Pinkpop 2016

Dit onderwerp bevat 6110 reacties, heeft 239 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sjoerd 2 jaren, 6 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 6076 tot 6100 (van in totaal 6111)
  • Auteur

Thomas
    Festileaks Redactie

Ik denk ook niet dat het Radiohead – FF – PJ wordt hoor, veel te duur.
    Zal wel PJ – Radiohead/Coldplay/FF – Co-Headline-constructie worden.

Pinkpop 12-14-15-16 // Pukkelpop 14 // Best Kept Secret 15-16-17-18 // Lowlands 15-16-17-18 // Sziget 16 // Primavera Sound 17 // Glastonbury 17-19 // Solar 17-18

mattman
    Moderator

Ik volg je. Zowel Radiohead als Pearl Jam kosten om en bij het miljoen, las ik ergens. Twee dure vogels. En volgens mij zal FF niet veel verschillen.

Christiaan

Ik volg je. Zowel Radiohead als Pearl Jam kosten om en bij het miljoen, las ik ergens. Twee dure vogels. En volgens mij zal FF niet veel verschillen.

Dat is dit jaar toch niet anders met de Peppers, Rammstein & Paul McCartney?

Yannick

Macca kostte toch veel meer dan dat? Radiohead is te alternatief voor het PP publiek, ik zie ze eerder RW aandoen.. of zoals Smeets al zei “ze zijn te jazzy”

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

Wessel

Slaves zag ik vorig jaar op Lowlands voor een paar man spelen, geweldig was dat toen. Doordat ik dat optreden toen niet helemaal heb gezien heb ik de Festileaks-meeting laten schieten voor dit optreden. Tegenvaller 1 van de dag was te pakken… Iemand uit het publiek kreeg een epileptische aanval waarvoor het optreden gestopt werd, er waren nog 2 momenten dat er enige tijd aan de gitaar geprutst werd, een slecht publiek, sfeerloze tent, drummer die driemaal vroeg of het publiek ook kon lachen. Nee dit was niet al te best, al kwam dat niet echt door Slaves.

Pinkpop is zulk soort acts ook niet meer gewend. Er waren best wel wat rauwe gasten die voorin de hele show een pitje hadden maar inderdaad niet de leukste Slaves show.

Festileaks-meeting van de zondag nog wel enigsinds een succesje dus?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 6 maanden geleden door  Wessel.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

mattman
    Moderator

Macca kostte toch veel meer dan dat? Radiohead is te alternatief voor het PP publiek, ik zie ze eerder RW aandoen.. of zoals Smeets al zei “ze zijn te jazzy”

Maar anderszijds is Pinkpop het enige festival in NL dat groot genoeg is om die te programmeren. RH staat dit jaar ook op zeer mainstream festivals als pakweg lollapalooza en outside lands (beide trouwens snel uitverkocht op de RH dag).

Onderstaande setlist (de laatste show die ze speelden) zou toch prima werken.

Burn the Witch
    Daydreaming
    Decks Dark
    Desert Island Disk
    Ful Stop
    The National Anthem
    Talk Show Host
    Lotus Flowers
    No Surprises
    Pyramid Song
    The Numbers
    Karma Police
    Weird Fishes/Arpeggi
    Everything in Its Right Place
    Idioteque
    Bodysnatchers
    Street Spirit (Fade Out)

Bloom
    Paranoid Android
    Nude
    2 + 2 = 5
    There There
    Creep

Yannick

Festileaks heeft toch een aantal dagen/weken geleden toch gesproken met de baas/directeur (whatever) van BKS die sprak over dat RH de gedroomde headliner zou zijn, de kans is er volgend jaar denk ik wel, toch? Ze zullen diep in de buidel moeten tasten ja.. Maar ik plaats ze liever daarbij dan bij PP (ookal is het publiek waarvoor ze dan zouden spelen meer dan 2x minder hm, probleempje haha)

“Het is niet per se onrealistisch, het zou haalbaar kunnen zijn als alle omstandigheden meezitten. Voor een festival van onze schaal is het geen vanzelfsprekendheid om dat kaliber acts te hebben. Daar heb je af en toe ook een beetje geluk voor nodig.”

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

Kereltje

Festileaks heeft toch een aantal dagen/weken geleden toch gesproken met de baas/directeur (whatever) van BKS die sprak over dat RH de gedroomde headliner zou zijn, de kans is er volgend jaar denk ik wel, toch? Ze zullen diep in de buidel moeten tasten ja.. Maar ik plaats ze liever daarbij dan bij PP (ookal is het publiek waarvoor ze dan zouden spelen meer dan 2x minder hm, probleempje haha)

“Het is niet per se onrealistisch, het zou haalbaar kunnen zijn als alle omstandigheden meezitten. Voor een festival van onze schaal is het geen vanzelfsprekendheid om dat kaliber acts te hebben. Daar heb je af en toe ook een beetje geluk voor nodig.”

Er blijft wel een veelheid aan redenen waarom het zeker geen slim idee is voor BKS, kunnen beter op Nick Cave of The XX mikken als absolute hoofdvogel. Als Radiohead alsnog Pinkpop ontwijkt zal Lowlands ze wel wegkapen.

Wessel

Radiohead is toch gewoon te groot van BKS.

Inderdaad gewoon op The XX, Nick Cave, Sigur Ros, Arcade Fire, Bon Iver, The National met nieuwe album mikken. Lijkt mij allemaal veel aannemelijker en beter.
    Zowat heel je budget gebruiken voor één act lijkt me een onzinnige move.

Die gaan gewoon Pinkpop doen als het tourschema het toelaat.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

MRMantel

Radiohead moet je op dit moment ook helemaal niet op BKS willen, dan worden er opeens 40.000 weekend kaarten verkocht aan mensen die schijt hebben aan de rest van het programma.

Johnny

Veel mensen zeuren over mccartney en zijn leeftijd etc. Dat is slap gelul. Het was gewoon goed.

Verder net bij springsteen geweest in den haag.
    Ik ga reeds jaren naar pinkpop, maar nog nooit zo’n overweldigend concert (3.5 h pure rock) als deze meegemaakt. Dit had mijn inziens gewoon ook op pinkpop kunnen en moeten staan.

http://www.ad.nl/den-haag/springsteen-is-live-attractie-van-zeldzaam-niveau~a404cbdb/

DennisvdBr
    Moderator

Volgens mij zijn de kosten Radiohead – Foo’s – PJ niet het duurste headliner trio ooit hoor. Ik geloof ook niet dat de kosten het probleem zal zijn.
    Echter PJ – Radiohead/Coldplay/FF – Co-Headline-constructie, die snap ik overigens niet dan, dat is toch nog duurder dan? Of snap ik die niet.
    Het zijn naar mijn idee 4 mogelijke headliners, waarvan denk ik Coldplay de meeste gage vraagt (in mijn ogen te veel, maar dat is mijn mening.
    Over discussie BKS of Pinkpop, ik weet niet hoe Mojo het ziet met Radiohead.
    Ik bedoel maar, slechts 2 avonden HMH voor maar bijna 6 duizend bezoekers??
    Dat was toch makkelijk minstens 1 avond ZiggoDome geweest hoor, dat zullen ze wel gemerkt hebben.
    Daarnaast nieuwe album slaat volgens mij wel aan, dan ook een blik op één recente setlist iets meer classic Radiohead erbij.
    Nou, dat gaat dan gewoon Pinkpop worden! ( imo )

Maar laten we de discussie over de headliners van 2017 in het daarvoor bestemde topic houden a.u.b. :

Pinkpop 2017 – Nieuws en geruchten

Veel mensen zeuren over mccartney en zijn leeftijd etc. Dat is slap gelul. Het was gewoon goed.

Verder net bij springsteen geweest in den haag.
    Ik ga reeds jaren naar pinkpop, maar nog nooit zo’n overweldigend concert (3.5 h pure rock) als deze meegemaakt. Dit had mijn inziens gewoon ook op pinkpop kunnen en moeten staan.

http://www.ad.nl/den-haag/springsteen-is-live-attractie-van-zeldzaam-niveau~a404cbdb/

Ik begrijp je Johnny… Er is 1 dikke maar, hij stond er al 2 keer in de afgelopen 7 jaar. Het was gewoonweg te snel geweest. Een andere locatie was het slimste wat Mojo had kunnen doen in dit geval.
    Ik neem aan dat je (bijna) niemand op het forum hoeft uit te leggen dat Springsteen op Pinkpop gewoon weer een succes zal worden, maar laten we eerst wat andere headliners een beurt laten.
    Het probleem is dat er Pinkpop-bezoekers zijn van lange termijn, die denken “alweer” en ik bedoel het moet geen overkill worden.
    Eerlijk is eerlijk, Spingsteen is bij voorbaad fantastisch maar voor specifiek Pinkpop was niet verstandig geweest.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Raskolnikov

Ik was überhaupt al verbaasd dat Jan Smeets enkele weken geleden aangaf Radiohead te willen gaan bekijken in St. Gallen, om te ervaren of ze bij Pinkpop passen. Niet alleen omdat zijn invloed op het programma van Pinkpop nul is, waarom zou uitgerekend hij dan moeten gaan kijken? Maar vooral: iedere muziekliefhebber, laat staan programmeur, weet toch wat voor vlees ze in de kuip hebben met Radiohead? En waarom zou het niet bij Pinkpop passen, maar wel bij andere grote mainstream festivals in Europa? Omdat ze gewoon nieuw (en soms experimenteel) werk spelen bij optredens en niet teruggrijpen op een makkelijk behapbare greatest hits set? Vind het ook bijna een diskwalificatie van de muziekliefhebbers op Pinkpop. Alsof het te ingewikkeld voor hen is. Ben er zelf al een jaar of zes niet meer geweest, maar een stevig deel van de bezoekers daar hield toch gewoon van alternatieve muziek? Of is het publiek op Pinkpop zo veranderd?

En Radiohead classificeren als te jazzy en suggereren dat ze beter op North Sea Jazz kunnen gaan staan? Om vervolgens te stellen dat hij Radiohead eigenlijk al jaren niet meer volgt…. Dat is natuurlijk niet erg, ieder zijn smaak, maar het komt wel een beetje over alsof je geen flauw benul hebt waarover je spreekt.

Hopelijk staat Radiohead volgend jaar in ieder geval op een Nederlands festival; is het op Pinkpop dan overweeg ik weer eens een dagkaart voor Landgraaf. En anders hopelijk Lowlands; daar ben ik sowieso, ongeacht wat er staat 😉

Daarnaast: ik denk dat de headliners van dit jaar stukken duurder waren dan de optie voor volgend jaar met Foo Fighters / Radiohead / Pearl Jam. Houden ze ook wat meer over voor de rest van het programma. Dit jaar was het programma wel een beetje topzwaar naar mijn smaak.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Land Graaf

Wow! Sterk argument!

PP: 88,90,97,98,01,08,09,10,11,13,14,15,16,17 PP Classic: 07,09,12,13
    RW: 92,94,95,96,97,12,14,18 Pukkelpop: 92,97,99,01
    FR: 13,14,15,16,18 DMF: 15,16,17 Alcatraz: 15,16
    Rock Zottegem: 07,14 Graspop: 16 Bospop: 15
    Lokerse Feesten: 11

bcmrmaybe

Paul McCartney is 73. Het is geen nachtegaal maar dat is Paul nooit geweest. De Beatles en The Wings gingen ook vooralom de liedjes.

Ik moet een willekeurige artiest nog zien als ie 73 is en nog even 2 uur op het podium staat zonder rollator en zuurstof .

Het is een icoon en ik ben blij dat ik hem in levende lijve heb zien optreden. Het is niet mijn smaak maar ik vond het wel een leuk optreden. Hoe zijn stem dan is komt voor mij op het 2de plan.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

DennisvdBr
    Moderator

Paul McCartney is 73. Het is geen nachtegaal maar dat is Paul nooit geweest. De Beatles en The Wings gingen ook vooralom de liedjes.

Ik moet een willekeurige artiest nog zien als ie 73 is en nog even 2 uur op het podium staat zonder rollator en zuurstof .

Het is een icoon en ik ben blij dat ik hem in levende lijve heb zien optreden. Het is niet mijn smaak maar ik vond het wel een leuk optreden. Hoe zijn stem dan is komt voor mij op het 2de plan.

Ja, precies…

Echter, inmiddels wat dingetjes terug gekeken. O.a. de registratie van zondagvond op NED3. Met 3 minuten McCartney.
    Jezus… Ik schrok. Het “klonk” idd totaal anders dan hoe ik het “gehoord” heb toen ik er toch echt zelf live stond.
    Toch, moet ik de mensen die op basis daarvan de keuze willen maken wel of niet te gaan naar McCartney iets ter harte geven.
    Heb je McCartney (die vrijdag al 74 jaar gaat worden) nog niet gezien, neem die kans, dat die kans nog langskomt in komende jaren weet je nu niet hé…
    Overweeg dus Beatle en Pop-icoon zien, of later spijt krijgen omdat omwille van dat zijn stem piept en kraakt niet te zijn gegaan.
    Ik kan in ieder geval later tegen mijn kinderen zeggen: “ik heb Paul McCartney ooit nog gezien, hoe het was, zijn stem viel tegen maar was wel die ene van The Beatles”
    Ach, doe met deze info wat je wilt…

WeckoJ

told you so 😉

Pinkpop 2009, 2010, 2011, 2012; Lowlands 2013, 2016, 2017, 2018; Rock Werchter 2014, 2016, 2017; Graspop 2018; Paaspop 2012, 2013; Rockin' Park 2012; Blues Peer 2016; Appelpop 2016

DennisvdBr
    Moderator

told you so ?

Jaaaaa en ik heb jou gezegd dat het mij meeviel toen ik er echt bij stond…
    Fijn dat je er elke keer op terug komt. Je punt is gemaakt. Onze meningsverschillen zijn duidelijk.

… 😛 …

FemmyMe

Ik lees hier al een tijdje stiekem mee. Ik was samen met mijn zoon van 11 op het festival. Vorig jaar zijn we 1 dag geweest, nu het hele weekend (maar nog zonder campingexperience!). En wat hebben we het gaaf gehad!

Pinkpop….wat was je mooi! Wat was het mooiste?
    Chillen in de Garden of Love? Duits schreeuwen bij Rammstein? Zoonlief op de nek bij een wildvreemde man bij de Red Hot Chili Peppers? Al het eten in de Kalm aan Laan? Dansen bij Years&Years (en niet letten op de zuiverheid)? Tshirts proberen te vangen bij Major Lazer? Bekers verzamelen voor bonnen? Vriendinnen maken tijdens Paul McCartney? Knuffelen bij All You Need is Love met wildvreemden? 3x in tranen bij McCartney door mijn zoon? All night long bij Lionel Richie? De Lionel Richie look a like met zijn mie-nestjes? De plassende Duitse Rammstein-vrouw? Zoonlief die zijn favoriete 3fm dj’s in real life tegenkwam? Zingen over Nederwiet?

We hebben vooral van de sfeer genoten en alle lieve mensen. Wij komen terug!

arjan

Ik lees hier al een tijdje stiekem mee. Ik was samen met mijn zoon van 11 op het festival. Vorig jaar zijn we 1 dag geweest, nu het hele weekend (maar nog zonder campingexperience!). En wat hebben we het gaaf gehad!

