Verzameltopic kleinere internationale festivals 2021

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Natuurlijk wordt Coachella weer met de grond gelijk gemaakt op sociale media maar ik vind dit juist een van de meest 'mee met zijn tijd' lineups van dit seizoen. Oke, de headliners zijn misschien niet allemaal van het formaat dat verwacht wordt van Coachella (blijkbaar was het de bedoeling dat Kanye en Justin Timberlake er eerst stonden). Zie al die namen die hier overal hoog op onze lijstjes stonden: Janelle Monáe, Rosalía, Khruangbin, SOPHIE, Yves Tumor, Jpegmafia, Let's Eat Grandma, shame, Pusha T, Jon Hopkins, U.S. Girls,... Steek daar nog een paar hippe dingen tussen zoals Tame Impala, Solange en Anderson .Paak en een zeer kwalitatief elektronisch programma met o.a. Four Tet en Aphex Twin en je hebt een heel mooi festival.
Spijtig genoeg krijg je dan wel die belachelijke ticketprijs voorgeschoteld maar goed, het kan nog altijd erger. Kijk maar waarmee Firefly zonet is gekomen, hiervoor betaal je nog steeds meer dan Rock Werchter:
S8bUpq3.jpg
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Als er een festival in Nederland was met de lineup van deze Coachella zou ik kosten wat het kost gaan tbh. Heel veel goede en diverse namen. Maybe krijgen ze zo'n shitstorm omdat de headliners niet groot genoeg zijn(?), maar de undercard is echt heel sick imo. En daarnaast vind ik alle drie de headliners ook heel tof.

En vooral zoals @Thijs ook al zei; het is een van de meest 'met zijn tijd mee' line-ups die ik tot nu toe dit festival seizoen heb gezien.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zie wel dat BKS en Pinkpop het elk jaar zwaarder hebben maar wat blijven die Amerikaanse zomerfestivals toch een mixed bag. Hier en daar echt mooie namen maar ook echt veel met enkele grote hits / één goed album. Hier in Europa kijken we ooit toch iets beter naar het plaatsen van acts met een status. Wel machtig ooit een US festival mee te pakken maar die shit is duur.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.441
4.592
Ieperfest 5-6-7 July, eerste 2 headliners staan al op de foto: amenra, madball.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Wat is dat daar eigenlijk in Amerika? Waarom komen alle festivals stipt na 1 januari met hun volledige line-up? Is er een wet dat artiesten pas aangekondigd mogen worden in het jaar dat ze spelen ofzo. Vind het een opvallend bombardement aan affiches opeens terwijl alle Europese festivals nog in een dikke winterslaap verkeren.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Wat is dat daar eigenlijk in Amerika? Waarom komen alle festivals stipt na 1 januari met hun volledige line-up? Is er een wet dat artiesten pas aangekondigd mogen worden in het jaar dat ze spelen ofzo. Vind het een opvallend bombardement aan affiches opeens terwijl alle Europese festivals nog in een dikke winterslaap verkeren.

Is gewoon een soort traditie, niet meer dan dat voor zover ik weet. Sowieso maken ze allemaal meteen heel hun line-up bekend dus ze zijn altijd later dan de eerste aankondigingen van Europese festivals. Traditioneel komt Coachella vlak na Nieuwjaar en volgen heel wat grote US festival in de week erna.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.883
6.090
hfdgdfdfff.jpg


De prijs voor brol line up van het jaar gaat dit jaar naar Kaboo, deze reeks namen bijeen is gewoonweg hilarisch. Wat een monster, dit. :lol:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Ik heb ze slechter voorbij zien komen daar in Amerika hoor, licht eraan welke namen je eruit pakt. Ik zie een aantal mooie namen:
- Sting
- Lynyrd Skynyrd
- Counting Crows,
- Alanis Morisette
- Bush
- Lukas Nielson& Promise of the Real
- Joan Jett
- The Animals !!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken