Dat wil je niet op Pinkpop. Dat past ook niet op Pinkpop.

Bob Dylan, Neil Young, Fleetwood Mac. Het werkt niet op Pinkpop

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

3+

mattman
    Moderator

Neil Young is gewoon saai. Dat wil je niet op Pinkpop. Dat past ook niet op Pinkpop.

Bob Dylan, Neil Young, Fleetwood Mac. Het werkt niet op Pinkpop

Saai. tja, dat vul je natuurlijk heel persoonlijk in he.

Ik kan Metallica en Coldplay redelijk saai vinden. Of Ed Sheeran.

Overigens kan ik nog begrijpen waarom Dylan niet op Pinkpop past (zijn nummers onherkenbaar vertolken). Neil Young eventueel ook (te lange gitaarsolo’s?). Maar een Fleetwood Mac tikt toch alle boxes aan van wat je op Pinkpop wilt? Legendarische band met een heleboel hits (en dan bedoel ik: Veel!Hits!) die redelijk uiteenlopend qua stijl zijn. Het enige wat je kan zeggen is dat ze te oud zouden zijn, maar een Boss of Macca zijn dat ook. Jammer van Buckingham wel, gooit voor mij toch een béétje roet in het eten.

4+

bcmrmaybe

Saai. tja, dat vul je natuurlijk heel persoonlijk in he.

Ik kan Metallica en Coldplay redelijk saai vinden. Of Ed Sheeran.

Overigens kan ik nog begrijpen waarom Dylan niet op Pinkpop past (zijn nummers onherkenbaar vertolken). Neil Young eventueel ook (te lange gitaarsolo’s?). Maar een Fleetwood Mac tikt toch alle boxes aan van wat je op Pinkpop wilt? Legendarische band met een heleboel hits (en dan bedoel ik: Veel!Hits!) die redelijk uiteenlopend qua stijl zijn. Het enige wat je kan zeggen is dat ze te oud zouden zijn, maar een Boss of Macca zijn dat ook. Jammer van Buckingham wel, gooit voor mij toch een béétje roet in het eten.

Natuurlijk is het persoonlijk maar de gemiddelde Pinkpopganger verkiest Metallica en Coldplay boven Young, Dylan en FM.

Ik kan er niks mee en qua stijl is het echt niet zo uiteenlopend. Go your own way, little lies, everywhere . Beetje saaie liedjes.

Ik denk ook niet dat ze daar voor gaan. De weg die ze nu ingeslagen zijn daar past FM niet in. The Police eigenlijk ook niet maar die zou ik zelf wel graag eens live willen zien.

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

1+

bassie1978

Mijn voorlopige drie voorspellingen kwa headliners: Muse – The Cure – P!nk. Mocht er een vierde dag bijkomen The Police.

0

Oasiss

Mijn voorlopige drie voorspellingen kwa headliners: Muse – The Cure – P!nk. Mocht er een vierde dag bijkomen The Police.

Dat lijkt me een realistische voorspelling.

0

bcmrmaybe

Pink lijkt me een zekerheidje omdat Ed dan in het zonnige Spanje zit. Muse ook grote kans (leuk, nog nooit live gezien en dan ben ik waarschijnlijk 1 van de weinigen hier)

The Cure….ik denk dat BKS er mee van door gaat. Je kunt The Cure overal wel plaatsen.

als het 4 dagen zijn gooi ik Coldplay en Mumford erbij.

Dus Pink, Muse, Mumford en Coldplay

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

1+

DennisvdBr
    Moderator

Binnenkort touraankondiging Bon Jovi (of eerste data)…
    Ben benieuwd welke weide hij staat??

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

PP1980

Grappig de discussie of Young en Dylan nu saai zijn en of ze op een festival passen. Meningen zijn verdeeld en dat ligt natuuurlijk aan de leeftijd en vooral smaak.

Ik had de mogelijkheid om ze beide op een festival te zien in 2016. Dylan trad op voor de Rolling Stones (waren weergaloos) en het was gewoon een aanfluiting. Niet te verstaan ondanks het perfecte geluid. In mijn beleving oersaai en geen een keer contact met publiek.

Neil Young trad een dag later op voor Paul McCartney en hij was veeeeeeel beter dan Macca (stem is op). Lekker veel electrisch en soms een acousticnummertje er tusen door, waaronder Comes a Time en Harvest Moon. Je weet het nooit met Neil maar stel dat hij komt en speelt bijvoorbeeld deze setlist uit juli op een Canadees festival dan zou hij zeker niet misstaan.

https://www.setlist.fm/setlist/neil-young-promise-of-the-real/2018/plaines-dabraham-quebec-city-qc-canada-6bea528a.html

0

wslyc94

Net door Roger Schepers, dj op RTV Parkstad verklapt dat The Cure op Pinkpop 2019 staat.

3+

mattman
    Moderator

Zou geweldig zijn. Ergens hoopte ik op BKS, maar kan me voorstellen dat Pinkpop met deze vis gaat lopen.

Wachten op een ‘officiële’ bekendmaking dan maar?

1+

DennisvdBr
    Moderator

Net door Roger Schepers, dj op RTV Parkstad verklapt dat The Cure op Pinkpop 2019 staat.

Ik heb moeite met dit als ‘bevestiging’ te geloven…

Van mij mag The Cure komen, dat wel.
    Nou zie ik RTV Parkstad ook niet als betrouwbare graadmeter in deze…
    Even afwachten dan?

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

eloelo

Muziek die niet meer op Pinkpop thuishoort. Ben er wel erg blij mee, mocht ik een dagje gaan.

0

Wessel

Niet meer thuishoren vind ik een beetje overdreven. Pinkpop is al jaren het festival die probeert een headliner te plaatsen die een dag kan dragen. Die vullen ze aan met enkele kwalitatieve acts en veel populaire meuk die live met één of twee hitjes niet overeind blijven maar wel het gemiddelde volk aanspreken. Wanneer een band de Ziggo Dome kan uitverkopen past ie waarschijnlijk ook op Pinkpop. Stel The Cure zou een dagje krijgen, dan denk ik dat ze komend jaar een betere dag in elkaar kunnen zetten dan toen in 2012.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

eloelo

Maar The Cure is te alternatief, tuurlijk: bakken met hits, maar onder aan de streep blijft het toch wat meer edgy dan pakweg Mumford & Sons.

1+

T. Roses

Zaterdag 8 Juni staat The Cure in ieder geval in Dublin, zie hun site.

Wanneer verwachten jullie trouwens duidelijkheid of Pinkpop 3 of 4 dagen gaat duren?

0

Oasiss

Wellicht dat we langzaam sowieso wel richting de eerste bevestiging(en) gaan. Rond oktober is geen heel gek moment, toch?
    Wat The Cure betreft, lijkt mij een heel fijne boeking. Hopelijk is het een gevalletje ‘waar rook is..’.

1+

Rick

Sorry hoor, maar ik kan er met mijn verstand niet bij hoe Mojo het presteert om Metallica een dag na PP in de Arena neer te zetten.
    Ik vind dit een enorme gemiste kans om de 50e editie wat meer cachet te geven.
    Tenzij je nog grotere bands kan boeken, want we weten allemaal dat PP het niet moet hebben van de kleinere bands, maar puur van de headliners

1+

Joslittel

Sorry hoor, maar ik kan er met mijn verstand niet bij hoe Mojo het presteert om Metallica een dag na PP in de Arena neer te zetten.
    Tenzij je nog grotere bands kan boeken, want we weten allemaal dat PP het niet moet hebben van de kleinere bands, maar puur van de headliners

Aan de ene kant helemaal met je eens, had ze zelf ook veel liever op een festival gezien. Maar ik denk dat Mojo geen enkele keuze heeft gehad, ze staan in heel Europa nergens op een festival. De heren wilde perse naar de stadia. Dus ja, erg jammer maar tegelijkertijd niets aan te doen.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

2+

mattman
    Moderator

Ik denk inderdaad dat Pinkpop ze zeker had gehad als ze de kans kregen. Zullen ze geen nee tegen gezegd hebben, mocht Metallica een festivaltour doen.

1+

ChiquitaChaser

Metallica wou absoluut niet wijken van het Stadion concept
    Stonden anders gewoon op de werchterse wei hoor…

0

Oasiss

Drie keer in tien jaar zou wat mij betreft ook wel een beetje veel van het goede zijn. Voor de fans is dat natuurlijk geen probleem, maar die kunnen dan mooi naar een stadion/zaaloptreden :).

0
25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 888)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.