Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 7469 reacties, heeft 272 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Raskolnikov 44 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3476 tot 3500 (van in totaal 7470)
  • Auteur

Timmetje

Er komt geen 4e dag. Ik neem ze in ieder geval niet meer serieus dan. Data overal verkondigen en dan er van afwijken..

Jup. Er zijn nu twee mogelijkheden:

– Er is wel een vierde dag en die kondigen ze beetje te laat aan. Maakt minder indruk dan gehoopt want Festileaks was eerder dan Pinkpop. Mensen die al gepland hebben balen. Met name niet slim voor internationale bezoekers ivm vlucht ed.
    – Er is geen vierde dag maar door Festileaks artikel verwacht en hoopt iedereen van wel. Dit is een domper en mensen balen.

Beetje lose lose situatie…. tenzij de twee andere headliners fantastisch zijn (I know I know)

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Timmetje.

Paddy

Kunnen we niet stellen dat Pinkpop nu juist genoeg namen heeft te pakken voor een vierde dag?
    Waarom zou de gemeente anders nu pas het voorstel indienen terwijl Pinkpop al (zogenaamd) bekend heeft gemaakt drie dagen te duren.

Als Pinkpop definitief weet dat het drie dagen zal zijn wat is het doel dan nog van het indienen van dit voorstel?
    Ik denk dat het voorstel nu juist is doorgezet omdat er genoeg namen zijn voor een vierde dag anders snap ik niet waarom de gemeente de moeite zou doen dit nog allemaal te regelen?

Het is niet de gemeente die een voorstel indient, maar de pinkpoporganisatie die een aanvraag indient.
    De gemeente neemt de aanvraag in ontvangst, beoordeelt die en neemt vervolgens een besluit. Als een aanvraag wordt ingediend, is het niet aan de gemeente om de procedure af te breken.

De aanvraag is btw voor 2019 EN 2020. Dus wellicht krijgen ze voor dit jaar het programma niet rond, of doen ze dit jaar een opwarmdag.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Kesselman

dat 2019 en 2020 slaat op dat andere festival dat op megaland gehouden wordt.

er komt geen 4e dag op pinkpop 2019

bcmrmaybe

Gewoon een 4e dag met alleen Bob Dylan en Neil Young. Waar kan ik tekenen?

Ik hoop nergens.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

T. Roses

https://www.1limburg.nl/geen-vierde-dag-pinkpop-geen-geschikte-headliner-gevonden?context=section-1

Dus idd geen 4e dag omdat er geen geschikte headliner was gevonden. Wel apart want er tourt heel veel moois in die periode…..

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

https://www.1limburg.nl/geen-vierde-dag-pinkpop-geen-geschikte-headliner-gevonden?context=section-1

Dus idd geen 4e dag omdat er geen geschikte headliner was gevonden. Wel apart want er tourt heel veel moois in die periode…..

Inderdaad. Als je die vierde dag écht wil, dan moet dit mogelijk zijn. Hetzelfde met dat Pinkpop Classic. Als ze écht zouden willen, kunnen ze zo goed als jaarlijks zo’n festival houden. Nu wordt dat soms eens in de pers vernoemd, maar er wordt in realiteit weinig mee gedaan…

DennisvdBr
    Moderator

Precies… Dit…
    Er zit iets raars aan zo’n ontkenning.
    Erg kort door de bocht, “geen geschikte headliners”

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Pim

Ik vind het maar onzin, geen geschikte headliners. MOJO heeft al minimaal 7 verschillende headline waardige artiesten om Pinkpop heen gepland. Allemaal verschillende stijlen, dus voor ieder wat wils.
    Ze hebben zeker gehoopt op 1 of 2 acts, dus de rest hebben ze maar gelijk gezegd dat ze ergens anders laten spelen, omdat ze toch verwachtten dat t goed zou komen. En dan komen ze nu met M&S aan en daarna geen geschikte andere headliners voor een 4e dag. Beetje jammer dit hoor.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18. Graspop '15, '16, '17, '18. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

hersenscheetje

Wat teleurstellend dat Pinkpop voor de jubileumeditie niet eens in staat is om voor 4 dagen een fatsoenlijke lineup neer te zetten. Onbegrijpelijk en het geeft ook weinig vertrouwen voor een leuke editie.

Precies wat Roses hierboven schrijft, er tourt genoeg moois rond en hoe kun je dan in hemelsnaam overal zo naast grijpen???? Als ik dan kijk wat Rock Werchter nu al voor 4 dagen in de planning heeft dan vind ik het als trouwe Pinkpop fan echt onbegrijpelijk wat hier gebeurd.

Pinkpop 2004 tm2018
    Lowlands 2008 tm 2018
    Rock Werchter 2017
    ADE/dance festivals

Kesselman

pinkpop gaat zooo een grote deceptie worden komend jaar

Dr. Hannibal

Das toch elk jaar, als je het vergelijkt met de verwachtingen in dit topic? Whats new?

Timmetje

Dat wisten of verwachten we al toch? We zien al weken achter elkaar de ene goede naam na de andere naar andere zalen of festivals gaan. Op dit moment kennen we vier acts waarvan er twee al in andere zalen staan. Dit nieuws is in die zin niets nieuws. Geen vierde dag want geen geschikte headliner en of de derde dag de moeite waard wordt ook maar afwachten.

Echt zeer nieuwsgierig wie de derde headliner wordt. Dat wel.

DennisvdBr
    Moderator

Helaas, Sting kan nu ook een streep door?!?!?!??

https://www.sting.com/news/title/sting-to-play-in-estonia-and-latvia-in-june-2019

DennisvdBr
    Moderator

Mijn theorie…

Ik denk niet dat ze nu pas met headliners bezig zijn.
    Dat is vast al lang (in optie) “vast” gelegd.
    Daarom denk ik dat er tours gecanceld zijn, Pinkpop/Mojo wil blijkbaar wel de lat hoog leggen, anders waren er al lang meer namen bekend. Maar ik denk niet dat Pinkpop hier alleen in is. Maar ook gek dat er dan ook niet één van de stadion/Goffertpark acts naar Pinkpop is geschoven??? Alsof er toch nog wat opties voor handen zijn.

Als er dan echt zo’n headliner problemen zijn (bij meerdere festivals) dan zou ik als LiveNation/Mojo achter acts aangaan met een ‘rust’ periode in juni.
    Bijvoorbeeld, kijk ik dan hé, een act als Volbeat of Iron Maiden overhalen nog een paar juni data extra te doen. Er zijn vast tourmanagers die overstag gaan bij circa 10 data?

Aan de andere kant, dat ze zeggen dat géén geschikte headliner gevonden kan worden, geeft wel aan dat niet zomaar een grote NL act als headliner is geschoven. Dat de lat toch echt bij internationale acts lijkt te liggen!

Rick

Mijn theorie…

Ik denk niet dat ze nu pas met headliners bezig zijn.
    Dat is vast al lang (in optie) “vast” gelegd.
    Daarom denk ik dat er tours gecanceld zijn, Pinkpop/Mojo wil blijkbaar wel de lat hoog leggen, anders waren er al lang meer namen bekend. Maar ik denk niet dat Pinkpop hier alleen in is. Maar ook gek dat er dan ook niet één van de stadion/Goffertpark acts naar Pinkpop is geschoven??? Alsof er toch nog wat opties voor handen zijn.

Als er dan echt zo’n headliner problemen zijn (bij meerdere festivals) dan zou ik als LiveNation/Mojo achter acts aangaan met een ‘rust’ periode in juni.
    Bijvoorbeeld, kijk ik dan hé, een act als Volbeat of Iron Maiden overhalen nog een paar juni data extra te doen. Er zijn vast tourmanagers die overstag gaan bij circa 10 data?

Aan de andere kant, dat ze zeggen dat géén geschikte headliner gevonden kan worden, geeft wel aan dat niet zomaar een grote NL act als headliner is geschoven. Dat de lat toch echt bij internationale acts lijkt te liggen!

Jij weet ook echt overal iets positiefs mbt Pinkpop uit te halen he?

T. Roses

@indiaantje89 heb jij nog wat nieuws wat je kunt delen met ons vwb namen?

rickhuissen

Jij weet ook echt overal iets positiefs mbt Pinkpop uit te halen he?

Gelukkig wel. Iemand bericht namelijk dat Pinkpop een deceptie wordt, en vervolgens struikelen er nog eens drie man over elkaar heen om dat te beamen. En dat is enkel omdat ze dat DENKEN, maar er is natuurlijk geen enkel bewijs om echt aan te tonen dat het een fantastisch of juist teleurstellend jaar wordt als je pas 4 namen kent. Dus dat de echte fanaten dan met theorieën komen dat het juist wel goed gaat komen, vind ik zelf hartstikke mooi. Ik schaar me vooralsnog ook in dat rijtje positivo’s. Ook nergens anders op gebaseerd dan het simpele vermoeden dat ik niet kan geloven dat ze 50 jarig jubileum gaan verkloten.

Er is echter pas aantoonbaar iets over te zeggen na de persconferentie. En zelfs dan is de één in de wolken, terwijl de ander teleurgesteld achter Werchter tickets aan gaat op de swap…

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2018, en ben er weer bij in 2019!

eloelo

Als 1 festival een jubileumeditie kan verkloten is het Pinkpop wel.

PJ

Helaas, Sting kan nu ook een streep door?!?!?!??

https://www.sting.com/news/title/sting-to-play-in-estonia-and-latvia-in-june-2019

Lijkt me wel, blijft alleen Bospop of North Sea Jazz nog over…..

eloelo

Indiaantje heeft ondertussen Kensington semi-bevestigd.

T. Roses

Op de website van Tenacious D staat trouwens dat ze op 9 juni spelen op Pinkpop, (spelen dan 6 dagen achter elkaar) ik weet niet of dat hier al bekend was? En George Ezra speelt op 8 juni.

Indiaantje89

Indiaantje heeft ondertussen Kensington semi-bevestigd.

Helemaal niet.

Al zouden me die niet verbazen hoor. Ging over die andere running gag (echt dit jaar).

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Indiaantje89.

Oasiss

Geen geschikte headliner kunnen vinden is natuurlijk kolder van de bovenste plank. Je had er met speels gemak 5 kunnen vinden in die periode. Dit is simpelweg weer een knap staaltje amateurisme aan Pinkpopzijde. Gelet op die aanvraag bestond de wens om het festival een dag langer te laten duren. Als je dit dan niet voor elkaar krijgt, terwijl de vijver waaruit je vist gigantisch is, is dat gewoon een teken van keihard falen.

Dit hoeft natuurlijk niet perse iets te betekenen voor de drie dagen die er wel zijn, de onrealistische verwachtingen kweken we immers helemaal zelf. Dat de organisatie zo amateuristisch handelt, biedt echter niet heel veel hoop. Tuurlijk, het gaat wel weer uitverkopen, dus dan zou je kunnen zeggen “goed gedaan”, maar op deze manier gaat Pinkpop langzaam uitsterven en zullen er niet veel jubilea volgen.

En Dennis, chapeau dat je het niet voor elkaar zien te krijgen een 4e headliner te strikken weet te verleggen naar “blijkbaar ligt de lat hoog”. Hoe hoog ligt die? Bij David Bowie en Prince?

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Oasiss.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Oasiss.

Bartjuh1981

Precies dit, ja. Al denk ik meer dat het Mojo is die om -voor mij- onbegrijpelijke redenen (behalve: geld) bijna 10 stadion-acts wegzetten buiten Pinkpop. Stel dat dadelijk toch ‘gewoon’ The Cure komt. Dan heeft Pinkpop 2 van de 3 headliners hetzelfde als Rock Werchter en die 3e staat ook op TW Classic. Fijn jubileum…

Pinkpop 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19. Rock Werchter 09, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19. Pukkelpop 12, 13, 15, 17, 18. TW Classic 14, 16. BKS 17. Bospop 19.

Rick

Ben het deels met je eens, alleen is het niet Pinkpop die dit kan verkloten, maar Mojo

25 berichten aan het bekijken - 3476 tot 3500 (van in totaal 7470)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.