Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 216 reacties, heeft 41 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  @Marc 8 uur, 28 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 217)
  • Auteur

bcmrmaybe

Het zou ook niet mijn voorkeur hebben nee, wel een grote hiphop naam. Welke hiphop namen zie jij Lowlands headlinen? Naast Kendrick vind ik het moeilijk te bedenken welke hiphop act momenteel groot genoeg is om Lowlands te headlinen (en wie in het sfeertje van Lowlands past).

Maw gaan ze dus geen hiphop headliner plaatsen.

Plaats een leuke grote pop, indie, of rocknaam en ga de diepte in met wat meer obscuurdere hiphop.

Oh, Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    He doesn't bite and he doesn't squeal
    He just runs around on his hamster wheel
    Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    Hey, Harvey!

Dennis1808

Ik vraag me af hoe groot Run the Jewels is ten tijde van Lowlands 2019, hun nieuwe album zou dan intussen uit moeten komen en op BKS hebben ze zich wel redelijk bewezen toch?

Klomppop 10 t/m 19 / Vestrock 14 t/m 19 / Paaspop 16 t/m 19 / RW 14 15 / LL 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / DTRH 18 / TW Classic 18

Benjamin

Het zou ook niet mijn voorkeur hebben nee, wel een grote hiphop naam. Welke hiphop namen zie jij Lowlands headlinen? Naast Kendrick vind ik het moeilijk te bedenken welke hiphop act momenteel groot genoeg is om Lowlands te headlinen (en wie in het sfeertje van Lowlands past).

J.Cole , Post Malone , Eminem of misschien wel Travis Scott of Drake .
    Categorie eronder is inderdaad een stuk makkelijker.

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

Wessel

Kendrick zie ik als een van de weinige hiphop acts die Lowlands echt los kon headlinen. Gorillaz is ook wel echt een bandje en NERD was een kleine inpassing die je kunt maken als je alleen maar weekendtickets verkoopt.
    Drake is te groot voor Lowlands. Dan gaat er teveel budget naar een niet popact. J Cole is te straight up hiphop om een avond af te sluiten. Daar gaat echt niet een hele Lowlands tent op springen. Je moet bedenken dat Kendrick de afgelopen jaren de enige hiphop act is geweest die binnen de Lowlands aderen heeft kunnen uitgroeien als headliner. Het publiek wat vooal tussen de 25-35 zit was wel volledig bekent met alle hits van NERD.

Eminem is een moeilijkere. Recent al een grote show gedaan dus een festivalshow is mogelijk. Ik heb er zelf niks mee maar hij heeft wel gezorgd voor waves dit jaar. Maar, enkele jaren geleden stond ie wel op Pukkelpop en Lowlands liet ‘m misschien lopen?

Dan blijft Kanye over als andere gigantische act. Samen met Kids see Ghosts zeker een kanshebber maar die zie ik ook bovenaan het lijstje van WooHah staan.

Een Travis Scott in de Alpha? Ik weet niet of Nederland daar klaar voor is. Namen als Posty, Chance en Gambino passen perfect in datzelfde rijtje. co-headlinen samen met een grotere afsluitende act. Daar zet ik mijn geld op voor 2019. RTJ kan ook eenzelfde positie innamen maar daar heeft Nederland mee zin in over enkele jaren met een nieuwe plaat op zak (zie verkoop AFAS).

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

@Marc
    @marc wrote:

Ik denk dat wanneer Tool zoveel mogelijk eigen fans wil bereiken, ze beter voor een ander festival kunnen kiezen. Maar ja, het zou wel bizar gaaf zijn: Tool op LL.

Van de Pumpkins kan ik slecht inschatten met wat voor spot zij tegenwoordig genoegen nemen. Zouden zij enkel voor headlinespots komen?

Welk festival zou dan beter bij Tool passen in NL? Volgens mij hebben ze alleen 2 x op LL en PP gestaan. En die laatste lijkt me echt te mainstream geworden voor Tool.

En Smashing Pumpkins, tja als je al kijkt wat voor acts al headliner zijn geweest op LL, dan denk ik dat zij ook wel een headliner spot willen.

Fortarock wellicht? Als ik dan toch moet kiezen tussen Pinkpop en Lowlands voor Tool: Ik denk dan toch Pinkpop. Al zeg ik er eerlijk bij: daar ben ik ook al tien jaar niet meer geweest. Maar daar was de categorie bezoekers die van harder houden voor mijn gevoel altijd groter dan tegenwoordig op Lowlands. Daar staan ook nog wel eens grote acts als Metallica en System of a Down.

De afgelopen 10 jaar had Lowlands toch ook nauwelijks grotere metalheadliners. Ik kan me Slayer herinneren, maar verder?

Bovendien stond James Maynard Keenan met zijn muzikale projecten de laatste jaren ook telkens op Pinkpop.

