Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 4456 reacties, heeft 223 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  roydaly 2 uur, 6 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3826 tot 3850 (van in totaal 4457)
  • Auteur

DennisvdBr
    Moderator

Misschien wel interessant voor Pinkpop??
    Volbeat, nieuwe album komt in 2019 en van plan (weer) véél te touren in 2019.
    Al lang niet meer op Pinkpop geweest (laatste PP2011), 100% headliner, mooie contrast headliner naast Mumford en Fleetwood en voorlopig liggen de al aangekondigde data gunstig voor Pinkpop…

https://consequenceofsound.net/2018/12/volbeat-rob-caggiano-interview-2018/

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

bcmrmaybe

@dr-hannibal Ik was vroeger ook zo. Nu realist. Komt nog wel.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Bezoeker

Misschien wel interessant voor Pinkpop??
    Volbeat, nieuwe album komt in 2019 en van plan (weer) véél te touren in 2019.
    Al lang niet meer op Pinkpop geweest (laatste PP2011), 100% headliner, mooie contrast headliner naast Mumford en Fleetwood en voorlopig liggen de al aangekondigde data gunstig voor Pinkpop…

https://consequenceofsound.net/2018/12/volbeat-rob-caggiano-interview-2018/

Bedoel je dat Volbeat in hun eentje een dag gaat dragen of een co-headliner constructie?

Pinkpop ‘16,’17,’18
    Rock Werchter ‘18

DennisvdBr
    Moderator

Ik zeg niet dat ze komen. Maar zie het als optie.
    Een dag “dragen” dat kunnen ze wel. Maar met bijvoorbeeld in co-headliner constructie met van Buuren nog er na als dance afsluiter zou ik niet gek opkijken.

Timmetje

@dr-hannibal Ik was vroeger ook zo. Nu realist. Komt nog wel.

In Trump geloven maakt je een hoop dingen maar realist is er niet 1 van…. 😉

Volbeat is wel leuk maar zie die niet echt als headliner. Dan is het een matig rijtje.

DennisvdBr
    Moderator

Volbeat is wel leuk maar zie die niet echt als headliner. Dan is het een matig rijtje.

Volbeat geen headliner? Daar denken tig festivals door Europa toch anders over.

Matig rijtje? Mumford een “nieuwe” / nu-pop-headliner, Fleetwood één van de grote classic rock headliners en Volbeat ‘de’ nieuwe metal headliner van het moment, mogelijk van Buuren als dance-afsluiter… Ik geloof niet dat dat heel erg zou zijn. Voor iedereen wel wat.
    Waar kan ik tekenen!!

daanvandingenen

Ik vind eerlijk gezegd nu ook wel niet dat Volbeat op een festival als Pinkpop/RW een waardige headliner is. Als sub kan ik er perfect mee leven, en als een festival als Download/GMM dat vanboven zet snap ik dat ook. Maar op zo’n mainstream pop/rock gericht festival, hebben ze toch wel echt te weinig radiohits. Op studio brussel maar 1 hitje ooit gehad als ik me niet vergis. Binnen de stevigere genres vind ik enkel Rammstein, Metallica, ACDC, SYOD en misschien Iron Maiden als volwaardige headliners op dat soort festivals.

Rock Werchter 14, 16, 17, 18 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Timmetje

Volbeat geen headliner? Daar denken tig festivals door Europa toch anders over.

Matig rijtje? Mumford een “nieuwe” / nu-pop-headliner, Fleetwood één van de grote classic rock headliners en Volbeat ‘de’ nieuwe metal headliner van het moment, mogelijk van Buuren als dance-afsluiter… Ik geloof niet dat dat heel erg zou zijn. Voor iedereen wel wat.
    Waar kan ik tekenen!!

Mumford, een act die al in Ziggo staat (niet exclusief genoeg) en kabbelende saaie liveshows geeft.
    Fleetwood, een classic rockband die kabbelende saaie liveshows geeft. Wel mooie boeking en exclusief hoor maar een tikkie saai.
    Volbeat, een metal/rockband, die Tivoli volspeelt en dit jaar al op 3 verschillende plekken in Nederland heeft gespeeld. Niet exclusief genoeg en groter dan sub op Pinkpop moet je ze niet willen. Wat Daan ook zegt.
    Met in Armin een DJ die al jaren niets relevants heeft gemaakt als dance afsluiter terwijl er zoveel betere alternatieven zijn. Zijn er überhaupt mensen die Armin op de lineup van PP zouden zien staan en er dan kaarten voor willen kopen? En hoeveel publiek op het veld blijft er voor Armin over na FM?

Daaronder vooralsnog George Ezra die ook al in Nederland speelt en een gimmickband (Tenacious D).
    Ik wordt er niet warm of koud van om eerlijk te zijn.

DennisvdBr
    Moderator

Ik wordt er niet warm of koud van om eerlijk te zijn.

Kortom, precies wat jij van Pinkpop verwacht in 2019, dus…

Timmetje

Een paar weken geleden was je zelf ook nog teleurgesteld over Mumford and Sons…. toen zei je dat je ze net niet niet leuk genoeg vond om het terrein eerder te verlaten. Nu wil je ervoor tekenen?!

Ik snap dat jij alles zo positief mogelijk en door een roze bril bekijkt omdat je sowieso gaat, maar ik blijf wel met kritische bril kijken. En dan is het op FM na met Volbeat erbij een vrij matig rijtje.

DennisvdBr
    Moderator

Een paar weken geleden was je zelf ook nog teleurgesteld over Mumford and Sons…. toen zei je dat je ze net niet niet leuk genoeg vond om het terrein eerder te verlaten. Nu wil je ervoor tekenen?!

Ik snap dat jij alles zo positief mogelijk en door een roze bril bekijkt omdat je sowieso gaat, maar ik blijf wel met kritische bril kijken. En dan is het op FM na met Volbeat erbij een vrij matig rijtje.

Ik vind Mumford nog altijd rete saai. Heb vrij weinig met die banjo club op een paar leuke nummers na.
    Maar dat is persoonlijk. Voor Pinkpop is het een aardige headliner. Had zelf graag iets anders gezien, dat is een ander verhaal.

Timmetje

Even uit pure nieuwsgierigheid. Als Kendrick Lamar de derde headliner is, en de dagprogrammering voornamelijk bestaat uit Nederlandse acts, wordt het voor jou dan een dagje FM, een weekendje of een weekendje via Ticketswap?

(Voor mij zou het dan een dagje zijn)

Pim

Volbeat, een metal/rockband, die Tivoli volspeelt en dit jaar al op 3 verschillende plekken in Nederland heeft gespeeld. Niet exclusief genoeg en groter dan sub op Pinkpop moet je ze niet willen. Wat Daan ook zegt.

Ik wil je op dit punt toch even corrigeren.
    Tivoli hadden ze afgelopen jaar als enige zaalshow gehad. Maar dat was omdat ze een tour in kleinere zalen wilden doen. Was dan ook binnen seconden uitverkocht.
    Ze verkopen makkelijk een Ziggo Dome uit, hebben in Eindhoven op Strijp gespeeld, ook uitverkocht. Ik weet wel zeker dat een dagje Volbeat, met daarna van Buuren ofzo. Zelfs als enkele headliner zouden ze het wel echt goed doen!

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18. Graspop '15, '16, '17, '18. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

roy-hekkens

De dag zal eerder uitverkopen vanwege Armin dan van Volbeat. Zij kunnen echt niet een dag op Pinkpop dragen. Max co-headliner, maar meer sub.

mattman
    Moderator

De dag zal eerder uitverkopen vanwege Armin dan van Volbeat. Zij kunnen echt niet een dag op Pinkpop dragen. Max co-headliner, maar meer sub.

Armin ook niet hoor. Hadden ze een tiental jaar geleden moeten hebben. Anno 2019 zijn er veel frissere en ook populairdere dansbare alternatieven te bedenken.

Timmetje

Exact. Volbeat en Armin samen verkoopt echt geen Pinkpop dag uit. Net zo min dat Mumford and Sons dat doet.

DennisvdBr
    Moderator

Exact. Volbeat en Armin samen verkoopt echt geen Pinkpop dag uit. Net zo min dat Mumford and Sons dat doet.

ongelofelijk…?
    ik vind dit dus een regelrechte onderschatting van deze bands.

Daarbij, verkoopt zo’n dag ruim 50k a 55k+ tickets, is het ook al prima en vol genoeg op het terrein. (en nee, dat is niet uitverkocht idd, maar so what)
    En dat aantal verkopen deze bands al snel, zeker op een dagje Pinkpop met nog wat subs die wat publiek trekken en wat NL acts die een zo’n dag een paar duizend man overhalen een dag te gaan.

Qua NL acts… Zie Borsato na die uitverkochte Kuip shows wel een sub spot Pinkpop pakken aankomend jaar btw…

Timmetje

Neuh. Eerder overschatting. Armin van Buuren is al jaren niet echt relevant meer in de dancewereld en voorbij gestreeft door een hoop nieuwe acts. Leuke gast maar denk niet dat hij een hoop volk een dagkaartje voor Pinkpop laat halen. Headliner of subheadliner is die echt niet meer.

Een Zwarte Cross headliner is ineens niet een jaar later een Pinkpop headliner. Zeker niet op een jubileum. Leuke sub maar niet meer dan dat.

Het meeste publiek dat Mumford wil zien heeft een Ziggodomekaartje. Exclusief op Pinkpop hadden ze misschien de dag uitverkocht maar nu zeker niet.

Sorry, maar Volbeat plus Armin en Mumford is imo gewoon zwak. Alleen FM is dan een goede exclusieve headliner.

En so what? Je jubileumjaar niet uitverkopen omdat je naast de grote vissen gevangen hebt is best een big deal imo….

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door  Timmetje.

Martijn

Bij een co-headline constructie met Armin van Buuren denk ik eerder aan een andere band…

Maar even zonder dollen, denk dat Pinkpop een stuk beter af is met een act als the Chainsmokers als danceafsluiter in een co-headline constructie.

DennisvdBr
    Moderator

En so what? Je jubileumjaar niet uitverkopen omdat je naast de grote vissen gevangen hebt is best een big deal imo….

Klopt…
    Maar naast big fish vissen kan je zo opvangen.

Van Buuren staat overigens op niet de minste festivals aankomend jaar. Op radio veel hits op zijn naam afgelopen tijd. Denk dat je je sterk vergist.

Overigens zijn er per dag (verwacht ik) circa 20 duizend dagkaarten. Neem van mij aan, die gaan er bij Mumford en Fleetwood allemaal uit. Stel Volbeat komt, zij verkopen met gemak 20k dagkaarten op zichzelf.

Dat is geen overschatting van mijn kant.
    Denk dat je je feiten moet bijstellen.

Timmetje

Ik denk dat je ongelijk hebt. We zullen het zien in maart…. maar mochten Volbeat en van Buuren idd headliner 3 zijn dan is dit imo iig qua headliners 1 van de zwakste Pinkpop programmas in jaren. Kan me niet voorstellen dat veel mensen 240 euro (of meer) hiervoor over hebben. Helemaal als je kijkt naar wat je voor dat geld bij de buren krijgt. En dat is al tegenvallend.

Ook ik verwacht dat ze wel een dik aantal weekendkaarten verkopen, maar dat heeft dan meer met het #ikbenerbijophetjubileum te maken dan met het programma. Alle dag en weekendkaarten zullen denk ik niet uitverkopen. Bij lange na niet.

De tijd zal het leren!

ronald

Een dag met Volbeat, Status Quo, Tenacious D… Ik teken ervoor.

Volbeat trekt idd snel 10 a 15k man. Ziggo Dome is altijd snel uitverkocht door ze.
    Headliner waardig? Voor mij wel. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik vrees er echter voor dat de line-up aankomend jaar ondermaats gaat zijn. Hoop dat ik geen gelijk krijg maar de opties voor leuke acts zijn erg geslonken.

Wat leuke acts voor Pinkpop,
    Underworld, skunk Anansie, the Prodigy, Robyn, White Lies, flogging Molly, Paul Kalkbrenner,

Ach een mens mag dromen toch..

Paddy

Tuurlijk vergist Timmetje zich in de status van Armin van Buuren. Staat al sinds 2004 (!) in de top 5 van DJ mag. Wereldster. Hij neemt btw een korte pauze van 2 maandjes en komt dan weer met nieuw werk aan. En dat worden ongetwijfeld weer hits. Zou voor Pinkpop een prima dagafsluiter zijn.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Timmetje

Tuurlijk vergist Timmetje zich in de status van Armin van Buuren. Staat al sinds 2004 (!) in de top 5 van DJ mag. Wereldster. Hij neemt btw een korte pauze van 2 maandjes en komt dan weer met nieuw werk aan. En dat worden ongetwijfeld weer hits. Zou voor Pinkpop een prima dagafsluiter zijn.

En heeft sinds 2011 niets relevants meer gedaan….

Armin van Buuren als dagafsluiter op Pinkpop 2019. Gekker moet het hier niet worden.

mattman
    Moderator

Dat Armin Van Buuren een grote naam is/was ga ik niet ontkennen hoor. Maar die had er dan toch beter gestaan op het moment dat hij meer ‘in de picture’ was. In de dancewereld zijn hits toch iets meer tijdsgebonden dan in veel andere genres. Nu heb je een nieuwe generatie hitmakers. Een Aviici/Kygo/Martin Garix, hoewel totaal niet iets wat ik zelf zou willen zien, was dan iets gepaster.

Volbeat vind ik trouwens wel heel goed op Pinkpop passen hoor. Zou een prima aanvulling zijn, met hun aanstekelijke en catchy/mainstream metal en hardrock. Perfect voor op noord. Headliner zie ik zelf niet zo voor me.

25 berichten aan het bekijken - 3826 tot 3850 (van in totaal 4457)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.