Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 2851 reacties, heeft 143 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  mdekens 22 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2026 tot 2050 (van in totaal 2852)
  • Auteur

Joe

Als Florence morgen niet wordt aangekondigd eet ik m’n kat op.

Bon, welke saus wil je erbij?

Indiaantje89

Have a break, have a Kitkat.

Benjamin

Deze naam zegt me echt niet, en ook niets op spotify te vinden. Dus zal vanavond eens even youtube 🙂

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

mdekens

Zegt me ook niks eigenlijk. Nouja, prima.

postpunkfaery

Als Florence morgen niet wordt aangekondigd eet ik m’n kat op.

Bon, welke saus wil je erbij?

BBQ saus 😉

M’n kat baalt nu heel erg.

Lowlands 12-13-14-16-17-18-19 / Wave Gotik Treffen/Gothic Pogo Party 14-15 / Grauzone 14-15-19

Joris

Past heel goed in de huidige stroming indie muziek die we de afgelopen tijd horen (shame, Fontaines D.C. etc.) Leuke band wel en staan volgensmij verder nergens in Nederland, waar een Sports Team bijvoorbeeld al een hoop boekingen binnen heeft.

teunajax

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/TMn1UuEIVvA” style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Past heel goed in de huidige stroming indie muziek die we de afgelopen tijd horen (shame, Fontaines D.C. etc.) Leuke band wel en staan volgensmij verder nergens in Nederland, waar een Sports Team bijvoorbeeld al een hoop boekingen binnen heeft.

Dit is een fantastische video inderdaad. Ik denk dat dit ook de best introductie is voor mensen die ze nog niet kennen. Verder hebben ze vandaag een single op Spotify gedropt, zonder aankondiging op social media of iets dergelijks. Eerder stond er al een kerstnummer (die niet echt representatief is voor de band) op Spotify. Daarnaast is er een single genaamd Bmbmbm op Soundcloud te vinden en staat er een EP (met vier versies van één en hetzelfde nummer en een hele goede video) genaamd Speedway op YouTube.

Black Midi staat naast Lowlands ook nog op Motel Mozaique en op Valkhof Festival. Sports Team staat inderdaad ook op veel festivals: Loose Ends, BKS en Misty Fields. Fontaines D.C. staat op Motel Mozaique, Loose Ends en Valkhof.

https://www.concertarchives.org/teunversteeg

PP /// 2014
    Nirwana Tuinfeest /// 2015
    BKS /// 2017 | 2018 | 2019
    Roadburn /// 2018 | 2019
    LL /// 2018 | 2019
    PsychoMind /// 2018
    ESNS /// 2019
    MoMo /// 2019
    Loose Ends /// 2019

Lenny

Ik hoop toch elke dag weer op een grote vis, maar komt die eigenlijk nog wel? Ik vraag het me langzamerhand af.
    Als je de line-up met vorig jaar gaat vergelijken missen we zeker nog wel wat A+ namen. Of moet ik gewoon geduld hebben en de kleinere namen voor nu accepteren en me geduld zien te bewaren voor de andere dagen.

roluf

Er staat tot nu toe al een prachtige rij namen. Als er geen grote namen meer bijkomen ben ik ook meer dan tevreden. Hoe groter de naam betekent echt niet altijd beter.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Dillinger

Black Midi is een zeer interessante naam. Zal ongetwijfeld de X-Ray ( of de Charlie?) uitknallen. En tof dat Lowlands (weer) een podium biedt aan dergelijke acts. Vond ik er persoonlijk de laatste jaren wat teveel aan ontbreken, die wat dwarsere spannende gitaaracts.

Raskolnikov

Dat was jouw eerste LL zie ik!
    Net even teruggezocht, tijdens Snow Patrol en Holy Fuck toen ook nog het laatste kwartier van LCD Soundsystem, La Pegatina en Beach House als overlap…

Klopt! Over clashes gesproken…..

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

First time at LL. From your experience, do you think Anderson Paak will perform at the main stage (called Alpha at LL?) before the headliner or at a different stage?

mgbss

Ik vind het verdomme wel weer eens tijd worden voor een Llowcast!

LL 10-11-14-15-16-17-18-19

Dennis1808

First time at LL. From your experience, do you think Anderson Paak will perform at the main stage (called Alpha at LL?) before the headliner or at a different stage?

Yeah, he’ll propably be subheadliner. Last year he headlined Down the Rabbit Hole (the little brother of LL), and he had proven himself there.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Dennis1808

Ik vind het verdomme wel weer eens tijd worden voor een Llowcast!

Dit ja, ik ben wel een beetje dood gemaakt met een blije mus met die podcast.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

chiem

Haha ja, die podcast slaat helemaal nergens op toch? Ik ben geen podcast-kenner, maar ik denk je wel iets vaker dan 1x per 2 maanden iets kan verwachten toch?

LL: 09, 14, 15, 16, 18

Joris

Haha ja, die podcast slaat helemaal nergens op toch? Ik ben geen podcast-kenner, maar ik denk je wel iets vaker dan 1x per 2 maanden iets kan verwachten toch?

Ze hebben wel een lekkere deal gemaakt met Spotify, al maanden geen nieuwe aflevering maar worden wel continu geplugd op de podcast pagina van spotify.

James

Yeah, he’ll propably be subheadliner. Last year he headlined Down the Rabbit Hole (the little brother of LL), and he had proven himself there.

Ik dacht zelf dus aan:

New Order – Tame Impala (Vrijdag)
    A$AP Rocky – Twenty One Pilots (Zaterdag)
    Royal Blood – … (eerst dus: Prodigy) (Zondag)

Qua sub – headliners, omdat die acts voor mijn gevoel wel goed op elkaar aan zouden sluiten…
    The National dan in de Heineken (was toch ergens gezegd dat zij in de ‘beertent’ zouden staan?) en Anderson. Paak die een dag de Bravo ‘afsluit’ (voor het nachtprogramma).

Maar kan er natuurlijk net zo goed naast zitten.

Indiaantje89

Ik dacht zelf dus aan:

Qua sub – headliners, omdat die acts voor mijn gevoel wel goed op elkaar aan zouden sluiten…
    The National dan in de Heineken (was toch ergens gezegd dat zij in de ‘beertent’ zouden staan?) en Anderson. Paak die een dag de Bravo ‘afsluit’ (voor het nachtprogramma).

A$AP, New Order & Tame Impala staan op de zondag.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door  Indiaantje89.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door  Indiaantje89.

James

Ik dacht zelf dus aan:

A$AP, New Order & Tame Impala staan op de zondag.

Dan heb ik niks gezegd ;p

@Marc

Black Midi is een zeer interessante naam. Zal ongetwijfeld de X-Ray ( of de Charlie?) uitknallen. En tof dat Lowlands (weer) een podium biedt aan dergelijke acts. Vond ik er persoonlijk de laatste jaren wat teveel aan ontbreken, die wat dwarsere spannende gitaaracts.

Nummertje op spotify klinkt interessant en smaakt naar meer. Leuke naam er bij 🤘🏻

postpunkfaery

Ik hoop toch elke dag weer op een grote vis, maar komt die eigenlijk nog wel? Ik vraag het me langzamerhand af.
    Als je de line-up met vorig jaar gaat vergelijken missen we zeker nog wel wat A+ namen. Of moet ik gewoon geduld hebben en de kleinere namen voor nu accepteren en me geduld zien te bewaren voor de andere dagen.

Kwestie van geduld. Ik ben ook ongeduldig hoor. Vind die kleinere naampjes ook leuk, is er in ieder geval ruimte om nieuwe dingen te ontdekken.

Lowlands 12-13-14-16-17-18-19 / Wave Gotik Treffen/Gothic Pogo Party 14-15 / Grauzone 14-15-19

mattman
    Moderator

The National dan in de Heineken (was toch ergens gezegd dat zij in de ‘beertent’ zouden staan?)

Ik denk dat dit een misopvatting was van iemand op Graz. Iemand die dacht dat de Heineken het ‘tweede podium’ is, maar eigenlijk de Bravo bedoelde. Lijkt me afgaande op de vorige Heineken afsluiters ook niet echt mogelijk om The National daarin te proppen, toch? Op een plek waar vorig jaar nog Blaudzun, Miles Kane en Kiasmos de grootste tent’headliners’ van hun dag waren ga je geen National in passen. Die sluiten hoogst waarschijnlijk een Bravo af. Of ze spelen als voorlaatste op de Alpha.

chiem

Als je er ff vanuitgaat dat er nog zo’n 50 namen bekend worden gemaakt, dan is de kans dat er een grote naam bekend wordt gemaakt ook gewoon niet zo groot. Kwestie van geduld. Als je tijd te veel hebt, kan je wellicht het lijstje van vorig jaar naast die van dit jaar leggen en beetje matchen hier en daar. Dan kan je een beetje inschatten van welke categorie (qua grootte/type) je nog wat kan verwachten. Beginnetje (volgens 2018 poster die ik als eerste via Google vind):

Afsluiters:
    2018: Gorillaz, NERD, Kendrick Lamar (3x)
    2019: Tame Impala, TOP,… (2x?)

Serieuze subs:
    2018: War on Drugs, Dua Lipa, James Bay, Jeugd, etc…?
    2019: The National, Anderson Paak, Royal Blood, James Blake, Franz Ferdinand, Jungle,… etc

Als ik snel kijk vind ik dat er sowieso al winst geboekt wordt op de serieuze subs. Kijkende naar de lijst van 2018, vind ik veel namen als snel in de categorie ”gewone subliners” vallen. Qua namen ook veel aantrekkelijker, maar das persoonlijke smaak.

Iemand zin om er een serieuze analyse van te maken? 😀

LL: 09, 14, 15, 16, 18

mattman
    Moderator

Maar vorig jaar was de indeling een beetje vreemd. Toen werden The War Ond Drugs en Dua Lipa toch ook onder de headliners gerekend?

25 berichten aan het bekijken - 2026 tot 2050 (van in totaal 2852)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.