Pinkpop 2016

Dit onderwerp bevat 6110 reacties, heeft 239 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sjoerd 2 jaren, 6 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 6111)
  • Auteur

Paddy

@dennis, Volbeat is voor PP echt geen headliner. Zou prima op PP kunnen, maar dan als sub. Kan ook prima naar Fortarock. Dat ze er in 2013 stonden, maakt voor 2016 echt niet meer uit.

Iron Maiden zie ik eerder naar Fortarock gaan.

Tool zie ik nog best op de 3FM stage staan, maar kunnen natuurlijk (ook) naar Fortarock.

Pearl Jam gaat denk ik eerst een nieuw album maken.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Paddy.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Luud

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Luud wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>andrea wrote:</div>
    Radiohead zou uitstekend passen op BKS

Dat sowieso. Probleem is dat deze band ver boven het by TheAdBlock”> budget van BKS zit (vermoed ik tenminste) en zal de capaciteit van BKS niet wat te laag liggen voor een band als Radiohead?

Heb je waarschijnlijk gelijk in, maar Pinkpop is een retesaai festival. Ze kunnen beter in Landgraaf lekker singer-songwriters en saaie poprock-bandjes programmeren, zodat BKS wat kan uitbreiden en grotere alternatievere / indie rock-bands kan halen.

Dat laatste zou ik zeer aanmoedigen. Lijkt me mooi om op BKS ooit nog bands van dat kaliber te zien.

En Dennis, Radiohead sub op Pinkpop? Dan vergis je je toch behoorlijk in de populariteit en grootte van de band. Als ze op Pinkpop zouden staan zouden ze dik en dan ook dik headliner zijn. Het is meer dat het Pinkpop publiek dat niet trekt.

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

Zeker weten. Als ik zie dat je Volbeat als headliner noemt en Radiohead sub, moet je die twee toch echt omdraaien. Ziggo Dome was voor Radiohead ook in no time uitverkocht.

EddieVerder

Denk ook dat Radiohead zeker headliner is, zijn te groot voor sub. Je kunt je wel afvragen of de gemiddelde Pinkpop bezoeker (à la 2016) nog zit te wachten op de alternatieve hersenspinsels van Radiohead. Persoonlijk zou ik Radiohead graag zien.

Maar toch denk ik dat ALS Volbeat komt, ze ook zomaar de ‘goedkope’ headliner kunnen zijn. Sub of 3FM afsluiter zijn ze in ieder geval zeker indien ze komen.

Wessel

Radiohead blijft nog steeds een Pinkpop band. Pinkpop boekt wat kaarten verkoopt of dat nou Robbie Williams, Metallica of Radiohead is. Hier ben ik van overtuigd.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

DennisvdBr
    Moderator

Denk ook dat Radiohead zeker headliner is, zijn te groot voor sub. Je kunt je wel afvragen of de gemiddelde Pinkpop bezoeker (à la 2016) nog zit te wachten op de alternatieve hersenspinsels van Radiohead. Persoonlijk zou ik Radiohead graag zien.

Maar toch denk ik dat ALS Volbeat komt, ze ook zomaar de ‘goedkope’ headliner kunnen zijn. Sub of 3FM afsluiter zijn ze in ieder geval zeker indien ze komen.

Nou, dit is precies de achterliggende gedachte van mijn mening. Maar dan anders verwoord.
    Ik had Radiohead in mijn opsomming van mogelijke headliners staan, maar mijn mening zat er iets te veel in 😉
    Daardoor dat ik bewust snel BKS en DTRH noemde.
    Vorig jaar vond ik Volbeat ook al richting de headliner spot gaan, duurt imo niet lang hoor.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

bcmrmaybe

Denk dat Volbeat een sterke dag wel kan headlinen of een soort van dubbel headliner kan zijn met een te vergelijken band.
    Een niet zo sterke dag denk ik niet dat ze die kunnen dragen. Daar zijn ze niet groot genoeg voor volgens mij. Dan zit je toch op een echte grote band zoals U2 Coldplay Radiohead.

Ik zou Volbeat wel een sterke sub voor de Foo’s vinden

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

MyMusic

Ik vind Volbeat een prima naam als headliner 3FM Stage, maar mainstage, nee. Paar keer live gezien op de festivals, en vond het volledig inwisselbaar en weinig indrukwekkend, en dat is voor mij bij een headliner nou net niet de bedoeling.

Sjoerd

Foo Fighters, Coldplay, Pearl Jam klinkt best realistisch voor mij. Radiohead zou helemaal geweldig zijn, dat staat bij mij ver op nummer 1 op mijn must see lijstje. Verder zie ik dingen als Royal Blood, The Tallest Man On Earth, Ben Howard, London Grammar, Bon Iver, James Blake, Eels, Jack Garratt en Damien Rice wel graag komen.

Of ik zat te denken. Arcade Fire als headliner? Ze gaven vorig jaar echt een fantastische show weg en zouden het echt wel kunnen. Weet alleen niet of het bekend genoeg is bij het mainstream publiek. Ik zou het in elk geval heel erg toejuichen!

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

Martijn

Grote alternatieve bands als Radiohead en Tool als headliner van Pinkpop lijkt mij ontzettend misplaatst met een Pinkpop dat steeds meer (jonge) 3FM luisteraars naar Landgraaf laat trekken. Moeten gewoon hun eigen shows doen in de Ziggodome voor de eigen fans.

Rutger

Iron Maiden, Tool, Volbeat door naar FortaRock. Foo Fighters, Pearl Jam, Coldplay headlinen pinkpop en doe daar Royal Blood bij dan heb toch een basis voor 2 mooie festivals.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Rutger.

Wessel

Verder zie ik dingen als Royal Blood, The Tallest Man On Earth, Ben Howard, London Grammar, Bon Iver, James Blake, Eels, Jack Garratt en Damien Rice wel graag komen.
    Of ik zat te denken. Arcade Fire als headliner? Ze gaven vorig jaar echt een fantastische show weg en zouden het echt wel kunnen. Weet alleen niet of het bekend genoeg is bij het mainstream publiek. Ik zou het in elk geval heel erg toejuichen!

Dit moet je echt allemaal niet gaan verwachten. Veel van deze namen konden dit jaar ook al maar sommige zijn toen op andere Mojo Festivals geplaatst of simpelweg gewoon niet geboekt. Eels, Bon Iver, Damien Rice, Tallest Man en Arcade Fire komen veel beter tot hun recht op DTRH of BKS en zullen ook niet meer snel naar Pinkpop gaan indien deze namen misschien bij de rest van de Line-up zouden passen.

Ben Howard zie ik wel gebeuren, Royal Blood zie ik de studio in duiken voor een nieuwe plaat. Ook op de editie van volgend jaar zullen het veel 3FM bands zijn. De door jouw genoemde artiesten krijgen jammer genoeg vrijwel geen airtime in Nederland.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Floating

Voor de wat kleinere bands denk ik toch meer aan Daughtry, of Halestorm. Daughtry lijkt mij imo perfect passen op een festival als pinkpop. Verder hoop ik inderdaad Di-rect.

Paddy

Grote alternatieve bands als Radiohead en Tool als headliner van Pinkpop lijkt mij ontzettend misplaatst met een Pinkpop dat steeds meer (jonge) 3FM luisteraars naar Landgraaf laat trekken. Moeten gewoon hun eigen shows doen in de Ziggodome voor de eigen fans.

Het leuke van een festival is nou net dat je een keer een band ziet, waarvoor je niet een concertkaartje zou kopen.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Luud

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Sjoerd wrote:</div>
    Verder zie ik dingen als Royal Blood, The Tallest Man On Earth, Ben Howard, by TheAdBlock”> London Grammar, Bon Iver, James Blake, Eels, Jack Garratt en Damien Rice wel graag komen.
    Of ik zat te denken. Arcade Fire als by TheAdBlock”> headliner? Ze gaven vorig jaar echt een fantastische show weg en zouden het echt wel kunnen. Weet alleen niet of het bekend genoeg is bij het mainstream publiek. Ik zou het in elk geval heel erg toejuichen!

Dit moet je echt allemaal niet gaan verwachten. Veel van deze namen konden dit jaar ook al maar sommige zijn toen op andere Mojo Festivals geplaatst of simpelweg gewoon niet geboekt. Eels, Bon Iver, Damien Rice, Tallest Man en Arcade Fire komen veel beter tot hun recht op DTRH of BKS en zullen ook niet meer snel naar Pinkpop gaan indien deze namen misschien bij de rest van de Line-up zouden passen.
    [/quote]

Als ik dat zo zie staan en de naam Radiohead hoor droom ik al van een BKS line-up Radiohead-Arcade Fire-Bon Iver 😉

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Luud.

Brian

Hey, na 2 jaar dit forum volgen zal ik mij er ook eens mee bemoeien ;).
    Ik ben 1x naar Pinkpop geweest en dat was in 2014 (en nee, niet speciaal voor de stones). Dit jaar heb ik overgeslagen ivm prijs/kwaliteit.

Ik heb tussen de mogelijke headliners Neil Young nog niet gezien, zou dit mogelijk zijn? En zo ja, misschien maken ze er dan een classic rock dag op de mainstage. Golden earring sub, madness en seasick steve ervoor.
    Voor de overige headliners denk ik vooral aan Foo Fighters (kan nu niet meer missen) en RHCP.
    Voor de rest zie ik deze bands/artiesten zeker komen: Imagine Dragons, James Bay, The War On Drugs, Hozier, Di-rect, Dropkick Murphy’s, Pauw en misschien the Common Linnets

PJ

Als ik zo je profielfoto bekijk Brian mag van jou Mark Knopfler ook wel komen zeker maar helaas speelt die man nooit meer op festivals in Nederland. Wat heeft die een goede band zeg alleen is het niets meer voor PP, meer iets voor Bospop denk ik.

Neil Young had ik eigenlijk nog niet over nagedacht maar dat is ook zeker een optie wat mij betreft. FF lijkt me toch wel zeker en ik denk ik stiekem aan Coldplay. Dan heb je toch drie mooie headliners vind ik….

Kalopsia

Ik ben echt benieuwd, ik vond het persoonlijk jammer dat dit jaar zo snel was uitverkocht. Dus zal Pinkpop dezelfde richting aanhouden, aka zeker zijn van geld van 3FM luisteraars, of zullen ze weer richting de 2014 versie gaan?

Foo Fighters lijkt mij een zekerheidje. Ik hoop verder op Coldplay. En is QOTSA groot genoeg voor een headlinespot?

Royal Blood lijkt mij ook wel zeker. Zouden meer namen van dit jaar BKS lineup volgend jaar op Pinkpop kunnen staan? Denk aan Wolf Alice en Drenge

EddieVerder

Zouden meer namen van dit jaar BKS lineup volgend jaar op Pinkpop kunnen staan? Denk aan Wolf Alice en Drenge

Zolang ze geen 3FM megahit scoren niet.

DennisvdBr
    Moderator

Na de rest van de afzeggingen van Foo Fighters weet ik het wel zo goed als zeker.
    De festival-leg van de tour gaat volgend jaar hervat worden, dus de eerste aankondiging van de eerste Pinkpop-act kan al vroeg komen.
    Dus zet maar o.a. in de agende voor volgend jaar, zet daar nog maar een paar festivals bij in die periode hoor imo naast de nu 3 afgelastingen;
    Pinkpop Festival
    Werchter, Belgium – Festivalpark Werchter
    Glastonbury Festival

De andere geschrapte shows kunnen mogelijk al in de Europese leg van november ingehaald worden.
    – St. Gallen, Switzerland
    – London, UK – Wembley Stadium
    – Edinburgh, UK – BT Murrayfield Stadium

And I will do everything I can to come back and give you a night to remember for the rest of your lives AS SOON AS POSSIBLE.

Until then…my sincerest apologies.

http://foofighters.com/post/121698804637/click-on-broken-heart-for-a-message-from-dave

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Sjoerd

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Sjoerd wrote:</div>
    Verder zie ik dingen als Royal Blood, The Tallest Man On Earth, Ben Howard, London Grammar, Bon Iver, James Blake, Eels, Jack Garratt en Damien Rice wel graag komen.

Ben Howard zie ik wel gebeuren, Royal Blood zie ik de studio in duiken voor een nieuwe plaat. Ook op de editie van volgend jaar zullen het veel 3FM bands zijn. De door jouw genoemde artiesten krijgen jammer genoeg vrijwel geen airtime in Nederland.

Ja ik bedoelde meer dat ik er op hoopte. Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar goed, het is nu sowieso nog veel te vroeg om al echt te gaan speculeren over namen. Rond november kun je al wat meer zeggen. Ik weet wel dat als Radiohead en Arcade Fire in Nederland zijn, deze jongen er sowieso bij is!

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

brutus257

Volbeat is imo klaar voor headliner beter als pharrel, artic monkeys als ik ieder jaar over de camping loop hoor ik er altijd wel een volbeatje voorbij komen
    Jong en oud dus ik zou het een goede zet vinden! zelfde als de Black Keys ook op weg naar headliner het geeft je meer budget voor het dag programma ik zet dus in op Black Keys – pearl jam – foo fighters

Brian

@erwin, Ja idd. Groot fan :P. Ik zie hem idd niet meer op pp staan (tenzij er een soort Dire Straits reüni komt, wat ik niet zie gebeuren). Toch heeft hij een top live band op het moment en voor 1,5 week geleden genoot ik er ook erg van in de Ziggo Dome :D.

FF-Neil Young – Coldplay? Ik hoop juist tegen beter weten in geen coldplay want ik vind hun muziek helemaal niks XD

Pinkpop 2015 geslaagd, op naar 2016!
    Qua headliners denk/hoop ik: Foo Fighters, RHCP, Peal Jam.
    Coldplay ook mogelijk, maar ook ik vind hun muziek helemaal niks.

Martijn

Zie Neil Young niet zo snel op Pinkpop staan, had in 2013 zonder problemen gekund en toen werd gekozen voor de Ziggodome. Zou het een slimme zet van Pinkpop om de volgende editie te komen met een ‘nieuwe’ headliner als the Black Keys, zodat je op den duur minder afhankelijk wordt van de stadionacts.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 6111)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.