Pinkpop 2014

Dit onderwerp bevat 3283 reacties, heeft 122 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 4 jaren, 3 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3226 tot 3250 (van in totaal 3284)
  • Auteur

PwoperFish

Jammer dat het geluid van de stream het grootste (middelste) deel van de set niet zo goed was. Maar het klonk verder weer onwijs geweldig.
    En als er iemand arrogant mag doen is het Alex Turner wel, de baas.

Paolo Nutini wordt morgen ook uitgezonden zag ik net, ga ik ook wel een stukje van kijken.

Edit: En Metallica is nu bezig op RaR, ben geen grote fan van het genre maar klinkt nog best lekker. (Dit nummer iig). Ben benieuwd of PP nog toestemming krijgt om te streamen.
    http://www.swr3.de/musik/rock-am-ring/livestream/-/id=1453978/oga2s9/index.html

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 4 maanden geleden door  PwoperFish.
    0

PwoperFish

Ik lees wel overal veel verschillende reacties over AM. Volkskrant vond het zelfs een teleurstelling door het lage tempo en het publiek dat steeds ongeïnteresseerder deed. Niet alle nummers gingen misschien lekker in elkaar over en Alex is misschien ook wel eens praatzamer geweest maar dit vind ik ook weer overdreven.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10893/Pinkpop/article/detail/3669138/2014/06/09/Arctic-Monkeys-liep-uit-op-een-teleurstelling.dhtml

0

Bart Huisman

Liep leeg, zegt genoeg. Niks bekends, ben vlak voor einde weg gegaan

0

Gloeilamp
    Festileaks Redactie

Liep leeg, zegt genoeg. Niks bekends, ben vlak voor einde weg gegaan

Geen idee waarom je het nou niks vond, dat er niks bekends tussen zat? Ik kende alle nummers, maar zelfs voor mensen die er minder mee hebben moeten Do I Wanna Know?, I Bet You Look Good on the Dancefloor en Fluorescent Adolescent toch wel herkenbaar zijn. Ik vond ze op Best Kept Secret beter: minder pauze’s in de set, veel betere publieksreactie en een betere setlist. Toch deden de Monkeys in mijn ogen wat ze moesten doen en ze hebben gewoon een geweldig strakke set weggegeven. Hopelijk spelen ze op Werchter Fireside, Mad Sounds of When the Sun Goes Down nog!

0

PwoperFish

Paolo Nutini klinkt ook lekker. Dat laatste stuk van Iron Sky is prachtig. Gaat ook op m’n lijstje voor Werchter.

Schijnt dat het bij Stromae op de 3fm stage onwijs druk was. Was wel benieuwd naar een stukje maar werd op het laatste moment toch niet uitgezonden.

0

neontiger8
    Festileaks Redactie

Paolo Nutini klinkt ook lekker. Dat laatste stuk van Iron Sky is prachtig. Gaat ook op m’n lijstje voor Werchter.

Schijnt dat het bij Stromae op de 3fm stage onwijs druk was. Was wel benieuwd naar een stukje maar werd op het laatste moment toch niet uitgezonden.

Paolo Nutini vond ik echt heel fijn!!

Stromae schijnt naast zijn hits niet echt heel goed te zijn geweest, iig volgens de volkskrant

Now who'd have thought that after all,
    Something as simple as rock 'n' roll would save us all.

*everything on personal account*

0

PwoperFish

Lijkt erop dat het echt letterlijk losbarst tijdens Arcade Fire en Metallica.
    Code Rood voor Limburg volgens het KNMI.

En de Volkskrant schrijft wel een beetje raar heb ik het idee. Lees overal reacties van een geniale Stromae.

0

PwoperFish

Waauw, wat een show van Arcade Fire. Speelden ze toch nog ‘mooi’ in het donker. Ze zijn wel veel eerder gestopt volgensmij.
    Het beste wat ik gezien heb op de stream. Zag er geniaal uit, kom maar snel naar een mooie locatie in Amsterdam ofzo.

Biffy Clyro wordt trouwens niet uitgezonden omdat er teveel spullen van Metallica op het podium staan. :’) Niet dat ik dat wou zien maar toch vond ik het wel grappig.

Edit2: Wat een rust hier 🙁 Ik gooi er nog maar een gerucht in voor volgend jaar.

0

Black Lies

Poeh, dat was het.

En er was geen mooiere manier om te eindigen dan met deze fantastische set van Arcade Fire. Jammer dat ze door de regen Normal Person en Sprawl II niet konden spelen, maar die donkere wolken en regen gaven zo veel meer ambiance aan het optreden. Wij stonden gelukkig best ver vooraan en wat een fantastisch feest was Arcade Fire, zeker bij No Cars Go, Afterlife en Here Comes The Night Time.

De rest van ’t weekend was ook wel goed ^^

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 4 maanden geleden door  Black Lies.
    0

Land Graaf

Fantastisch Pinkpop! Geweldige afsluitende show van Metallica! Stond eerste rang! 🙂

Hoogtepunten dag 1: Joe Bonamassa, Epica.
    Hoogtepunt dag 2: Editors (afsluiter waardig).
    Hoogtepunten dag 3: Rob Zombie, A7X, Metallica!!!

Teleurstellend: AM.

Helaas moeten missen: Arcade Fire.

PP: 88,90,97,98,01,08,09,10,11,13,14,15,16,17 PP Classic: 07,09,12,13
    RW: 92,94,95,96,97,12,14 Pukkelpop: 92,97,99,01
    FR: 13,14,15,16 DMF: 15,16,17 Alcatraz: 15,16
    Rock Zottegem: 07,14 Graspop: 16 Bospop: 15
    Lokerse Feesten: 11

0

eloelo

Het pinkpop-publiek heeft het liefste acts als Chef’ Special, die gaan er lekker in en is voor iedereen toegankelijk. Pijnlijk om te zien dat AM absoluut niet de response kreeg die ze wel verdienen want mán wat spelen die strak! Ik heb me in ieder geval prima vermaakt bij AM. Editors waren ook goed, mooie setlist ondanks de nieuwe nummers. Stromae verraste positief, niet mijn muziek maar het verveelde geen seconde, zelfde verhaal voor Clean Bandit. Joe Bonamassa was genieten.. ! Arcade Fire moeten missen vanwege dat weer, wat uiteindelijk gelukkig nog meeviel.
    Kleine tegenvallers waren Rudimental en HAIM

Top 5:
    1. Arctic Monkeys
    2. Editors
    3. Joe Bonamassa
    4. Stromae
    5. Clean Bandit

0

Black Lies

Arctic Monkeys speelden een prima show hoor, daar niet van, maar hadden absoluut niet de uitstraling van een headliner daar op het podium. Dat hadden de Editors nog meer, die ervoor speelden. Mijn top-5 :

1. Arcade Fire
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    2. Portugal. The Man
    3. HAIM
    4. Editors
    5. Kodaline / White Lies

The Kooks vielen me trouwens enorm tegen, wat een matige band blijkt dat toch als je die daar live ziet. Ed Sheeran viel mee, maakte er een leuk showtje van, zelfde geldt voor Stromae. The Boxer Rebellion was ook onverwacht heel strak live.

0

PwoperFish

Mooie recensie van Arcade Fire. Heb net het concert net nog een keer terug gekeken op youtube, en dat zal nog wel een paar keer gebeuren (voor zolang hij online staat).
    http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Arcade-Fire.html

0

Black Lies

Mooie recensie van Arcade Fire. Heb net het concert net nog een keer terug gekeken op youtube, en dat zal nog wel een paar keer gebeuren (voor zolang hij online staat).

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Arcade-Fire.html

Ik heb hem gisterennacht bij thuiskomst meteen helemaal teruggekeken haha. Wat een feest was dat zeg, de beste headliner van het weekend voor mij 😀

0

Land Graaf

Het pinkpop-publiek heeft het liefste acts als Chef’ Special, die gaan er lekker in en is voor iedereen toegankelijk.

Ben ik het zeker niet mee eens! Het Pinkpop publiek kenmerkt zich juist door diversiteit. Jong, oud, heavy, soft, pop, rock en dance.

Ik hou zelf vaak van minder toegankelijke muziek dus hoopte al dat AM geen ‘best of’ zou doen. Ik vond het gewoon erg ‘mat’ na het geweldige Editors optreden. Die hadden van mij mogen afsluiten of anders Arcade Fire! Toch ook niet echt toegankelijk als je het voor het eerst hoor maar wel een geweldig optreden wat ik hoorde van anderen en terug gezien heb het web.

0

Black Lies

Ik hou zelf vaak van minder toegankelijke muziek dus hoopte al dat AM geen ‘best of’ zou doen. Ik vond het gewoon erg ‘mat’ na het geweldige Editors optreden. Die hadden van mij mogen afsluiten of anders Arcade Fire! Toch ook niet echt toegankelijk als je het voor het eerst hoor maar wel een geweldig optreden wat ik hoorde van anderen en terug gezien heb het web.

Hier ben ik het mee eens, Editors of Arcade Fire was een veel betere afsluiter geweest op zondag.

0

Land Graaf

Filmpje op YouTube gezien! Magisch goed!

0

Mink

Nou ik heb genoten zeg! Wat een weekend! Op dag 1 gebeurde voor mij echt iets ongelofelijk vets. Ik zat bij Hi mijn telefoon op te laden, en die stopcontacten hadden nummers. Wij zitten daar, niks aan de hand, horen we ineens: ‘nummer 9, wie heeft nummer 9’. Ik kijken, helemaal niet wetende waar het over gaat, blijk ik nummer 9 te hebben. Wij roepen, zeggen ze, jullie moeten hier om kwart voor vier zijn, dan krijgen jullie een backstage tour. Een waaaaaat?!?!? Howly cow! Vervolgens backstage Haim, Bastille, Joe Bonamassa en John fucking Mayer gezien! Jan Smeets ook nog, en als klap op de vuurpijl mochten we aan de zijkant van het hoofdpodium staan bij Flogging Molly!!! Mooi uitzicht over al die mensen echt wauw wauw wauw. En toen moesten we de eerste band nog zien.

We begonnen met Joe Bonamassa waar ik geen klap aan vind maar die maat van mij is fan dus maar even wezen kijken. Daarna John Mayer, wat ik leuk vond maar niet heel bijzonder (wel heerlijke solo’s) om vervolgens aan de kop van de catwalk te staan bij de Rolling Stones. Ik persoonlijk vond het echt een geweldig optreden, enorm van genoten.

Dag 2 was qua artiesten een nog mooiere dag,cwant drie van mijn favoriete artiesten stonden er, en die vielen alle drie niet tegen. Paolo Nutini gaf me enorme goosebumbs tijdens Better Man, Iron Sky en natuurlijk Candy, Editors gaven en dijk van een show (maar waar waren Bones en No Sound But The Wind?) en Arctic Monkeys waren ook super, al baal ik nog steeds dat ze maar zo kort mochten spelen. Dan krijg je dat ze maar weinig oud materiaal spelen, waardoor nummers als Cornerstone vervallen. Verder vond ik Ed Sheeran kut, The Kooks en Chefs Special heel leuk en ook Rudimental heeel erg gaaf!

Laatste dag was ik een beetje moe en chagarijnig, maar ondanks dat vond ik Stromae een hele goede show spelen. Wel afgeladen vol en extreem warm. Daarna was Biffy Clyro goed, alleen stond het geluid veel te hard. En mij boeit dat normaal niet, maar dit kon echt niet. Jake Bugg viel me wat tegen, Metallica vind ik eigenlijk niks maar de show was gewoon vet maar waar ik nog even een aparte paragraaf voor vrij maak is Arcade Fire.

Wwaaaaaaaaaaaaaauuuuuuuuuuuuuwwwwwwww!!! Dit was by far, by a thousand fucking miles, de beste show die ik op deze Pinkpop gezien heb. Het was al goed begonnen met Reflektor waarna ik ook de zanger nog heb mogen toucheren (best grappig, de hand waarmee ie gitaar aan het spelen was), maar door het geweldige publiek, de mooie visuals en gewoon een paar geniale muziekanten werd het beter en beter. Het dreigende weer zorgde voor de ultieme sfeer, met als absolute hoogtepunt van de afgelopen jaren en deze editie van Pinkpop, Here Comes The Night Time (en Afterlife).

1.Arcade Fire
    2.Rolling Stones
    3.Arctic Monkeys
    4.Paolo Nutini
    5.Editors

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren, 4 maanden geleden door  Mink.

Ook wel bekend onder de naam Stockholm Syndrome

0

Black Lies

Wooow je stond op de eerste rij? Ik zag Win wel op de hekken gaan staan daar maar dat was net een paar rijen voor ons. Was je nog op het grote scherm? En inderdaad; Here Comes the fucking Night Time was zoooo enorm goed met de confetti en regen erbij. Samen met No Cars Go, Wake Up en Afterlife, die ook op het einde van de set zaten, echt het absolute hoogtepunt.

0

arjan

Wel balen dat ik in het vak stond tijdens Avenged Sevenfold en daarna door de nooduitgang eruit ben gegaan die niet meer open ging daarna. Beetje jammer maar ja ik heb wel lekker dichtbij gestaan bij avenged sevenfold.

0

PwoperFish

Jan gaat weer gekke dingen roepen na 3 dagen zonder slaap. Hij wil Dolly Parton voor volgend jaar.
    En verder gaat ie weer eens Pearl Jam proberen, en Paul McCartney. En dan U2 in 2016. Ik ben benieuwd

Verder nog wat dingen over dit jaar in het slotinterview.
    http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Jan-Smeets-slotinterview.html

0

Black Lies

Jan gaat weer gekke dingen roepen na 3 dagen zonder slaap. Hij wil Dolly Parton voor volgend jaar.<br>
    En verder gaat ie weer eens Pearl Jam proberen, en Paul McCartney. En dan U2 in 2016. Ik ben benieuwd

Verder nog wat dingen over dit jaar in het slotinterview.

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Jan-Smeets-slotinterview.html

Ik denk dat dit een goede start van het PP15-topic kan zijn :p. Ze hadden het ook nog over Beyoncé, nou als ze Dolly Parton, Pearl Jam en Beyoncé halen ben ik niet in Landgraaf te vinden hoor, wat een bagger zou dat zijn. U2 of Paul McCartney word ik ook niet vrolijk van, dus ik hoop dat anderen dat wel worden voor Jan.

0

Wessel

Zo alles weer lekker opgeruimd. Het was een Top editie!
    ben het met de meeste die ook op pinkpop zijn geweest het eens. Editors was een betere afsluiter geweest dan Arctic Monkeys en Arcade Fire was magisch.
    Verder jammer dat door onze belgische vriend Stromae wat minder mensen van biffy hebben kunnen genieten. maar wat waren ze weer strak. het viel gelukkig mee dat er meer Biffy fans vooraan stonden dan Metallica fans.

1 Arcade Fire op eenzame hoogte

2.Rolling Stones
    3.Biffy Clyro
    4.Paolo Nutini
    5.Kodaline (had Arctic Monkeys kunnen zijn maar dan was ’t maar een standaard lijstje)

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

Black Lies

5 had bij mij ook Arctic Monkeys kunnen zijn, maar als ik dit zie baal ik des te meer van hun setlist op Pinkpop;

http://www.youtube.com/watch?v=eUhjybMie9o

Je gaat op festivals toch niet je volledige laatste album spelen dat niemand kent op 2 nummers na -,-
    Blijft onbegrijpelijk.

0

mynoseknows

Nogmaals: ik vind het totaal niet onbegrijpelijk. Ik vind op de setlist niks aan te merken, behalve dat het te downtempo was. 60 procent was van het laatste album wat inderdaad redelijk downtempo is, maar daar hebben ze bewust voor gekozen. Dat ze dan van de andere albums downtempo nummers als 505 en library pictures pakken is inderdaad niet heel verstandig. Dat ze ervan uitgaan dat mensen vol ingaan op een setlist gebouwd om AM is niet meer dan terecht, aangezien die plaat algemeen beschouwd wordt als een van de beste platen van 2013. Ze hadden van mij wat betrokkener bij het publiek mogen zijn en inderdaad wat meer uptempo, maar ik vond het wel gewoon een prima optreden.

0
25 berichten aan het bekijken - 3226 tot 3250 (van in totaal 3284)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.