Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 1950 reacties, heeft 127 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Popijn 8 uur, 6 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 1951)
  • Auteur

mattman
    Moderator

Radiohead jongens, da’s bij mij voor bijna elk festival een niet te kloppen droomnaam. Zal ook niet snel veranderen. πŸ˜‰ Dat die ooit nog eens op Lowlands mogen staan… En qua grootte moet het te doen zijn, ze hebben wel vaker zo’n grote vis gehad. Misschien bij het volgende album, in 2021/22 ofzo…

Deze ‘toplaag’ zou me erg blij maken:
    Radiohead – A Tribe Called Quest – BjΓΆrk – Frank Ocean

Indiaantje89

Toch is het ook een moment opname. Als iets tourt, dan hoop je gewoon op bepaalde dingen. Dit jaar zou ik weer blij zijn met een The Good, The Bad & The Queen ofzo, of The Raconteurs. Helemaal niet mijn favoriete bands. Maar zou zoiets graag meepakken.

Raskolnikov

Radiohead jongens, da’s bij mij voor bijna elk festival een niet te kloppen droomnaam. Zal ook niet snel veranderen. πŸ˜‰ Dat die ooit nog eens op Lowlands mogen staan… En qua grootte moet het te doen zijn, ze hebben wel vaker zo’n grote vis gehad. Misschien bij het volgende album, in 2021/22 ofzo…

Deze β€˜toplaag’ zou me erg blij maken:
    Radiohead – A Tribe Called Quest – BjΓΆrk – Frank Ocean

Radiohead is ook de natte droom van Erik van Eerdenburg. Dus als ze de kans krijgen, zal Lowlands die aangrijpen, lijkt me. Qua grootte moet dat ook zeker kunnen. Zodra die op tour gaan, zijn ze meteen kanshebber voor Lowlands.

Sigur Ros blijft live ook magisch, maar die hebben er recent nog gestaan.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Stefan

Droom affiche:
    Radiohead – Arcade Fire – The XX – Stromae -Snow Patrol – Kraftwerk – Pearl Jam – The specials – Weval – FLume – Editors

HAHAHA..hier stop ik maar even

PP 90-91-92 // LL 08-09-10-11-13-14-15-16-17 // CAS 06-15 // DTRH 16-17-18 // WTWTA 15 // BKS 16 // Dauwpop 18

Indiaantje89

Blur – The Strokes – Daft Punk (Alpha headliners)
    Pulp – Portishead- Them Crooked Vultures (Alpha Subs)
    Moderat – Deadmau5 – Justice (ouderwetse dansbare Bravo afsluiters)

2 speciale nachten: Full On Ferry (Ferry Corsten solo een hele nacht lang in de Bravo) – A Night With The National (een hele avond The National in de Heineken als nachtprogramma)

Verder op het affiche: The Knife – Wu-Tang Clan – Beach House – James Blake – Wilco – Deftones – The Afghan Whigs – Dizzee Rascal – Bloc Party – dEUS – Lamb – Pendulum (Live) – Spinvis – NOFX – Thomas Azier – Simian Mobile Disco – Nada Surf – Patrick Watson – Moby – Orbital – Yeasayer – Kraak & Smaak – Moss – The Whitest Boy Alive – The View – Deerhunter – Dr. Lektroluv – Henry Rollins – IDLES – Echo & The Bunnymen. En vast nog een hoop meer wat ik nu vergeet (wel allemaal classic i know)

nitotheno

Aantal zeer mooie namen noemen jullie mensen! Vorig jaar was wel de eerste keer in vier jaar Lowlands dat ik bij alle drie de headliners stond. Zou leuk zijn als ik dat dit jaar weer heb (dat ik dus alle drie de headliners tof vind).

Lately I've been seeing things.

Yannick

2008 belde net dat ze hun line up terug wilden.

Indiaantje89

2008 belde net dat ze hun line up terug wilden.

Klopt, toen ging ik niet naar dit soort concerten… Daarom wil ik die dingen nog graag eens meepakken…

@Marc

Temple of the Dog
    Moby
    Justice
    21 Pilots
    Damien Rice
    SOAD

Dave

Tame impala – The National – Twenty One Pilots – Florence and the Machine.

