Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 7567 reacties, heeft 272 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 11 uur, 47 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 4076 tot 4100 (van in totaal 7568)
  • Auteur

Baas

Ja maar we hopen vrijwel allemaal nog steeds dat het Armin niet is. 😉

Mag ik me afvragen waarom dit al zeker zou zijn?

Pinkpop '10 '11 '12 '13 '14 '15 '16. Rock en Seine '13 '16. Best Kept Secret '17 '18 '19. Lowlands '17 '18. Rock Werchter '18

Teake Rooks

want soms lijkt het hier echt alsof geen enkele kritische nooit tov Pinkpop getolereerd wordt.

Dat is juist grotendeels wat er in dit topic gebeurd tbh, ik lees bijna alleen maar negativiteit.

Timmetje

Dennis heeft hem vrijwel bevestigd. Of is er in elk geval heel zeker van.

pp2017

Dennis heeft hem vrijwel bevestigd. Of is er in elk geval heel zeker van.

Dat was bij Coldplay ook zo maar hebben we niks meer van gehoord. Het kan natuurlijk nog altijd maar het is wel heel erg stil

DennisvdBr
    Moderator

2Pac op Coachella 2012.
    Dio op Wacken 2016.
    Dat zijn al voorbeelden van hologram shows op festivals.
    Dan was de tour met Dio nog een hele tour. In 2019 nog 100 shows met hologram Dio.
    Kwestie van tijd dat de Micheal Jackson Hologram op tournee gaat. De eerste shows zijn al geweest.

Geloof maar dat er een toekomst zit in hologram shows.

2Pac was toch gewoon een gekkigheidje tijdens de show van Spoop en Dr. Dre? En dat ding van Dio lijkt me geen show waarmee je festivals headlinet. Want op de keper beschouwd komt zo’n ‘show’ toch gewoon neer ‘op een filmpje kijken’? Een heel leuke gimmick inderdaad, maar geen vervanger voor liveshows.

Ja DUH?!? Ik heb je ook niet over headlinen met hologram… Ik zeg alleen dat het al voorgekomen is en dat er weldegelijk een toekomst in zit.
    We stonden ook al te kijken naar de film Goterdammerung met live band en een 3d show met live 70’s/80’s synthesizer mannetjes…
    Wordt wakker, hologram is de toekomst!

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Timmetje

Nee joh. Dat hele hologramgebeuren is een gimmick waar we over een aantal jaar als de nieuwigheid eraf is nooit meer wat van horen. De toekomst is het zeker niet.

mattman
    Moderator

2Pac op Coachella 2012.
    Dio op Wacken 2016.
    Dat zijn al voorbeelden van hologram shows op festivals.
    Dan was de tour met Dio nog een hele tour. In 2019 nog 100 shows met hologram Dio.
    Kwestie van tijd dat de Micheal Jackson Hologram op tournee gaat. De eerste shows zijn al geweest.

Geloof maar dat er een toekomst zit in hologram shows.

2Pac was toch gewoon een gekkigheidje tijdens de show van Spoop en Dr. Dre? En dat ding van Dio lijkt me geen show waarmee je festivals headlinet. Want op de keper beschouwd komt zo’n ‘show’ toch gewoon neer ‘op een filmpje kijken’? Een heel leuke gimmick inderdaad, maar geen vervanger voor liveshows.

Ja DUH?!? Ik heb je ook niet over headlinen met hologram… Ik zeg alleen dat het al voorgekomen is en dat er weldegelijk een toekomst in zit.
    We stonden ook al te kijken naar de film Goterdammerung met live band en een 3d show met live 80’s synthesizer mannetjes…
    Wordt wakker, hologram is de toekomst!

Oké, er zullen vast nog wel wat hologram dingen gedaan worden, maar die gaan geen liveshows vervangen hé. Dat is gewoon wat ik bedoel.

En Kraftwerk hiermee vergelijken snap ik niet echt. Die show draait helemaal niet rond dat 3d effectje. Da’s een leuke extra voor zij die het leuk vinden, maar ik denk niet 0,5% van het publiek naar Kraftwerk gaat kijken omdat het 3d is. Mensen die een ticket kopen, doen dat om Kraftwerk in het echt aan het werk te zien.

De vergelijking met Gutterdammerung vind ik wel een mooie ja. En de dag dat ABBA eens gaat touren wil ik die wel eens overwegen, maar aan een videoprojectie heb ik weinig. Ik mag er niet aan denken om naar pakweg een projectie van Nick Cave te gaan zien terwijl de Bad Seeds of de achtergrond staan te spelen. Ben het ook wel met je eens dat zo’n hologramshow leuk moet zijn om eens mee te pikken op een festival. Zo staat op Doctor Music ook een Frank Zappa hologramshow. Maar dan wel alleen als er eventjes geen echte liveacts te zien zijn.

Rockbeer

Live is live.

la la la la la

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

eloelo

Live is geen Live zonder Edje he.

Kesselman

Vraag me wel af…
    Nu we toch alvast weten dat de ticketprijs gelijk blijft, waarom niet alvast weekend tickets in verkoop starten?
    Ik zou zeggen, alvast tot 2 weken voor de perspresentatie die lijn openzetten bij Ticketmaster. Dan 16 maart alle lijnen open zetten.
    Hebben de ‘vroege vogels’ alvast de kans om er bij te kunnen zijn. Bijvoorbeeld de Pinkpop fans die het festival al trouw willen zijn met het jubileum!

Kom op Ticketmaster/Mojo/Pinkpop!!

oh ja dat is een goed idee!
    met het programma tot nu toe en de verwachtingen , denk ik toch dat pinkpop zeker een kaart of 34 zal verkopen!! 🙄

Timmetje

Vraag me wel af…
    Nu we toch alvast weten dat de ticketprijs gelijk blijft, waarom niet alvast weekend tickets in verkoop starten?
    Ik zou zeggen, alvast tot 2 weken voor de perspresentatie die lijn openzetten bij Ticketmaster. Dan 16 maart alle lijnen open zetten.
    Hebben de ‘vroege vogels’ alvast de kans om er bij te kunnen zijn. Bijvoorbeeld de Pinkpop fans die het festival al trouw willen zijn met het jubileum!

met het programma tot nu toe en de verwachtingen , denk ik toch dat pinkpop zeker een kaart of 34 zal verkopen!! 🙄

Fleetwood Mac dag verkoopt wel uit hoor.

Set Abominae

Nee joh. Dat hele hologramgebeuren is een gimmick waar we over een aantal jaar als de nieuwigheid eraf is nooit meer wat van horen. De toekomst is het zeker niet.

We leven in een tijd waarin massa’s mensen een hoop geld betalen om mensen aan knopjes te zien draaien, of mooie meiden/knapen te zien/horen playbacken, of uren in de kou in de rij gaan staan om een half uurtje naar cameras te mogen zwaaien en uit de maat te dansen op uitgemolken plaatjes..
    Natuurlijk gaan hologramshows nog heel veel volk trekken, en gaan we ze ook steeds vaker op festivals terugzien. Muziekpuristen die forums als dit frequenteren, zal dat wellicht met afgrijzen vervullen, maar de doorsnee festivalbezoeker, die gewoon een gezellig dagje met vrienden wil rondhangen, en wiens muziekkennis en -smaak vaak niet veel verder gaat dan 3FM/Radio 2, gaan juist helemaal los op een spectaculaire lichtshow met enkel meezingers. En ja, dat is tegenwoordig de grootste doelgroep van een festival als Pinkpop, of we dat nu leuk vinden of niet.

DennisvdBr
    Moderator

Vraag me wel af…

Ik denk dat Pinkpop al ca 10.000 (misschien wel tegen de 15.000) weekend tickets verkoopt enkel op het feit dat het Pinkpop is zonder één naam bekend.
    Misschien zelfs met Mumford en Fleetwood er bij, al meer dan geheel zonder namen zelfs. Ik denk dat als er nu weekend tickets in VVK gezet zouden worden, er weldegelijk minimaal 15 duizend verkocht worden.

Timmetje

Denk dat Dennis gelijk heeft. Niet dat dat een lekker signaal geeft (mensen zouden imo nu juist massaal moeten wachten met weekendtickets aangezien er nog maar 1 exclusieve naam op het programma staat…. laat Pinkpop weten dat je een goed programma wil zien voordat je 230 euro wegtikt), maar toch.

bcmrmaybe

Zolang er voor Mojo geen noodzaak is komt er geen early Bird.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Timmetje

Ja precies….

In elk geval deze week nieuws met bekendmaking Gouden Tip!

bcmrmaybe

Within Temptation gok ik. Qua haalbaarheid zou dat moeten kunnen. Ook mbt de melding van Forta dat ze nog geen verdere bekendmakingen online mogen gooien.

Das ist mein Land!

Oasiss

Governors Ball heeft The Strokes en Florence. Dit festival duurt tot 2 juni. Dan hebben ze twee weken de tijd om naar Europa te komen ;-).
    Ook the 1975 staat daar, die zag ik ook wel op Pinkpop staan als sub of afsluiter North.

Timmetje

Volgens NU.nl heeft Timberlake aangegeven weer te gaan touren. Wellicht heb je daar de derde headliner.

bcmrmaybe

Volgens NU.nl heeft Timberlake aangegeven weer te gaan touren. Wellicht heb je daar de derde headliner.

Zou een verrassende headliner zijn. Timberlake is wel een rasartiest met goede nummers. Zou de Bruno Mars van 2019 kunnen zijn.

Das ist mein Land!

PJ

Zou een verrassende headliner zijn. Timberlake is wel een rasartiest met goede nummers. Zou de Bruno Mars van 2019 kunnen zijn.

Hij haalt gewoon zijn eerder afgelaste shows in die hij vanwege stemproblemen moest afzeggen.
    Heeft er wel 3 maanden uitgelegen. Voor zover ik weet geen indicatie dat hij dit jaar Europese festivals gaat doen….

DennisvdBr
    Moderator

Governors Ball heeft The Strokes en Florence. Dit festival duurt tot 2 juni. Dan hebben ze twee weken de tijd om naar Europa te komen ;-).
    Ook the 1975 staat daar, die zag ik ook wel op Pinkpop staan als sub of afsluiter North.

Tijdens Pinkpop op RaR/RiP. Ik zou niet al te veel acts van RaR/RiP nog op Pinkpop verwachten. Bring me the Horizon nog zekerheidje en dan houdt het ver op.
    Denk ik…

bcmrmaybe

BMTH was er op 2016….is dat niet te vroeg?

Das ist mein Land!

DennisvdBr
    Moderator

BMTH was er op 2016….is dat niet te vroeg?

Zullen toch pas na 18:00 spelen

Timmetje

Mars is DE popartiest van nu. Timberlake is DE popartiest van tien jaar geleden. Shows in Ziggo waren volgens mij ook niet uitverkocht. Zou in die zin wel een mooie combo met Armin zijn. 😆

25 berichten aan het bekijken - 4076 tot 4100 (van in totaal 7568)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.