Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 3486 reacties, heeft 203 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Timmetje 5 uur, 34 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3326 tot 3350 (van in totaal 3487)
  • Auteur

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

NIET:
    Lenny Kravitz (Hello)
    Bruce Springsteen (Zelf bevestigd niet te komen)
    Muse (Goffertpark)
    Phil Collins (Goffertpark)
    Bon Jovi (Goffertpark)
    Rammstein (Kuip)
    P!nk (Arena)
    Metallica (Arena)
    Tool (Ziggo)
    Maroon 5 (Ziggo)
    Elton John (Ziggo)
    Queen + Adam (Starten pas na Noord-Amerika volgens Festileaks)
    Imagine Dragons (Exclusief in Italië)
    Dropkick Murphy’s / Flogging Molly (Elders)

WEL:
    Mumford and Sons
    Fleetwood Mac
    George Ezra
    Tenacious D

MISSCHIEN:
    Eminem
    Coldplay
    Sting

Neil Young bij “misschien”, verwacht binnenkort wel nieuws.
    Geruchten over 25-06 Keulen, 9-7 München en 14-7 Kilkenny, binnenkort naast de Hyde Park datum.

Als dit zou kloppen.. . De datum van Keulen ligt dan wel heel dicht bij Rock werchter, geografisch ook dicht bovendien. Er blijft dus toch, een weliswaar kleine, hoop.

eloelo

Als Pinkpop Tame Impala zou kunnen boeken, zeg afsluiter north, zou dat wel een enorm goede boeking zijn. Ik weet tegelijkertijd dat deze op de bingokaart onder onrealistisch geschaard kan worden. Ik denk dat zij ieder ander NL’s festival gewoon zouden headlinen.

Mojo is zo dom niet. De gemiddelde Pinkpopganger kent Tame Impala niet eens, of vind er niks aan. (Geen rock!!!)

Timmetje

Ja Pinkpop is vrij mainstream, maar zo onbekend en alternatief (voor Pinkpop begrippen iig) is Tame Impala nou toch ook weer niet? Band zou mooi op Pinkpop passen imo, juist voor een meer bredere lijn in de programmering.

Raskolnikov

Als Pinkpop Tame Impala zou kunnen boeken, zeg afsluiter north, zou dat wel een enorm goede boeking zijn. Ik weet tegelijkertijd dat deze op de bingokaart onder onrealistisch geschaard kan worden. Ik denk dat zij ieder ander NL’s festival gewoon zouden headlinen.

Mojo is zo dom niet. De gemiddelde Pinkpopganger kent Tame Impala niet eens, of vind er niks aan. (Geen rock!!!)

Al heeft Pinkpop ook ooit Arcade Fire tegenover Metallica gezet op het tweede podium.

Maar ik hoop en denk dat je gelijk hebt.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

eloelo

Arcade Fire stond ook voor een halfleeg toen, net als Phoenix

eloelo

Ja Pinkpop is vrij mainstream, maar zo onbekend en alternatief (voor Pinkpop begrippen iig) is Tame Impala nou toch ook weer niet? Band zou mooi op Pinkpop passen imo, juist voor een meer bredere lijn in de programmering.

Maar Pinkpop kan ook uitverkopen zonder die naam, een DTRH of Lowlands creert met Tame Impala meteen een vette hype, keuze snel gemaakt.

Raskolnikov

Dat was toch tijdens dat vreselijke noodweer?

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Benjamin

Ik vind Tame Impala ook echt geen Pinkpop band.
    Zie ze eerder op BKS / DTRH of LL staan 🙂

Wel is dit een act, die mij misschien toch weer een dagje naar PP kan krijgen. Mits er nog een paar acts staan die ik de moeite waard vind 🙂

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

Timmetje

Maar Pinkpop kan ook uitverkopen zonder die naam, een DTRH of Lowlands creert met Tame Impala meteen een vette hype, keuze snel gemaakt.

Ja je hebt gelijk. Wel jammer. Mede de reden dat ik echt puur naar Pinkpop zou gaan en ging voor een headliner. Is voor mij echt het “is de headliner tof dan overweeg ik” wat ik op LL of Werchter (en BKS) nooit heb gehad. Heb altijd weinig op met het dagprogramma van PP. Alleen die voor Muse een aantal jaar terug (Elbow, Faith No More, Slash & Miles) was echt tof.

Christiaan

Yes, dus toen was een aardig deel van het publiek ook al naar huis.

Cootje

Yes, dus toen was een aardig deel van het publiek ook al naar huis.

Was er destijds bij, idd nog geen half vol veld. Maar war was het een magisch optreden! Iig mijn PP-hoogtepunt.
    Jammer dat ze niet meer van zulke bands boeken, zou PP voor mij weer een stuk interessanter maken…

Werchter 92 / Pinkpop 93 94 97 98 99 00 01 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17/ Lowlands 98 99 00 06 / Nirwana Tuinfeest 02 15 16 17 18 / Bospop 16 17 18 / DTRH 18

Sjoerd

God ja wat was dat een geweldig optreden destijds, het meest magische optreden waar ik ooit bij ben geweest. Als ik de beelden terugkijk sta ik daar weer: als een verzopen kat met rillingen over het hele lijf de laatste energie eruit pompen bij Arcade Fire. Machtig mooi. Wat was het toen sowieso een mooie line-up met op het dagprogramma dingen als Joe Bonamassa, Stromae, Flogging Molly, Biffy Clyro e.d. Denk dat dit jaar niet gauw meer overtroffen gaat worden..

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

rickhuissen

Ik vind Tame Impala ook echt geen Pinkpop band.
    Zie ze eerder op BKS / DTRH of LL staan

Ik zou echt niet weten hoe ik een band wel of niet een Pinkpop band kan vinden. Hoe definieer je zoiets? Is er een soort gevoelsmatige grens van hoe ver een band in een bepaalde hoek zit? Zo van “Pinkpop programmeert wel metal, maar geen black metal” of “Alternatief kan wel op Pinkpop, maar sommige bands zijn ‘te’ alternatief” ?

Hoe dan ook, ik zie niet in waarom Tame Impala niet op Pinkpop zou passen. Wel vind ik het lastig om te bepalen op welk podium ik ze zou zetten, omdat ik geen idee heb of er 300, 3000 of 30.000 mensen naar komen kijken, los van wie er tegenover geprogrammeerd staat.

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2018

EddieVerder

Tame Impala past ook gewoon op Pinkpop. Alleen DTRH en BKS moeten iets hebben om te pronken (headliners), en Tame Impala past dan budget-wise beter bij deze kleinere festivals.

rickhuissen

Tame Impala past ook gewoon op Pinkpop. Alleen DTRH en BKS moeten iets hebben om te pronken (headliners), en Tame Impala past dan budget-wise beter bij deze kleinere festivals.

Maar Tame Impala is maar één voorbeeld. Wat bepaald of een band er wel of niet past? De podia? Het publiek? De sfeer (zo’n lekker vaag begrip waar iedereen zijn eigen betekenis aan geeft)?

Ik was op PinkPop 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 en 2018

Dennis1808

Tame Impala is alternatief. DTRH en BKS zijn alternatieve festivals.

Klomppop 10 t/m 19 / Vestrock 14 t/m 19 / Paaspop 16 t/m 19 / RW 14 15 / LL 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / DTRH 18 / TW Classic 18

EddieVerder

Als een artiest 2 nummers in de top 2000 heeft en met enige regelmaat op verschillende radiozenders te horen is, dan is wat mij betreft het echte alternatieve er wel vanaf.

Dennis1808

Als een artiest 2 nummers in de top 2000 heeft en met enige regelmaat op verschillende radiozenders te horen is, dan is wat mij betreft het echte alternatieve er wel vanaf.

De top2000 als maatstaaf nemen om iets alternatief te noemen is wellicht een nieuw dieptepunt op dit forum. Alternatief staat niet gelijk aan niet-populair.

Klomppop 10 t/m 19 / Vestrock 14 t/m 19 / Paaspop 16 t/m 19 / RW 14 15 / LL 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / DTRH 18 / TW Classic 18

EddieVerder

De top2000 als maatstaaf nemen om iets alternatief te noemen is wellicht een nieuw dieptepunt op dit forum. Alternatief staat niet gelijk aan niet-populair.

Dat zeg ik ook niet. Dan maak je er nu zelf van. Maar het het punt wat ik vooral wil maken is dat de mensen die zich hier als muziek-purist voordoen maar blijven hakken op dat namen niet op Pinkpop thuishoren want te alternatief. Bullshit, ook Pinkpop kan net zo goed alternatieve bands boeken en die passen er ook gewoon. Feit is alleen dat er sinds een paar jaar twee concurrenten bij zijn gekomen die vooral de echte (populaire) pop negeren (ook niet eens helemaal by the way). Plus artiesten worden door deze kleinere festivals als headliners weggezet, wat natuurlijk voor deze minder grote vissen een goede reden is om niet naar Pinkpop te gaan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  EddieVerder.

Rick

Dat zeg ik ook niet. Dan maak je er nu zelf van. Maar het het punt wat ik vooral wil maken is dat de mensen die zich hier als muziek-purist voordoen maar blijven hakken op dat namen niet op Pinkpop thuishoren want te alternatief. Bullshit, ook Pinkpop kan net zo goed alternatieve bands boeken en die passen er ook gewoon. Feit is alleen dat er sinds een paar jaar twee concurrenten bij zijn gekomen die vooral de echte (populaire) pop negeren (ook niet eens helemaal by the way). Plus artiesten worden door deze kleinere festivals als headliners weggezet, wat natuurlijk voor deze minder grote vissen een goede reden is om niet naar Pinkpop te gaan.

Grappig dat jij denkt dat bands zelf kunnen kiezen op welk festival ze willen spelen
    Deze minder grote vissen hebben niet zo veel te kiezen hoor, het is take it, or leave it

Jasper

Pinkpop kan alternatief boeken, tuurlijk, maar sinds MOJO is begonnen met Down the Rabbit Hole is het aanlokkelijke de alternatieve namen daar weg te zetten. Zeker met BKS die uit dezelfde vijver vist (hetzij een maand eerder) zou MOJO gek zijn als ze de moeilijkere/alternatievere/hoe wil je het noemen acts allemaal op Pinkpop gooit (waar het de algehele aantrekkingskracht van de line up niet echt verhoogt).
    Wat ik bedoel: Tame Impala doet DTRH makkelijker uitverkopen maar zal geen dergelijke verkoopboost aan Pinkpop geven. Daarom is het gewoon veel lucratiever Tame Impala (of Nick Cave zoals vorig jaar) op DTRH neer te zetten dan op Pinkpop.

Edit: never mind iets met bewerken enzo.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  Jasper.

Inclusief "muziekpuriteins pielemuisje".
    Pinkpop: 2015, Best Kept Secret: 2015, 2016, 2017, 2018, Dynamo Metal Fest: 2017, Lowlands: 2018, Down the Rabbit Hole: 2018, Sziget: 2017, Zwarte Cross: 2015

Chef

Tame Impala alternatief… Alleen op het pinkpop forum

Timmetje

Op het Rock Werchter gedeelte wordt gesproken dat Eminem zou komen maar niet meer komt. Dan zou dat voor Pinkpop ook wel zo zijn.

roluf

Tame Imapala past nu eenmaal veel beter op BKS en DTRH. Ze zijn momenteel overal headliner. En mojo gaat echt niet een headliner op pinkpop zetten die welgeteld 1 grote radio hit heeft.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Heemstock

Tame Impala alternatief… Alleen op het pinkpop forum

Niet overdrijven. Ik denk dat niemand in mijn vriendengroep Tame Impala kent. En dat zijn de doorsnee radio luisteraars. Tame Impala is dus wel beetje alternatief. Het gros van hun nummers is namelijk niet echt radio geschikt.

Pinkpop '12 / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / Down the Rabbit Hole '16

25 berichten aan het bekijken - 3326 tot 3350 (van in totaal 3487)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.