Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 2849 reacties, heeft 143 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Benjamin 1 uur, 1 minuut geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2676 tot 2700 (van in totaal 2850)
  • Auteur

Indiaantje89

Alpha gaat werkelijk uitpuilen tijdens haar show.

Verder zal het nog wel even duren vooraleer zo’n act Pinkpop headliner is. Een Ellie Goulding heeft bijvoorbeeld een stuk of 5-6 bonafide hits (het soort dat iedereen kent en op de Qmusics van deze wereld gedraaid wordt) en ook haar zie een dagje Pinkpop niet draaien. Of Dua Lipa. Terwijl ze, als je naar de cijfertjes kijkt, meer plays hebben dan een Green Day ofzo. Maar zo werkt het niet.

Klopt hoor.. de toekomst is nooit zeker. Maar dat ze als een raket gaat is vrij duidelijk volgens mij. Hebben ze in ieder geval slim binnen gehaald. Ik weet nog toen ze op andere festivals rond Lowlands bekend gemaakt werd.. toen kende ik haar nog niet. En nu is het plots the next big thing… het kan soms hard gaan.

mattman
    Moderator

Alpha gaat werkelijk uitpuilen tijdens haar show.

Verder zal het nog wel even duren vooraleer zo’n act Pinkpop headliner is. Een Ellie Goulding heeft bijvoorbeeld een stuk of 5-6 bonafide hits (het soort dat iedereen kent en op de Qmusics van deze wereld gedraaid wordt) en ook haar zie een dagje Pinkpop niet draaien. Of Dua Lipa. Terwijl ze, als je naar de cijfertjes kijkt, meer plays hebben dan een Green Day ofzo. Maar zo werkt het niet.

Klopt hoor.. de toekomst is nooit zeker. Maar dat ze als een raket gaat is vrij duidelijk volgens mij. Hebben ze in ieder geval slim binnen gehaald. Ik weet nog toen ze op andere festivals rond Lowlands bekend gemaakt werd.. toen kende ik haar nog niet. En nu is het plots the next big thing… het kan soms hard gaan.

Doet me een beetje denken aan RW die Post Malone vorig jaar boekte en die rond 14 uur voor een dik uurtje in de Barn stond, terwijl hij op Coachella daarvoor soortgelijke taferelen veroorzaakte en ondertussen ook PkP headliner is. Soms moet je als festival een beetje geluk hebben.

Timmetje

In tegenstelling tot Dua Lipa en Goulding doet Billie Eilish wel echt iets unieks. Zowel qua muziek als qua clips, lyrics en liveoptredens. Denk dat die wel door blijft stijgen.
    Maar je weet het idd nooit.

mattman
    Moderator

In tegenstelling tot Dua Lipa en Goulding doet Billie Eilish wel echt iets unieks. Zowel qua muziek als qua clips, lyrics en liveoptredens. Denk dat die wel door blijft stijgen.
    Maar je weet het idd nooit.

Ja, daar heb je wel een goed punt. 🙂

visdave34
    Moderator

Ik hoop ook vooral dat ze mentaal niet ten onder gaat aan deze stormachtige ontwikkeling… Dat zou niet de eerste keer zijn…

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

Stefan

Ik hoop ook vooral dat ze mentaal niet ten onder gaat aan deze stormachtige ontwikkeling… Dat zou niet de eerste keer zijn…

Ik hoop dat haar jonge “fans” er niet mentaal aan onder door gaan 😉

PP 90-91-92 // LL 08-09-10-11-13-14-15-16-17-19 // CAS 06-15 // DTRH 16-17-18-19 // WTWTA 15 // BKS 16 // Dauwpop 18

redle

Hoe realistisch schatten jullie de volgende namen:

Pendulum (gaan een wereldtour doen eind dit jaar, gedroomde vervanger voor the Prodigy)
    White Lies (nieuw album, staan dan ook op pukkelpop, maar ook weer op pinkpop)
    Chase and Status (dan ook in Europa)
    Bullet for my Valentine (pukkelpop)
    A Day to Remember (pukkelpop)

mdekens

Pendulum (gaan een wereldtour doen eind dit jaar, gedroomde vervanger voor the Prodigy)

Welkom!

Met White Lies is de kans nog best groot, ondanks dat ze op Pinkpop staan. De twee festivals hebben in het verleden ook wel namen met elkaar uitgewisseld.
    Pendulum heeft vooralsnog rond augustus allemaal DJ-sets staan. Ik verwacht ook dat ze niet ineens een live performance ertussen zetten.

De andere drie zie ik ook wel komen eigenlijk. Chase And Status is bij mij een beetje in de vergetenheid gevallen eerlijk gezegd. Vond dat vroeger altijd wel leuk. Die andere twee heb ik niet zoveel mee, maar maken ongetwijfeld kans om te komen als ze gunstig op Pukkelpop staan.

smearsel

Pendulum verwacht ik in ieder geval niet op Lowlands. De premiere van hun nieuwe live tour is tijdens South West Four, wat een week na Lowlands is. Een week daarvoor nog even een DJ set zie ik ook niet zo gauw gebeuren (en lijkt me ook een heel stuk minder boeiend). Wel jammer hoor, het had me echt ontzettend gaaf geleken om ze een keer live te zien. Al helemaal als er nieuwe muziek op komst is.

https://www.southwestfour.com/lineup/pendulum-trinity/

miike

Welkom!

Met White Lies is de kans nog best groot, ondanks dat ze op Pinkpop staan. De twee festivals hebben in het verleden ook wel namen met elkaar uitgewisseld.
    Pendulum heeft vooralsnog rond augustus allemaal DJ-sets staan. Ik verwacht ook dat ze niet ineens een live performance ertussen zetten.

