Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1801 reacties, heeft 121 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Sjoerd 3 uur, 53 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1351 tot 1375 (van in totaal 1802)
  • Auteur

James

Heeft Stranger er al eens gestaan?
    Zo niet mag daar wel verandering in komen, zeker in de Rotterdamse techno scene is hij echt een legende, bovendien draait hij echt veel betere sets dan de zouteloze Job Jobse.

mdekens

Ik hou zelf ook echt van techno, met als nina kraviz mijn favoriet. Eigenlijk meer richting de trance;

ouch…

Verklaar je nader.

James

Ik hou zelf ook echt van techno, met als nina kraviz mijn favoriet. Eigenlijk meer richting de trance;

ouch…

Verklaar je nader.

Oh niks hoor, deed mijn techno hart (ik draai zelf ook) even pijn om te lezen dat je richting de trance neigt…

Komt ook gewoon doordat wij als techno liefhebbers een beetje de Radiohead fans van de elektronische muziek zijn –> alles behalve onze muziek is meh. 😉

Indiaantje89

Iets te kort door de bocht vwb 3voor12. Atze de Vries, Eva Koreman en Timo Pisart (de enige die ik van naam ken daar) doen echt superfijne dingen, zowel als in nieuws (waarbij ze vaak toch goede scoops hebben), mooie artikelen en fijne podcasts (De Machine en Niet Te Missen).

Daarnaast zijn ze – en hier wringt de schoen een beetje – toch verantwoordelijk van het hypen van sommige artiesten. Maar dat is wel dat duwtje dat sommige gasten nodig hebben om door te breken of op Lowlands te staan.

Overigens ben ik door 3voor12 Karel gaan luisteren en wil ik ‘m nu ook in een warm, bezwete X-Ray zien.

Bijna alle scoops worden overgenomen van andere media. Want ze praten voornamelijk de Amerikaanse blogs na om zodoende hier “hip” te proberen doen. Daarnaast zijn ze teveel bezig met politieke en maatschappelijke zaken waarvan ze als objectief medium afstand van moeten nemen als je het mij vraagt. Hypen van een act is vaak niet erg, maar bij 3voor12 zit er heel ander doel bij dan op muzikaal gebied.

Bijvoorbeeld hoe ze Ronnie Flex ontzettend ophemelde tijdens Pinkpop, of nu weer Merol helemaal als de nieuwe Lady Gaga proberen te lanceren. Nee wat mij betreft slaan ze de plank daarmee regelmatig mis.

Daarnaast lijken sommige personen zichzelf belangrijker te vinden dan het artikel waar het over gaat.

mdekens

ouch…

Verklaar je nader.

Oh niks hoor, deed mijn techno hart (ik draai zelf ook) even pijn om te lezen dat je richting de trance neigt…

Komt ook gewoon doordat wij als techno liefhebbers een beetje de Radiohead fans van de elektronische muziek zijn –> alles behalve onze muziek is meh. 😉

Ah, snap ik inderdaad wel. Zijn wel twee verschillende genres.

Wie zijn jou voorbeelden of DJ’s die je graag ziet draaien wat betreft techno?

Indiaantje89

ouch…

Verklaar je nader.

Maar Nina draait soms echt wel trance.. niet als main doel, maar ze gooit er regelmatig een plaatje tussen. Charlotte de Witte doet het ook (al verneukt ze het regelmatig met haar eigen remixes van die klassiekers).

mgbss

Maar Nina draait soms echt wel trance.. niet als main doel, maar ze gooit er regelmatig een plaatje tussen.

Nina draaide afgelopen zomer als afsluiter op Draaimolen, veel acid en een paar hardcoreklassiekers. Het was geniaal en het paste perfect bij de setting. Alleen niemand danste, alle “jonkies” keken verwilderd om zo van: “WTF?? HOE MOET IK HIER OP DANSEN?!”
    😆

LL 10-11-14-15-16-17-18-19

Indiaantje89

Benieuwd waar Pukkelpop straks mee komt. Op Frequency staat Astrix en op Sziget staat Vini Vici.. 2 prima psy-trance namen wat ik echt dik zou vinden voor een avond Lowlands.

Dennis1808

Zouden we Mitski kunnen opschrijven? Doet een aantal festivals in Augustus.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Indiaantje89

Van die nieuwe namen van Pukkelpop mogen Stephan Bodzin en Pan-Pot wel door komen.

Rudy190

En Camo & Krooked live!

Pinkpop 16-17 / Lowlands 17-19 / Appelpop 13-16 / Untold 16 / XO 17 / Paaspop 18 / Rock Werchter 18 /
    Artmania 18 --- https://www.concertarchives.org/rudy190 ---

James

ouch…

Verklaar je nader.

Ah, snap ik inderdaad wel. Zijn wel twee verschillende genres.

Wie zijn jou voorbeelden of DJ’s die je graag ziet draaien wat betreft techno?

Ik vind jongens als Charles Fenckler, Konstantin Sibold, Schwefelgelb, Redshape & Terence Fixmer echt waanzinnig goed, die doen het ook prima in het underground circuit en een Sibold was resident bij Rocker 33 (wat echt een legendarische club was). Deze namen zijn echter wat te underground voor Lowlands ben ik bang.

Mannen als Dettmann, Klock etc. zijn altijd welkom maar ook al vaak geweest.

Kraviz, de Witte etc. neigen wat meer naar de mainstream techno die bij het grote publiek redelijk scoort, in het underground circuit doen zij het dan weer minder.

Maceo Plex is wel een mooie, grote naam die ik zeer zou toejuichen voor op Lowlands!

Joris

Konstantin Sibold

Stond die niet laatst al eens op Lowlands? Kan me herinneren dat er wat ophef over was. Of is er een verschil tussen Konstatin en Konstatin Sibold?

mdekens

Ik vind Maceo Plex juist mainstream techno. Niet dat het verkeerd is, maar die vijver is erg groot. Karenn een aantal jaar geleden was ook lekker duister trouwens. De namen die jij noemt ken ik zo niet, ik ga ze even checken!

Stefan

Jup, nog even “geduld” hebben dus. Moet zeggen dat ik de eerste lichting nog steeds erg fijn vind, al was ik wel bekend met de muziek van de meeste acts.

Ik verwacht eerst DTRH nog met een worp…

PP 90-91-92 // LL 08-09-10-11-13-14-15-16-17 // CAS 06-15 // DTRH 16-17-18 // WTWTA 15 // BKS 16 // Dauwpop 18

eva84

De hele techno/nacht discussie kan ik echt niet plaatsen. Ja de Bravo is techno. Maar ik heb de afgelopen 2 jaar elke nacht gefeest en niet 1 nacht was ik “veroordeeld” tot een nacht techno. 2 jaar terug bijvoorbeeld zo leuk gedanst bij Fiesta Macumba. Was echt een feest. Ik herken het niet dat er “alleen maar” techno is.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar nachtprogrammering die te vergelijken is met een lineup van We Are Electric de winter editie.

Rock Werchter 🍹 Lowlands
    RW 09/10/12/13/15/16/17/18
    LL 09/10/11/14/17/18
    PP 10

Wessel

Nina draaide afgelopen zomer als afsluiter op Draaimolen, veel acid en een paar hardcoreklassiekers. Het was geniaal en het paste perfect bij de setting. Alleen niemand danste, alle “jonkies” keken verwilderd om zo van: “WTF?? HOE MOET IK HIER OP DANSEN?!”

Ik ben lekker naar Black Madonna en Marcel Dettman geweest elders op het terrein 😉

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

eddie33

Acid rammers van Reinier Zonneveld is een mooie techno toevoeging.

nitotheno

Techno is een van de weinige genres waar ik precies niks mee kan. Maar dat is het mooie aan Lowlands, ik loop ’s nachts altijd met een grote boog om de Bravo heen :’)
    Doe mij maar een lekker indie of hiphop avondje. Heerlijk.
    De hiphop avond in de Heineken van de afgelopen twee jaar (met o.a. waxfiend) is echt een heerlijke toevoeging imo (als het er niet al eerder was).

Lately I've been seeing things.

mgbss

De hiphop avond in de Heineken van de afgelopen twee jaar (met o.a. waxfiend) is echt een heerlijke toevoeging imo (als het er niet al eerder was).

Laten we de nachten in de Lima niet vergeten. Piratefest was tof, Yallah Yallah was echt geniaal. Echt hele nacht staan dansen.

roelnijhuis

Jup, nog even “geduld” hebben dus. Moet zeggen dat ik de eerste lichting nog steeds erg fijn vind, al was ik wel bekend met de muziek van de meeste acts.

Ik verwacht eerst DTRH nog met een worp…

Bij deze:
    Niet alleen de lente hangt al in de lucht, er tuimelen ook nog eens heel veel nieuwe namen voor Down The Rabbit Hole 2019 *official* omlaag: met 26 nieuwe bevestigingen is het programma op de Hotot, Teddy Widder en Fuzzy Lop compleet!

Janelle Monae Grace Jones Rosalía Balthazar dEUS plays The Ideal Crash Ronnie Flex & Deuxperience De Staat Cory Henry & The Funk Apostles Lewis Capaldi LP Mahalia Music Matt Corby RY X Altın Gün Benny Sings DāM-FunK (DJ-set) Ezra Collective George FitzGerald Jonathan Wilson Liniker e os Caramelows Orpheu The Wizard Sam Fender Sampa The Great Sho Madjozi SONS Tshegue
    ———–

Balthazar op DTRH, dan zullen ze vermoed ik niet op LL staan. Zeker aangezien Ronnie Flex al op beide festivals staat.

mgbss

Wow, wat een drop namen voor DTRH. Hier baal ik echt enorm van. Had stiekem wel op Janelle en Balthazar gehoopt: https://festileaks.com/2019/02/nieuwe-namen-voor-down-the-rabbit-hole-2019/

nitotheno

Heel mooi lijstje voor DTRH.. Sowieso vond ik hun eerste drop al heel sterk.

Maar een Janelle, Cory henry, Matt corby, Ry x, Mahalia en Benny Sings. Toch wel jaloersjes ook al is de Lowlands line up ook al prachtig natuurlijk :’)

Lately I've been seeing things.

mgbss

Ik zet DTRH toch nu met potlood in mijn agenda. Die lijst is zo fijn nu.

Stefan

Ik zet DTRH toch nu met potlood in mijn agenda. Die lijst is zo fijn nu.

Kan wel eens hard gaan met de tickets 😉

PP 90-91-92 // LL 08-09-10-11-13-14-15-16-17 // CAS 06-15 // DTRH 16-17-18 // WTWTA 15 // BKS 16 // Dauwpop 18

25 berichten aan het bekijken - 1351 tot 1375 (van in totaal 1802)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.