Pinkpop….wat was je mooi! Wat was het mooiste?
    Chillen in de Garden of Love? Duits schreeuwen bij Rammstein? Zoonlief op de nek bij een wildvreemde man bij de Red Hot Chili Peppers? Al het eten in de Kalm aan Laan? Dansen bij Years&Years (en niet letten op de zuiverheid)? Tshirts proberen te vangen bij Major Lazer? Bekers verzamelen voor bonnen? Vriendinnen maken tijdens Paul McCartney? Knuffelen bij All You Need is Love met wildvreemden? 3x in tranen bij McCartney door mijn zoon? All night long bij Lionel Richie? De Lionel Richie look a like met zijn mie-nestjes? De plassende Duitse Rammstein-vrouw? Zoonlief die zijn favoriete 3fm dj’s in real life tegenkwam? Zingen over Nederwiet?

We hebben vooral van de sfeer genoten en alle lieve mensen. Wij komen terug!

Grappig van die plassende Rammstein vrouw, ik herken dit verhaal namelijk ook. Was dit toevallig in het rechtervak net iets voor Rammstein? Ik stond namelijk voor zo’n plassende mevrouw die haar behoefte in een bekertje deed, tussen de menigte in.

Luud

Bekers verzamelen voor bonnen?

Hier heb ik nooit iets van begrepen.

FemmyMe

Bekers verzamelen voor bonnen?

Ach…als je kind prullaria nummer 50 wil hebben, moet hij er zelf moeite voor doen.

Grappig van die plassende Rammstein vrouw, ik herken dit verhaal namelijk ook. Was dit toevallig in het rechtervak net iets voor Rammstein? Ik stond namelijk voor zo’n plassende mevrouw die haar behoefte in een bekertje deed, tussen de menigte in.

[/quote]

Haha…nee, het was in het linkervak tijdens het optreden van Doe Maar. Ze zal het wel zeikmuziek gevonden hebben 😉 Deze dame deed niet eens de moeite om het in een bekertje te doen, gewoon lekker hurken tussen het publiek. De security had haar binnen no time meegenomen.

Kereltje

Ik begrijp je Johnny… Er is 1 dikke maar, hij stond er al 2 keer in de afgelopen 7 jaar. Het was gewoonweg te snel geweest. Een andere locatie was het slimste wat Mojo had kunnen doen in dit geval.
    Ik neem aan dat je (bijna) niemand op het forum hoeft uit te leggen dat Springsteen op Pinkpop gewoon weer een succes zal worden, maar laten we eerst wat andere headliners een beurt laten.
    Het probleem is dat er Pinkpop-bezoekers zijn van lange termijn, die denken “alweer” en ik bedoel het moet geen overkill worden.
    Eerlijk is eerlijk, Spingsteen is bij voorbaad fantastisch maar voor specifiek Pinkpop was niet verstandig geweest.

+ Oorspronkelijk ging hij ook in Europa touren met een integrale uitvoering van The River, wat hem niet meteen aantrekkelijker maakte.

WeckoJ

Ik denk eigenlijk niet dat dat echt meegespeeld heeft maar meer het feit dat hij en nog niet zo lang geleden al op Pinkpop stond. En dat ze Bruce fans misschien niet weer naar Pinkpop wilden laten komen.

Pinkpop 2009, 2010, 2011, 2012; Lowlands 2013, 2016, 2017, 2018; Rock Werchter 2014, 2016, 2017; Graspop 2018; Paaspop 2012, 2013; Rockin' Park 2012; Blues Peer 2016; Appelpop 2016

Wessel

Op Best Kept Secret is dat betere handel. Pinkpop moet je verdomme 50 van die vuile dingen rapen.

25 berichten aan het bekijken - 6076 tot 6100 (van in totaal 6111)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.