Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 6632 reacties, heeft 230 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  rickhuissen 3 maanden, 1 week geleden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 6633)
  • Auteur

Bianca

Pinkpop 2018 topic?

ho ho Bianca.
    Dat mag pas vanaf pagina 5.
    Nog eventjes wat speculeren.

Ok ok 😆

Nou vooruit,

Scorpions…. komen in 2018 met een nieuw album en een wereldtournee.

I´ll Try To Be Nicer If You Try To Be Smarter

0

bcmrmaybe

Ok ok

Nou vooruit,

Scorpions…. komen in 2018 met een nieuw album en een wereldtournee.

Niks voor Pinkpop, dat is bijvoorbeeld voor Bospop en ev, Fortarock.

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

0

DennisvdBr
    Moderator

2e Europese leg in 2018 voor The Stones…???

Wat denken we, festivals aan de orde dan?
    Waren geruchten over enkele festivals in juni/juli dit jaar, waren deze geruchten gebaseert op 2018 ipv 2017???
    Nou… TW Classic, Boutique of zelfs Rock Werchter een optie in België, in Nederland tja…
    NL overslaan of los evenement, anders is er maar 1 festival waar ze kunnen toch???

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

Black Lies

Heb ik al iets belangrijks gemist?

1+

Yannick

Wat denken we, festivals aan de orde dan?
    Waren geruchten over enkele festivals in juni/juli dit jaar, waren deze geruchten gebaseert op 2018 ipv 2017???
    Nou… TW Classic, Boutique of zelfs Rock Werchter een optie in België, in Nederland tja…
    NL overslaan of los evenement, anders is er maar 1 festival waar ze kunnen toch???

Vrij vreemd dat ze Koning Boudewijn Stadium niet aan doen maar wél 2x in NL staan. TW Classic zou zomaar kunnen ja, in Nederland zou denk ik een los concert op Megaland ofso best een optie zijn..

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

0

TettenVogel

Van waar komt het Tool gerucht? Die doen elk jaar enkele data in de US, meer niet.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

0

T. Roses

PINKPOP 2018 is op 15, 16 en 17 juni. Dus dat is een positief iets!!!

1+

DennisvdBr
    Moderator

Waar heb je dit vandaan @thomasajax14 zie het zo snel niet…

0

T. Roses

Op de Facebookpagina van Pinkpop fans zag ik het voorbijkomen. Hun hebben ook vaak de geruchten goed etc.

1+

DennisvdBr
    Moderator

Op de Facebookpagina van Pinkpop fans zag ik het voorbijkomen. Hun hebben ook vaak de geruchten goed etc.

dan wacht ik even het programma boekje af…

0

Dirk

Dit valt onder de categorie: FAKE NEWS !

er is al een ander nederlands festival gepland op die derde weekend in juni…..Best Kept Secret ?
    Of gaat de pinkpop organisatie nu ook nog geen vrienden maken in festivalland…..? dat zou dom zijn, Mojo is toch echt een heel beetje kleiner dan FKPScorpio. En Mojo moet zijn aandacht al verdelen over drie grote festival s in NL, waar FKP maar 1 festival doet in NL…..
    het zij zo. may the best festival win: Dit jaar (2017) is dat zeker Best Kept Secret…daar wordt tenminste niet geplaybackt. 😉

BKS 13 14 15 16 17 18 - PP 84 85 86 87 88 89 94 95 97 98 99 00 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 15 16 18 - RW 85 86 87 93 96 05 09 17 - LL 93 94 95 96

0

Kereltje

Misschien moeten Pinkpop en DTRH maar gewoon van weekend wisselen? Dan kan DTRH mee profiteren van de alternatieve lichting die voor Primavera in Europa zit, terwijl Pinkpop gelijk met Glasto en vlak voor Werchter zou vallen.

2+

DennisvdBr
    Moderator

Misschien moeten Pinkpop en DTRH maar gewoon van weekend wisselen? Dan kan DTRH mee profiteren van de alternatieve lichting die voor Primavera in Europa zit, terwijl Pinkpop gelijk met Glasto en vlak voor Werchter zou vallen.

Ja, zit idd wat in.
    Ik denk vooral aan de Amerikaanse festivals die Pinkpop ten last zijn, vooral Glasto, Roskilde en Rock Werchter zitten daar verder na en profiteren dan van de artiesten die later in juni in europa zijn.
    Is ook wel een kleine “maar”… ik ben van mening dat Pinkpop ook meer moet kijken bij LiveNation festivals begin juni als Download Festival of RaR/RiP. met meer rock-genre.
    Dit jaar (2017) 6 overeenkomsten met Download en 8 overeenkomsten met RaR/RiP.
    Wat ik ondanks de (zachtgezegd) aardige lineup van BKS, zie ik toch nog veel gelijkenis met Scorpio festival Hu/So op Pinkpop, maarliefst 10 overeenkomstige namen nog.
    Ik denk dat binnen het rock-genre veel meer draagvlak is voor Pinkpop-bezoekers, het aantal overeenkomsten met Download en RaR/RiP zal eigenlijk hoger moeten kunnen.
    Ik zeg niet dat Pinkpop meer richting Hellfest of Graspop moet qua programma, maar neem bijvoorbeeld Pinkpop 2014 waar de Metallica-dag een veelbesproken en geprezen dag was of bijvoorbeeld Pinkpop 2008.
    Maar misschien draaf ik dan meer naar een genre-programmering, dan dat ik aanspoor op verandering van datum richting Glasto/Roskilde…
    Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat door juist niet te verschuiven en dichter bij die festivals zitten, juist meer overlap zo moeten inhouden.
    Het verschuiven zou niet in alle gevallen de beste oplossing zijn.
    Sterker nog te dicht op die grote festivals gaan zitten zal niet ten goede komen van beschikbaarheid, te veel giganten bij elkaar die weekenden.
    Pinkpop doet er goed aan begin juni te zitten, dat denk ik althans…

0

bcmrmaybe

er is al een ander nederlands festival gepland op die derde weekend in juni…..Best Kept Secret ?
    Of gaat de pinkpop organisatie nu ook nog geen vrienden maken in festivalland…..? dat zou dom zijn, Mojo is toch echt een heel beetje kleiner dan FKPScorpio. En Mojo moet zijn aandacht al verdelen over drie grote festival s in NL, waar FKP maar 1 festival doet in NL…..
    het zij zo. may the best festival win: Dit jaar (2017) is dat zeker Best Kept Secret…daar wordt tenminste niet geplaybackt.

Alsof die uit dezelfde vijver vissen. Maar ik denk inderdaad dat Mojo dit niet gaat doen. Publiciteitstechnisch erg dom plus je wil andere promotors niet tegen het zere been schoppen.

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

0

bcmrmaybe

Ik denk dat binnen het rock-genre veel meer draagvlak is voor Pinkpop-bezoekers, het aantal overeenkomsten met Download en RaR/RiP zal eigenlijk hoger moeten kunnen.

Gezien de kaartverkoop dit jaar kunnen we het er over eens zijn dat Rock/Metal beter scoort. Ik denk dat Hellfest bijvoorbeeld te veel is en dat je een lijn tussen luisterpop en stadionrock moet vinden met een paar uitschieters zoals Ghost bijvoorbeeld.

Bieber is te….ik denk dat bijvoorbeeld Ed Sheeran niet voor zoveel weerstand had gezorgd

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  bcmrmaybe.

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

0

het zij zo. may the best festival win: Dit jaar (2017) is dat zeker Best Kept Secret…daar wordt tenminste niet geplaybackt.

Alsof die uit dezelfde vijver vissen. Maar ik denk inderdaad dat Mojo dit niet gaat doen. Publiciteitstechnisch erg dom plus je wil andere promotors niet tegen het zere been schoppen.

Hahaha het is toch al dood en verderf tussen Mojo en Friendly Fire.

0

Indiaantje89

Lowlands > BKS

Al heeft BKS de betere headliners dat toegegeven.

0

Dus ehh, voorspellingen voor 2018:

Ed Sheeran
    Arctic Monkeys
    Nickelback

En Dave Roelvink als afsluiter op het vierde podium.

Verder geen grote urbanzooi namen na tientallen klachten aan de programmacommissie wegens het boeken van Broederliefde in 2017.

0

bcmrmaybe

Ed Sheeran
    Arctic Monkeys
    Nickelback

Ik ga hier semi serieus op in..Ed Sheeran..echt een echt grote kans dat ie headliner is. Artic Monkeys zou kunnen maar dan heb ik liever Snow Patrol (met nieuwe plaat).

Dan Nickelback….de Amerikaanse Kensington…..echte RukRock. Wel grappig verzonnen maar meer iets voor Paaspop of Bospop.

Broederliefde mogen ze samen met Flex en consorten afzinken in de Noordzee… Run DMC zou ik dan wel graag willen zien.

Dave Roelvink zou toch al een prive optreden geven bij jou @emmersmetglijmiddel ?

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

1+

Ed Sheeran
    Arctic Monkeys
    Nickelback

Ik ga hier semi serieus op in..Ed Sheeran..echt een echt grote kans dat ie headliner is. Artic Monkeys zou kunnen maar dan heb ik liever Snow Patrol (met nieuwe plaat).

Dan Nickelback….de Amerikaanse Kensington…..echte RukRock. Wel grappig verzonnen maar meer iets voor Paaspop of Bospop.

Broederliefde mogen ze samen met Flex en consorten afzinken in de Noordzee… Run DMC zou ik dan wel graag willen zien.

Dave Roelvink zou toch al een prive optreden geven bij jou @emmersmetglijmiddel ?

Paaspop/Bospop zijn te klein voor Nickelback, die rukkers hebben een ego ten grootte van Canada.

Snow Patrol lijkt me eerder sub-materiaal. Hun headlineshow van 2009 was een anomalie. Zou desondanks wel weer een mooie show opleveren.

Yup, Roelvink komt binnenkort langs voor een avondje glijden, ik vraag hem dan wel of hij een gat wijd open heeft staan waar PP 2018 naar binnen kan.

0

bcmrmaybe

Fortarock dus op 1 en 2 juni. Dan dus geen Pinkpop in dat weekend. Pinksteren in 2018 is 20 mei dus dat is veels te vroeg. Gokken op medio juni. Ook beter qua programmering

To short, to tall
    Zu groß, zu klein

0

DennisvdBr
    Moderator

Jan Smeets weigert nog steeds om Rihanna te boeken voor Pinkpop. Dat zegt hij in een interview met De Limburger.

In 2019 is Jan Smeets toe aan zijn vijftigste Pinkpop. Wie staat er dan op het affiche?
    “Ik heb vorig jaar de grote fout gemaakt door vooruit te lopen op het programma van 2017. Ik had de indruk dat alles geregeld was. Namen ga ik nooit meer zo vroeg roepen. Maar ik verklap wel alvast: de drie headliners voor 2018 zijn rond. Hoewel, er zijn nog geen handtekeningen gezet…”

edit:

Fortarock dus op 1 en 2 juni. Dan dus geen Pinkpop in dat weekend. Pinksteren in 2018 is 20 mei dus dat is veels te vroeg. Gokken op medio juni. Ook beter qua programmering

Als ik mag gokken, een week na FortaRock. Verschoven, dus vrijdag tm zondag, dat is dan waarschijnlijk Pinkpop 2018 op vrijdag 8 juni tot en met zondag 10 juni 2018.

Headliners mogelijk al (op handtekening na) vast.
    Met Metallica uitgesloten voor FortaRock geef ik Pinkpop (mits ze touren) een grote kans.

Laat ik er een verwachting lijstje van mogelijke headliners aan besteden met een gokje voor nu….
    – The Rolling Stones
    – Metallica
    – Pearl Jam
    – Foo Fighters
    – Beyonce
    – Ed Sheeran
    – TOOL

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door  DennisvdBr.

2+

DennisvdBr
    Moderator

Aansluitend op bovenstaand bericht!!

via 1Limburg : Jan Smeets begrijpt Pinkpopgangers die jaartje overslaan

200 euro
    De bezoekers van Pinkpop 2018 moeten er volgens Smeets wel van uit gaan dat ze meer dan 200 euro voor een driedaags ticket betalen. Door de hogere gages voor de artiesten staan de entree- en consumptieprijzen zwaar onder druk, aldus de Pinkpopbaas.

Dure artiesten
    Het programmabudget steeg van 3,5 miljoen euro in 2013 naar 7,5 miljoen euro dit jaar.

1+

Ik heb Rihanna vorig jaar gezien, en zie niet hoe zij live ondermaatser is dan Justin Bieber…

1+

Yannick

Laat ik er een verwachting lijstje van mogelijke headliners aan besteden met een gokje voor nu….
    – The Rolling Stones
    – Metallica
    – Pearl Jam
    – Foo Fighters
    – Beyonce
    – Ed Sheeran
    – TOOL

– Queens Of The Stoneage
    – Harry Styles (als sub?)
    – The Chainsmokers (in een MG rol)
    – Katy Perry
    – Roger Waters
    – Lady Gaga

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

1+
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 6633)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.