Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 150 reacties, heeft 32 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Kesselman 8 uur, 6 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 151)
  • Auteur

Raskolnikov

Ja, maar is The Cure zo alternatief dan? Die hebben, in tegenstelling tot die 2 die je noemt, wel bekende hits natuurlijk. Veel hits, zelfs. Dus ik denk wel dat The Cure veel meer volk trekt dan een Sigur Ros of Nick Cave anno 2013 (want dat is ook nog een verschilletje met nu).

Mee eens hoor, veel toegankelijker dan de andere twee die ik noemde. Maar voor een groot deel van het huidige publiek van Lowlands desondanks behoorlijk alternatief en grotendeels onbekend. Zeker gezien de huidige programmering waarin steeds minder gitaarbands voorkomen, valt het niet echt te verwachten dat The Cure een volle Alpha trekt mijn inziens. Op Pinkpop en Werchter zou The Cure wel bekijks trekken. Ook op DTRH zouden ze perfect passen (want een ouder publiek), al denk ik dat ze veel te duur zullen zijn.

Maar ik zou het wel fantastisch vinden als ze geboekt worden op Lowlands; dan mogen ze van mij het tegendeel bewijzen.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

0

Raskolnikov

Ik gok dat ik er zelf ook weer bij ben

Dat sowieso πŸ˜‰

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

0

Benjamin

Ik ben zelf ook een groot voorstander van The cure, maar als headliner heb ook ik wel me twijfels hoor.
    Laatste keer dat ik ze gezien heb, was het niet top.

Als ik een beetje kijk naar de mensen waar ik mee naar Lowlands ga (25 man) , denk ik dat er 5 hier heel blij mee zouden zijn.
    Durf zelfs te zeggen dat de jonkies (die met ons meegaan) het niet eens kennen.

Ik zou zelf graag (nog steeds) Tame Impala , Run the jewels., St vincent , Metalica en Albarosie zien. Lijken me 5 perfecte acts voor LL 2019 πŸ™‚
    Hoe ReeΓ«l dit is, geen flauw idee πŸ˜‰

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

0

nitotheno

Arctic monkeys zou ik heerlijk vinden, altijd goed.
    Verder zou ik Disclosure en Tame impala als headliner ook zeker niet vervelend vinden, heel dope.
    Ik zie dit jaar in Chance the rapper eigenlijk wel een zekerheidje tbh (mocht hij dan touren). In 2017 stond hij per ongelijk al op de festivalposter die gedeeld was door een band en ik denk dat hij de gene is waar EvE het over had. Volgens mij spreekt hij in het interview ook over een “hem”. Heb het idee dat hij hem al een paar jaar wilt hebben.
    Ieder festival wat Bon Iver en/of Frank Ocean kan regelen, ga ik 100% heen (vooral Frank).
    Andere namen die ik heel chill zou vinden; Jorja smith, Tom misch, Lorde, Scarlxrd, Amine, Brockhampton (mag altijd van mij, zeker na dit jaar πŸ˜€ ), Loyle carner, Vampire weekend, Royal blood, etc, etc. πŸ™‚

Lately I've been seeing things.

1+

brawljeff

Foo Fighters is nu ook wel een grote kanshebber voor Lowlands.

Wat betreft Vampire Weekend hoop ik eigenlijk dat ze ergens overdag in de Alpha staan. Die muziek werkt veel beter met een biertje in de zon dan ’s avonds in het donker met een lasershow.

2+

Jet

Mijn verlanglijstje… hmmm… even denken.

Kraftwerk
    New Order
    Nina Hagen
    Moderat (dromen mag best)
    Gesaffelstein
    Nero
    Black Sun Empire
    Richie Hawtin
    Nicolas Jaar
    Skrillex
    Soulwax
    Air
    Fatboy Slim
    Underworld
    Agent Side Grinder
    Public Service Broadcasting

… en er komt vast nog wel meer in me op πŸ˜†

Festivalfossiel // Pinkpop 87-88-89-90-91-92-93-94 // Werchter 94-95 // Pukkelpop 94 // Lowlands 96-97-98-99-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18

1+

Wessel

IK zie New Order en Gesaffelstein graag komen!
    Underworld mag elk jaar eigenlijk wel.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

2+

@Marc

Foo Fighters is nu ook wel een grote kanshebber voor Lowlands.

Wat betreft Vampire Weekend hoop ik eigenlijk dat ze ergens overdag in de Alpha staan. Die muziek werkt veel beter met een biertje in de zon dan ’s avonds in het donker met een lasershow.

Misschien mis ik iets, maar hoezo zou FF een kanshebber zijn voor LL in 2019?

0

brawljeff

Omdat de verwachting is dat FF in hetzelfde weekend als Lowlands op Reading staan. Dat hebben EvE en zijn team vast ook gelezen.

1+

Raskolnikov

Tja FF zou kunnen, ze hebben er natuurlijk een keer eerder gestaan. Maar normaal gesproken zijn dat soort grote stadionacts een brug te ver voor Lowlands.

En ik vind het ook wel iets voor Lowlands om zo’n buitenkansje een keer te strikken, maar geen tweede keer. Maar dat is gevoelsmatig.

Voor mij hoeft het ook niet. Liever wat kleinere headliners die een minder grote hap uit het budget nemen. Dat komt de rest van het programma alleen maar ten goede.

2+

Indiaantje89

EvE had wel aangegeven vorig jaar dat ze toch stiekem een beetje naar grotere headliners zijn grijpen (Kendrick + Gorillaz). En Foo Fighters is gewoon aantrekkelijk voor de verkoop, er was ook veel kritiek dat er te weinig gitaar headliners waren dit jaar. Dus dat killen ze daar ook gelijk mee. Het zou me niet verbazen dat ze er gewoon voor gaan als het mogelijk is.

0

Dennis1808

EvE had wel aangegeven vorig jaar dat ze toch stiekem een beetje naar grotere headliners zijn grijpen (Kendrick + Gorillaz). En Foo Fighters is gewoon aantrekkelijk voor de verkoop, er was ook veel kritiek dat er te weinig gitaar headliners waren dit jaar. Dus dat killen ze daar ook gelijk mee. Het zou me niet verbazen dat ze er gewoon voor gaan als het mogelijk is.

Maar er zijn toch zoveel betere stadionrockbands dan de FF? Als ik lees dat ze op Pinkpop (en andere festivals) een halfuurtje covers spelen dan is dat toch belachelijk voor een headliner? Ik ben best voor een mainstream stadionrockband als headliner, maar de FF zijn wat mij betreft iets teveel een vergane-glorieband. Zou denk ik met de huidige programmering ook niet meer passen.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 / Vestrock 14 15 16 17 18 / Rock Werchter 14 15 / Paaspop 16 17 18 / Lowlands 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / Down The Rabbit Hole 18 / TW Classic 18

0

nitotheno

Enigsinds mee eens. Na Wasting light geen project meer gemaakt wat mij kon boeien. Maar het blijft wel een van de betere stationrockbands. Ik zou zelf niet per se heel veel betere kunnen noemen! Blijven een van de beste en grootste bands imo.

0

Indiaantje89

Maar er zijn toch zoveel betere stadionrockbands dan de FF? Als ik lees dat ze op Pinkpop (en andere festivals) een halfuurtje covers spelen dan is dat toch belachelijk voor een headliner? Ik ben best voor een mainstream stadionrockband als headliner, maar de FF zijn wat mij betreft iets teveel een vergane-glorieband. Zou denk ik met de huidige programmering ook niet meer passen.

Eens wat betreft die covers ja… maar het is en blijft een band wat gewoon verkoopt. Dus als ze FF zo kunnen oprapen dan heb je bijna gegarandeerd een uitverkocht festival. En genoeg mensen die er wel blij mee zouden zijn.

Voor mij hoeft het ook niet echt @ Lowlands. Al kan FF het wel, dat hebben ze bewezen op Pinkpop 2011 wat voor mij nog steeds een van de betere concerten ooit is geweest die ik heb meegemaakt.

0

@Marc

Eens wat betreft die covers ja… maar het is en blijft een band wat gewoon verkoopt. Dus als ze FF zo kunnen oprapen dan heb je bijna gegarandeerd een uitverkocht festival. En genoeg mensen die er wel blij mee zouden zijn.

Voor mij hoeft het ook niet echt @ Lowlands. Al kan FF het wel, dat hebben ze bewezen op Pinkpop 2011 wat voor mij nog steeds een van de betere concerten ooit is geweest die ik heb meegemaakt.

Maarre ben wel benieuwd welke acts je betere stadionrockacts vindt dan FF? Voor mij van harte welkom. Laatste keer op LL was echt fantastisch! En ik denk dat acts als Kendrick Lamar en Gorillaz ook aardig wat kosten……

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door  @Marc.
    1+

WhatTheF…

Helemaal eens . FF was in 2012 Fantastich en Dave heeft toen beloofd om terug te komen. Maar goed persoonlijk heb ik ze nu al een keer of 3 gezien mag van mij ook Tool worden met een set van een uur of 2 want dat hebben ze wel nodig om er lekker in te komen. Toch hoop ik dat Coldplay de afsluiter van het festival wordt met 2uur aan hits. Denk dat echt een feestje wordt.

0

@Marc

Helemaal eens . FF was in 2012 Fantastich en Dave heeft toen beloofd om terug te komen. Maar goed persoonlijk heb ik ze nu al een keer of 3 gezien mag van mij ook Tool worden met een set van een uur of 2 want dat hebben ze wel nodig om er lekker in te komen. Toch hoop ik dat Coldplay de afsluiter van het festival wordt met 2uur aan hits. Denk dat echt een feestje wordt.

Heb ik ook geen moeite mee hoor πŸ˜„

0

Jet

Ik ook niet, ik zal beide bands met liefde mijden πŸ˜†

Festivalfossiel // Pinkpop 87-88-89-90-91-92-93-94 // Werchter 94-95 // Pukkelpop 94 // Lowlands 96-97-98-99-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18

1+

@Marc
    @marc wrote:

Ik ook niet, ik zal beide bands met liefde mijden πŸ˜†

Oh echt, vertel, wat hebben ze misdaan?

0

Jet

Oh echt, vertel, wat hebben ze misdaan?

Misdaan? Niks πŸ˜† maar ik zou er niet naartoe gaan. Sowieso beiden al eerder gezien. Ik vind FF “best ok” maar niet meer dan dat… en Coldplay is muzikaal vast briljant, maar Chris Martin kan niet zingen. Die man heeft echt de meest verschrikkelijke iele zangstem die ik ken. Dus nee, als die bands op LL19 komen, ga ik liever iets onbekends ontdekken πŸ™‚

0

nitotheno

Dus de drie headliners voor Lowlands volgend jaar.. ik vind het moeilijk in te schatten.
    Doe mij maar iets van de volgende namen;
    Qua ” bands”: Arctic monkeys, Tame impala, The Killers, The Strokes
    Meer hiphop/R&B gerichte namen; FRANK OCEAN, Childish Gambino, Chance the rapper (alhoewel ik niet weet of de laatste twee zouden headlinen, zouden het wel kunnen naar mijn idee).
    Andere acts die ik zou waarderen als headliner (of subs, iets in die richting); Disclosure, Vampire weekend, Foals, Twenty one pilots, Royal blood, Anderson. Paak, Kanye west, Bloc party (met silent alarm tour), ga zo maar door πŸ™‚

Ben nu al te hyped voor de eerste namen van Lowlands 2019… oeps.

0

nitotheno

Dus de drie headliners voor Lowlands volgend jaar.. ik vind het moeilijk in te schatten.
    Meer hiphop/R&B gerichte namen; FRANK OCEAN, Childish Gambino, Chance the rapper (alhoewel ik niet weet of de laatste twee zouden headlinen, zouden het wel kunnen naar mijn idee).
    Andere acts die ik zou waarderen als headliner (of subs, iets in die richting); Disclosure, Vampire weekend, Foals, Twenty one pilots, Royal blood, Anderson. Paak, Kanye west, Bloc party (met silent alarm tour), ga zo maar door πŸ™‚

En voeg Bon Iver/Big red machine daar nog maar aan toe.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  nitotheno.

0

chiem

Childish Gambino staat zeker ook hoog op mijn verlanglijstje, maar lijkt mij zeker voor Lowlands geen hoofdact. Disclosure hoop ik niet als headliner, die is afgelopen jaren al veels te vaak langs geweest en al 2x als headliner in de afgelopen 4 jaar.

Waar ik ongeveer op hoop en enigszins realistisch is (?)

Arctic Monkeys, Tame Impala, Arcade Fire. Alt-J (headliner?), Radiohead, The Black Keys, Daftpunk, Editors, Fatboy Slim, Foo Fighters, Jack White, The XX, Jack White, Massive Attack, MGMT, Nothing But Thieves, The Prodigy, Kasabian, Balthazar-iets, Lana del Rey, Wolf Alice, Jungle, M83, Eels, The Naked and Famous, Portishead, The Kills, Lykke Li, Royal Blood, deamau5, Elbow, London Grammar, Angus & Julia Stone, The Avalanches, Sigur Ros, Q-tip/A Tribe Called Quest, Unknown Mortal Orchestra, Metronomy, Kevin Morby, Kate Tempest, Grandaddy, Petite Noir

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door  chiem.

LL: 09, 14, 15, 16, 18

0

nitotheno

Ik hoop niet dat ze Alt-j boeken, omdat ik idd denk dat ze het als headliner zouden neerzetten. Daarnaast vind ik Alt-j live erg matig, ondanks alle praise die ze krijgen. Ik snap het niet zo goed (Onwijs fan van de eerste 2 studio albums btw, dus ik haat niet de sound zelf, maar ik vind ze gewoon erg matig live).
    Voor de rest heb je ook een groot aantal namen die ik wel kan waarderen. Laten we maar hopen op het beste van het beste.

0

Wessel

Gambino en Chance kan ik ook moeilijk inschatten als headliners. Ik denk dat je nog een maatje te klein zijn en perfect passen als een hele mooie sub, maar NERD was dit jaar ook headliner…. Lowlands heeft ten aanzien van PKP het voordeel dat ze de namen mooi over de drie kunnen verdelen zonder dat dit negatieve invloed heeft op de verkoop van een bepaalde dag.

Alt-J als headliner zie ik niet als een voorkeur voor Lowlands. Dat past liever op BKS/DTRH + de timing is ook niet geweldig of verwachten we volgend jaar een nieuwe plaat?

Ik zie Tame Impale als een geweldige headliner voor Lowlands 2019. Arctic Monkeys past ook perfect maar ik hoop het echt van niet.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 151)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.