Muzikanten die zijn gestorven

Festileaks Festival Forum Forums Muziek Forum Muzikanten die zijn gestorven

23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Brian
    Bijdrager

Ik ben nu zijn once upon a time in the west soundtrack op lp aan het luisteren. Wat een grootheid in de filmmuziek.

0
    Joslittel
    Bijdrager

We zijn hiermee wel echt een grootheid verloren mensen. Een unieke componist die sfeer prachtig wist te vertalen naar muziek. Ik voel me bevoorrecht dat ik hem enkele jaren geleden live aan het werk heb mogen zien in de Ziggo Dome. Indrukwekkende show.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

0
    wenteldave
    Bijdrager

Peter Green, mede-oprichter en gitarist van Fleetwood Mac (tot 1970 weliswaar) is op 73-jarige leeftijd in zijn slaap overleden…

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    wenteldave
    Bijdrager

De legendarische Frederick “Toots” Hilbert van Toots & the Maytals is gisteren overleden op 77-jarige leeftijd. ‘The Last Tour’ stond nog gepland voor Paradiso, maar die gaat (logischerwijs) geannuleerd worden, verwacht ik tenminste.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Eddie van Halen (65)

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    Paddy
    Bijdrager

Eddie van Halen (65)

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
    FoR 03, 05 / PP 08, 17, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Nee joh..
    Wat een legende was die man, de meest invloedrijke gitarist sinds Jimi Hendrix.
    Ain’t talkin ‘bout love en Running with the devil heb ik mijn hele jeugd door de speakers horen scheuren thuis. Bracht het ook meer in de mainstream met Jump en de solo op Beat it natuurlijk.
    Als er een God is, dan mag Eddie hem nu gitaarles gaan geven, r.i.p. Eddie

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

2+
    wenteldave
    Bijdrager

Godverredomme.

Concertgeschiedenis

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

RIP. Is voor mij een artiest waar nog nooit mijn aandacht heen gegaan is. Uiteraard ken ik wat hitjes, maar ik sta open voor andere aanraders.

0
    Fireball
    Bijdrager

RIP. Is voor mij een artiest waar nog nooit mijn aandacht heen gegaan is. Uiteraard ken ik wat hitjes, maar ik sta open voor andere aanraders.

een groot verlies voor de Rock scene….

aanrader: In the cradle we Rock !

1+
    bcmrmaybe
    Bijdrager

. Is voor mij een artiest waar nog nooit mijn aandacht heen gegaan is. Uiteraard ken ik wat hitjes, maar ik sta open voor andere aanraders.

Toffe solo’s “Hot For Teacher” en Eruption

Wenn das Blut die Tinte küsst
    Wenn der Schmerz das Fleisch umarmt
    Ich zeige meine Haut
    Bilder, die mir so vertraut
    Aus der Nadel blaue Flut
    In den Poren kocht das Blut

1+
    Indiaantje89
    Bijdrager

Thanks, het is niet echt helemaal mijn ding denk ik. Maar misschien had het live anders geweest.

0
    bcmrmaybe
    Bijdrager

Thanks, het is niet echt helemaal mijn ding denk ik. Maar misschien had het live anders geweest.

Van Halen is ook niet mijn ding maar ze hebben wel een paar leuke nummers gemaakt

Wenn das Blut die Tinte küsst
    Wenn der Schmerz das Fleisch umarmt
    Ich zeige meine Haut
    Bilder, die mir so vertraut
    Aus der Nadel blaue Flut
    In den Poren kocht das Blut

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Op de hits na is songwriting natuurlijk niet per se hun grote kwaliteit. Dat uren per dag oefenen op de gitaar moet ten koste van iéts gaan he 😉
    Je moet vooral gewoon gek van gitaren of hardrock zijn. Live krijg je zo’n beetje elk geluid wat een gitaar kan maken te horen. Als dat niet je ding is, prima natuurlijk.
    Zijn invloed is wel merkbaar, zag op insta posts voorbij komen, uiteraard door gitaarhelden als Satriani, Malmsteen en Steve Vai etc, maar ook grote rocknamen waarbij je het niet 1,2,3 van zou verwachten zoals die zanger van Green Day, de gitarist van Pearl Jam, zanger van Muse en Flea van RHCP.
    Het aantal mensen dat dankzij hem zijn begonnen met gitaar spelen is gewoon enorm.

