Nieuwe concertzaal voor 7800 bezoekers in Rotterdam

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Ahoy komt met een alternatief voor de AFAS, met een concertzaal die net wat groter is:

https://3voor12.vpro.nl/update~8f905f72-3917-4ef2-a79f-02afa595ad44~rotterdam-ahoy-bouwt-nieuwe-concertzaal-voor-7800-man~.html

Zitten we hierop te wachten? Hoewel wat sfeerloos vind ik zelf de AFAS en Ziggo wel een stuk handiger qua bereikbaarheid dan Ahoy.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
AFAS en Ziggo Dome zijn echt fantastisch bereikbaar met het OV, ja. Vanaf AFAS zit je binnen 3 min in de trein. Vind het beide ook hele prettige zalen.

Bij Ahoy moet je eerst nog met de metro naar Rotterdam Centraal. Toch nog een wat vervelender en kost meer tijd (zeker als je zoals mij vaak een bepaalde aansluiting moet halen om nog thuis te komen).
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734
Ik woon in Utrecht. AFAS en Ziggo zijn te bereiken met een trein van 20 minuten, deze trein rijdt ook de hele nacht nog. Naar Ahoy ben je bijna een uur onderweg en na 12 uur kom je niet meer thuis. Denk niet dat ik hier vaak ga komen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.924
Ik woon in Utrecht. AFAS en Ziggo zijn te bereiken met een trein van 20 minuten, deze trein rijdt ook de hele nacht nog. Naar Ahoy ben je bijna een uur onderweg en na 12 uur kom je niet meer thuis. Denk niet dat ik hier vaak ga komen.
Ligt er vooral aan wat ze gaan programmeren natuurlijk, maar ik ben er zelf ook bang voor.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.817
1.734
Joris wrote:
Ik woon in Utrecht. AFAS en Ziggo zijn te bereiken met een trein van 20 minuten, deze trein rijdt ook de hele nacht nog. Naar Ahoy ben je bijna een uur onderweg en na 12 uur kom je niet meer thuis. Denk niet dat ik hier vaak ga komen.

Ligt er vooral aan wat ze gaan programmeren natuurlijk, maar ik ben er zelf ook bang voor.

Ja persoonlijk hoop ik dus dat ze alles boeken waar ik niet heen hoef. Maar ik ben ook bang
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ik word hier heel erg enthousiast van. Ahoy ligt op 10 minuten met de metro van huis of 30 minuten fietsen. Ze kunnen wat mij betreft dus niet genoeg goede concerten boeken hier. Als neutrale volger begrijp ik jullie opmerkingen echter wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.330
5.024
Ik vind AFAS ook zeer tof. Ik moet het ook maar zien. Een zelfde aankondiging werd er gedaan in Den Bosch, en die komen ook lang niet in de buurt van de namen van een AFAS Live: https://www.mainstage.nl/nl/agenda/

Ahoy zelf is natuurlijk kwa concerten ook geen schim meer van wat het geweest is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
Prima zaal voor artiesten die de Ziggo niet meer gevuld krijgen... is voor mij weer dichterbij dan de Ziggo dus da's dan weer een voordeel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.924
Ik vind AFAS ook zeer tof. Ik moet het ook maar zien. Een zelfde aankondiging werd er gedaan in Den Bosch, en die komen ook lang niet in de buurt van de namen van een AFAS Live: https://www.mainstage.nl/nl/agenda/

Ahoy zelf is natuurlijk kwa concerten ook geen schim meer van wat het geweest is.
Helpt ook niet mee als ik nergens een aankondiging zie op de bekendere sites. Bijvoorbeeld voor Semino Rossi heb ik nergens reclame gezien (niet dat ik die wil zien), maar dat zijn wel gemiste kansen om nieuw publiek te trekken.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Ahoy is toch ook al jaren 'concurrent' voor Ziggo? Hoe vaak staat daar wat interessants dan? Precies. Ik moet het nog maar zien met die nieuwe zaal.

Ik woon zelf in Rotterdam dus juich het wel toe, maar ben vooralsnog sceptisch als het gaat om boekingen die nu naar Rotterdam komen ipv AFAS bijvoorbeeld.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ahoy is toch ook al jaren ‘concurrent’ voor Ziggo? Hoe vaak staat daar wat interessants dan? Precies. Ik moet het nog maar zien met die nieuwe zaal.

Ik woon zelf in Rotterdam dus juich het wel toe, maar ben vooralsnog sceptisch als het gaat om boekingen die nu naar Rotterdam komen ipv AFAS bijvoorbeeld.

Dat wordt natuurlijk de grote vraag van deze zaal. Als Mojo hier niet even enthousiast gaat programmeren als in de AFAS dan zal het niet veel meer gaan worden dan Ahoy nu heeft. Toch vooral tweedrangs meuk (in mijn ogen) zoals een avond vullend programma van Rene van der Gijp..
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.330
5.024
Ik ben heel mijn leven pas 3x in de Ahoy geweest. Red Hot Chilli Peppers en Snow Patrol.

En ook ooit een keer naar Westlife omdat mijn moeder en mijn zus ook gingen :cry:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.709
1.870
De Ziggo wordt geroemd internationaal door zijn akoestiek en de nieuwste technieken die allemaal mogelijk zijn mbt live optreden. 1 van de redenen waarom bijna alle grote artiesten die Ziggo aandoen. Het is de favorite zaal van Pearl Jam en ook oa Mark Knopfler loopt er mee weg. Er zullen er vast nog meer zijn. Ik ben dan ook wel benieuwd of ze met bouw van deze zaal er ook rekening mee gaan houden.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken