Muse

Dit onderwerp bevat 461 reacties, heeft 57 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  bcmrmaybe 1 maand geleden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 462)
  • Auteur

PwoperFish

Op aanvulling van berichten uit het Werchter topic. Over Bremen doen ze een beetje vaag, datum is al een keer verplaatst en nu zelfs van de ticketmaster site verdwenen. De tour manager ontkent ook wel veel via Twitter.

en dit.

Er ging ook een gerucht rond over een festival in Rusland ofzo, maar daar kan ik ook niet zoveel meer over vinden.

Dr. Hannibal

Ja dat is wel vaag inderdaad. Maar ik blijf erbij, als het echt definitief gecanceld wordt zal het via die mailinglijst verspreid worden. Muse kan zelf een beetje vaag doen, maar daar zijn bands voor. Ik neem vooralsnog aan dat ticketmaster weet wat ze zeggen/doen.

PwoperFish

Maar ik blijf erbij, als het echt definitief gecanceld wordt zal het via die mailinglijst verspreid worden.

Dat verwacht ik ook wel, maar het ligt dus ook nog niet definitief vast want anders hadden ze er ook wel een mail uit gegooid.

Maar wel gek dat ticketmaster er zich over uitlaat als het nog niet vast staat. Maar ook wel apart dat de tour manager het hard ontkent terwijl hij ook gewoon kan zwijgen. Ik hoop dat ze snel met duidelijkheid en een datum in Europa komen, en dan het liefst dichtbij natuurlijk.

Dr. Hannibal

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Dr. Hannibal wrote:</div>
    Maar ik blijf erbij, als het echt definitief gecanceld wordt zal het via die mailinglijst verspreid worden.

Dat verwacht ik ook wel, maar het ligt dus ook nog niet definitief vast want anders hadden ze er ook wel een mail uit gegooid.

Maar wel gek dat ticketmaster er zich over uitlaat als het nog niet vast staat. Maar ook wel apart dat de tour manager het hard ontkent terwijl hij ook gewoon kan zwijgen. Ik hoop dat ze snel met duidelijkheid en een datum in Europa komen, en dan het liefst dichtbij natuurlijk.

Ik hoop mee 🙂

PwoperFish

Ben benieuwd of er nog wat nieuws van Muse komt in Europa. Roskilde lijkt mij ook uitgesloten nu the Rolling Stones daar staan.

Dr. Hannibal

Ben benieuwd of er nog wat nieuws van Muse komt in Europa. Roskilde lijkt mij ook uitgesloten nu the Rolling Stones daar staan.

Inderdaad, ik dacht hetzelfde. Begin me sowieso af te vragen of er nog een viering van het 20-jarig jubileum komt, op wat voor manier dan ook. Ze hadden het wel beloofd dacht ik, ik heb ze ook gehoord over een clubtour. Mag ik hopen op Muse in Paradiso? 🙂

PwoperFish

Het enige wat ik nog kan vinden is 23 Juni in de ÖVB Arena Bremen. VVK 27 Mei.
    Bron is van een rare Duitse ticketsite dus denk niet dat dat nog klopt haha

Paradiso zou echt een droom zijn, maar hopen mag altijd :p

Dr. Hannibal

Ja je hebt ook deze, is wel ticketmaster dus iets betrouwbaarder maar wel een vaag bericht:

http://www.ticketmaster.de/feature/ticket-first/muse/?tm_link=tm_f5&language=de-de

Ik denk niet dat er veel van klopt, maar een Europese Muse jubileum gig hangt wel in de lucht blijkbaar. Ik hoop dat het wat moois wordt, enigszins betaalbaar en enigszins dichtbij, dan ben ik er sowieso bij…

Black Lies

Inderdaad, ik ook. Zeker als een ‘jubileum’ betekent dat ze een best of setlist spelen in plaats van 80% Resistance en T2L. Maar ik hoop niet op Paradiso, want dan is dat niet binnen een half uur uitverkocht maar binnen 2 minuten.

BKS: 15-16-17-18-19
    LGW: 14-15-16-17
    RW: 15-16-18
    Incubate: 15-16'1-16'2
    Rewire: 16-19
    PP: 13-14
    RB: 19
    DTRH: 16
    Dour: 15
    WH: 15
    FR: 15
    PKP: 15

Dr. Hannibal

Dat is ook weer zo. Maar ik ga er maar even vanuit dat het mij dan lukt tickets te krijgen, dan zou het echt ongelooflijk vet zijn!

PwoperFish

Interview op een Braziliaanse site met wat nieuws.

– Optreden vanavond in Brazilië afgelast wegens ziekte.
    – Zaterdag staan ze op Lollapalooza en spelen ze wat ‘zeldzame’ nummers zeggen ze. Wellicht ook een Nirvana cover vanwege de dood van Kurt Cobain, wat dan precies 20 jaar terug is.

– Ze zijn dit jaar bezig met opnemen en hopen volgend jaar het album uit te brengen.
    – Als het nieuwe album uit is willen ze meer in Zuid-Amerika en Azië touren omdat ze daar niet vaak zijn. Ze zijn al genoeg in Europa en de US geweest.
    – Waarschijnlijk geen Europese show dit jaar, hij geeft aan maar 4 shows te doen met Muse. En er zijn dit jaar al 4 shows bekend in Amerika.

Voor als je het in google translate engels terug wilt lezen: hierrr.

Black Lies

Jezus, ik wil bijna elk jaar graag naar Lollapalooza maar als ze een ‘speciale’ setlist gaan spelen wil ik sowieso gaan! Jammer dat het aan de andere kant van de wereld is -.- .

PwoperFish

Setlits van Lollapalooza:

New Born
    Agitated
    Lithium (Nirvana cover)
    Bliss
    Plug In Baby
    The 2nd Law: Unsustainable
    Butterflies & Hurricanes
    Liquid State
    Madness
    Interlude
    Hysteria
    Starlight
    Time Is Running Out
    Stockholm Syndrome
    Yes Please

Encore:
    The 2nd Law: Isolated System
    Uprising
    Knights of Cydonia
    Note: Undisclosed Desires was on the setlist but wasn’t played. Muscle Museum was on the setlist but was replaced by Yes Please.

Niet heel veel verrassingen buiten Yes Please, Agitated. Al vind ik dat nou niet echt leuke nummers, dan had ik liever Muscle Museum gehoord. En toch nog een Nirvana cover, ben benieuwd of er nog goede beelden van komen. Wel weinig nummers van the 2nd law trouwens maar dat vind ik ook niet erg

Black Lies

Setlits van Lollapalooza:

New Born<br>
    Agitated<br>
    Lithium (Nirvana cover)<br>
    Bliss<br>
    Plug In Baby<br>
    The 2nd Law: Unsustainable<br>
    Butterflies & Hurricanes<br>
    Liquid State<br>
    Madness<br>
    Interlude<br>
    Hysteria<br>
    Starlight<br>
    Time Is Running Out<br>
    Stockholm Syndrome<br>
    Yes Please

Encore:<br>
    The 2nd Law: Isolated System<br>
    Uprising<br>
    Knights of Cydonia<br>
    Note: Undisclosed Desires was on the setlist but wasn’t played. Muscle Museum was on the setlist but was replaced by Yes Please.

Niet heel veel verrassingen buiten Yes Please, Agitated. Al vind ik dat nou niet echt leuke nummers, dan had ik liever Muscle Museum gehoord. En toch nog een Nirvana cover, ben benieuwd of er nog goede beelden van komen. Wel weinig nummers van the 2nd law trouwens maar dat vind ik ook niet erg

Niet veel verrassingen? Heel veel verrassingen! Het komt nog best vaak voor dat ze Stockholm Syndrome EN Hysteria niet spelen, nu hebben ze beide nummers gespeeld en ook nog Butterflies and Hurricanes / TIRO van Absolution. Drie OoS-nummers komt ook niet zo vaak voor (Plug in Baby, Bliss, New Born). Hun selectie van The 2nd Law vind ik ook heel verrassing, ik had niet gedacht dat ze Liquid State, Isolated System en Unsustainable zouden blijven doen live. Dan had ik eerder Madness – Panic Station – Supremacy – Survival – Follow Me verwacht ofso.