De andere drie zie ik ook wel komen eigenlijk. Chase And Status is bij mij een beetje in de vergetenheid gevallen eerlijk gezegd. Vond dat vroeger altijd wel leuk. Die andere twee heb ik niet zoveel mee, maar maken ongetwijfeld kans om te komen als ze gunstig op Pukkelpop staan.

White Lies staan ook al op de Zwarte Cross. Denk niet dat ze 3 shows gaan doen in Nederland.

Benjamin

White Lies staan ook al op de Zwarte Cross. Denk niet dat ze 3 shows gaan doen in Nederland.

Ze staan ook nog op Paaspop zelfs, dus zal me eigenlijk niet verbazen als ze ook gewoon op LL staan.

Chase & Status zou ook nog wel kunnen inderdaad, zijn op dit moment ook weer nieuwe muziek aan het releasen.

En iedereen die denkt dat er grote namen komen tijdens de losse releases , hoop er maar niet op. Ik denk dat we eerst nog een week kleine namen krijgen en als we een grotere naam krijgen word het echt nog wel een gehypet 😉

De laatste aankondiging klinkt best wel oké eigenlijk haha.. Gewoon Drum & Bass maar dan met Russische tekst..

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

Indiaantje89

White Lies staat in: Hedon Zwolle, Paaspop Schijndel, Oosterpoort Groningen, Paard Den Haag, Vestrock Hulst, Patronaat Haarlem, Pinkpop Landgraaf, Zwarte Cross Lichtenvoorde…

Daar past Lowlands best tussen toch?

redle

Thanks voor de antwoorden! Ben benieuwd naar de komende namen, wel jammer dat ik Pendulum wel kan doorstrepen.

rollingstone

Ze staan ook nog op Paaspop zelfs, dus zal me eigenlijk niet verbazen als ze ook gewoon op LL staan.

En op Vestrock.

mattman
    Moderator

Haha wow, da’s dus wel extreem.

Als je dit jaar op een Nederlands festival met je ogen dicht een steen weggooit, is de kans groot dat die op de band White Lies valt.

Indiaantje89

Haha wow, da’s dus wel extreem.

Als je dit jaar op een Nederlands festival met je ogen dicht een steen weggooit, is dat kans groot dat die op de band White Lies valt.

Volgens mij zijn die nergens zo groot als in NL. Waren op Pinkpop 2011 zelfs subheadliner.

Idem geld voor Editors, Snow Patrol, Bastille… etc.

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 21 uur geleden door  Indiaantje89.

mgbss

Klopt, haha, maar doen het ook goed in Midden en Zuid-Amerika 😉

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 21 uur geleden door  mgbss.

LL 10-11-14-15-16-17-18-19

Dennis1808

Klopt, haha, maar doen het ook goed in Midden en Zuid-Amerika

Letterlijk elke band doet het goed in Midden en Zuid-Amerika

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

mgbss

Ik zit trouwens een stukje van de nieuwe live-show van Gesaffelstein op Coachella te kijken. Bizarre show. Zou nog steeds een gedroomde boeking zijn, vooral in deze vorm.

Indiaantje89

Klopt, haha, maar doen het ook goed in Midden en Zuid-Amerika 😉

Verhoudings gewijs natuurlijk niks :P. Mexico stad is 10x zo groot als Amsterdam als het niet meer is.

@Marc

Erg magertjes de laatste 2 weken….. benieuwd wanneer het echt weer eens interessant gaat worden……

mdekens

Ik zit trouwens een stukje van de nieuwe live-show van Gesaffelstein op Coachella te kijken. Bizarre show. Zou nog steeds een gedroomde boeking zijn, vooral in deze vorm.

Heb het ook gezien. Stel je voor… In de Bravo. Mij God wat gaat dat hard worden. Sowieso een lekkere elektro-dj mag wel komen. 2 weken geleden dr. Lektrolov gezien voor de zoveelste keer, dat is ook wel echt genieten. Mijn fitbit zegt dat ik 120 minuten lang in de vetverbranding/cardio heb gezeten hehe.

mgbss

Heb het ook gezien. Stel je voor… In de Bravo. Mij God wat gaat dat hard worden. Sowieso een lekkere elektro-dj mag wel komen. 2 weken geleden dr. Lektrolov gezien voor de zoveelste keer, dat is ook wel echt genieten. Mijn fitbit zegt dat ik 120 minuten lang in de vetverbranding/cardio heb gezeten hehe.

Mooie dingen dit. Bak aan energie die er vrij komt. Heb Elektroluv al meer dan 6 jaar niet gezien. Is het nog steeds zo’n waardeloze mixer met een fantastische platenkeus?

Indiaantje89

Mooie dingen dit. Bak aan energie die er vrij komt. Heb Elektroluv al meer dan 6 jaar niet gezien. Is het nog steeds zo’n waardeloze mixer met een fantastische platenkeus?

Waardeloos zou ik niet zeggen.. maar weinig bijzonders mixtechnisch gezien nee. Maar idd altijd dikke platenkeuze en gewoon de hele mysterie rond hem heen maakt het een enorme toffe act. Kan je echt blind wegzetten op Lowlands hoor. Jammer dat het al even niet gebeurt is. Heb er wel enig sentiment bij.

mgbss

Volgens mijn glazen bol moet er vandaag iets met gitaren bij komen 😉

25 berichten aan het bekijken - 2676 tot 2700 (van in totaal 2850)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.