Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995

Photo credit: Kamiel Scholten / Festileaks

Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten


Datum
: 21 t/m 23 augustus 2020
Locatie: Biddinghuizen (NL)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Alle geruchten en info over line-up, kaartverkoop https://festileaks.com/festivals/lowlands/2020/
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Dit jaar Daft Punk - Radiohead - The Strokes, toch??

Of toch een rij als Kensington - De Staat - My Baby met een op maat gemaakte show na doorslaand succes?!

Ik ga in ieder geval weer duimen voor Black Keys en The Strokes. Het zal toch wel een keertje...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ik hoop dat Eric zijn droomheadliner Radiohead ooit eens mag binnen hijsen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.198
Dit jaar Daft Punk – Radiohead – The Strokes, toch??

Of toch een rij als Kensington – De Staat – My Baby met een op maat gemaakte show na doorslaand succes?!

Ik ga in ieder geval weer duimen voor Black Keys en The Strokes. Het zal toch wel een keertje…

Bij Kensington - De Staat - My Baby mag je me oprapen.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
1 band uit het rijtje: Tool, Radiohead, Arcade Fire

Doe Maar

en ik ben al tevreden!
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer namen er in me opkomen die ik wel zou willen zien volgend jaar.
Ik zou het ook wel een keer tof vinden als bijv. een Eric Prydz een lange set komt doen in de nacht.

Verder iets uit dit rijtje zou me ook blij maken: Arcade Fire, Tyler the Creator, Kali Uchis , Rosalia, Tom Misch, Lizzo , Volbeat, Eminem , The Racounteurs, Koffee, The Cat Empire, Masego , Joey Badass, Janelle Monae of the Chemical brothers.

Ik zou ook heel graag een keer wat tofs in de Blues categorie willen zien, Gov’t Mule , Joe Bonamassa, Christone Kingfish ingram, Walter Trout, Kenny wayne Sheppard of The Teskey Brothers ofzo.

Verder ben ik helemaal niet veeleisend ;-)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Outkast gaan ook geruchten dat die met een album komen. 2012 werden ze over geslagen, maar Lowlands is wel veranderd sinds dien. En durf te dromen: Gorillaz > The Good, The Bad & The Queen > Blur?

Maar nu ga ik dan weer wel de oude lullen kant op. We hebben nieuwere headliners nodig.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Jaaaaaaa!! Een 2020 topic!

Aangezien er altijd wat heen-en-weer wordt geschoven tussen DTRH en Lowlands verwacht ik komend jaar (mits op tour) sowieso Janelle Monae, Balthazar, Lewis Capaldi en Vampire Weekend (laatste misschien zelfs als headliner).

Verder zou het mij niets verbazen als Doe Maar ergens in de Alpha staat na het geflirt van Henny Vrienten.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
583
Ik hoop een reünie van Opgezwolle. Iemand noemde Volbeat dat zou ik ook tof vinden.

The Prodigy gaat weer muziek maken wie weet komen die toch nog een show geven?
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Tom Misch mag ook wel eens komen ja. Dit jaar bij FKJ, Loyle Carner en HONNE naar een bandje van hem moeten luisteren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
The Prodigy gaat weer muziek maken wie weet komen die toch nog een show geven?

Weet niet of die live nog 'bestaan' eigenlijk. Kan me geen Prodigy voorstellen zonder Flint, toch wel het gezicht van de groep. Die Maxim is veel minder interessant op het podium.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Outkast gaan ook geruchten dat die met een album komen. 2012 werden ze over geslagen, maar Lowlands is wel veranderd sinds dien.

Ik zou het niet erg vinden, maar EvE vond Outkast destijds te duur voor een "hitjesmachine". Dus ik kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk. Ze zullen niet goedkoper zijn geworden sindsdien.

Radiohead zou ik fantastisch vinden. De ultieme act waar ik naar uitkijk. Maar of die tegenwoordig nog zo snel geboekt gaan worden, dat betwijfel ik.

Janelle Monae (mits op tour) zou ik dan weer logischer vinden. Bon Iver zou ik ook geweldig vinden, maar verwacht ik eigenlijk ook niet. M83 komt ook met nieuw album, die verwacht ik dan weer wel. Maar of dat een headliner is?

Vind het lastig om in te schatten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Outkast gaan ook geruchten dat die met een album komen. 2012 werden ze over geslagen, maar Lowlands is wel veranderd sinds dien.
Speelt André 3000 tegenwoordig niet liever wat fluit dan verses te spitten met Big Boi? :p
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
535
583
@mattman
Het is ook mijn persoonlijke teleurstelling dat ze er eigenlijk niet echt iets aan gedaan hebben qua tribute. Ik hoop dat die volgend jaar dan nog komt met alsnog een optreden met de overgebleven leden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Radiohead zou ik fantastisch vinden. De ultieme act waar ik naar uitkijk. Maar of die tegenwoordig nog zo snel geboekt gaan worden, dat betwijfel ik.

Ik denk dat Radiohead voor bijna elk festival een no-brainer is. Zijn ze in de buurt, dan zal Lowlands ze wel boeken. Vind ze ook wel passen binnen de lineup hoor. Enige punt is dat ze misschien te 'groot' zijn? Geloof dat ze een bedrag met 6 nulletjes kosten, en een festival als LL wil volgens mij hun kosten wat meer spreiden over de lineup. (Al hebben FF, Muse en Kendrick er ook al gestaan, zal wel een vergelijkbaar bedrag geweest zijn)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Raskolnikov wrote:
Radiohead zou ik fantastisch vinden. De ultieme act waar ik naar uitkijk. Maar of die tegenwoordig nog zo snel geboekt gaan worden, dat betwijfel ik.

Ik denk dat Radiohead voor bijna elk festival een no-brainer is. Zijn ze in de buurt, dan zal Lowlands ze wel boeken. Vind ze ook wel passen binnen de lineup hoor. Enige punt is dat ze misschien te ‘groot’ zijn? Geloof dat ze een bedrag met 6 nulletjes kosten, en een festival als LL wil volgens mij hun kosten wat meer spreiden over de lineup. (Al hebben FF, Muse en Kendrick er ook al gestaan, zal wel een vergelijkbaar bedrag geweest zijn)

Ik hoop mee hoor. Financieel zal Radiohead inderdaad in het verlengde liggen van de acts die je noemt.

Maar iets moeilijkere acts doen het op Lowlands soms verbazingwekkend minder dan je zou hopen, qua publiek trekken.

Het feit dat EvE Radiohead beschouwt als zijn ultieme droom is in dat kader in ieder geval bemoedigend.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik vrees dat de festivals waar Radiohead "wil" spelen vooral in de juni en juli periode te vinden zijn. Dat Reading/Leeds de laatste tijd alles aan het verneuken zijn in de UK helpt ook niet echt voor het aanbod in die periode vrees ik.

Atoms For Peace lijkt me ook erg tof trouwens (Bravo afsluiter?). Al zal dat misschien nooit meer gebeuren. En wie weet hebben ze nu de smaak te pakken met het "succes" van De Staat om NL acts een opgevoerde show te laten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken