Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 3486 reacties, heeft 203 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Timmetje 4 uur, 32 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3026 tot 3050 (van in totaal 3487)
  • Auteur

JeroenJ

Ik ben hier al zeker 2 jaar niet geweest, gezien de line up de afgelopen jaren totaal niks voor mij was. Dit jaar ga ik wel sowieso een dag voor Tenacious D. Zijn namen als Godsmack, Disturbed en In Flames nog opties?

Denk dat je beter op Graspop kan kijken hiervoor 😉
    https://www.graspop.be/nl/line-up/a-z/by-name/

Joslittel

Ik ben hier al zeker 2 jaar niet geweest, gezien de line up de afgelopen jaren totaal niks voor mij was. Dit jaar ga ik wel sowieso een dag voor Tenacious D. Zijn namen als Godsmack, Disturbed en In Flames nog opties?

Graspop is inderdaad jouw festival als ik het zo lees! Ik verwacht deze namen eerder op Fortarock als zie ik Disturbed nog wel op Pinkpop staan. Zijn opeens commercieel interessant na succes van The Sound of Silence.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

EddieVerder

Volgens mij nog nergens hier gelezen maar The Cure kan volgens mij ook nog op North Sea Jazz staan – op 14 juli.

Dat past daar toch helemaal niet? Dat is waarschijnlijk de reden dat je er nergens over gelezen hebt.

Als Sting, Prince en Lenny Kravitz daar kunnen staan dan kan The Cure dat ook. Maar goed, ik zeg ook niet dat ze er staan.

festivalfanaat

Graspop is inderdaad jouw festival als ik het zo lees! Ik verwacht deze namen eerder op Fortarock als zie ik Disturbed nog wel op Pinkpop staan. Zijn opeens commercieel interessant na succes van The Sound of Silence.

Ik ga ook naar Graspop haha. Al 5 jaar het hele weekend. Ben gewoon aan het zoeken naar de wat stevigere namen die eventuele kanshebbers voor PP zijn. Godsmack kan ook wel hoor, luister de nieuwe plaat maar eens.

eloelo

The Cure trekt een hele andere doelgroep. Sting, Kravitz etc. trekken niet een dusdanig alternatieve doelgroep.

bcmrmaybe

Bob Dylan en Neil Young komen echt niet. Mojo kan daar (als ze überhaupt zouden komen) een ontzettende zak geld voor krijgen in een Ziggo of Ahoy dat ze die never nooit op Pinkpop zetten.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Raskolnikov

The Cure trekt een hele andere doelgroep. Sting, Kravitz etc. trekken niet een dusdanig alternatieve doelgroep.

Dit inderdaad. Je kunt The Cure niet op een hoop gooien met de genoemde namen. Die trekken echt een veel breder publiek. Of trokken in het geval van Prince.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Joslittel

Ik ga ook naar Graspop haha. Al 5 jaar het hele weekend. Ben gewoon aan het zoeken naar de wat stevigere namen die eventuele kanshebbers voor PP zijn. Godsmack kan ook wel hoor, luister de nieuwe plaat maar eens.

Ja mee eens, zo schokkend is Godsmack inderdaad niet. Ik verwacht zelf Bring me the Horizon ook op PP.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

mattman
    Moderator

Maar Prince, Sting en Lenny hebben met hun funk, Soul en Reggae invloeden nog heel lichte raakvlakken met jazz. De eerder ‘koude’ newwave/post punk achtige muziek die The Cure maakt staat volgens mij haaks op wat jazz(y muziek) is. Doet me een beetje denken aan die uitspraak van Jan Smeets over dat RH iets zou zijn voor NSJ.

bcmrmaybe

The Cure op NSJ..Dat is net alsof je Marco Borsato op Forta zet

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

EddieVerder

Ok, nevermind.

Pim

Eagles of Death Metal naar Amsterdam op 16 juni. Weer een mooie naam weg.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18. Graspop '15, '16, '17, '18. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

Timmetje

Neil Young en Bob Dylan zijn imo aardig over hun uiterste muzikale houdbaarheidsdatum heen. Als die idd ook een dag headlinen dan is PP 2019 het nieuwe Retropop.

Laat die maar lekker in Afas spelen want het is op diy moment gezepig zat. Tijd voor een grote hiphopafsluiter!

sledgehammer

Het begint er nu echt op te lijken dat Mojo alle populaire (‘mainstream’) acts die harder rocken dan Fleetwood Mac en Tenacious D volgend jaar met een los concert wegzet in een zaal, stadion of park….

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door  sledgehammer.

Indiaantje89

Bob Dylan is niet meer om aan te horen… maar op het affiche is het gewoon een mooie combi. Maar zie ik niet echt als optie voor Pinkpop hoor.

PP1980

Ik zag net ook het bericht van British Summer Time voorbij komen. Laten we aub hopen dat niet Bob Dylan wordt bedoeld als grotere naam dan Fleetwood Mac. Het is qua naam echter wel zo maar wat een ramp zou dat zijn. Twee keer gezien en twee keer een van de slechtste optredens ooit. Niet te verstaan en geen enkel contact met publiek. Gaat absoluut voor een leeg veld zorgen.

Neil Young is ook van de oude garde maar die kan echt nog wel boeien , ook de jongeren, met een aangepaste setlist van zijn bekende nummers. Bovendien gunt iedere Pinkpoganger het Jan dat zijn idool op het 50 jarig jubileum staat. Daar kan vrijwel iedereen vrede mee hebben.

EddieVerder

Het begint er nu echt op te lijken dat Mojo alle populaire (‘mainstream’) acts die harder rocken dan Fleetwood Mac en Tenacious D volgend jaar met een los concert wegzet in een zaal, stadion of park….

EODM durf ik niet echt harde rockers te noemen.

sledgehammer

EODM durf ik niet echt harde rockers te noemen.

Maar wel harder dan Fleetwood Mac en Tenacious D. Mijn punt is dat het er naar uit ziet dat Mojo nauwelijks ‘rock’ lijkt te gaan boeken voor de vijftigste editie van Pinkpop, als je ziet wat ze allemaal aan zich voorbij laten gaan.

roluf

Mijn wishlist dit jaar:
    Parcels, the blaze en royal blood

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Timmetje

Ze hebben idd een hoop laten schieten of elders geplaatst. Wellicht staan wat acts dubbel geboekt.

Oasiss

Ik zag net ook het bericht van British Summer Time voorbij komen. Laten we aub hopen dat niet Bob Dylan wordt bedoeld als grotere naam dan Fleetwood Mac. Het is qua naam echter wel zo maar wat een ramp zou dat zijn. Twee keer gezien en twee keer een van de slechtste optredens ooit. Niet te verstaan en geen enkel contact met publiek. Gaat absoluut voor een leeg veld zorgen.

Neil Young is ook van de oude garde maar die kan echt nog wel boeien , ook de jongeren, met een aangepaste setlist van zijn bekende nummers. Bovendien gunt iedere Pinkpoganger het Jan dat zijn idool op het 50 jarig jubileum staat. Daar kan vrijwel iedereen vrede mee hebben.

Dan ben ik de uitzondering. Neil Young zou wat mij betreft een veel te hoge positie innemen en Jan kan zijn idool wel op andere plekken zien, daar hoef ik in ieder geval geen 250 euro voor te lappen.

mattman
    Moderator

Neil Young en Bob Dylan zijn imo aardig over hun uiterste muzikale houdbaarheidsdatum heen. Als die idd ook een dag headlinen dan is PP 2019 het nieuwe Retropop.

Bob Dylan: zeer zeker.
    Neil Young: niet mee eens. Die man is nog steeds op het toppen van zijn kunnen en heeft mijn insziens nog amper iets aan relevantie verloren. Zijn stem is nog altijd exact zoals vroeger en hij geeft nog steeds bezielde, bezeten en gepassioneerde liveshows weg.

Timmetje

Dan ben ik de uitzondering. Neil Young zou wat mij betreft een veel te hoge positie innemen en Jan kan zijn idool wel op andere plekken zien, daar hoef ik in ieder geval geen 250 euro voor te lappen.

Dit dus. Het is geen gratis festival dus van mij hoeft er geen hoge spot puur gegeven te worden als “kado” aan de programmeur of iemand (hoe belangrijk ook) van het festival.
    Festival draait om de bezoekers, niet om de organisatie. Vind het feit dat Jan na de hoofdact de microfoon pakt al iets te ver gaan, laat staan dit.

Aaran

Zullen er nog namen doorkomen van Sziget?
    – Foo Fighters
    – Florence + The Machine
    – twenty one pilots
    – The 1975
    – Martin Garrix
    – Richard Ashcroft
    – Catfish and the Bottlemen
    – CHVRCHES
    – Jungle
    – Kodaline
    – The Blaze
    – Maribou State
    – IDLES
    – Superorganism
    – PALE WAVES
    – Parcels
    – boy pablo
    – Frank Turner & The Sleeping Souls
    – Of Mice & Men
    – Frank Carter & The Rattlesnakes
    – Gang of Youths
    – ALMA
    – Yungblud
    – Tamino

TT Festival '06 t/m '18
    RW '17
    Appelpop '15 t/m '18

Joslittel

Kraantje Pappie in april in AFAS Live. Schrijf die maar op voor de mainstage mijn beste Pinkpop vrienden 😆

25 berichten aan het bekijken - 3026 tot 3050 (van in totaal 3487)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.