Agitated, Yes Please en Lithium zijn natuurlijk wel heel verrassend. Had ik eerder Supermassive Black Hole, Map of the Problematique, Undisclosed Desires, Resistance en Muscle Museum verwacht oid. Maar in elk geval al een veel betere setlist nu ze weinig Resistance en 2nd Law spelen! Hoop dat Muse nog naar Nederland/België komt vóórdat hun nieuwe album verschijnt, want als ze een tour met dat nieuwe album gaan spelen is 8/22 nummers waarschijnlijk weer nieuw album.

xSam__

mee eens met Black Lies.
    Maar wellicht geen show in Europa dit jaar. maar goed, het jaar is nog niet voorbij.
    Ik gok als ze toch nog wat gaan doen, ze dat tussen het album opnemen doen dus bijv kleine show in Londen ofzo. Zoiets
    Maar ook daar heb ik geen hoop meer op. echt balen, want ik wil ze graag zien weer. 🙁 het is bijna 1 jaar geleden dat ik ze voor het laatst zag in Werchter (Werchter boutique)

PwoperFish

Niet veel verrassingen? Heel veel verrassingen!

Ja ik had verwacht dat ze meer nummers zouden spelen die ze niet vaak live doen zoals Dead Star, Fury of Citizen Erased/Take A Bow weer eens. Dit zijn nummers die ze altijd wel spelen, maar dan misschien niet in één setlist. Die samenstelling is dan wel weer speciaal zoals jij het zegt :p
    Muscle Museum is spelen ze ook niet zo vaak meer, raar dat ze die vervangen hebben. Misschien had dat met de Matthew te maken die nog ziekig is ofzo. Dat zal denk ik ook wel de reden zijn waarom er geen livestream was. Ben benieuwd of ze het op Coachella wel doen.

@xsam__ Ik denk ook niet dat er dit jaar nog iets gaat gebeuren.. 🙁 Dan nog maar een keer de dvd aanzetten

• Deze reactie is gewijzigd 5 jaren, 1 maand geleden door  PwoperFish.

PwoperFish

Ennn toen was er beeld, en geluid. Niet al te goede kwaliteit maarja

Muse – Lithium

PwoperFish

Dus dat wordt sowieso Feeling Good en Animals op de setlist

Black Lies

Animals wel, Feeling Good niet dus :). Sowieso een rare setlist. Maar 16 nummers, waar Yes Please en Lithium weer bij zitten.

PwoperFish

Ja ze gebruikte die andere bankier bij de opener Stockholm Syndrome las ik, apart nummer om mee te beginnen maar wel vet. Las wel dat Matt de hoge uithalen bij Starlight en Plug in Baby niet deed.

Yes Please + Guitar Smash zie ik op setlist.fm, ben benieuwd of daar ook beelden van zijn haha.

xSam__

Matt is nog ziek, dus daarom kan hij die noten niet halen en een van de redenen dat denk ik de set en setlist wat anders zijn dan normaal (of niet geen idee).

PwoperFish

Ja precies, en al dat zand hielp ook niet echt gok ik :p

xSam__

Nee, dat helpt ook niet echt mee nee. 😛

Ze hebben dus vannacht op youtube channel van Coachella 26 minuten laten zien van de gig, vooral bij Hysteria en Uprising hoor je dat Matt veel problemen heeft om ze te zingen.

PwoperFish

Gister stond Muse weer op Coachella en speelde een setlist van 11 nummers.. wtf? En Matt was weer niet zo goed bij stem als ik zo wat reacties lees op twitter.
    http://www.setlist.fm/setlist/muse/2014/empire-polo-grounds-indio-ca-73c3ee45.html

Wel wat andere show dingen.

Black Lies

13 Nummers denk ik. Setlist rekent Isolated System niet apart mee en ik denk dat ze ook wel Interlude gespeeld hebben voor Hysteria. Wel leuk dat ze Bliss speelden in plaats van Plug In Baby.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 462)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.