Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 7763 reacties, heeft 275 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 6 uur, 10 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3651 tot 3675 (van in totaal 7764)
  • Auteur

PJ

Ik ben niet zo thuis in de dj wereld maar misschien zijn Hardwell of Martin Garrix ook wel opties??

Timmetje

Hardwell is met tijdelijk pensioen

PJ

Hardwell is met tijdelijk pensioen

Daar ga je al, ik weet er niets van 😆

mattman
    Moderator

Blijf gokken op Green Day, RHCP of Kensington.

Waarom blijf je Green Day noemen? Die stonden er toch nog maar net? En je mag veel zeggen van Pinkpop, maar als ze in 1 ding consequent zijn, dan is het in ervoor zorgen dat een headliner niet te snel herhaald wordt. En er is nog geen enkele datum rond hen bekend. Lijkt me niet het type band die in 2019 nog doodleuk een tour aankondigt die plaatsvindt in juni van datzelfde jaar. Daar zijn ze iets te groot voor.

Verder blijf ik denken dat Pinkpop sowieso hun 3de headliner moet hebben. Dat die Limburgse partner nog van niets weet kan best, maar dat wil gewoon zeggen dat de mediapartners nog niet op de hoogte zij ofzo. Van zo’n festival lijkt het me absoluut not done om nu nog een headlinertje te lopen zoeken.

Vind zelf het uitblijven van een Nederlandse datum voor The Cure erg verdacht. Ik blijf m’n geld op hen inzetten (ookal heeft Jan dat soort van ontkent, maar tussen dan en nu kan er weleens een tourtje of 2 afgesprongen zijn).

Timmetje

Hebben volgens mij net een best of album uitgebracht. Verwacht elk moment tour dates. Zal er wel naast zitten 😛

The Cure zou echt mosterd na de maaltijd zijn. Super late aankondiging.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Timmetje.

rhcp

Is er ook al misschien iets bekend of Arctic Monkeys naar Europa komen na de aankondigingen van lollapalooza?

PJ

Hebben volgens mij net een best of album uitgebracht. Verwacht elk moment tour dates. Zal er wel naast zitten 😛

Ik vond Mumford ook mosterd na de maaltijd, niet dat er iets mis mee is, goeie boeking dat wel
    Zou the Cure niet op Bospop kunnen staan? Zij hebben ten slotte hun festival 1 week verzet vanwege tourschema’s en daar bovenop komen ze nu met 1 extra festivaldag vanwege een headliner…….

mattman
    Moderator

Ik vond Mumford ook mosterd na de maaltijd, niet dat er iets mis mee is, goeie boeking dat wel
    Zou the Cure niet op Bospop kunnen staan? Zij hebben ten slotte hun festival 1 week verzet vanwege tourschema’s en daar bovenop komen ze nu met 1 extra festivaldag vanwege een headliner…….

Cure staat voor en na die extra Bospop dag in Spanje (Mad Cool) en Portugal (NOS). En aangezien deze band tot nu toe geen enkele keer 2 dagen na elkaar speelt -laat staan 3- streep ik ze alvast door.

Snap dat mosterd na de maaltijd verhaal niet echt. The Cure moet toch nog aan die tour beginnen? Maakt het echt uit wanneer die datum aangekondigd wordt?

Timmetje

Als elk festival er in oktober mee komt dat ze The Cure hebben, Pinkpop dat niet doet en daarmee het idee geeft dat ze een andere headliner hebben, Smeets wegwuift dat the Cure zou komen en dan als laatste headliner toch the Cure bekendmaken is imo het perfecte voorbeeld van mosterd na de maaltijd.

Kesselman

the cure komt niet op pinkpop

DennisvdBr
    Moderator

nou, paniek lijkt me niet nodig…
    Of The Cure nu wel of niet komt.
    Glastonbury is ook nog niet zo gortig aan het aankondigen.
    Isle of Wight is al met verkoop gestart, nog helemaal niets aangekondigd.
    Of Secret Solstice IJsland ook nog niets.
    Er komt best nog wat aan. Misschien zelfs een headliner die ook daar te zien gaat zijn.
    Gewoon afwachten…

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

marcopoloo

nou, paniek lijkt me niet nodig…
    Of The Cure nu wel of niet komt.
    Glastonbury is ook nog niet zo gortig aan het aankondigen.
    Isle of Wight is al met verkoop gestart, nog helemaal niets aangekondigd.
    Of Secret Solstice IJsland ook nog niets.
    Er komt best nog wat aan. Misschien zelfs een headliner die ook daar te zien gaat zijn.
    Gewoon afwachten…

Klopt Dennis!
    Glastonbury is traditie getrouw altijd laat, hebben wel regelmatig wat exclusievere headliners
    Open’er Heeft er ook pas 1 losgelaten, en dan ook nog een waar de meeste op dit Forum niet warm worden (verwacht wel deze week headliner 2 daar)
    Tuurlijk is een goede headliner welkom, maar het zou ooo eens fijn zijn als dat lijstje daaronder eens sterk is

DennisvdBr
    Moderator

tja…
    Misschien komen Coldplay of Eminem als nog met tourdata.
    Komt er voor zondag een co-headline constructie, met Van Buuren??
    In juli zijn er al data van The Prodigy, Thirty Seconds to Mars en Biffy Clyro?
    Gerucht van McCartney voor Glastonbury lijkt me nog rond te waaien, al stond hij er nog recent.
    In 2016, samen met RHCP die met album komen en hoogstwaarschijnlijk wel komen touren in de zomer.
    Data Neil Young moeten nog komen, om daar iets definitief over te zeggen.
    Ik zie nog wel gebeuren dat Arctic Monkeys in juni toch een paar festivals bezoeken.
    Volbeat heeft maar 2 locale gigs staan na de Amerikaanse tour.
    Within Temptation waait rond als headliner, zie ik wel naar Pinkpop komen (weliswaar als second-headliner).
    Zijn nog vast nog wat acts die de zomertour nog moeten aankondigen.
    Er waaien wat rappers over de festivals…
    Vanaf afgelopen zomer zit AC DC in de studio, blijft van daar ook behoorlijk stil.
    Kan nog heel veel kanten op!

Franzzz

Is er ook al misschien iets bekend of Arctic Monkeys naar Europa komen na de aankondigingen van lollapalooza?

Volgens “insiders” zijn de data van de Monkeys in Zuid-Amerika de laatste van hun “album-cyclus”. Daarna gaan ze weer in “winterslaap” tot er een nieuw album is…

Joslittel

Volgens “insiders” zijn de data van de Monkeys in Zuid-Amerika de laatste van hun “album-cyclus”. Daarna gaan ze weer in “winterslaap” tot er een nieuw album is…

Dat is een bijzonder korte wederopstanding dan. Geen zaaltour in het najaar ofzo?

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Indiaantje89

Denk dat Lenny Kravitz de zondag zal doen als sub voor Fleetwood.

T. Roses

Fleetwood is toch op maandag.

Indiaantje89

O dan maandag… in ieder geval de Fleetwood dag bedoel ik.

Timmetje

tja…
    Gerucht van McCartney voor Glastonbury lijkt me nog rond te waaien, al stond hij er nog recent.
    In 2016, samen met RHCP die met album komen en hoogstwaarschijnlijk wel komen touren in de zomer.
    Ik zie nog wel gebeuren dat Arctic Monkeys in juni toch een paar festivals bezoeken.
    Within Temptation waait rond als headliner, zie ik wel naar Pinkpop komen (weliswaar als second-headliner).
    Vanaf afgelopen zomer zit AC DC in de studio, blijft van daar ook behoorlijk stil.

Coldplay gaat echt niet komen. Eminem lijkt zijn tour te hebben afgeblazen. Volgens Bartjuh komt Neil Young niet omdat de Pinkpop dagen voor hem niet kunnen. TSOM reizen met Muse mee. Glastonbury is zo groot en zo uitverkocht dat namen langzaam kunnen worden uitgebracht. Pinkpop heeft in die zin meer concurrentie en moet mensen bij RaR en Werchter weghouden.

Zie van de door jou genoemde namen enkel Within Temptation of RHCP komen. Of the Cure maar dat zou een tegenvallertje zijn en een te late aankondiging.

Misschien headlinet Maroon 5 straks wel. Ziggodome show lijkt weinig uit te maken (zie Mumford)

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Timmetje.

DennisvdBr
    Moderator

Dan heb ik “hier” niet eens aan toegevoegd, dat als The Cure 2 dagen achter elkaar speelt, ze altijd nog wel eens kunnen headlinen op de 9e (zondag)

tja…

Franzzz

Dat is een bijzonder korte wederopstanding dan. Geen zaaltour in het najaar ofzo?

Ik had ook wel een zaaltour verwacht. Weer een monkeys album zonder losse NL show 😥 ….

rhcp

Zou Ed sheeran ook nog een optie kunnen zijn als ze nu nog steeds geen headliner hebben, is de 8, 9 en 10 juni nog vrij en tot nu toe geen Nederlandse (en Belgische) datum.

mattman
    Moderator

Zou Ed sheeran ook nog een optie kunnen zijn als ze nu nog steeds geen headliner hebben, is de 8, 9 en 10 juni nog vrij en tot nu toe geen Nederlandse (en Belgische) datum.

Maar Sheeran deed NL en BE toch al eens aan met deze tour (de Arena en de wei van Werchter)? Die data voor volgend jaar is zijn gewoon een verlenging van diezelfde tour.

DennisvdBr
    Moderator

tja, hadden we hem afgeschreven ivm het op en neer reizen Spanje/Landgraaf/Spanje…
    lijkt wel alsof hij zijn tour al geheel heeft aangekondigd btw

Rockbeer

Ik heb altijd geleerd dat iets nog alle kanten op kan gaan, behalve de goede. Hopelijk vindt Pinkpop toch nog een uitzondering die deze wijsheid bevestigt.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

25 berichten aan het bekijken - 3651 tot 3675 (van in totaal 7764)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.