Dat is je voorspelling? Of heb je inside info?

Plausibel rijtje overigens.

Sorry for the English but I’m sure your English is better than my Dutch – The names are just an educated prediction – 21 Pilots I think is 99%, The National are in Portugal a few days before so will probably play Lowlands, Pukkelpop and maybe headline Green Man Festival, Florence is not playing any Dutch festivals so I think she will be like Gorillaz last year who played Rock Werchter and Lowlands but not Pukkelpop (I think also the Foo Fighters and maybe Ed Sheeran will play Pukkelpop but not Lowlands). Tame Impala should be around unless they play Woodstock 50 which is on the same weekend. Probably unlikely though with them already headlining Coachella.

The other festival that will take some names out of the running for Lowlands and Pukkelpop is Summer Sonic in Japan which is announcing the first names over 3 days from the 16th January. Could be the Strokes for that I think.

Someone said Idles – they are 99.9% likely for Green Man and most probably will be headliners. I would also say they are very likely for Pukkelpop. Whether they want to play 3 nights in a row in three different countries, who knows?

Kesselman

2 speciale nachten: Full On Ferry (Ferry Corsten solo een hele nacht lang in de Bravo) – A Night With The National (een hele avond The National in de Heineken als nachtprogramma)

Verder op het affiche: The Knife – Wu-Tang Clan – Beach House – James Blake – Wilco – Deftones – The Afghan Whigs – Dizzee Rascal – Bloc Party – dEUS – Lamb – Pendulum (Live) – Spinvis – NOFX – Thomas Azier – Simian Mobile Disco – Nada Surf – Patrick Watson – Moby – Orbital – Yeasayer – Kraak & Smaak – Moss – The Whitest Boy Alive – The View – Deerhunter – Dr. Lektroluv – Henry Rollins – IDLES – Echo & The Bunnymen. En vast nog een hoop meer wat ik nu vergeet (wel allemaal classic i know)

wat een ellende krijg je dan als het blokkenschema uitkomt!! haha

Kesselman

mijn ideale LL headliners:
    Radiohead, Daft Punk, Tool

mdekens

Het feit dat iemand hier Pulp noemt, word ik alleen maar enthousiast van. Die band is zo ondergwaardeerd in het vaste land van Europa. In eigen land enorm groot, maar kon hier helaas niet mee met Blur en Oasis. Ik zelf heb veel meer met Pulp, helemaal na het live optreden van Glastonbury een hele poos geleden.

Op moment mijn ideale namen, of ze nu touren of niet:

Volcano Choir,
    Pulp,
    Smashing Pumpkins,
    Belle and Sebastian,
    Tame Impala,
    A Tribe Called Quest,
    Sigur Ros,
    James Blake,
    Tyler, The Creator,
    Frank Ocean,
    Madvillian,
    Mos Def,
    Ol’ Dirty Bastard(Huilen)
    Der Dritte Raum,
    Caribou

Over het nachtprogramma kan er maar één naam voor mij de hele avond wel vullen, en dat is Nina Kraviz. Zij is by far de meeste classy DJ die er is, en draait de tofste 90s trance in combinatie met lekkere acid house.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  mdekens.

nitotheno

Hoop dat Super Sonic Japan niet teveel gaat jatten van Lowlands. Staan daar regelmatig hele toffe namen en zelfde weekend als Lowlands hmmmm. Ik wil de eerste namen 😭😭😭

Raskolnikov

Hoop dat Super Sonic Japan niet teveel gaat jatten van Lowlands. Staan daar regelmatig hele toffe namen en zelfde weekend als Lowlands hmmmm. Ik wil de eerste namen 😭😭😭

Vorig jaar onder andere Chance The Rapper en Tame Impala inderdaad!

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

Onibaba

Er zijn geruchten dat Faith No More weer (stiekum) in een oefenruimte/studio bezig is. Laat die aub een keer de Alpha afsluiten!

Ohman, wat was ik in 2009 eerst heel erg blij en toen lichtelijk teleurgesteld. Zeer blij dat Lowlands ze had geboekt. Na 11 jaar kon je deze weergaloze band weer eens zien. En wat was die tour goed. In Engeland, in Portugal…..op veel Europese festivals waren ze gewoon de dikke headliner. Maar niet op Lowlands…neeehhh, toen moesten ze het onder The Prodigy doen. Op Lowlands hebben ze dan ook hun kortste set gespeeld van die hele tour. Gelukkig was het optreden op LL erg goed, ondanks hun subspot en kortere setlist.

Ik vind dat echt de grootste misser van Lowlands tot op heden qua programmering.

Indiaantje89

Ik vind ze ook erg tof, maar geen headliner hoor

Onibaba

Misschien nu niet meer nee. Maar in 2009 toch zeer zeker wel. Daarom een gemiste kans van LL destijds.

Check het Download festival in 2009:

Kesselman

FnM . heel vet, maar dan vooral “angel dust”
    en het album ervoor.

easy kan ik daaraantegen niet hebben wat vesrchrikkelijk

maar ik zie ze heeel graag terugkomen.

Kesselman

voor dit jaar is mijn ultieme headlinertrio: the cure, smashing pumpkins en the prodigy

visdave34
    Moderator

voor dit jaar is mijn ultieme headlinertrio: the cure, smashing pumpkins en the prodigy

Voor dit jaar of voor 1997?

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Wessel

Voor dit jaar of voor 1997?

Dan wordt het waarschijnlijk dit jaar toch Migos / Post Malone / 21 Pilots. Dont shoot the messenger!!

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

nitotheno

Naaah Migos headliner Lowlands zie ik niet gebeuren. Ik denk nog steeds dat iig Twenty one pilots en Tame impala. Daarnaast iets van een Post malone, Childish gambino, iets in de richting van een alternatievere hiphop act.

thomasjongsma

21 pilots en The National als headliners zou ik echt diep triest vinden, uitgekauwde troep die niks toevoegt aan de LL geschiedenis. Ik hoop toch echt dat we wat frisse headliners krijgen. Florence is er één waar we al jaren op wachten, wellicht dit jaar dan? Tame Impala ook vrij waarschijnlijk, zou leuk zijn al vind ik hun oudere werk leuker. The Cure zou mooi zijn, nooit gezien wel heel speciaal naar horen zeggen. Lana del Rey lijkt me een kanshebber. The 1975 waarschijnlijk niet groot genoeg voor Alpha? Pumpkins zou mooi zijn maar zie ik ook niet echt Alpha vullen. Er zal nog wel een meer rap georiënteerde naam zijn voor de zaterdag, ben ik niet zo in thuis. Misschien Janelle Monae? Cardi B? The Weeknd?

Andere te verwachte namen wat mij betreft ; Parquet Courts, Amen Dunes, Indian Askin, Jett Rebel, My Baby, Japanese Breakfast, Son Mieux, Car Seat Headrest, Mitski, KAmasi Waschington, Young Fathers, Courtney Barnett, Vampire Weekend, Hozier, Altin Gun, Father John Misty
    Altijd gehoopt maar nooit gekregen; Opeth, Sufjan Stevens, The Pineapple Thief, Radiohead, Arcade Fire, The Dear Hunter, Dungen, Gojire, Pain Of Salvation, Shearwater

Bovenstaande gaat alleen maar gebeuren als ze als counter voor het meer rap/electro/dance aanbod van vorig jaar er dit jaar voor kiezen iets meer pop/rock muziek te programmeren (tourschema’s van artiesten moet wat dat betreft ook beetje meewerken…)

Dennis1808

21 pilots en The National als headliners zou ik echt diep triest vinden, uitgekauwde troep die niks toevoegt aan de LL geschiedenis. Ik hoop toch echt dat we wat frisse headliners krijgen. Florence is er één waar we al jaren op wachten, wellicht dit jaar dan?

Grappig, ik vind Florence juist een act die nu al op haar retour is en Twenty One Pilots is relevanter dan ooit, verdienen hun headlinepositie wel hoor. Neemt niet weg dat ik Twenty One Pilots zou skippen.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 1951)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.