Ik hoop echt dat Lowlands Tool een keer zou boeken (ik sta mee vooraan hoor), maar ik verwacht het niet.

Ik denk dat Tool niet metal genoeg is om Fortarock te headlinen. Daar zijn ze een te vreemde eend voor in de bijt.

Je hebt een punt dat James Maynard Keenan de laatste tijd alleen maar op PP heeft gestaan.

Qua metalheadliners, heb je ook een punt. Parkway Drive heeft nog 3 jaar terug de Heineken afgesloten.

Ik haal mijn hoop er maar uit qua metal / hardere genre dat drum β€˜n bass ook heel veel op LL stond net als hiphop dit jaar dat het uiteindelijk wel wat meer in balans komt…..

bornlivedie

Kans op Childish Gambino is zeer klein. Hij heeft nog eens gezegd dat zijn huidige tour de laatste is, en die loopt op dit moment al over een goede maand af… Nu weet je natuurlijk nooit, maar deze man doet ook graag andere dingen. En onder een nieuwe naam zal ie volgend jaar nog wel niet komen.

chiem

The Weeknd een hiphop-act noemen vind ik al te ver gaan. Past totaal niet bij Lowlands.

Ik verwacht op basis van wat ik hier lees eigenlijk geen hiphop-naam als afsluiter. Sommige opties zijn veels te groot/commercieel voor Lowlands en andere opties kunnen wel gewoon als (sub)headliner. Of ze verwachten een dermate groei aankomende maanden, dat het over een jaar wel headliner-waardig is. Afgelopen edities hebben we oa een Snoop Dogg en De La Soul gezien, dus wie weet toveren ze nog iets uit de jaren 90 goed. Nas lijkt me dan wel tof πŸ™‚ Heeft in ieder geval wel weer een nieuw albumpje.

LL: 09, 14, 15, 16, 18

Wessel

NAS zou zeker een toffe naam zijn voor in de Bravo!

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

hsls-80

The Struts
    Whomadewho
    The Prodigy

jeroenvdk

Nou heb nu alweer zin in Lowlands 2019, hier een rijtje met mijn wishlist:

Headliners
    – Tame Impala (+ Pond): Pond is weer bezig met singles en heeft samen met Tame Impala niet zoveel in Europa gedaan dit jaar. Volgend jaar een nieuw TI album gaan de geruchten.
    – Ik zie toch Arctic Monkeys wel een dag afsluiten
    – The Strokes
    – Muse: Het was al een keer mogelijk, gaat hij het weer doen?
    – Vampire Weekend: hoop dat ze de hele zomer gaan touren in EU (dus hopelijk Werchter ook).
    – Weezer (?!) gaan de geruchten dat die weer gaan touren?
    – Tenacious D ook weer bezig met een nieuw album kwam deze week naar buiten, ook wel een Alpha kanshebber (misschien afsluiter?)

Subheadliners:

– Parquet Courts: nieuws album dit jaar uitgekomen
    – Bring Me The Horizon
    – Nothing But Thieves: in 2016 nog opener van de Alpha, volgend jaar wel samen met de afsluiter
    – Father John Misty, dit jaar al BKS geweest en paar andere kleinere festivals vooral rond juni/juli
    – Shame: heb ze in 2016 gemist in de X-ray (dacht ik) en kunnen ze volgend jaar makkelijk de India vullen

Dit is wel een beetje mijn wishlist in groffe lijnen, ben benieuwd waar andere mensen mee aankomen.

Pukkelpop 14/15 | Paaspop 15/16 | Lowlands 16/17/18 | We Are Electric 16 | Liquicity 16 | Rock Werchter 18 | Welcome To The Village 17

visdave34
    Moderator

Headliners
    – Tame Impala (+ Pond): Pond is weer bezig met singles en heeft samen met Tame Impala niet zoveel in Europa gedaan dit jaar. Volgend jaar een nieuw TI album gaan de geruchten.
    – The Strokes
    – Vampire Weekend: hoop dat ze de hele zomer gaan touren in EU (dus hopelijk Werchter ook).
    – Tenacious D ook weer bezig met een nieuw album kwam deze week naar buiten, ook wel een Alpha kanshebber (misschien afsluiter?)

Subheadliners:

– Bring Me The Horizon
    – Nothing But Thieves: in 2016 nog opener van de Alpha, volgend jaar wel samen met de afsluiter
    – Father John Misty, dit jaar al BKS geweest en paar andere kleinere festivals vooral rond juni/juli
    – Shame: heb ze in 2016 gemist in de X-ray (dacht ik) en kunnen ze volgend jaar makkelijk de India vullen

Dit is wel een beetje mijn wishlist in groffe lijnen, ben benieuwd waar andere mensen mee aankomen.

Mooi lijstje hoor. Wat Weezer betreft, die zijn al bevestigd door Bilbao BBK 2019 (11-13 juli), dus ja, die touren.

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

@Marc

Headliners
    – The Strokes

Subheadliners:

– Bring Me The Horizon

Mooi lijstje hoor. Wat Weezer betreft, die zijn al bevestigd door Bilbao BBK 2019 (11-13 juli), dus ja, die touren.

Prachtige lijst, maar wel 1 met heel veel teleurstellingen….. altijd leuk zulke ambitieuze lijstje….. maar dromen en wensen mag πŸ˜ƒ

jeroenvdk

Een mens mag dromen, lijstje van dit jaar was ook vrij ambiteus en veel daarvan toch op Werchter kunnen zien. Eerst zeiden we dat de line-up van LL tegenviel, maar achteraf stond er genoeg voor ons tussen dus zeker niet ontevreden

Pukkelpop 14/15 | Paaspop 15/16 | Lowlands 16/17/18 | We Are Electric 16 | Liquicity 16 | Rock Werchter 18 | Welcome To The Village 17

visdave34
    Moderator

Daar is het ook een wishlist voor en geen voorspelling πŸ™‚

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

jeroenvdk

Daar is het ook een wishlist voor en geen voorspelling πŸ™‚

Een voorspelling in dit lijstje zou zijn The Voidz, Albert is klaar met z’n Francis Trouble tour (of doet nog wat shows) en dan gaat Julian lekker met The Strokes en The Voidz naar Lowlands, krijgen we Wolfmother er ook nog bij cadeau (want drummer van Wolfmother zit bij The Voidz hehe)

Wessel

Een voorspelling in dit lijstje zou zijn The Voidz, Albert is klaar met z’n Francis Trouble tour (of doet nog wat shows) en dan gaat Julian lekker met The Strokes en The Voidz naar Lowlands, krijgen we Wolfmother er ook nog bij cadeau (want drummer van Wolfmother zit bij The Voidz hehe)

Ik zie tegenwoordig The Strokes vrijwel niet meer als kanshebber. Die gasten doen nog maar zo sporadisch shows. Ik zou voor je voorspelling een andere richting zoeken.

roluf

Ik ben zo blij! Ik baalde zo erg dat ik the blaze niet kon zien op lowlands. Net kaarten gescoord voor the blaze in Tivoli op 13 maart! Kan niet wachten!

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

roluf

Voor de aankomende headliners kijk ik altijd naar de zaalshows die dit jaar gaan komen. Dan kom ik op:
    Liamm Gallagher sub
    Oscar and the wolf sub
    Snow Patrol headliner/sub
    Twenty one pilots headliner/sub
    Shawn mendez headliner
    The prodigy sub
    Maroon 5 headliner
    Tash sultana bravo
    Christeene and the Queens bravo
    The black eyed peas sub
    Nothing but thieves sub

bornlivedie

Maroon 5… Stuur die maar naar Pinkpop. Shawn Mendes lijkt me ook geen goede fit. Black Eyed Peas… Laat maar.

Raskolnikov

Voor de aankomende headliners kijk ik altijd naar de zaalshows die dit jaar gaan komen. Dan kom ik op:
    Liamm Gallagher sub
    Oscar and the wolf sub
    Shawn mendez headliner
    The prodigy sub
    Maroon 5 headliner
    Tash sultana bravo
    The black eyed peas sub
    Nothing but thieves sub

Christine and the Queens zou ik wel weer geinig vinden. Liam Gallagher vind ik persoonlijk aardige sub. Maar de rest van dit rijtje zou me niet heel blij maken. Oscar and the Wolf zou qua populariteit best kunnen headlinen, denk ik overigens. Laten we hopen op meer zaalshows om uit te putten.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

bornlivedie

Liamm Gallagher sub
    Oscar and the wolf sub
    Shawn mendez headliner
    The prodigy sub
    Maroon 5 headliner
    Tash sultana bravo
    The black eyed peas sub
    Nothing but thieves sub

Je hebt ook nog Florence + The Machine in Ahoy die bij de headliners hoort.

roluf

Ik had inderdaad alleen de afas en de ziggo kalender bekeken.

Dit is niet mijn wish list trouwens… dan kom ik op hele andere namen Haha!

@Marc

Ik had inderdaad alleen de afas en de ziggo kalender bekeken.

Dit is niet mijn wish list trouwens… dan kom ik op hele andere namen Haha!

Vertel…..

roluf

Nine inch nails, bon iver, artic monkeys, vampire weekend, Florence and the machine, Lana del rey, royal blood, daft punk.

Maar dan wel graag zonder clashes πŸ˜‰

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  roluf.

@Marc

Nine inch nails, artic monkeys, Florence and the machine, Lana del rey, royal blood, daft punk.

Alleen Royal Blood is een must see voor mij. De rest gun ik je van harte minus Bon Iver en VW. Daar heb ik (nog) niks mee.

Zelf denk ik dat het allemaal te grote namen zijn. Kan wel wat tussen zitten, maar allemaal zal niet lukken….

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 217)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.