Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2019 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 3196 reacties, heeft 150 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Roderick P 11 uur, 31 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2651 tot 2675 (van in totaal 3197)
  • Auteur

mgbss

Neuromonakh Feofan?!

LL 10-11-14-15-16-17-18-19

chiem

Zo’n gekke act uit het Oostblok lijkt het, die zitten er elk jaar ook wel weer bij.
    Muziek die alleen leuk is als je onder invloed bent van iets.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  chiem.

LL: 09, 14, 15, 16, 18

mdekens

Ik ga het gewoon zeggen: Billie Eilish heeft een headlinershow in haar vingers: https://www.ad.nl/show/jonge-billie-eilish-17-steelt-de-show-bij-coachella-ze-had-iedereen-in-haar-zak~a50ab480/

Zo hé, dit lijkt wel echt de artiest van de komende 10 jaar worden. Deze gaat de Ziggo Domes uitverkopen en major festivals headlinen, als ze een beetje met beide benen op de grond blijft staan.

Indiaantje89

Only at Lowlands…

Ik vind het altijd wel lachen dat soort acts moet ik zeggen. Werkt altijd.

mgbss

Ik vind het altijd wel lachen dat soort acts moet ik zeggen. Werkt altijd.

Eens, maar ik zat echt klaar voor een lekker bandje ofzo. Kleine teleurstelling.

mattman
    Moderator

Zo hé, dit lijkt wel echt de artiest van de komende 10 jaar worden.

Zeiden we dat niet van Dua Lipa? Of van Brockhampton?

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Stefan

Chemical Brothers komen niet, staan exclusief op we are electric.

Waar zie je dat dan ? Kan het nergens vinden…..

Instagram van we are electric. Bericht van 5 april.

Zodra WAE uitverkoopt is er vast een deal tussen hen en LL mogelijk (een afkoop fee van de exclusiviteit).
    Als LL natuurlijk nog vol voor een grote waardige headline vervanger wil gaan…..

PP 90-91-92 // LL 08-09-10-11-13-14-15-16-17-19 // CAS 06-15 // DTRH 16-17-18-19 // WTWTA 15 // BKS 16 // Dauwpop 18

nitotheno

Vind de laatste twee weken verre van boeiend. Na week 1 niet heel veel boeiends meer voor mij geweest.
    Misschien maar beter ook, kan toch niet alles tegelijk zien :’)

Wat Billie betreft: ik vind het heel tof om te zien wat ze bereikt. Hoe ziek is het dat een kind van 17 zoiets kan bereiken. Tuurlijk met wat hulp, maar ze doet het toch.
    Ben vooral heel erg benieuwd waar ze haar gaan zetten op Lowlands. Moet haast wel Alpha worden toch? Subheadliner?

Lately I've been seeing things.

mgbss

Zeiden we dat niet van Dua Lipa?

Ik kan me wel een hype om Dua Lipa herinneren, maar niet zoals die nu om Billie speelt. Komt ook doordat Billie qua muziek meer diepgang heeft en die show (zoals op Coachella) gewoon headlinerwaardig is.

Indiaantje89

Dua Lipa wel.. Brockhampton toch echt niet?

mattman
    Moderator

Dua Lipa wel.. Brockhampton toch echt niet?

Nee, had het vooral over het hype gehalte van zo’n act en het feit dat het zogezegd dé artiest van de komende 10 jaar zou zijn. Nu een jaar de grootste act ter wereld, volgend jaar alweer ‘ingehaald’ door iets anders. Herinner me dat Lorde in 2013/4 hotter dan hot was, maar nu (nog steeds) geen Ziggo/Lowlands headlining act is.

Wat prima is!

I am not in Kansas

nitotheno

Maar Dua Lipa heeft dat ook gewoon bereikt tbh. Die kan meerdere festivals + Ziggo dome headlinen.
    Misschien in iets mindere getallen dan een Billie Eilish, maar nog steeds 1 van de meest beluisterde artiesten op Spotify.

Wat Billie nu doet is wel echt next level though.

Stefan

Zeiden we dat niet van Dua Lipa?

Ik kan me wel een hype om Dua Lipa herinneren, maar niet zoals die nu om Billie speelt. Komt ook doordat Billie qua muziek meer diepgang heeft en die show (zoals op Coachella) gewoon headlinerwaardig is.

Zou zou maar kunnen dat ze haar doorschuiven als headliner nu ze zo hard gaat!
    Niet mijn ding maar ik zou het wel snappen!

PP 90-91-92 // LL 08-09-10-11-13-14-15-16-17-19 // CAS 06-15 // DTRH 16-17-18-19 // WTWTA 15 // BKS 16 // Dauwpop 18

mgbss

Je moet altijd slag om arm houden, maar als ze zo doorgroeit, is dit natuurlijk de eerste en laatste keer dat ze op Lowlands staat.

mattman
    Moderator

Maar Dua Lipa heeft dat ook gewoon bereikt tbh. Die kan meerdere festivals + Ziggo dome headlinen.
    Misschien in iets mindere getallen dan een Billie Eilish, maar nog steeds 1 van de meest beluisterde artiesten op Spotify.

Wat Billie nu doet is wel echt next level though.

Heb de laatste tijd al zoveel ‘next level’ claims gehoord over acts (Post Malone ook nog) dat die verwoording weinig betekent.

En ik wens haar succes toe hoor, vind het album ook zeker prima.

I am not in Kansas

RubenFrusciante

Is altijd heel lastig te zeggen of iets “next level” is in pop muziek. De naam zegt het al, “populaire muziek”. In pop (lees top 40) muziek moet je veel hits BLIJVEN maken om hot te zijn. Hits hebben is niet genoeg, want die vervagen. Daarom is die Ronnie Flex zo populair, hit na hit na hit. Vind zo’n Dua Lipa meer “poppy” dan Billy Eilish. Dua Lipa is pas weer hot met een nieuwe single/album, dit alternatievere van Billy Eilish blijft wel even hangen ja. Maar inderdaad wel erg gaaf dat zo’n jong iemand zo booming is.

Bospop 2016 // RW 2018

nitotheno

Next level bedoelde ik meer de groei die ze doorgaat. Naar mijn idee is ze de snelst groeiende artiest ooit. Kan niet iets bedenken wat in zo’n korte tijd zo intens veel aandacht + plays heeft gehad. I mean ze had 32 miljoen monthly spotify listeners, voordat ze uberhaupt haar album uit had. Momenteel zit ze op de 40 miljoen, wat naar mijn weten een van de meeste is. Enige artiest die ik zelf kan bedenken die erboven komt is Ariana Grande.

mdekens

Dit is zeker de eerste en laatste keer dat ze op Lowlands staat. Volgend keer in NL wellicht headliner van Pinkpop o.i.d. De Alpha zal ongetwijfeld helemaal uitpuilen, ik heb het idee dat iedereen hier iets van mee wil krijgen, ongeacht dit in het straatje valt of niet. Ik ben echt onder de indruk van haar show in Choachella; en het is absoluut niet mijn muziek. De te knapper om een goede indruk achter te laten.

mgbss

Ik zat ook eerst volledig op de hypetrain, toen werd ze te groot voor alle tenten (behalve Alpha) en dacht ik: laat maar. Maar nu is ze zo groot, dat ze misschien wel een dag in de Alpha kan afsluiten en het misschien de laatste keer is dat je haar op een Nederlands festival kan zien (behalve Pinkpop) en nu wil ik haar toch wel weer graag zien.

Stefan

Even iets ander…LL post 5 dagen geleden “We Live Forever” van The Prodigy op haar Spotify list

Hint naar iets bijzonders?

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  Stefan.

Stefan

Ik zat ook eerst volledig op de hypetrain, toen werd ze te groot voor alle tenten (behalve Alpha) en dacht ik: laat maar. Maar nu is ze zo groot, dat ze misschien wel een dag in de Alpha kan afsluiten en het misschien de laatste keer is dat je haar op een Nederlands festival kan zien (behalve Pinkpop) en nu wil ik haar toch wel weer graag zien.

Ik word ook nieuwsgierig maar ga er niet iets voor laten lopen. Dus alleen als ik genoeg tijd heb om die Alpha meute te trotseren en dat takke eind te lopen ga ik ff kijken 😉

mdekens

`

Brockhampton heeft het zeker waargemaakt. Ze zijn zelf nu alleen iets rustiger en een aantal zijn bezig met het releasen van solo-platen.

Indiaantje89

`

Brockhampton heeft het zeker waargemaakt. Ze zijn zelf nu alleen iets rustiger en een aantal zijn bezig met het releasen van solo-platen.

Maar commercieel heeft toch niet zo’n groot bereik als een Billie Eilish?

Anyway.. ja ze kan mogelijk nu zelfs headlinen, al zou dat wel een tegenvaller zijn gezien haar spot die ze nu op de poster heeft. Maar denk ik dat ik er wel heen ga.. zou niet snel naar een los concert van haar gaan. Maar heb ook het idee dat het nu of nooit is haar mee te pakken in deze setting.

Timmetje

Lowlands mag blij zijn met de Billie Eilish boeking. Die gaat inderdaad heel groot schoppen. Voortaan in NL wel Ziggo en main op Pinkpop zijn.

mattman
    Moderator

Alpha gaat werkelijk uitpuilen tijdens haar show.

Verder zal het nog wel even duren vooraleer zo’n act Pinkpop headliner is. Een Ellie Goulding heeft bijvoorbeeld een stuk of 5-6 bonafide hits (het soort dat iedereen kent en op de Qmusics van deze wereld gedraaid wordt) en ook haar zie een dagje Pinkpop niet draaien. Of Dua Lipa. Terwijl ze, als je naar de cijfertjes kijkt, meer plays hebben dan een Green Day ofzo. Maar zo werkt het niet.

I am not in Kansas

25 berichten aan het bekijken - 2651 tot 2675 (van in totaal 3197)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.