Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 7763 reacties, heeft 275 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 5 uur, 12 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3626 tot 3650 (van in totaal 7764)
  • Auteur

Raskolnikov

Hoorde gisteren van iemand uit “de Limburgse media” dat Pinkpop serieus heeft geprobeerd Neil Young voor de vierde dag te strikken, maar dat hij verhinderd was in het Pinkpop-weekend.

En ook:
    – P!nk zou ook Pinkpop doen als Arena uitverkocht raakte, maar management besloot later toch voor een eigen 2e concert (is dus Malieveld geworden)
    – Pinkpop heeft de 3e headliner nog niet rond

Sorry maar kan me echt niet voorstellen dat ze nu nog achter 1 headliner aan moeten. Net zo min als dat Snow Patrol op Bospop zou staan. Maar niets is onmogelijk…………..

Mee eens, dat lijkt me toch uitgesloten.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Joslittel

Pinkpop is 2019 dan maar twee dagen ivm het gebrek aan een goede headliner? Is weer eens een andere manier om een legendarische editie te organiseren.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

bcmrmaybe

Sorry maar kan me echt niet voorstellen dat ze nu nog achter 1 headliner aan moeten. Net zo min als dat Snow Patrol op Bospop zou staan. Maar niets is onmogelijk…………..

Als je rond bent met 1 headliner en je een backup hebt (Pink) en de 1 valt af om bijv tourtechnische redenen en het management van Pink zeg hup Malieveld. Dan kun je daar inet zo veel aan doen lijkt me. Als je dan daar weer een backup voor moet hebben gaat dat met voorlopige contracten flink in de papieren lopen denk ik.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

PJ

Als je rond bent met 1 headliner en je een backup hebt (Pink) en de 1 valt af om bijv tourtechnische redenen en het management van Pink zeg hup Malieveld. Dan kun je daar inet zo veel aan doen lijkt me. Als je dan daar weer een backup voor moet hebben gaat dat met voorlopige contracten flink in de papieren lopen denk ik.

Als het zo is dan hebben ze echt een probleem en komen ze uit bij Kensington 🙄

PJ

Maar zoals jij t schetst kun je ieder jaar wel naast headliners vissen. Begrijp me niet verkeerd maar wanneer is er dan eens iets definitief vraag ik me af………

Raskolnikov

Pinkpop is 2019 dan maar twee dagen ivm het gebrek aan een goede headliner? Is weer eens een andere manier om een legendarische editie te organiseren.

Heel oldschool, Pinkpop op twee dagen. Eerbetoon aan vroeger.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Timmetje

Dan hadden ze een derde en vierde backup moeten hebben. Dit zou gewoon enorm amateuristisch zijn.

Timmetje

Als het zo is dan hebben ze echt een probleem en komen ze uit bij Kensington 🙄

We are all caught in the riddle indeed. 😆

bcmrmaybe

Maar zoals jij t schetst kun je ieder jaar wel naast headliners vissen. Begrijp me niet verkeerd maar wanneer is er dan eens iets definitief vraag ik me af………

Er zullen wel afspraken zijn maar ik zit niet zo diep i het wereldje dat ik niet weet hoeveel waarde een contract heeft. Er zullen vast en zeker afkoopsommen zijn etc maar als een artiest/band om wat voor maffe reden nee zegt en zich beroept op overmacht. Tsja dan kun je daar niet zoveel aan doen.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Rockbeer

Heel oldschool, Pinkpop op twee dagen. Eerbetoon aan vroeger.

Ook de prijzen van vroeger dan?

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Dr. Hannibal

Dan hadden ze een derde en vierde backup moeten hebben. Dit zou gewoon enorm amateuristisch zijn.

En weer die mentaliteit dat op Pinkpop mogen spelen een geschenk uit de hemel is voor artiesten en ze bij Jan in de wachtrij staan. Natuurlijk is er geen artiest van het formaat headliner dat zich gaat laten vastleggen als 3e of 4e backup, tenzij je het over subs hebt die in hoge nood doorgeschoven zouden kunnen worden (Snow Patrol, Kensington etc). Maar een Foo Fighters oid gaat echt geen speeldatum vrijhouden voor de mogelijkheid dat Pinkpop ze misschien als 3e of 4e keus wil boeken, als ze ook gewoon andere shows kunnen doen in die tijd. Tenzij je ze daarvoor een flink bedrag biedt natuurlijk, maar dat is weer niet rendabel. Je ziet het aan hoe het blijkbaar met Pink is gegaan, Pinkpop mag blij zijn als artiesten op hun festival willen spelen, de luxe van meerder backups is totaal onrealistisch.

Timmetje

En weer die mentaliteit dat op Pinkpop mogen spelen een geschenk uit de hemel is voor artiesten en ze bij Jan in de wachtrij staan. Natuurlijk is er geen artiest van het formaat headliner dat zich gaat laten vastleggen als 3e of 4e backup, tenzij je het over subs hebt die in hoge nood doorgeschoven zouden kunnen worden (Snow Patrol, Kensington etc). Maar een Foo Fighters oid gaat echt geen speeldatum vrijhouden voor de mogelijkheid dat Pinkpop ze misschien als 3e of 4e keus wil boeken, als ze ook gewoon andere shows kunnen doen in die tijd. Tenzij je ze daarvoor een flink bedrag biedt natuurlijk, maar dat is weer niet rendabel. Je ziet het aan hoe het blijkbaar met Pink is gegaan, Pinkpop mag blij zijn als artiesten op hun festival willen spelen, de luxe van meerder backups is totaal onrealistisch.

Nee hoor. Ik zeg niet hoe groot en fantastisch die headliners moeten zijn. Maar drie grote bands moeten kunnen laten spelen zou technisch mogelijk moeten zijn. Desnoods hou je een grotere sub achter de hand als headliner.

Niet op 1 paard wedden.

Dr. Hannibal

Ik heb kritiek op je tekst “derde en vierde backup”, moet je niet terugkomen met “drie grote bands en een grotere sub”. Natuurlijk is dat wel realistisch. 3 headliners en dan nog 3 of 4 backups is dat niet.

Timmetje

Het lijkt me sterk dat ze een lijst maken met twee namen die ze willen hebben en dat ze het daarbij laten. Ik denk dat ze een lijst maken met mogelijkheden en vandaaruit verder werken. Dan moet je spijkers met koppen slaan. Twee laten vallen en mislopen moet kunnen maar daar moet je rekening mee houden. In die zin dus derde en vierde backup.
    Altijd rekening houden dat er 1 kan wegvallen als je hem nog niet op papier hebt staan. Geen headliner in december is dan erg amateuristisch en moet eigenlijk niet kunnen.

PJ

Langs de andere kant is alles wat wij hier roepen ook speculeren. We weten helemaal niets, ook niet hoe het precies gelopen is rondom P!NK.
    Met alle respect, iemand zegt iets maar het is maar zeer de vraag of het ook daadwerkelijk zo is…. Wie weet ligt die derde headliner al vast en maken ze hem snel bekend……

Rockbeer

Ik zie nog altijd eerder de derde headliner dan dat Bospop ermee komt… Het zal dus morgen moeten zijn.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Dr. Hannibal

Ben het zeker met je eens dat Pinkpop erg amateuristisch is hoor @timmetje

Natuurlijk werkt MOJO met een langere lijst mogelijkheden dan wat er uiteindelijk staat. Als alle opties op de lijst echter losse shows krijgen, terwijl je het Pinkpop affiche nog niet rond hebt, werk je jezelf natuurlijk wel in het nauw natuurlijk. En als ze wel dingen hadden vastliggen die vervolgens afzeiden, tja, dan heeft elk festival een probleem. Blijf erbij dat een lijstje backups van formaat, op het moment dat je al een aantal andere artiesten vast hebt liggen, volstrekt onrealistisch is. Dus voor de duidelijkheid, mocht Pinkpop echt in het nauw zitten, dan zijn er twee scenario’s voor hoe dat komt:

1. Losse shows geboekt terwijl Pinkpop nog niet rond is, wat gewoon dom zou zijn (onwaarschijnlijk).
    2. Pinkpop wel rond, maar verschillende afzeggingen, wat dikke vette pech is en problematisch voor elk festival.

Hoe dan ook, dat idee van meerdere backups slaat nergens op: die zijn er niet.

Timmetje

Helemaal eens hoor. Denk dat het woord backup vooral verkeerd en ongelukkig gekozen is en ietwat anders bedoelt. Excuus voor de verwarring.

Wel verbazingwekkend dat Pink wel op Werchter staat.

Ik verwacht headliner drie niet vroeger dan 2019. Misschien zelfs op de perspresentatie. Dames en heren, met trots maken wij de eerste grote nationale headliner bekend….

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden geleden door  Timmetje.

DennisvdBr
    Moderator

Geen headliner in december is dan erg amateuristisch en moet eigenlijk niet kunnen.

Hou een ander voor de gek joh!!

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Timmetje

Geen headliner in december is dan erg amateuristisch en moet eigenlijk niet kunnen.

Hou een ander voor de gek joh!!

Sorry.

Ik bedoel natuurlijk….
    Een headliner missen in december terwijl elk festival ze zowel allang geboekt als al bekend heeft gemaakt is heel normaal en de derde headliner wordt fantastisch.

Minder realistisch maar wel positiever.

PJ

Maar ik moet wel zeggen dat ik er nieuwsgierig ben naar die laatste headliner. Ik zou het qua tourschema’s van de beschikbare bands/artiesten zo 123 niet weten.

Timmetje

Blijf gokken op Green Day, RHCP of Kensington.

DennisvdBr
    Moderator

Maar ik moet wel zeggen dat ik er nieuwsgierig ben naar die laatste headliner. Ik zou het qua tourschema’s van de beschikbare bands/artiesten zo 123 niet weten.

Pinkpop heeft laatste jaren vaker pas laat de laatste headlines aangekondigd. Bieber en McCartney kwamen pas vlak voor de perspresentatie. Stones officieel zelfs pas op de perspresentatie.
    Gewoon afwachten…

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

HollandiaFCB

Denk dat hij bedoelt dat er een verschil is tussen een 3e headliner hebben en een 3e headliner hebben en nog niet bekend maken

LL: 2011
    PP: 2012, 2016
    RW: 2015, 2017

Timmetje

Pinkpop heeft laatste jaren vaker pas laat de laatste headlines aangekondigd. Bieber en McCartney kwamen pas vlak voor de perspresentatie. Stones officieel zelfs pas op de perspresentatie.
    Gewoon afwachten…

Bieber en Mccartney waren toen niet al bekend voor de Arena en het Goffertpark…. (met andere woorden: Er blijft als je naar de tourschemas kijkt steeds minder en minder headliners over)

25 berichten aan het bekijken - 3626 tot 3650 (van in totaal 7764)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.