Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 201 reacties, heeft 39 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  superginger 15 uur, 57 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 202)
  • Auteur

@Marc
    @marc wrote:

Oh echt, vertel, wat hebben ze misdaan?

Misdaan? Niks 😆 maar ik zou er niet naartoe gaan. Sowieso beiden al eerder gezien. Ik vind FF “best ok” maar niet meer dan dat… en Coldplay is muzikaal vast briljant, maar Chris Martin kan niet zingen. Die man heeft echt de meest verschrikkelijke iele zangstem die ik ken. Dus nee, als die bands op LL19 komen, ga ik liever iets onbekends ontdekken 🙂

Ok helder. Kon zijn dat je wel eens een afknapmoment hebt gehad bij één van deze bands. Ik heb dat wel eens. Dat ik een band op plaat echt fantastisch vind, maar dat het live zo tegenvalt of dat er een bepaalde actie is richting het publiek dat ik dan helemaal klaar ben met de betreffende band. Ik luister dan de muziek ook niet meer. Is dit herkenbaar voor sommigen hier of ben ik hier een aparte in 😬?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  @Marc.

Joslittel
    @marc wrote:

Oh echt, vertel, wat hebben ze misdaan?

Misdaan? Niks 😆 maar ik zou er niet naartoe gaan. Sowieso beiden al eerder gezien. Ik vind FF “best ok” maar niet meer dan dat… en Coldplay is muzikaal vast briljant, maar Chris Martin kan niet zingen. Die man heeft echt de meest verschrikkelijke iele zangstem die ik ken. Dus nee, als die bands op LL19 komen, ga ik liever iets onbekends ontdekken 🙂

Ok helder. Kon zijn dat je wel eens een afknapmoment hebt gehad bij één van deze bands. Ik heb dat wel eens. Dat ik een band op plaat echt fantastisch vind, maar dat het live zo tegenvalt of dat er een bepaalde actie is richting het publiek dat ik dan helemaal klaar ben met de betreffende band. Ik luister dan de muziek ook niet meer. Is dit herkenbaar voor sommigen hier of ben ik hier een aparte in 😬?

Zeer herkenbaar! Foo Fighters hierin voor mij grootste en recenste voorbeeld. Op PP 2011 een legendarisch optreden van gezien, was echt goed (vond ik toen). Maar vorig jaar op RW zo op afgeknapt door het vele gelul en tijdrekken dat ik er niets meer van luister nu en hoop op een goed alternatief in een tent als ze weer ergens als headliner staan.

Andersom werkt dit trouwens evengoed met fenomenale optredens. Radiohead altijd goed gevondeb maar snapte veel muziek ook niet goed. Tot RW vorig jaar, een van de meest ibtense shows ooit gezien. Nu valt Radiohead volledig op zijn plaats.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

mattman
    Moderator

Nu valt Radiohead volledig op zijn plaats.

Jigsaw Falling Into Place! 😀
    Everything In Its Right Place! 😀

Maar vorig jaar op RW zo op afgeknapt

Let Down 😕

Wessel

We hebben Thom Yorke zn festileaks account te pakken!

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

mdekens

Brockhampton headliner zondag Alpha.

Wessel

Ik stem voor.
    Ik ben nog meer hyped over die band dan ever. Bijna nieuwe album!!
    Volgende passage dan maar in de 013 of AFAS?

USA tour eind 2018. Dan begin next year Aussie met grote zalen in europa daarna?

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

hanskazan

Tenacious D komt met een nieuw album. Zou ook leuk zijn voor Lowlands.

Jet

HEEEL herkenbaar zelfs! Een band of een zanger kan met “iets fouts” in het nieuws komen, waardoor ze voor mij dan opeens afgedaan hebben (zoals U2 met hun belastingtrucjes – maar dat is maar één voorbeeld). Ik vind mezelf dan vaak wel overdreven principieel haha… maar ach, het is maar muziek, ik ga mezelf niet dwingen om er dan toch naar te luisteren. Ik kan mijn oordeel dan niet meer opzij zetten, het werpt dan voor mij ècht een smet op de muziek. Dan besteed ik mijn tijd liever aan nieuwe muziek 😎

Festivalfossiel // Pinkpop 87-88-89-90-91-92-93-94 // Werchter 94-95 // Pukkelpop 94 // Lowlands 96-97-98-99-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18

@Marc

Als ze dan nog bij elkaar zijn.
    @wessel, filmpjes Reading / Leeds zijn inderdaad erg nagenieten 😃

Wessel

Als ze dan nog bij elkaar zijn.

Ik denk echt dat de gasten redelijk goed doorhebben dat ze samen nog flink kunnen doorgroeien. De hoeveelheid egotjes valt ook echt mee.
    Van de week een interview bij BBC radio 1 en daar zijn het gewoon allemaal verlegen mannetjes. Ook tijdens de show stelen ze niet elkaars spotlight.
    Dat ze op een gegeven moment uit elkaar gaan of 2/3 jaar solo dat gaat uiteraard wel komen maar binnen 2 jaar verwacht ik nog niet.

Ik zie een Bearface wel niet mee touren omdat hij enkel een paar keer een stukje mag zingen en niet tijdens elk nummer een verse heeft zoals elk ander lid.

Tijdens dat interview noemen ze ook dat de vraag voor features wel meevalt. Tyler, Earl en Frank jumpte destijds ook niet ook elke track maar gingen wel relatief snel uit elkaar.

Kesselman

ik wil graag
    Tool of Smashing pumpkins als 1 van de 3 headlners op LL 2019
    dan ben ik tevreden

Raskolnikov

Van mij mogen zowel Tool als de Smashing Pumpkins komen. Graag zelfs. Maar kan het bijna niet voorstellen. Een rock/metalheadliner op Lowlands lijkt me niet meer vanzelfsprekend tegenover. En of de Pumpkins nog aantrekkelijk genoeg zijn als naam helemaal bovenaan het affiche?

Denk dat Pinkpop meer kans maakt.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

@Marc

Van mij mogen zowel Tool als de Smashing Pumpkins komen. Graag zelfs. Maar kan het bijna niet voorstellen. Een rock/metalheadliner op Lowlands lijkt me niet meer vanzelfsprekend tegenover. En of de Pumpkins nog aantrekkelijk genoeg zijn als naam helemaal bovenaan het affiche?

Denk dat Pinkpop meer kans maakt.

Van mij ook, maar beide zal wel niet gebeuren. Stonden wel beide op de eerste editie van LL in 93.
    Maar Smashing Pumpkins op PP zie ik ook niet zo snel gebeuren. Te klein voor een headline spot daar en ik de k dat ze zichzelf te groot vinden als sub headliner zoals Snow Patrol de afgelopen editie.

mattman
    Moderator

ik wil graag
    Tool of Smashing pumpkins als 1 van de 3 headlners op LL 2019
    dan ben ik tevreden

Deze 2 stonden toevallig beide op Pukkelpop te headlinen… in 2007. Met nog Nine Inch Nails, Neon Bible era Arcade Fire, Iggy And The Stooges, Sonic Youth en een headlinende Kaiser Chiefs (!) op de poster. Deze poster: https://cds.stubru.be/sites/default/files/styles/scale1200/public/article/fotoreeks/2017_03/pukkelpop_2007.jpg?itok=EmV4YxEr

Helaas is Pukkelpop en het muzieklandschap erg veranderd sindsdien. En Lowlands dus ook. Maar één van deze acts moet wel kunnen toch?

Raskolnikov

Ik denk dat wanneer Tool zoveel mogelijk eigen fans wil bereiken, ze beter voor een ander festival kunnen kiezen. Maar ja, het zou wel bizar gaaf zijn: Tool op LL.

Van de Pumpkins kan ik slecht inschatten met wat voor spot zij tegenwoordig genoegen nemen. Zouden zij enkel voor headlinespots komen?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Raskolnikov.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

@Marc

Ik denk dat wanneer Tool zoveel mogelijk eigen fans wil bereiken, ze beter voor een ander festival kunnen kiezen. Maar ja, het zou wel bizar gaaf zijn: Tool op LL.

Van de Pumpkins kan ik slecht inschatten met wat voor spot zij tegenwoordig genoegen nemen. Zouden zij enkel voor headlinespots komen?

Welk festival zou dan beter bij Tool passen in NL? Volgens mij hebben ze alleen 2 x op LL en PP gestaan. En die laatste lijkt me echt te mainstream geworden voor Tool.

En Smashing Pumpkins, tja als je al kijkt wat voor acts al headliner zijn geweest op LL, dan denk ik dat zij ook wel een headliner spot willen.

nitotheno

Amen.

Lately I've been seeing things.

hanskazan

Dus, Foo Fighters, Florence + The Machine, en Tame Impala headliner. Subs met, Vampire Weekend, Disclosure, en 21 Pilots. Best realistisch toch?! ;P

Ik ben heel benieuwd want het gaat worden. Hopelijk in ieder geval iets van dit lijstje, dan ben ik alweer blij.

Wanneer kwamen de eerste namen vorig jaar ook alweer?

Raskolnikov

Welk festival zou dan beter bij Tool passen in NL? Volgens mij hebben ze alleen 2 x op LL en PP gestaan. En die laatste lijkt me echt te mainstream geworden voor Tool.

En Smashing Pumpkins, tja als je al kijkt wat voor acts al headliner zijn geweest op LL, dan denk ik dat zij ook wel een headliner spot willen.

Fortarock wellicht? Als ik dan toch moet kiezen tussen Pinkpop en Lowlands voor Tool: Ik denk dan toch Pinkpop. Al zeg ik er eerlijk bij: daar ben ik ook al tien jaar niet meer geweest. Maar daar was de categorie bezoekers die van harder houden voor mijn gevoel altijd groter dan tegenwoordig op Lowlands. Daar staan ook nog wel eens grote acts als Metallica en System of a Down.

De afgelopen 10 jaar had Lowlands toch ook nauwelijks grotere metalheadliners. Ik kan me Slayer herinneren, maar verder?

Bovendien stond James Maynard Keenan met zijn muzikale projecten de laatste jaren ook telkens op Pinkpop.

Ik hoop echt dat Lowlands Tool een keer zou boeken (ik sta mee vooraan hoor), maar ik verwacht het niet.

nitotheno

Dus, Foo Fighters, Florence + The Machine, en Tame Impala headliner. Subs met, Vampire Weekend, Disclosure, en 21 Pilots. Best realistisch toch?! ;P

Ik ben heel benieuwd want het gaat worden. Hopelijk in ieder geval iets van dit lijstje, dan ben ik alweer blij.

Wanneer kwamen de eerste namen vorig jaar ook alweer?

Disclosure en Twenty one pilots als sub zie ik niet gebeuren. De rest klopt wel, maar dat rijtje headliners word ik niet echt warm van. Tame impala wel.

31 januari waren de eerste namen bekend gemaakt. Dat is nog wel heeeeel erg lang wachten..

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  nitotheno.

Raskolnikov

Duurt inderdaad nog wel even ja, voordat er echt namen komen. En zal ook nog wel even duren eer er concrete geruchten komen.

Al komt Sziget deze maand al met de eerste headliner.

Ik verwacht sowieso FATM of Tame Impala en een grote hiphopnaam. De derde headliner kan nog alle kanten op.

Echt hele grote commerciëlere namen als Coldplay, Muse, Foo Fighters of Ed Sheeran zie ik niet zo snel komen. Maar dat is enkel gevoelsmatig.

Benjamin

Als in ieder geval Tame Impala komt, ben ik al hartstikke blij , dan maakt de rest niet zoveel uit 😉

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

nitotheno

Ik ga er gewoon voor en ga proberen een early headliner voorspelling te doen;
    Band; Tame impala/Arctic monkeys
    Electronisch; Disclosure
    Hiphop; The Weeknd/Childish Gambino

Wessel

The Weeknd zie ik niet gebeuren.
    Denk dat Lowlands wel door heeft dat hij als headliner toch echt wat kwaliteit te kort komt. Overige festivals willen hem eerder hebben. Grote naam pinkpop/headliner woohah.

nitotheno

The Weeknd zie ik niet gebeuren.
    Denk dat Lowlands wel door heeft dat hij als headliner toch echt wat kwaliteit te kort komt. Overige festivals willen hem eerder hebben. Grote naam pinkpop/headliner woohah.

Het zou ook niet mijn voorkeur hebben nee, wel een grote hiphop naam. Welke hiphop namen zie jij Lowlands headlinen? Naast Kendrick vind ik het moeilijk te bedenken welke hiphop act momenteel groot genoeg is om Lowlands te headlinen (en wie in het sfeertje van Lowlands past).

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 202)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.