Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 6632 reacties, heeft 230 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  rickhuissen 4 maanden, 2 weken geleden.

25 berichten aan het bekijken - 6451 tot 6475 (van in totaal 6633)
  • Auteur

Brian

The kooks hebben geannuleerd wegens ziekte. Di-rect vervangt. Verder geen wijzigingen.

bcmrmaybe

Iemand verdere info wanneer PP2019 plaatsvindt ivm reserveringen. Pinksterweekend of weekend daarna?

Oh, Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    He doesn't bite and he doesn't squeal
    He just runs around on his hamster wheel
    Harvey, Harvey
    Hey, Harvey!

Processierups

Iemand verdere info wanneer PP2019 plaatsvindt ivm reserveringen. Pinksterweekend of weekend daarna?

Pinksterweekend. Pinkpop en Best Kept Secret zijn volgend jaar in hetzelfde weekend.

Bartjuh1981

Foo Fighters is een coverband van zichzelf geworden. Zoeken totaal geen diepte op en gaan volledig voor plat vermaak. Dezelfde grapjes en trucjes als 2008 en 2011. Als je dat accepteert, of als je genoeg Jack Daniels drinkt, heb je een prima avond. 😉

Hoogtepunt was voor mij Noel Gallagher. Retestrak, niet lullen maar spelen.

Pinkpop 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19. Rock Werchter 09, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19. Pukkelpop 12, 13, 15, 17, 18. TW Classic 14, 16. BKS 17.

Bartjuh1981

Wat een gelul over Snow Patrol en Blof. De 2 beste optredens van de dag. The Offspring was erg vermakelijk…niet eens vals. PJ vond ik meeeh

PJ meeeh en Bløf beste van de dag in 1 zin noemen. Dit forum blijft me verbazen.

Maar goed, uiteindelijk is het allemaal smaak. En over smaak valt wél te twisten. 😉

Pinkpop 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19. Rock Werchter 09, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19. Pukkelpop 12, 13, 15, 17, 18. TW Classic 14, 16. BKS 17.

Pim

Voor de reacties over mijn opmerking van de afsluiter van PJ. Ik heb ze nooit live gezien, houd ook nooit echt setlisten in de gaten. Het was gewoon anders dan ik had verwacht.

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18. Graspop '15, '16, '17, '18. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

Pim

Mijn 2e dag was helemaal geslaagd. Begonnen met Marmozets waar ik heel erg naar uitkeek! Die hebben de tent wel gelijk helemaal platgespeeld.
    Toen dit klaar was ben ik al richting de mainstage gegaan waar toen Miss Montreal speelde. Niet helemaal mijn ding. Maar het was wel goed.
    Vervolgens Nothing But Thieves. Ik vind ze zelf wel een goede band. Kende ze van te voren nog niet echt. Was wel nice dat ze Immigrant Song van Led Zep coverden. Hoewel je te veel mensen zag kijken alsof ze dachten dat het een nieuw nummer was. Beetje jammer.
    Ik ben niet meer weggeweest bij de main, dus dan kwam daarna The Script. Goede show, maar vond het vaker wel een beetje voorspelbaar.
    Hierna had het lange wachten geloond. Want heb een plaatsje tegen de hekken weten te bemachtigen voor de Foo Fighters. Heerlijke show met natuurlijk al dat gebabbel van Grohl erbij waar we zo naar uitkeken. Het is natuurlijk wel allemaal hetzelfde als al hun andere shows. Maar ja. Het blijven de Foo’s. Ik heb me goed vermaakt. Op naar de laatste dag!

Pinkpop '11, '14, '15, '16, '17, '18. Graspop '15, '16, '17, '18. Paaspop '16, '17, '18. Nirwana Tuinfeest '16, '17, '18. Fortarock '16. Appelpop '15, '16, '17. Into The Grave '17

Set Abominae

Voor de reacties over mijn opmerking van de afsluiter van PJ. Ik heb ze nooit live gezien, houd ook nooit echt setlisten in de gaten. Het was gewoon anders dan ik had verwacht.

Geen probleem, Pim. Trek het je niet aan.. 😉

Daantje

3 voor 12 maakt “gehakt” van de FF.
    Was er niet bij dus kan er niet over oordelen.

https://3voor12.vpro.nl/update~ea64405f-0287-4d90-acc8-7fc7c471ffec~pp18–foo-fighters-is-helemaal-niet-zo-grappig~.html

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door  Daantje.

Bartjuh1981

3 voor 12 maakt gehakt van de FF.

Ben het niet vaak eens met 3voor12, maar dit verhaal klopt gewoon prima.

Joris

Gehakt maken is iets anders, sterker nog, ze zijn over het eerste deel van het optreden gewoon zeer positief. maar wat ze zeggen vind ik wel kloppen (vorig jaar gezien op Mad Cool). De momenten dat ze gewoon muziek maken zijn ze echt goed, maar halverwege de set gaan ze allemaal andere dingen doen de die vaart er compleet uit halen. Voor mij wordt het dan eigenlijk gewoon wachten tot er weer een beetje energie in de set komt. Sorry maar ik heb liever dat ze dan een half uurtje minder spelen dan dat Grohl een half uur gaat lullen.

Overigens zullen er genoeg mensen zijn die zeggen dat dit totaal niet is en dat staat ze goed recht, gelukkig is muziek subjectief en zoals ze in het artikel ook al zeggen, de band brengt gemengde gevoelens teweeg

Bartjuh1981

Beste recensie van het weekend is trouwens die van OOR over Lil Kleine:

“Om tien voor vier, dus twintig minuten te laat, is Yorick Scholten dan eindelijk op het podium gearriveerd, om maar meteen te bewijzen dat een file soms niet lang genoeg kan duren. ‘Sorry dat ik te laat ben’, daar wachten we op. En als ie dan een sympathiek, flitsend setje neerzet om het geduldige veld wakker te schudden, is alles snel vergeven. Maar nee, Lil’ Kleine straalt eerder uit dat we blij moeten zijn dat ie er alsnog is. Kleine heeft wel een band meegenomen (dj, drummer, gitarist) en een bak versiersels (glitters, pyro, danseressen), al draait z’n show toch vooral om z’n eigen opgeblazen ego. Wat bij de jeugd kennelijk doorgaat voor rappen, is bij Lil’ Kleine live vooral schreeuwen over zichzelf – waarbij hij zichzelf ook nog eens overschreeuwt. Hits? Zeker. 1,2,3 en Drank & Drugs vliegen gehaast over het veld en krijgen de voorste rangen ook nog eens in beweging. Toch lijkt Lil’ Kleine zich, ondanks herhaalde woorden als ‘blij’ en ‘trots’, geen moment te beseffen wat een dedain voor Nederlands oudste festival hij namens de jongere generatie uitstraalt. ‘Er is een tijd van komen en een tijd van gaan’, pocht hij doodleuk als z’n ingekorte setje tegen het z’n eind loopt. Kom dan gewoon op tijd. Wat een misser. Wat. Een. Lul.”

Timmetje

https://3voor12.vpro.nl/update~ea64405f-0287-4d90-acc8-7fc7c471ffec~pp18–foo-fighters-is-helemaal-niet-zo-grappig~.html

Heb je alleen de kop gelezen? Want in het artikel zelf zijn ze heel erg positief. Enige minpunten volgens de recensent zijn het vele gepraat en de vele covers.

3voor12 moet je sowieso niet te serieus nemen. En die zijn over het hele gestival nogal zeurderig. En als ze dan positief zijn moeten ze op Twitter nog wel even vermelde n dat ze er “persoonlijk niks aanvonden”. Blegh.

Daantje

Heb je alleen de kop gelezen? Want in het artikel zelf zijn ze heel erg positief. Enige minpunten volgens de recensent zijn het vele gepraat en de vele covers.

3voor12 moet je sowieso niet te serieus nemen. En die zijn over het hele gestival nogal zeurderig. En als ze dan positief zijn moeten ze op Twitter nog wel even vermelde n dat ze er “persoonlijk niks aanvonden”. Blegh.

2,5 uur veel gepraat kun je moeilijk enige noemen.
    Erg positief……. nou nou nou
    Heb net op youtube concert terug gekeken.
    Voorspelbaar, met veel gelul, kraamt zelfs onwaarheden uit, waar gaat t over.
    Tussendoor prima rock.

Daantje

Hoor maar weinig over het dagprogramma?…
    Niet te pruimen?

Daantje

Beste recensie van het weekend is trouwens die van OOR over Lil Kleine:

“Om tien voor vier, dus twintig minuten te laat, is Yorick Scholten dan eindelijk op het podium gearriveerd, om maar meteen te bewijzen dat een file soms niet lang genoeg kan duren. ‘Sorry dat ik te laat ben’, daar wachten we op. En als ie dan een sympathiek, flitsend setje neerzet om het geduldige veld wakker te schudden, is alles snel vergeven. Maar nee, Lil’ Kleine straalt eerder uit dat we blij moeten zijn dat ie er alsnog is. Kleine heeft wel een band meegenomen (dj, drummer, gitarist) en een bak versiersels (glitters, pyro, danseressen), al draait z’n show toch vooral om z’n eigen opgeblazen ego. Wat bij de jeugd kennelijk doorgaat voor rappen, is bij Lil’ Kleine live vooral schreeuwen over zichzelf – waarbij hij zichzelf ook nog eens overschreeuwt. Hits? Zeker. 1,2,3 en Drank & Drugs vliegen gehaast over het veld en krijgen de voorste rangen ook nog eens in beweging. Toch lijkt Lil’ Kleine zich, ondanks herhaalde woorden als ‘blij’ en ‘trots’, geen moment te beseffen wat een dedain voor Nederlands oudste festival hij namens de jongere generatie uitstraalt. ‘Er is een tijd van komen en een tijd van gaan’, pocht hij doodleuk als z’n ingekorte setje tegen het z’n eind loopt. Kom dan gewoon op tijd. Wat een misser. Wat. Een. Lul.”

Die heeft gister een bier douche gehad en na 1 minuut vertrokken.
    Wellicht 1 dag te laat

Dr. Hannibal

Vervolgens Nothing But Thieves. Ik vind ze zelf wel een goede band. Kende ze van te voren nog niet echt. Was wel nice dat ze Immigrant Song van Led Zep coverden. Hoewel je te veel mensen zag kijken alsof ze dachten dat het een nieuw nummer was. Beetje jammer.

Ik ben wel benieuwd wat die mensen dan van Greta van Fleet denken haha. Super vernieuwende sound?

En verder, Grohl moet even leren dat mensen niet voor zijn gelul maar voor zijn muziek komen. Als ie dat op orde brengt lijkt het mij een hele gave show.

Joslittel

3voor12 geeft goed mijn gevoel bij FF neer nav wat ik vorig jaar op RW zag en gister op de stream. Geef ze 1,5 uur met eigen nummers en het is een superstrakke hoofdact. (Net als in 2011). Nu is het teveel gezaag. Desalniettemin leuk om alle enthousiaste reacties te lezen hier en in het publiek te zien gisteren.

Wat is dat verhaal van Lil Kleine?

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Dr. Hannibal

Ik lees ook niks over A Perfect Circle trouwens. 3voor12 is erg positief, hier nog mensen geweest?

Kesselman

Ik heb enorm genoten van de eerste dag.
    Begin van de dag niet echt dingen gezien. Ben wel ff bij Slydigs geweest en Snow Patrol van een afstandje.
    Lil Kleine was te laat door de file, hoewel ik hier helemaal geen bezwaar tegen had.
    Ben op ongeveer een kwart van SP naar The Offspring gegaan, hier uit eindelijk 3e rij gekomen en vervolgens zelfs eerste.
    Gaven een heerlijke show! Zelfs met een goede cover van Whole Lotta Rosie van AC/DC.
    Hierna naar Pearl Jam. Ik had een heerlijke plaats. Niet ver van het podium links. Kon alles zien aangezien ik op een opstapje kon staan. Heerlijke set! Alleen iets te veel nieuwere nummers en hits als Just Breathe helaas gemist.
    Wel een verrassende afsluiter met Keep On Rockin In the Free World.

Verrassende afsluiter???
    HAHA
    Ben jij wel eens naar een concert van Pearl Jam geweest?
    Koekoek

PJ sluit zelden af met rockin in the free world.

fuckin up , leavin here of yellow ledbetter zijn meestal het laatste nummer.
    dus het was wel degelijk een verrassend laatste nummer

Kesselman

Hands up wie The Script een ontzettend professionele band vindt maar ook zijn zaadcellen spontaan voelt afsterven?

zelden zo met je eens geweest!!

Kesselman

en idd , geen woord over A perfect circle,
    ik ken geen enkel nummer van ze,maar het was kwalitatief gezien gewoon erg goed.
    Deed me erg verlangen naar Tool volgend jaar!

Black Lies

Wat een gelul over Snow Patrol en Blof. De 2 beste optredens van de dag. The Offspring was erg vermakelijk…niet eens vals. PJ vond ik meeeh

PJ meeeh en Bløf beste van de dag in 1 zin noemen. Dit forum blijft me verbazen.

Maar goed, uiteindelijk is het allemaal smaak. En over smaak valt wél te twisten. 😉

Inderdaad

Uberhaupt naar Pinkpop gaan = wansmaak

LGW: 14-15-16-17 // BKS: 15-16-17-18 // RW: 15-16-18 // Incubate: 15-16'1-16'2 // PP: 13-14 // Dour: 15 // DTRH: 16 // Woo Hah: 15 // FR: 15 // PKP: 15 // Rewire: 16

Dennis1808

Live meegekeken met Ronnie Flex en Deuxperienceband, sodeballen wat een show! Mij heeft ‘ie overtuigd.

Klomppop 10 t/m 19 / Vestrock 14 t/m 19 / Paaspop 16 t/m 19 / RW 14 15 / LL 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / DTRH 18 / TW Classic 18

bcmrmaybe

Uberhaupt naar Pinkpop gaan = wansmaak

Ach joh ga toch heen übertrol.

Oh, Harvey, Harvey
    He doesn't bite and he doesn't squeal
    He just runs around on his hamster wheel
    Harvey, Harvey
    Hey, Harvey!

25 berichten aan het bekijken - 6451 tot 6475 (van in totaal 6633)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.