Oproep: Wat is jouw ultieme festival anthem?

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Hey forumsters,

Festileaks zoekt komende tijd weer naar het beste festival anthem ooit gemaakt. Drie jaar geleden won Linkin Park nog, maar dat is nu vast anders. Voor we de daadwerkelijke verkiezing ingaan met allerlei mooie stemrondes, is dit de open nominatie-ronde.

Iedere festivalganger heeft een nummer die je gedachten onmiddellijk terug stuurt naar dat onvergetelijke kippenvelmoment, het ultieme saamhorigheidsgevoel of ongelooflijke euforie. Ja? Heb je ‘em? Dat nummer! Daar zijn we naar op zoek.

Wat is in jouw ogen het ultieme festival anthem? Met welk nummer sta je in gedachten direct weer op de festivalweide? Laat het ons weten, we zijn benieuwd!
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik begin maar eens met een anthem in de dop. Ongelooflijk wat een energie deze track losmaakt in een zaal.

https://www.youtube.com/watch?v=abxGaMCDhmU
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
The Beatles (Paul McCartney) - Hey Jude
Hoorde je de mensen op Werchter op de zondag nog steeds neuriën.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
558
513
The Beatles (Paul McCartney) – Hey Jude
Hoorde je de mensen op Werchter op de zondag nog steeds neuriën.

Dit. Dit is absoluut een van mijn meest legendarische festivalmomenten. Fantastisch gewoonweg!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.492
Objectief gezien is dat eigenlijk Seven Nation Army toch? Geen melodie die ik door de jaren heen meer over de weides heb gehoord dan deze. Of het nu gespeeld wordt door bands, of meegeblerd wordt door festivalgangers.

Maar omdat dat zo saai is, nomineer ik Vanderlyle Crybaby Geeks van The National.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Bruce Springsteen met Badlands als openingsnummer op Pinkpop 2009, onvergetelijk optreden.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=8y4JfkZ5mJs[/video]
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Onvergetelijke kippenvelmoment: Black van Pearl Jam op RW18, live nóg beter dan op plaat, mét de meest emotionele gitaarsolo ooit.
Het ultieme saamhorigheidsgevoel: Africa van Toto op Bospop, weinig nummers die iedereen jong tot oud kan meeblèren.
Ongelooflijke euforie: Bitter Sweet Symphony van The Vevre/Richard Ashcroft, twee keer gezien, in de tent op RW afgelopen jaar was episch.
Objectief gezien: inderdaad Seven Nation Army, was ook een feest twee jaar terug.
Zou ik écht graag eens meemaken: Little Black Submarines van The Black Keys, wie weet.

Ik weet dat het niet echt de bedoeling was om het zo neer te zetten, maar het was dit of Spaans woordjes leren...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Keep on rockin' in the free world...

In 2012 kwam die al meerdere keren voorbij in Landgraaf. Terwijl hij op niet één setlist stond bij welke artiest dan ook dat jaar. Geloof wel dat hij toen ook op shirtjes gedrukt stond, dus dat zal wel geholpen hebben. In 2018 zat hij natuurlijk bij Pearl Jam in het pakket...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Iedereen die terug naar de camping Miss You van The Rolling Stones aan het neurieren/zingen was blijft mij bij als festival anthem. Daarrnaast sluit ik me ook aan bij het Hey Jude verhaal hierboven. En, ik heb nog nooit een weide zo zien los gaan dan op Chop Suey van System of a Down op Werchter 2017.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Bro Hymn natuurlijk (of ben ik dan heel oud?)[video]https://youtu.be/uWrGHsMtlKo[/video]
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.492
Maar omdat dat zo saai is, nomineer ik Vanderlyle Crybaby Geeks van The National.

Even de beelden bij het woord voegen, maar wat is dit bijvoorbeeld mooi. Voor zulke momenten hou ik van festivals.

Te weten dat ze dit sowieso hadden gedaan op BKS20 doet pijn. :-(

[video]https://www.youtube.com/watch?v=538VdzYRQkE[/video]
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik ga het toch echt goed; Foo Fighters Everlong 2017, geen idee hoe lang hahaha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken