Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995


Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten


Datum: 17 t/m 19 augustus
Locatie: Biddinghuizen (NL)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Alle informatie rondom line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/lowlands
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Laten we gelijk de Arctic Monkeys (nieuwe plaat etc) er maar als headliner 1 in gooien
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Ja, is wel een oke suggestie.
Ik denk overigens dat Kraftklub ook een aardige act is voor Lowlands 2018, ze hebben al 2 open air gigs staan die periode in augustus 2018.
Duitse electropunk voor een feestje, dat kan best passen bij Lowlands toch?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Kendrick? Depeche Mode? Chance? Gorillaz? The War On Drugs? Arcade Fire? Tyler, The Creator? Travis Scott? The National? Frank Ocean? Bon Iver? Genoeg moois om te boeken! (als dit allemaal op tour is natuurlijk)
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Met een Arctic Monkeys kan ik dus echt helemaal niks he, maar het is wel inderdaad een act die zeer waarschijnlijk op LL staat met hun nieuwe plaat.
Zelf zou ik erg blij worden van Queens of the Stone age of de Killers.

En het lijkt me ook heerlijk om echt eens een topper uit de Blues naar LL te halen.
Dan denk ik aan een Joe Bonamassa of Walter trout ofzo. Lijkt me zo heerlijk in de middag.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Kan me serieus niet herinneren ooit een bluestopper gezien te hebben op Lowlands. Zal niet zo snel gebeuren denk ik. Zou zeker wel een keertje tof zijn.

Arctic Monkeys lijken me serieuze kanshebbers. Gorillaz ook. Killers zouden ook prima kunnen. Of een flinke hiphopheadliner?

Al is er natuurlijk ook kans op een dance-act, bijvoorbeeld Disclosure. Ze zijn immers al een jaar niet geweest.

Ook erg nieuwsgierig of we A Tribe Called Quest, Justice, Frank Ocean en Bon Iver komend jaar eindelijk eens op een Nederlands festival gaan zien.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Ben Howard komt ook weer met een nieuw album, zou die weer als headliner kunnen staan?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Kan me serieus niet herinneren ooit een bluestopper gezien te hebben op Lowlands. Zal niet zo snel gebeuren denk ik. Zou zeker wel een keertje tof zijn.

Daar ben ik me ook wel van bewust hoor :) Maar lijkt me gewoon heel erg fijn om eind van de middag hiervan te genieten. Mag wat mij betreft ook een Lawrence Jones of Eric gales zijn.

Als hip hop headliner mischien jcole of asap rocky, of is dit heel onrealistisch?
J.Cole zou wel echt een hele mooie en grote topper zijn. Maar ik denk dat de hiphop vijver ontzettend groot is momenteel, dus kan er genoeg moois worden geboekt. Ik denk dan aan iedereen van de A$ap mob crew , maar ook Danny Brown , Run the Jewels , Joey Bada$$ , kendrik Lamar , Lil Uzi vert of Tyler the creator etc etc.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
J.Cole zou wel echt een hele mooie en grote topper zijn. Maar ik denk dat de hiphop vijver ontzettend groot is momenteel, dus kan er genoeg moois worden geboekt. Ik denk dan aan iedereen van de A$ap mob crew , maar ook Danny Brown , Run the Jewels , Joey Bada$$ , kendrik Lamar , Lil Uzi vert of Tyler the creator etc etc.
Van dit lijstje is toch eigenlijk alleen Kendrick groot genoeg om Lowlands te headlinen? Zou ik wel waanzinnig tof vinden eigenlijk...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Benjamin wrote:
J.Cole zou wel echt een hele mooie en grote topper zijn. Maar ik denk dat de hiphop vijver ontzettend groot is momenteel, dus kan er genoeg moois worden geboekt. Ik denk dan aan iedereen van de A$ap mob crew , maar ook Danny Brown , Run the Jewels , Joey Bada$$ , kendrik Lamar , Lil Uzi vert of Tyler the creator etc etc.


Van dit lijstje is toch eigenlijk alleen Kendrick groot genoeg om Lowlands te headlinen? Zou ik wel waanzinnig tof vinden eigenlijk…
Run The Jewels lijkt me niet ondenkbaar toch?
Past Eminem of Jay-Z niet ook in dat rijtje. Zijn te zien op hoge posties op enkel (LiveNation) festivals?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
visdave34 wrote:
Benjamin wrote:
J.Cole zou wel echt een hele mooie en grote topper zijn. Maar ik denk dat de hiphop vijver ontzettend groot is momenteel, dus kan er genoeg moois worden geboekt. Ik denk dan aan iedereen van de A$ap mob crew , maar ook Danny Brown , Run the Jewels , Joey Bada$$ , kendrik Lamar , Lil Uzi vert of Tyler the creator etc etc.


Van dit lijstje is toch eigenlijk alleen Kendrick groot genoeg om Lowlands te headlinen? Zou ik wel waanzinnig tof vinden eigenlijk…


Run The Jewels lijkt me niet ondenkbaar toch?
Past Eminem of Jay-Z niet ook in dat rijtje. Zijn te zien op hoge posties op enkel (LiveNation) festivals?
RTJ was de 'kleine' headliner op BKS dit jaar, dat 25k bezoekers heeft tegenover 55k op Lowlands. Lijkt mij te klein om Lowlands te headlinen. Maar in een jaar tijd kan natuurlijk ook nog een hoop gebeuren!
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat je als Hiphop headliner verstaat. Hebben we het dan echt over een afsluiter in de Alpha of gewoon in de bravo/India tegenover de headliner in de Alpha (Zoals Vince dit jaar.)

Ik denk dat een Kendrick inderdaad wel de Alpha kan headline, maar alle andere hierboven genoemde namen kunnen prima de Bravo of India afsluiten denk ik.

Jay Z & Kanye zijn natuurlijk wel hele grote namen, maar met de mensen met wie ik veel hiphop luister hebben we het eigenlijk nooit meer over deze 2 acts. Voor mij persoonlijk is hun tijd wel een beetje over. Er is gewoon momenteel heel veel goede hiphop.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik denk dat we Eminem wel kunnen zien op zowel Lowlands als op Pukkelpop, dit aangezien hij bezig is met zijn nieuwe album waarvan ik inschat die inmiddels klaar is en binnen de kortste tijd zal worden uit gereleased verder is Eminem in 2013 ook headliner geweest op Pukkelpop en schat ik in dat Eminem een echte kanshebber is op zowel Pukkelpop als Lowlands aangezien deze festivals vaak namen delen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Er staan natuurlijk heel veel grote namen in de zalen dit jaar. Dat zijn voor mij ook allemaal headline mogelijkheden.

Royal blood, QOTSA, gorillaz, oscasr an the wolf, J Cole, Jamiroquai, Depeche mode, Sigur ros (nu graag in het donker) the national , the war on drugs,
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Nou hier is mijn verlanglijstje dan
LCD Soundsytem
Foster The People
The war on drugs
Ben Howard
Steven Wilson
En Coldplay als afsluiter MET een show van een uur of 2 ( ALS ZE EINDELIJK EENS UITGETOERD ZIJN).
En voor de rest zal het wel weer goed komen.
Wordt waarschijnlijk weer rennen van de ene naar de andere.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken