Pinkpop 2016

Dit onderwerp bevat 6110 reacties, heeft 239 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sjoerd 2 jaren, 2 maanden geleden.

11 berichten aan het bekijken - 6101 tot 6111 (van in totaal 6111)
  • Auteur

Thomas
    Festileaks Redactie

Echter, inmiddels wat dingetjes terug gekeken. O.a. de registratie van zondagvond op NED3. Met 3 minuten McCartney.

Maar die uitzending sloeg sowieso nergens op…
    Het waren overigens de eerste paar nummers, dat vond ik ter plekke ook al slecht. Pas na 45 minuten zat hij er goed en lekker in.

Pinkpop 12-14-15-16 // Pukkelpop 14 // Best Kept Secret 15-16-17 // Lowlands 15-16-17 // Sziget 16 // Primavera Sound 17 // Glastonbury 17 // Solar 17

0

Maurice van de M

Als er mensen nog een keer willen nagenieten, hier toch wel een behoorlijk goede (amateur) registratie van Rammstein.

0

eloelo

Zo, ik zou nog een stukje typen over de zondag. Begonnen met Jungle By Night, wat echt een verademing was tov van vele andere acts, die vooral veel van hetzelfde brachten (Bastille, John Newman etcetera) ze speelden een lekkere set en het zonnetje brak door in combinatie met het enthousiasme van de bandleden verdiend dit optreden een dikke 8. Vervolgens die pittige bui, geschuild onder de loempia kraam (lekker hoor). Daarna door naar Kygo, wat gewoonweg saai was, een prima DJ setje hoor (of toch niet?) maar echt niet meer dan dat, volgende keer in de zon graag, of in de tent, of beter: niet meer. Toen een stuk BMTH gezien, lekkere energie hing er op het veld, en de band speelde prima. Olli was ook wel goed bij stem, desondanks eerder weggegaan wegens Lionel. Wat een held is dat zeg, die man heeft er nog steeds zoveel plezier in, en wat een boel hits! Vermakelijke show dus. Vervolgens toch even naar de sensatie uit het hiphopwereldje gaan kijken (Sevn Alias en Broederliefde). Ik wil hier eigenlijk geen woorden aan vuil maken, maar ik ga het toch doen. Als dit betekend dat we meer “zwarte” artiesten te zien gaan krijgen, dan zie je mij niet meer. Ik ben echt wel hiphop liefhebber (Typhoon, Sticks, Kendrick etc.) maar dit trek ik echt niet.. Ze komen op met meer gouden platen in de hand dan dat ze liedjes hebben gespeeld. Vervolgens begint er wat geschreeuw wat totaal onverstaanbaar is en tenslotte komen er nog nog meer gouden platen het podium op en moet iedereen naar hem luisteren omdat hij een clip gaat schieten op Pinkpop, voor zover Sevn Alias. Broederliefde kwam daarna op en heeft minimaal 10x geroepen dat ze heel weinig tijd hadden en dus moesten opschieten (wat overigens wel klopte), en uiteindelijk dus ook maar 3 nummers gespeeld hebben. De hele tent zong mee alsof het hits waren die al jaren bekend waren, ik had werkelijk geen idee waar ik was beland. Als dit het nieuwe publiek is wat naar Pinkpop gaat komen, ga zelfs ik een keer ophouden met dit festival bezoeken. Maargoed, al met al was dit dus een enorm dieptepunt in mijn 8-jarig bestaan op Pinkpop. Door naar Paul McCartney, waar ik tot mijn verbazing nog een prima plaats wist te vinden, met goed zicht op het podium, ik zal zo nog een stukje schrijven over het optreden van Paul, dat ga ik hier niet aanplakken want het is al een pokkelang stuk geworden haha..

2+

DennisvdBr
    Moderator

Mijn Pinkpop 2016

Drie dagen over Megaland wandelen met een big smile. Zelfs een fikse wolkbreuk kon daar geen verandering in brengen. Leuke mensen gesproken en flink wat verschillende dingen gezien. Alhoewel het een drukke editie was, zelfs op een vrijdag 66 duizend bezoekers, nergens hoeven wachten. Als kraampjes druk waren, maar paar meter verder lopen en zo aan de beurt. De eerste wandeling om het terrein en het eerste pilsje, dit jaar ook grote bekers 0,5 liter voor 2 bonnen. Op dat gebied leek de organisatie van Pinkpop zijn best weer te hebben gedaan bij catering, alles prima verzorgt. Wat ik echter nog niet snap, waarom nog die kartonnen bonnen?

Vrijdag begon lekker op tijd voor me. Storksky mocht het spits afbijten. Fijne sound heeft die gast, naar mijn idee een goed begin voor Pinkpop. Deed me bij vlagen denken aan Royal Blood of Nothing But Thieves. Met zijn album samengewerkt met drummers Tim van Delft (De Staat) en Mario Goossens (Triggerfinger). Laatst genoemde kwam zelfs nog mee drummen, fantastisch. Jammer dat één maal het geluid van Michiel Claessen even wegviel. Maar, dikke voldoende hoor! The Common Linnets van een afstand bekeken. Heb niet de neiging gehad dichterbij te gaan. Maakte wel de weg vrij richting Gary Clark Jr, wow. Stond werkelijk te genieten, dit is festival. Waarom: de sound, het weer, het bier, het interessante gezelschap dat moment, of ook de sfeer, kan het niet uitleggen eigenlijk… Het viel op dat moment (voor mij) even precies goed! Laat ik zeggen Gary Clark Jr raakte mijn gevoelige snaar. Vervolgens bij Bastille was ik wat laat aanwezig. Ach weet je, zelfde trucje want het album is er nog niet… Maar het stemgeluid van Dan Smith is wel plezant om te beluisteren en dat maakte het nog net een voldoende voor het bandje uit London. Dat van invaller in 2013 in Brand-stage, via afsluiter 3FM-stage zich nu naar Mainstage heeft gewerkt met (in feite) maar 1 album? Heel even bij One OK Rock geweest. Toch doen ze dat goed op Pinkpop, Stage 4 is goed geprogrammeerd. De paar nummers die ik van de japanners zag was zeker niet slecht. Iemand die zich naar een A-status toe werkte is James Bay. Niet een act waar ik spontaan een concertkaart voor zou kopen, maar begreep achteraf wel waarom deze man op mainstage stond. Mateloos populair op het moment en uitverkochte grote zalen. Fijn stemgeluid en wel aardig lekkere nummers. Veel verrassing was er niet, Chaos and the calm daar moet hij het van hebben. Hij wist me wel enorm te boeien, maar daardoor veel te laat bij Brand-Bier-stage voor De Staat. Voorzijde was al niet meer in te komen, aan de zijkant kon ik nog rechts voor een plekje vinden. Er zijn wat nummers bij die mij net iets te elektronisch overkomen, waardoor dat nou net het bombastische is wat ik niet zo fijn vind van ze. Maar, ondanks dat, feest. Tent stond goed vast, anders ging het dak er af. Dacht wel tegen het einde aan, nu de tent uit… phoe… Plekje gezocht voor Red Hot Chili Peppers. Eigenlijk wel leuk ze weer eens te zien, maar merkte dat mijn aandacht vervaagde naarmate de gig vorderde. Nee, RHCP was voor mij wel over zijn piek heen, jammer. Het einde achter op het terrein bekeken en Give it Away was wel het startsein op het terrein te verlaten die eerste dag.

Zaterdag starte met een goed gesprek en de nodige pilsjes. Miste daardoor wel MIAMIGO, achteraf geen spijt van. Ik had het idee dat ze wel heel snel stil waren. Vervolgens naar Stage 4 voor The Sore Losers. Leuk om eens gezien te hebben, maar doorsnee bandje verder, heb mijn gezelschap daar ook voortijdig gedag gezegd en mijn dag vervolgd. Plekje in de Brand-tent zoeken voor Lucas Hamming. Hij had er overduidelijk zin in, Pinkpop!! Zelfs crowdsurfen was wel aan The HAM besteed. Heb je Hamming nog niet live gezien, zou ik zeggen, gewoon doen. Draai zijn cd zodat je zijn makkelijke teksten mee kan doen, wel leuk hoor. Op verre afstand James Morrison, ja, want je moet ook wat eten hé. Sorry, niet echt mijn ding… Ben wel naar Parquet Couts gelopen, kwam daar Gloeilamp tegen, ff gezellig samen een biertje gedaan. Heb er wel voor gezorgd dat ik vóór de start van Lucky Fonz bij Stage 4 area vertrokken was… Want wilde wel graag een kijkje nemen bij Lianne La Havas. Fijn hoe dit fragiele mevrouwtje het publiek voor Mainstage wist te dirigeren. Niet echt mijn ding hoor, bij het CCR covertje sloeg ik eigenlijk wel af denk ik. Was wel benieuwd naar Nothing But Thieves. Geen spijt van. Keuze werd met uitvallen van Ghost te makkelijk gemaakt zo. Goede voldoende naar mijn idee voor die jongens. Heb het einde niet gezien, want Doe Maar. Wat kan ik zeggen, jeugdsentiment en feest der herkenning. Als klein jongetje een LP halverwege 80’s grijs gedraaid met oa Doe Maar er op. De band nu nogmaals zien was zeker een must. Mee schreeuwen met De Bom, Belle Helene, Doris Day en andere stukken, terwijl het terrein ogenschijnlijk meedeinde op de Nederpop-hits. De Bom toch wel een geladen nummer teruggrijpend op de Koude Oorlog en als reactie op kruisraketten en oorspronkelijk als protest tegen kernwapens. Ik weet niet hoe het met andere zit, maar ik zelf vond het in de tijdgeest van ‘nu’ weer een gevoelige snaar raken? De opkomst van Joost Belinfante maakte het feestje nog meer compleet dan het feest al was, nederwiet mocht uiteraard niet ontbreken op Pinkpop. De plek waar ik stond niet meer verlaten, terwijl achter mij flink werd gedrongen door meer mensen dan daadwerkelijk in de voorste vakken konden. Met prima uitzicht op het podium was de show van Rammstein subliem. De bomgordel was misschien wat provocerend, maar dat is Rammstein, net op het randje en misschien vaak er over. Wat een show!! Gevoed met alle grootste bekendste Rammstein-krakers en de nodige pyro. De dag had niet knallender kunnen eindigen.

Zondag kon niet beter beginnen. Het kleine Australische mannetjes dat als één van de laatste artiesten heeft samengewerkt met nog maar recent te vroeg overleden Prince. Harts verdient van de kleine namen op het affiche een eervolle vermelding. Zijn funckie stijl verdiende eerlijk gezegd meer aandacht dan de driekwart gevulde Brand-tent hem kon geven. Het waarschijnlijk nog wat brakke publiek kwam maar langzaam los. Was het brak of de deze dag omhoog geschoten gemiddelde leeftijd, dat kan ook nog.. In de tent van Stage 4 heb ik niet zo gemerkt dat de lucht wat donkerder begon te worden tijdens Walking on Cars. Was niet heel bijzonder optreden, maar werd wel spontaan ontvangen. Toen, wolkbreuk!! Ach ja, dan maar nat en met poncho naar Vintage Trouble bij 3FM-stage. WOW, te gek! Wat een groot feest is dat geworden zeg. Ook hier weer een heerlijk stemgeluid , ditmaal van Ty Taylor. Door het publiek heen in de regen en zelfs crowdsurfend weer terug. Was duidelijk dat Vintage Trouble niet was gekomen om een paar nummers te brengen, een heuse show kwam uit de tenen van de beste man. Op een afstand John Newman, niet veel van meegekregen tijdens de Festileaks Meeting. Heb niet met iedereen kunnen kletsen helaas, maar iedereen die er was, bedankt. Heb 20 minuten met Festileaks-stickers in de lucht gestaan om op te vallen. Later de stickers bij Gloeilamp in het haar geplakt, nou dat viel wel op, zelfs 3voor12 en 3FM konden ons vinden, ha ha… Volgend jaar maar proberen een nog betere locatie te vinden, door de drukte die dag of onherkenbaarheid kan het zijn dat een aantal van jullie ons alsnog zijn voorbij gelopen. Vorig jaar met 3 a 4 en dit jaar met ca. 15 (incl een deel van het Team), toppie… Zo op een afstand zag Kygo er wel feestelijk uit. Maar eerlijk is eerlijk, totaal niet mijn ding. Zo iemand moet het toch hebben van alle poespas om zijn act heen. Mijn mening, een dj in de tenten mag best. Maar op mainstage op Pinkpop, sorry dan zie ik liever een band met instrumenten ipv een USB-stick met confetti. Maar door, Bring Me The Horizon kwam al lekker stevig uit de startblokken. Duidelijk dat het hardere werk goed ontvangen wordt op Pinkpop, That’s The Spirit!! Moest wel even de knop omzetten, want totaal spiegelbeeld om vroegtijdig bij Bring Me The Horizon weg te lopen voor een goed plekje bij Lionel Richie wat een totaal ander feest is. In zijn vlucht naar Nederland, maakte hij een opmerking dat het regende en hij verwachte dat er niemand zou komen. De piloot zei tegen hem: “you wanna bet!” Die heeft dus mooi gelijk gekregen en hoe? Van iemand verkleed als Lionel tot iemand met een opblaas telefoon, van voor tot achter werd meegedaan. Daarbij ook nog eens een fijne entertainer. Een uur lang de grootste hits uit zijn solo en Commodores carrière. Verwachting overtroffen, het stond als een Brick house. Dan eindelijk wachten op Sir Macca… Paul McCartney trok waarschijnlijk minder publiek vooraan dan Rammstein. Waardoor ik na Lionel nog mijn laatste 2 bonnen kon opmaken aan een groot bier, handig tijdens het wachten. Maar zelfs ook nog de mogelijkheid om het voorste vak in te gaan. De finale van Pinkpop begon voor mij al goed. Het was FANTASTISCH!! Er stond zomaar een levende legende op het podium nog geen enkele meters van mij vandaan, één van de belangrijkste Beatles. Laat ik zo zeggen, het was een top2000 a go go feest. Het was een Macca greatest hits avond, van subtiel met ukelele tot knallen bij Live and Let Die. Ik heb genoten, het was al tijd voor de encore voordat ik het wist. Om gevlogen, net zoals het weekend. Maar geen All You Need is Love live, het nummer kwam gewoon van tape.

Mijn top 5:
    1 ) Paul McCartney / 2 ) Rammstein / 3 ) Lionel Richie / 4 ) Doe Maar / 5 ) Harts / op de voet gevolgd door Gary Clark Jr en Vintage Trouble

Tot volgend jaar, met Pinksteren!! Gaan we weer een jaar naar toe leven 😉

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

11+

eloelo

En toch was het stuk van Dennis nog langer, maar dan wel over 3 dagen gezien haha. Leuk stuk weer Dennis!’

0

DennisvdBr
    Moderator

En toch was het stuk van Dennis nog langer, maar dan wel over 3 dagen gezien haha. Leuk stuk weer Dennis!’

ha ha, tegelijk gepost, great minds….. 😉
    en thnx!

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

Paddy

Als er mensen nog een keer willen nagenieten, hier toch wel een behoorlijk goede (amateur) registratie van Rammstein.

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/jRhuOfeixrU” style=”margin:1.0em auto;” frameborder=”0″ allowfullscreen=”” id=”fitvid255215″></iframe>

Je zal die kerel maar de hele tijd voor je hebben staan. ?

Krijg wel enorm veel zin in Werchter hierdoor.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

1+

mattman
    Moderator

Even over McCartney nog: tijdens het concert in Berlijn, 2 dagen na Pinkpop, klonk hij ineens een pak beter afgaande op de Youtube video’s. Een wereld van verschil zelf. Bizar. Hij moet echt wel een slechte (zieke) dag gehad hebben in Landgraaf.

0

brutus257

Leuk om alles te lezen! Ik ga het ook proberen via mijn mobiel!

Na een nacht doorgehaald te hebben (donderdagnacht voor camping a) het festival terein op wat een heerlijk gevoel 😀

The struts: wauw wauw en nog eens wauw
    Mijn vrienden overtuigd om mee te gaan waarbij iedereen de eerste 2 nummers de handen in hun zakken hadden was het daarna handen in de lucht en zingen en springen etc. Zanger een kruising tussen freddie mercury en Mick jagger! En dan moest het weekend nog beginnen.
    Hierdoor helaas garry Clark Jr moeten missen!

Bastille: mooi plekje gezocht maar voor niks want na 2 nummers waren we er wel klaar mee.

Bears den: helemaal vooraan lekkere muziek maar voor 4 a 5 nummers daarna begint het saai en niet meer verrassend te worden dus ook hier weer vertrokken

Major lazer: tsjah niet mijn ding maar nu moest ik een keer volgen en dit was prima te doen 😀 iets eerder vertrokken voor…

Rhcp: top muziek muzikaal een goed optreden maar een slechte live performance! Leuk maar niet meer als dat (had hier meer van verwacht)

Zaterdag

Halestorm: top wat een strot heeft dat wijfie en idd leuke drumsolo met wat covers

Skillet: ook dit was dikke prima lekkere sound en heerlijk die vrouwlijke drumster / zangeres
    Top showtje

Doe maar: wat was dit heerlijk oude tijden herleefden jong oud alles zong en danste op de krakers van deze toppers vooral nederwiet HEERLIJK!

Rammstein: in het voorste vak proppen ging er hard aan toe en wat een verstand om kleine kinderen daar tussen te zetten! Maar we waren binnen heerlijke show met zoals altijd veel spektakel!

Zondag
    Slaves: even lekker volgas wat is dit ook een uitkomst je staat dicht op het podium in stage 4 waardoor de beleving nog beter is!
    Ook respect voor de band en mensen voorin dat we bijna 10 minuten hebben gewacht op een meisje die een epilepsie aanval kreeg (hoort ook bij mijn pinkpop gevoel)

Nog meerdere bands/dj gezien maar niets om aandacht aan te besteden kygo bmth etc.

Skunk anansie: super! Allang hun tijd gehad en ook al eerder gezien op pinkpop maar nog steeds geven ze alles misschien nog wel meer dan ze deden top optreden

Sir macca: niet veel van onze ploeg hoefde Paul te zien! Wat een domkoppen want wat was dit vet! Goede sfeer gedanst met een man of 50 door hetzelfde te doen als ene harry heerlijk er kwamen telkens meer mensen bij bier halen en een mooi plekje gezocht voor het laatste uur! Alles klopte en een mooie afsluiter kon ik mij niet voorstellen

Mijn top 5
    1: Paul McCartney
    2: The struts
    3: rammstein
    4: skunk anansie
    5: skillet

Nu ik dit lijstje maak merk ik dat ik de staat ben vergeten was ook erg leuk

Nr 6: de staat

2+

Schlalip

Wat een super geweldige Pnkpop was het weer. Van vrijdag morgen om 4:00 tot maandag 0:30 toen we in de auto gestapt zijn was het een groot feest; 3 dagen lachen, feesten en genieten van muziek.

Zoals ieder jaar is Pinkpop weer een bevestiging dat je mooie vrienden hebt en ieder jaar weer nieuwe erbij krijgt. Om 7:00 stonden de tenten op (op camping A) en amper 20 minuten later kon de eerste al niet meer stoppen met lachen om een of andere droge opmerking en dat is niet gestopt totdat we in de auto stapte op zondag.

Qua programma heb ik veel geklaagd over de gemaakte keuzes, en dat is deels ook nog wel gebleven zeker qua podia indeling, maar door het nodige huiswerk te doen heb ik redelijk wat (stage 4) bandjes kunnen toevoegen aan mijn spoorboekje. Als gevolg daarvan, en het feit dat deze bandjes maar met een enkele uitzondering tegenvielen, heb ik vollop genoten van goeie muziek.

De absolute toppers wat mij betreft (in willekeurige volgorde):

Vrijdag
    • De Staat (circle pit deelname stond op het programma – check)
    • The Struts (sit down van de hele Stage 4 tent – wat een enthousiaste zanger zeg “Show me your hands!”)
    • Gary Clark Jr (magnifiek! – heerlijke doorzingende gitaarsolo’s)

Zaterdag
    • Nothing but Thieves (er wordt hier veel gesproken over zang talenten – nou deze jongen kon het wel)
    • Puscifer (mijn hoogtepunt, heerlijke muziek gecombineerd met een bizar schouwspel totaal losstaand van de muziek)
    • Rammstein (blijft leuk)
    • The Sore Losers (gewoon lekkere muziek, live nog leuker dan de

Zondag
    • Vintage Trouble (wat een stem en show zeg)
    • Slaves (had meer verwacht maar de pauze verstoorde het tempo nogal)
    • Graveyard (heerlijk muziek en vooral goed geluid, daar ontbrak het enkele jaren geleden aan)
    • Paul (veel beter dan verwacht, heel intieme sfeer niet perse een afsluiter maar top. En mijn moeder heeft een paar keer via de telefoon kunnen meegenieten dus bij haar kan ik niet meer stuk dit jaar )

Daarnaast waren nog leuk: Parquets Courts (te weining interactie met publiek), Douwe Bob en Doe Maar (positief verrast)

Twee teleurstellingen: The London Souls (het geluid stond heel slecht waardoor je de stem niet kon horen) en RHCP (met name de eindeloze bass solo’s met zwak gezang, en dan had hij nog een goede dag).

Top 5:
    1. Puscifer
    2. The Struts
    3. Gary Clark
    4. De Staat (vrijdag)
    5. Nothing but Thieves

1+

Sjoerd

Hierbij nog een uitgebreider verslag over Pinkpop dat ook geldt als schaamteloze zelfpromotie. Groetjes.
    http://gewoonsjoerd.weebly.com/events/pinkpop-2016-wat-waren-de-hoogtepunten-en-wat-viel-tegen

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

1+

11 berichten aan het bekijken - 6101 tot 6111 (van in totaal 6111)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.