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

3+
    Indiaantje89
    Bijdrager

Op de hits na is songwriting natuurlijk niet per se hun grote kwaliteit. Dat uren per dag oefenen op de gitaar moet ten koste van iéts gaan he 😉
    Je moet vooral gewoon gek van gitaren of hardrock zijn. Live krijg je zo’n beetje elk geluid wat een gitaar kan maken te horen. Als dat niet je ding is, prima natuurlijk.
    Zijn invloed is wel merkbaar, zag op insta posts voorbij komen, uiteraard door gitaarhelden als Satriani, Malmsteen en Steve Vai etc, maar ook grote rocknamen waarbij je het niet 1,2,3 van zou verwachten zoals die zanger van Green Day, de gitarist van Pearl Jam, zanger van Muse en Flea van RHCP.
    Het aantal mensen dat dankzij hem zijn begonnen met gitaar spelen is gewoon enorm.

Ow maar ik wil het zeker niet bagatelliseren hoor ;). En ik hou normaal best wel van hardrock. Die hits vond ik ook nooit echt bijzonder, vandaar dat ik me nog nooit in deze artiest echt heb verdiept. En dat het knap is wat hij kan op de gitaar zal ik zeker niet ontkennen. Misschien dat ik een beetje te offtopic ging hier, excuus. Was gewoon benieuwd naar de artiest.

1+
    jaydee76
    Bijdrager

Als je Van Halen-aanraders wilt @Indiaantje89 luister dan eens naar hun vierde album, ‘Fair Warning’.
    Terwijl het titelloze debuut en het zesde album ‘1984’ bekend staan als de beste twee (en die zijn ook allebei briljant), is Fair Warning voor veel fans (waaronder ook mijzelf) een groeiertje gebleken omdat ‘ie een iets rauwer randje heeft. Negen nummers in 31 minuten en er zit geen zwakke tussen:

1+
    jaydee76
    Bijdrager

Uhm… Ik neem aan dat je ‘…And The Cradle Will Rock’ bedoelt?

0
    wenteldave
    Bijdrager

’t Is een barbaar…

Concertgeschiedenis

2+
    Fireball
    Bijdrager

’t Is een barbaar…

Je hebt helemaal gelijk !

0
    PP1980
    Bijdrager

Het is inderdaad een groot gemis dat Eddie van Halen er niet meer is. Het was een van mijn helden waarmee ik ben opgegroeid.

Vroeger in de midden jaren zeventig had je het betonuurtje van Alfred Lagarde op de dinsdagmiddag tussen 17 en 18 uur. Dat was het moment dat de luidsprekers voluit gingen. Een uur lang pure hardrock en Van Halen werd daar uitgebreid gepromoot. Toen ik voor het eerst Erupotion hoorde was ik verkocht. Dat hadden we nooit eerder gehoord dat iemand met twee handen de hals van de gitaar bespeelde. Eddie was naar een concert van Led Zeppelin geweest in het Forum in LA begin jaren 70. Tijdens het nummer van Heartbreaker begon Jimmy Page met zijn gitaarsolo met een hand te spelen. Dat vond Eddie zo bijzonder dat hij het perfectioneerde en het met twee handen ging uitproberen.

Hij werd trendsetter en iedereen deed hem na. Legendarisch is natuurlijk het moment dat hij zelf in een platenzaak stond en het nummer Beat It van Michael Jackson werd gedraaid. Twee knulletjes zeiden tegen elkaar “hier moet je horen, er probeert iemand Eddie van Halen na te spelen…..”

1+
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Phil Spector (81)

Absolute gek, maar zijn invloed op de muziekindustrie van de jaren 60 en 70 is natuurlijk onmiskenbaar.

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Phil Spector (81)

Absolute gek, maar zijn invloed op de muziekindustrie van de jaren 60 en 70 is natuurlijk onmiskenbaar.

Zou misschien wel kunnen stellen dat het jammer is dat het nu pas is gebeurd.

Concertgeschiedenis

0
    Fireball
    Bijdrager

Phil Spector (81)

Zou misschien wel kunnen stellen dat het jammer is dat het nu pas is gebeurd.

Tuurlijk niet joh…. nu heeft hij nog lekker lang kunnen afzien in de bajes… was een complete idioot.. maar ja.. dat zijn er veel in dat wereldje!

0
23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.