Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995


[SIZE= xx-large]Pinkpop 2018[/SIZE]

Datum: vrijdag 15 juni - 17 juni 2018 ( 4 weken na Pinksteren)
Locatie: Megaland – Landgraaf
Genres: Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: www.pinkpop.nl
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Nou alvast een Pinkpop 2018 topic! Slechts een maand voor Pinkpop 2017 al geopend.

Pinksteren in 2018 is zeer vroeg, 20 en 21 mei dan.
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat Pinkpop gaat verplaatsen richting 2e weekend van juni in 2018.
Met in het achterhoofd dat de aanbieding voor Foo Fighters is gedaan voor 2018, waarschijnlijk dan met nieuw album en dit jaar ook enkele grote festivals overgeslagen.
Ook Metallica lijkt mij steeds meer 2018 te gaan worden voor festivals.
Daarbij verwacht ik ze op Download Festivals, misschien vroeg 2018 Australië en dan in juni/juli door Europa.
Download festival verplaatst zich in 2018 ook naar Australië, met verwachting dat daar minstens 1 headliner ook op de Europese Download Festivals te vinden gaat zijn….
Dus dat zijn waarschijnlijk wel 2 grote festivalacts voor 2018, hoop ik.
Daarom denk ik dat de line-up in 2018 weer heel anders uit kan zien dan die van 2017 zal worden, puur dat ene weekje verschuiven in juni gaat het verschil ook nog maken.
Verder lijkt er een reunie van Led Zepplin in het geruchten circuit op te duiken... (check ook site Robert Plant, komende tijd...)
TOOL zal ook nog kunnen komen touren?

Maar, dat is wel al heel ver vooruit kijken… :mrgreen:

Qua 2018 geruchten, ik zeg.... GO!!!!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Zoals al in het fortarock forum werd aangegeven, Avenged Sevenfold gaat waarschijnlijk volgend jaar touren. Als ze niet als headliner op fortarock staan zouden ze best afsluiter van 3fm stage kunnen zijn of sub op de mainstage (misschien voor Metallica, al is dat misschien iets te mooi?). Lijkt me wel heel gaaf.

Verder brengt Rise Against binnenkort een nieuw album uit, die zijn wat mij betreft ook zeer welkom.

Als popheadliner zou Ed Sheeran wat mij betreft wel mooi staan naast Foo Fighters en Metallica :)
Of wellicht dat Pearl Jam eindelijk iets van zich laat horen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Zoals al in het fortarock forum werd aangegeven, Avenged Sevenfold gaat waarschijnlijk volgend jaar touren. Als ze niet als headliner op fortarock staan zouden ze best afsluiter van 3fm stage kunnen zijn of sub op de mainstage (misschien voor Metallica, al is dat misschien iets te mooi?). Lijkt me wel heel gaaf.

Verder brengt Rise Against binnenkort een nieuw album uit, die zijn wat mij betreft ook zeer welkom.

Als popheadliner zou Ed Sheeran wat mij betreft wel mooi staan naast Foo Fighters en Metallica
1f642.svg

Of wellicht dat Pearl Jam eindelijk iets van zich laat horen?

O ja idd, was Sheeran vergeten. Die zei idd see you soon of iets dergelijks... Als "pop" headliner?
PJ had ik bewust niet genoemd, ik durf niets meer te zeggen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Verder lijkt er een reunie van Led Zepplin in het geruchten circuit op te duiken… (check ook site Robert Plant, komende tijd…)
Prijskaartje voor die reünie op Desert Trip zou tussen de 8 en 12 miljoen dollar zitten, iets wat Pinkpop nooit kan en zal willen betalen. Al blijven die zaken over die mogelijke reünie op Coachella / Desert Trip maar geruchten..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Prijskaartje voor die reünie op Desert Trip zou tussen de 8 en 12 miljoen dollar zitten, iets wat Pinkpop nooit kan en zal willen betalen. Al blijven die zaken over die mogelijke reünie op Coachella / Desert Trip maar geruchten..

Dan kun je Coldplay, Rammstein en Metallica laten komen met Gorillaz, Daft Punk en AF als subs........dus hele grote nee, die pakken een Goffert of Arena voor €100-€150 p/k

Ik gok op Ed Sheeran (Snowpatrol als sub) Metallica (sub??) en een nog onbekende.

Leuk dit speculeren..ik gok op 99 pagina's
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Denk dat Ed Sheeran serieuze gegadigde is. Gorillaz is misschien aan de kleine kant; maar eens afwachten hoe snel de ziggodome morgen uitverkoopt.

Metallica natuurlijk ook een serieuze optie. Als Daft Punk op tour gaat, zou dat prachtige headliner zijn.

Kan U2 eigenlijk volgend jaar?

Led Zeppelin zie ik inderdaad ook niet gebeuren. Het is ook maar de vraag of je die moet willen hebben als festival. Meer iets voor een eendaagse gig lijkt me.

 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Bono heeft in 2016 gezegd dat ze festivals aan zouden gaan doen, dus wellicht dat ze dat volgend jaar zullen doen.. Maar ik zou er voorlopig maar niet op rekenen, ze doen niet vaak festivals.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Een pessimistische gok mag ook eens: The Chainsmokers + Katy Perry, Justin Timberlake en Ed Sheeran als 3 headliners om op het elan van dit jaar door te gaan.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Moet dit nu al? De 2017 editie is nog niet achter de rug. De persconferentie is dan ook nog eens 10 maanden ver. Speculeren mag, maar waarom nu al?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Ik voorspel dat we hier met z'n allen (incl. ikzelf) tot pakweg december een megasuperdeluxe topeditie voorspellen, waarna we tussen december en februari 2018 elke week geconfronteerd worden met onverklaarbare boekingen en dito mediaoptredens van Jan Smeets zodat we in juni 2018 wel of niet bier staan staan te drinken in Landgraaf met op mainstage dubieuze acts als Guus Meeuwis, Kensington, Chef Special, Imagine Dragons, Gavin James en Birdy. Of haal ik nu de jaren door elkaar?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
PJ had ik bewust niet genoemd, ik durf niets meer te zeggen…

[/quote]

Pearl Jam neemt een jaar vrij. Zie ook PJ topic. De verwachting is dat ze eind dit jaar begin volgend jaar de studio induiken voor een nieuw album. Ik zou ze volgend jaar nergens verwachten...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
PJ had ik bewust niet genoemd, ik durf niets meer te zeggen…

Pearl Jam neemt een jaar vrij. Zie ook PJ topic. De verwachting is dat ze eind dit jaar begin volgend jaar de studio induiken voor een nieuw album. Ik zou ze volgend jaar nergens verwachten…

[/quote]

Ze waren dit jaar inderdaad al super druk! Nemen dus een extra jaar vrij dan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Nou, alleen dit jaar vrij en daarna de studio in. Ik weet niet hoelang bij hun het proces duurt voor een nieuw album maar daar kun je normaal gezien toch ook wel 6 maanden voor uittrekken. Lijkt het me sterk dat ze dan voor de zomer weer al op tournee zijn, niet?
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Pinkpop 2018 topic?
Mag ik dan ook alvast m'n wensenlijstje neerzetten :lol:

Maar leuk!... Ben ik er nu eens vanaf het begin bij op dit forum qua lezen.
Ben benieuwd :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken