Neverland Outdoor 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
unnamed-2.jpg


[SIZE= xx-large]Neverland Outdoor 2018[/SIZE]

Datum: zaterdag 14 juli en zondag 15 juli 2018
Locatie: Megaland – Landgraaf
Genres: EDM/House, Techno, Deep/tech house

Alle info over line-up & kaartverkoop: https://www.neverlandoutdoor.nl/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
https://festileaks.com/2018/03/nieuw-dancefestival-op-pinkpop-terrein/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Woensdag na 20:00 uur is naar verwachting het eerste nieuws te verwachten.

Ik vind direct beginnen met 2 dagen en 3 stages wel heel ambitieus...
EDM wel populair op het moment.
- main stage met EDM/House
- Techno-tent
- House-stage met Deep/Tech House


Wel raar dat vergunning is aangevraagd voor 7 en 8 juli ipv 14 en 15 juli, dat komt al slim over...
Castle of Love Kerkrade verschuift van augustus naar september, weet niet of dat er iets mee te maken heeft (qua genre misschien aansluitend, met ca 20.000 weekend bezoekers)
Vraag me af in hoeverre Neverland Outdoor op Megaland Landgraaf de concurrentie aan gaat met Tomorrowland of Mysteryland?
Dat het op Megaland is, lijkt me dat het uitgangspunt is minimaal 20.000 bezoekers, met mogelijkheden om te groeien naar 60k a 70k??
Hoe het terrein opgebouwd zal worden is nu nog gissen, vergelijkbaar met Pinkpop Main, Brightlands en North??
Het faillissement van Sonic Festival op Megaland nog niet zo lang geleden, spreekt niet in het voordeel van deze nieuwe plannen.

Kortom, interessant...
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Dennis ik vind het inderdaad een opvallend evenement.
De naam Neverland lijkt wel al op Tomorrowland hahaha!
Maar als je gaat kijken naar dance festivals in de buurt zijn het er al flink wat Castle Of Love bijvoorbeeld maar ook Essential festival.
Essential festival vindt plaats in Heerlen en pakt dit jaar nog groter uit en vorig jaar was het groot succes.

Er is dus veel concurrentie en ik denk dat de organisatie van Neverland groots moet uitpakken willen ze publiek krijgen.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Essential festival trekt ongeveer 10.000 mensen en is ja hoor....op 7 juli.
Neverland moet al willen uitpakken met namen zoals David Guetta/ Oliver Heldens/ Kygo,etc. mochten ze publiek willen hebben.
Misschien wordt het iets zoals Parookaville....inmiddels uitgegroeid tot grootste dance festival in Duitsland.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ben benieuwd waar dit festival morgen mee komt...

Zouden ze direct met een hoofdact komen van formaat?
Zoeken ze het binnen de Top10 DJ's en gaan ze voor een vol terrein, meer dan 50k an 60k bezoekers.
Armin van Buuren of Hardwell op de 15e ( wat qua data zelfs mogelijk lijkt) bijvoorbeeld??
Moeten we denken aan Chainsmokers of Guetta?

Of gaan ze klein.... minder dan 20k bezoekers?

 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Willen ze slagen dan moeten ze al gaan uitpakken met grote namen...er is anders veel te veel andere concurrentie.
De site, poster en naam zien er in ieder geval al top uit!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
tjaaa... morgen zouden we het moeten weten?
Ik denk dat ze eerst met een handje vol namen komen, stuk of 7.
Als ik beelden zie van Tomorrowland België 2017, denk ik dat dat de vibe is die er verwacht zal worden, toch?

[video]https://youtu.be/67PKrpd3pZY[/video]
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
;)
https://festileaks.com/2018/03/leak-steve-aoki-le-shuuk-een-meer-naar-neverland-2018/

In de WordPress-bron, wat gebruikt wordt voor de website, is te zien dat er allerlei afbeeldingen zijn geüpload. Hieruit valt op te maken dat Art Department, Audio Bullys, Deepend, Le Shuuk, Marek Hemmann, Maurice West en Steve Aoki de eerste namen zijn voor het festival.
;)
- neverland-lineup-artdepartment.jpg
- neverland-lineup-audiobullys.jpg
- neverland-lineup-deepend.jpg
- neverland-lineup-leshuuk.jpg
- neverland-lineup-marekhemmann.jpg
- neverland-lineup-mauricewest.jpg
- neverland-lineup-steveaoki.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Neverland Festival
@NeverlandNL

Dear Neverland Friends,

It is time to go Beyond Your Imagination!

Tonight at 20h30, the first artists will be announced by a live-stream @ (link: http://bit.ly/2DreyAk) bit.ly/2DreyAk

#BeyondYourImagination #Neverland #festival #outdoor #megaland #landgraaf #EDM #house #techno
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik ben echt benieuwd....het aankondigen van namen op deze manier schept hoge verwachtingen......
Ik zit 20:30 klaar!
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Tomorrowland kondigt op deze manier ook namen aan....ik wil niet meteen hoge verwachtingen scheppen maar.....ik denk dat dit wel wat leuks kan worden!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Zelfde namen als hierboven genoemd, plus nog Lucas & Steve en Ask:me.
Ticketverkoop va 31 maart.
Openingstijden
14 juli van 12 tot 00
15 juli van 12 tot 23

meer info zal voor ticketverkoop nog wel komen...
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ik snap dit niet zo goed, er zijn toch al erg veel goede dance festivals om naartoe te gaan? Waarom dan investeren in weer zo'n groot festival wat niet eens in de nacht doorgaat
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
via Dagblad De Limburger

Nieuw dancefestival in Landgraaf strikt dj Steve Aoki

Het nieuwe dancefestival Neverland, dat 14 en 15 juli plaatsvindt op het terrein van Pinkpop in Landgraaf, heeft onder anderen de Amerikaanse dj Steve Aoki gestrikt.
Dat is woensdagavond bekendgemaakt. Voor de eerste editie gokt de organisatie op 10.000 bezoekers per dag.

Verder op het programma onder meer een dj-set van de Britse elektronische muziekgroep Audio Bullys, de Duitsers Le Shuuk, ASK:ME en Marek Hemmann en de Limburgse dj’s Lucas & Steve en Deepend.

Tomorrowland
Het festival wil een Nederlandse afgeleide creëren van het populaire Belgische Tomorrowland, dat naast ’s werelds belangrijkste dj’s een gigantisch decor heeft. "Nederland is wereldwijd hofleverancier op het gebied van dj’s maar voor een geweldig festival moet je naar onze zuiderburen. Dat wil ik veranderen", zegt organisator Tim Italiaander.

Beleving
“Ik geloof dat dit festival kan slagen omdat bezoekers waar voor hun geld krijgen omdat we inzetten op beleving. We tappen uit een ander vaatje dan andere festivals in deze omgeving." Zo wordt vol ingezet op decor, een hoofdpodium dat de omvang heeft van dat van Pinkpop en dj’s die per persoon langer zullen draaien dan op de meeste festivals.

Neverland moet in zijn ogen een traditie worden. "Armin van Buuren is mijn held. Er komt een droom uit als hij ooit op Neverland gaat draaien."
 

MISG

Playlistbediener
9 nov 2014
48
0
Daarvoor moet je naar de zuiderburen?
Er is toch ook gewoon een Mysteryland.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.411
Aan de ene kant vind ik het altijd erg mooi wanneer mensen vol ambitie en visie een nieuw festival opzetten. Maar er is al zoveel en de standaarden liggen ongelofelijk hoog. Een vergelijking met Tomorrowland is erg gevaarlijk, productiewaarden liggen daar erg hoog. Ik hoop voor de initiatiefnemers dat ze diepe zakken hebben, vermoed dat dit eerst een aantal jaar investeren en naam opbouwen wordt voordat dit echt massa krijgt. Maar ik laat me verrassen.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Daarvoor moet je naar de zuiderburen?
Er is toch ook gewoon een Mysteryland.
ADE en Flying Dutch...

tja...

Ik ben benieuwd of ze boven de 10 duizend bezoekers uit gaan komen?
Het is wel het tijdperk op op de EDM populariteit in te spelen...
Steve Aoki als eerste headliner is al een goed begin denk ik.

leuk weetje nog...
https://heerlen.nieuws.nl/nieuws/64568/neverland-landgraaf-topevent/
Naast de bekendmaking van een deel van de line-up werd onder toeziend oog van vele genodigden het contract ondertekend met Jan Smeets, ofwel Mr. Pinkpop en eigenaar van het Megaland-terrein.
DSC_0074-2-715x408.jpg

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.877
6.056
Iets met overaanbod, festivalbubble en vreselijk te laat. Het feit dat Sonic niet werkte moet toch een teken zijn geweest, hier zijn ze zo'n 10 jaar te laat mee. In België kwamen er rond 2010 ook gigantisch veel dance festivals uit de grond gerezen, die gingen ook allemaal "TML worden". In Nederland vind je trouwens elk weekend wel een techno festival. Daarnaast is er ook nog de hardstyle / hardcore scène waar ze helemaal niks uit kunnen plukken want Defqon 1 en andere soorten vinden ook al in grote getallen plaats. Dan blijft dus enkel nog de mainstream over zeg maar, maar ook hier zijn er al verscheidene festivals als pak nu een Mysteryland die al jaren en pakken ervaring hebben, plus daarbij ook nog eens een naam hebben. En wie zit er anno 2018 nog te wachten op een gloednieuw dance festival wanneer festivals als Coachella maar ook dichter bij ons Rock Werchter minder dance gaan presenteren? Had een hiphop festival in bv september niet logischer geweest dan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken