Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 7567 reacties, heeft 272 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 12 uur, 30 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3926 tot 3950 (van in totaal 7568)
  • Auteur

DennisvdBr
    Moderator

Het kan wel, maar dan heb je een 2018 Best Kept Secret headliner een jaar later op je jubileum Pinkpop staan….

In dat geval klopt dat… Dat is dan nog altijd héél véél beter dan Kensington imo

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Timmetje

Maar “Beter dan Kensington” lijkt me niet echt de belangrijkste en meest logische reden om een band te boeken als headliner. 😆 (grapje)

Al heb je dan wel ruime keus natuurlijk. 😉

DennisvdBr
    Moderator

btw, eens kijken welke festivals nog headliners missen.
    Volgens mij ook nog:
    Secret Solstice IJsland
    Isle of Wight UK
    Glastonbury UK
    Latitude UK
    Orange Warsaw Polen
    Northside Denemarken
    Bergenfest Noorwegen
    i-Days Italië

zijn zo de eerste die ik kan bedenken…

Timmetje

Zijn die echt allemaal even groot als PP? Heb van een aantal echt nog nooit gehoord haha.

Zie op hun lineups wel her en der The Killers staan. Wellicht dat we die wel zien komen.

Oasiss

Ik denk dat je Glastonbury niet als vergelijkingsmateriaal moet nemen. Dat is een festival in een categorie op zich. In Europa is er geen festival van die grootte, ook in de achting van muzikanten.

Maar we mogen toch wel stellen dat Pinkpop het moeilijk heeft? Ze gaan zich daar wel uit redden en uitverkopen. Maar als je ziet dat Werchter en Rock am Ring, m.i. qua data en locatie goed vergelijkingsmateriaal, hun zaakjes goed op orde hebben, dan vind ik dat Pinkpop dit stukken minder heeft. Dit kan natuurlijk wel verklaard worden door pech of gewed op de het verkeerde paard of paarden, maar dat maakt het niet anders. Ik neem dan ook maar even de informatie uit een veelvoud aan eigenbenoemde betrouwbare bronnen mee waaruit zou blijken dat Pinkpop nog geen derde headliner had of heeft. En dan ga ik nog even voorbij aan het lachwekkende argument dat ze geen vier headliners konden vinden.

Ik hoop dat het uiteindelijk meer richting de rooskleurige visie van Dennis gaat, maar vrees ook wel dat Timmetje aardig in de buurt kan zitten.

Overigens zou ik, ook vanuit persoonlijk oogpunt, tekenen voor AM.

Misschien is een co-constructie met Florence en Armin van Buuren een optie? Ook hier spreekt persoonlijke voorkeur. Armin boeit me vrij weinig, maar Florence mag van mij echt wel een keer de mainstage betreden.

marcopoloo

Volgens mij ook nog:
    Secret Solstice IJsland
    Isle of Wight UK
    Glastonbury UK
    Latitude UK
    Orange Warsaw Polen
    Northside Denemarken
    Bergenfest Noorwegen
    i-Days Italië

Haal orange Waszaw hieruit, die hebben net 3 internationale acts totaal
    Je zult wel op Open’er kunnen letter, maar zelfs daar is het vrij ruk op het moment vergeleken met de afgelopen jaren!
    Zal Open’er in de gaten houden, woon er immers toch 😂

festivalddictsam

Ik denk dat Pinkpop echt problemen heeft met het samenstellen van het programma(Zoals hier al door velen wordt gezegd).
    – De onduidelijkheid over 3/4 dagen
    – De geruchten dat de derde headliner nog niet eens bekend is
    – De late aankondigingen,etc.

*Ik denk dat P!NK eigenlijk naar Pinkpop zou komen na het uitverkopen van de arena. Maar dat ze niet al een week eerder wilde beginnen met haar tour en ze nu dus naar het Malieveld gaat.
    * Verder zal Pinkpop ook wel last hebben van alle nieuwe concurrentie. Er blijven maar nieuwe festivals bij komen. Waaronder twee nieuwe grote festivals in Groningen waar Sting en Anouk komen. En bij het andere Groningse nieuwe popfestival zijn de geruchten Foo Fighters…
    – Al die onzekerheid is niet fijn voor mensen. Veel mensen kopen nu kaarten voor andere festivals omdat Pinkpop beetje onduidelijk over alles doet. Het zou al helemaal niet slim zijn om geen nieuwe act meer aan te kondigen tot de persconferentie…

Pinkpop: 15/16/17/18 Werchter:17/18 Parkcity Live: 14/15/16/17/18

festivalddictsam

Ik verwacht sowieso Maroon 5 . Ik denk als een grote sub-headliner. Of misschien als vervangende headliner?
    Het past perfect binnen hun tourschema en ze zouden een ‘exclusive’ zijn voor een festival. Dat trekt toch meteen weer wat jeugd.

Ik denk dat Pinkpop nu het kijken is naar een grote pop act waar ze diep voor in de buidel moeten tasten.
    In 2017 kregen ze geen geschikte headliner en kwam Bieber aan bod…
    Ik verwacht in 2018 ook weer zoiets. Misschien laten ze een Beyoncé of Justin Timberlake wel komen. Dit zal dan een super dure headliner zijn waardoor de rest van het dagprogramma ‘matig’ wordt.

Timmetje

Maroon 5 staat al in Ziggo.
    Als ze op PP staan zullen ze wel als headliner komen.
    Dan heb je 2 2019 Ziggodome acts op het festival.
    Ook niet ideaal.

festivalddictsam

Qua geruchten:
    Mogelijke sub-headliners:
    -Maroon 5, Kylie Minogue, Armin van Buuren, Macklemore, Florence & The Machine
    Mogelijke headliners:
    -Beyoncé, Justin Timberlake, ( Florence & The Machine ) , (Maroon 5)
    Andere kanshebbers:
    Davina Michelle, Bastille, Lukas Graham, Halestorm , Slash , Bring Me The Horizon, Clean Bandit, The 1975, Yungblud

festivalddictsam

Maroon 5 staat al in Ziggo.
    Als ze op PP staan zullen ze wel als headliner komen.

Ja klopt! Maar Pearl Jam stond bijv ook in de Ziggo Dome vorig jaar en op Pinkpop.
    Maroon 5 heeft in hun tourschema telkens 1 dag ‘rust’/ ‘reisdag’.
    In het Pinkpop weekend hebben ze hier drie dagen niks. Ik vermoed dat Pinkpop ze nu zal contacteren als headliner/ sub-headliner.

Timmetje

Beyonce? Die komt ook wel wat uit de lucht gevallen.
    Die gaat echt niet exclusief voor Pinkpop op en neer.

festivalddictsam

https://nos.nl/artikel/2262910-sky-is-the-limit-bij-extravagante-bruiloft-indiaas-miljardairskoppel.html
    Ach als ze voor een paar miljoen naar een bruiloft kan komen met haar hele band,etc. HAHA!
    Zou ook heel onrealistisch zijn…

Chiel

Dua Lipa heeft nog geen optredens staan voor 2019, maar zou een goede subheadliner zijn.
    Vorig jaar gezien op Pukkelpop en heeft me daar verrast qua groei.
    Dan heb je een artiest waar de ouderen geen echte hekel aan kunnen hebben en die er voor de jeugd nog toe doet.
    Maar goed, ze heeft nog geen enkele data in de agenda staan.

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

Yannick

En bij het andere Groningse nieuwe popfestival zijn de geruchten Foo Fighters…

Dat festival vindt plaats in augustus, meer een concurrent tov Lowlands dan Pinkpop en Foo Fighters speelden dit jaar al op Pinkpop. Stadspark Live is met headliners als Sting en Anouk geen “groot festival”. Uit welke dode hoek haal je zelfs Beyoncé? Van Pearl Jam was bekend dat ze zaalshows en festivalshows ging combineren, bij Maroon 5 is dat niet geval. (Grappig trouwens dat je hen én bij headliners én bij subs zet, wat is het nou?)

festivalddictsam

En bij het andere Groningse nieuwe popfestival zijn de geruchten Foo Fighters…

Dat festival vindt plaats in augustus, meer een concurrent tov Lowlands dan Pinkpop en Foo Fighters speelden dit jaar al op Pinkpop. Stadspark Live is met headliners als Sting en Anouk geen “groot festival”. Uit welke dode hoek haal je zelfs Beyoncé? Van Pearl Jam was bekend dat ze zaalshows en festivalshows ging combineren, bij Maroon 5 is dat niet geval. (Grappig trouwens dat je hen én bij headliners én bij subs zet, wat is het nou?)

*Ik denk dat Maroon 5 zowel als categorie sub-headliner als headliner valt ;). Zelfde als bij Florence And The Machine 😉
    * Verder klopt het dat de twee Groningse festivals meer concurrenten zijn voor Lowlands en de overige festivals in Augustus. Maar alle grote namen die naar deze twee festivals gaan komen dan al hoogstwaarschijnlijk niet naar Pinkpop. Betekent dat er dus nog meer kans is dat grote namen ergens anders heen gaan 😉
    * Beyoncé was meer als grap bedoelt hoor. Wilde alleen laten zien dat artiesten heus wel komen zolang je er maar een mooi bedrag voor neerlegt en aan hun eisen voldoet.

bcmrmaybe

@timmetje

Ze hadden gewoon nooit nee tegen Pink moeten zeggen….

Waar heb je dat vandaan? De bedoeling was om Pink te laten headlinen maar management wilde haar op het Malieveld (ivm meer inkomsten)

Ik heb nergens gelezen dat Pinkpop Pink heeft afgeslagen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  bcmrmaybe.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

mattman
    Moderator

Volgens mij ook nog:
    Secret Solstice IJsland
    Isle of Wight UK
    Glastonbury UK
    Latitude UK
    Orange Warsaw Polen
    Northside Denemarken
    Bergenfest Noorwegen
    i-Days Italië

Roskilde heeft er ook nog maar 3 (Cure, Travis Scott en Robyn) van de 7. Kan interessant zijn, al hebben die een andere insteek dan Pinkpop.
    NOS Alive/Mad Cool missen ook minstens één headliner. Zal nog wel een grote zijn (gok zelf op RHCP of Neil Young)
    Open Air St Gallen heeft ook nog maar één headliner aangekondigd.
    Benicassim moet ook nog met 1 of meerdere headliners komen.
    Firenze Rocks mist er ook nog eentje.

Verder hoop ik dat Mumford de ‘kleinere’ headliner is van de 3. We waren maanden geleden nog aan het twijfelen of dat headlinermateriaal is voor een PP (ook zonder die Ziggo show). Ook voor RW btw, maar daar hebben ze er nu wel Florence (en Macklemore) voor gezet, wat het totaalpakket niet echt spannend maakt, maar wel oké qua grootte. Ik geloof best dat PP nog kan verrassen met iets waarvan we nog niets weten. Ze hebben de connecties voor zo’n 50ste jubileum gaan ze echt niet met een NL headliner homen, of met een ‘halve’ headliner als de Prodigy. Maar dan moet het wel deze maand komen, gevoelsmatig.

Wessel

*Ik denk dat Maroon 5 zowel als categorie sub-headliner als headliner valt ;). Zelfde als bij Florence And The Machine

Nah, Florence is geen headliner voor Pinkpop. Maroon 5 valt inderdaad in beide categorieën. Pinkpop wil nog wel eens stunten met grote sub’s en dat is Maroon 5 zeker. Om ze te laten headlinen zou te risky zijn terwijl ze het qua grootte misschien wel aan zouden kunnen? We hebben de afgelopen jaren dan wel pop headliners gehad maar die zijn of een maatje groter, urgenter of hebben een betere live reputatie. Het nadeel is dat Mumford, Florence en Maroon 5 allemaal al een zaalshow hebben dit jaar (hallo, 2019.) Kom je mooi aan met je 50e editie. Doei exclusiviteit….

Die laatste headliner gaat echt een verassing worden. Geen idee welke kant dat op gaat. Ik weet wel zeker dat er mooi verassingen daaronder gaan zitten.

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

festivalddictsam

*Ik denk dat Maroon 5 zowel als categorie sub-headliner als headliner valt ;). Zelfde als bij Florence And The Machine

Nah, Florence is geen headliner voor Pinkpop. Maroon 5 valt inderdaad in beide categorieën. Pinkpop wil nog wel eens stunten met grote sub’s en dat is Maroon 5 zeker. Om ze te laten headlinen zou te risky zijn terwijl ze het qua grootte misschien wel aan zouden kunnen? We hebben de afgelopen jaren dan wel pop headliners gehad maar die zijn of een maatje groter, urgenter of hebben een betere live reputatie. Het nadeel is dat Mumford, Florence en Maroon 5 allemaal al een zaalshow hebben dit jaar (hallo, 2019.) Kom je mooi aan met je 50e editie. Doei exclusiviteit….

Die laatste headliner gaat echt een verassing worden. Geen idee welke kant dat op gaat. Ik weet wel zeker dat er mooi verassingen daaronder gaan zitten.

Ja ben het helemaal met je eens. Het is inderdaad niet exclusief genoeg als je met een van deze namen komt. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. We zullen het moeten afwachten 🙂

DennisvdBr
    Moderator

Roskilde heeft er ook nog maar 3 (Cure, Travis Scott en Robyn) van de 7. Kan interessant zijn, al hebben die een andere insteek dan Pinkpop.
    NOS Alive/Mad Cool missen ook minstens één headliner. Zal nog wel een grote zijn (gok zelf op RHCP of Neil Young)
    Open Air St Gallen heeft ook nog maar één headliner aangekondigd.
    Benicassim moet ook nog met 1 of meerdere headliners komen.
    Firenze Rocks mist er ook nog eentje.
    .

Ah idd…

Major festivals die nog headliner(s) missen:

Pinkpop Nederland
    Secret Solstice IJsland
    Isle of Wight UK
    Glastonbury UK
    Latitude UK
    Open’er Polen
    Northside Denemarken
    Roskilde Denemarken
    Bergenfest Noorwegen
    i-Days Italië
    FirenzeRocks Italië
    St Gallen Zwitserland
    NOS Alive Portugal
    Mad Cool Spanje
    Benicassim Spanje

Toch een aardige lijst.
    Ik denk dat zowel Coldplay als Eminem best op deze festivals had kunnen staan.
    Volgens mij ook grootste deel LiveNation festivals…

EddieVerder

Bij dat lijstje kun je ook nog volgende festivals zetten:
    Tinderbox
    Exit Festival
    Lollapalooza Paris
    Wireless UK
    Eurockéennes

DennisvdBr
    Moderator

Bij dat lijstje kun je ook nog volgende festivals zetten:
    Tinderbox
    Exit Festival
    Lollapalooza Paris
    Wireless UK
    Eurockéennes

thnx

en TRNSMT zag ik

visdave34
    Moderator

en All Points East mist ook nog zijn twee zaterdag headliners

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

DennisvdBr
    Moderator

en All Points East mist ook nog zijn twee zaterdag headliners

Ook nog…

Nieuwe lijst maken maar?

25 berichten aan het bekijken - 3926 tot 3950 (van in totaal 7568)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.