Lowlands 2014

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Geruchten

. Robyn & Röyksopp
. Deadmau5


Leaks en zelfbevestigingen
.
.


Officiële bevestigingen

. Radio Philharmonisch Orkest
. Queens of the Stone Age
. Skrillex
. Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba
. The National
. London Grammar
. Gui Boratto
. Portishead
. Milky Chance
. Janelle Monáe
. Boy & Bear
. James Holden
. Imagine Dragons
. The Cat Empire
. Mando Diao
. Flume
. Kaytranada
. Bring Me The Horizon
. Cashmere Cat
. Fiddler's Green
. Jungle
. Die Antwoord
. Fink
. Gregory Porter
. The Skints
. Red Fang
. Carolina Chocolate Drops
. Brody Dalle
. Chet Faker
. Bombus
. First Aid Kit
. Stromae
. & vele anderen
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik heb even behoefte aan wat rust dus ik plaats hem hier maar, nog 4 dagen en dan maakt Reading/Leeds hun eerste namen bekend. Dus ook voor Lowlands gaat het spektakel losbarsten!
 

Jvk

Campingartiest
3 dec 2013
67
0
Blink-182 op Reading en Leeds! zou fantastisch zijn als ze naar Lowlands komen!!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, als ze op LL staan ga ik maar eens proberen om net als mn vriendin te gaan werken op LL. Eigenlijk hoop ik dat ze naar de Ziggo-Dome komen.

Naast Blink-182 ook nog: Of Mice and Men, Disclosure, Jake Bugg, Metronomy, Wilkinson en I Am Legion op Reading/Leeds.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Weet iemand hier wanneer de voorverkoop van Lowlands begint, en hoe snel dat normaal gesproken uitverkoopt? (<1u. of toch een dagje ofzo) Ik kan er op internet niet veel informatie over vinden...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Lowlands is erg snel uitverkocht, daar moet je meteen bij zijn. Als je op het moment dat de voorverkoop begint geen tijd hebt kun je het eigenlijk wel vergeten.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Weet iemand hier wanneer de voorverkoop van Lowlands begint, en hoe snel dat normaal gesproken uitverkoopt? (<1u. of toch een dagje ofzo) Ik kan er op internet niet veel informatie over vinden…

Gaat altijd belachelijk snel hoor. Vrienden van mij zitten altijd allang klaar wanneer de voorverkoop begint, dat schijnt heel erg stressvol te zijn. Veel refresh werk, en je word vaak uit de wachtrij gegooid. Volgens mij is er nog niets bekend over wanneer de kaartverkoop start.

Ik vind het altijd maar raar dat Lowlands zo snel uitverkoopt, zonder vaak een naam bekend gemaakt te hebben. De lineup vind ik ook altijd 10x minder dan die van Pukkelpop, gek genoeg gaat het daar nooit zo snel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Hmm ok. Ik wil er namelijk wel heen, ik vind dat je daar toch een keer geweest moet zijn, het heeft een beetje een legendarische status heb ik het idee. Is het trouwens niet waarschijnlijk dat QOTSA er ook bij is dit jaar, aangezien ze vrijwel zeker op Pukkelpop staan? Lijkt mij wel een mooie naam.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Normaal gesproken begint de voorverkoop de eerste zaterdag van februari (1 februari dit jaar), maar zolang lowlands zelf niets zegt kan ik dat niet beloven, maar ga maar van die datum uit
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Vandaag is de dag!!! Ik hoop echt op alvast 1 grotere naam zoals Queens of the Stone Age of Blink 182 ofzo maar zou ook kunnen dat ze beginnen met kleinere dingen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Queens of the Stone Age
Skrillex
Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Anthony Hermus
James Holden Live
Imagine Dragons
The Cat Empire
Mando Diao
Fink
Gregory Porter
The Skints
Red Fang
Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba
 

RobertDelft

Playlistbediener
15 jan 2014
34
0
Fuck, kaartverkoop 1 februari. Ik krijg die week daarop pas weer geld, nu moet ik 95 euro ergens zien te fixen.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik kan mijn bericht niet meer editen. Maar die prijs voor een kaartje is echt compleet belachelijk! 195 euro voor drie dagen festival! Dat is ongeveer net zo duur als een week Sziget en vier dagen Rock Werchter! Dit is echt een belachelijke prijs zeker voor zo'n rijtje namen. Gezien de lineups van de laatste edities heb ik hier ook geen goede hoop meer voor.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Iemand op twitter zegt het eigenlijk al: waarschijnlijk draaien de Lowlandsbezoekers mee op voor de risico's die ze met Down The Rabbit Hole nemen...

Zwakke lichting wel, enkel QOTSA en Red Fang zijn vet. Duidelijk steeds meer aan het profiteren van de hype, dure tickets en grote publiekstrekkers in plaats van een meerwaarde te bieden.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Wauw Lowlands imagine dragons weer :D

Lowlands lijkt een feit, Mando Diao, Imagine Dragons en QOSTA vindt ik focking vet en aangezien de kaarten binnen no time de deur uit zijn kunnen we het ons niet veroorloven te wachten.

Damn so excited voor dit festivalseizoen!
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Bij Lowlands maakt de line-up me echt niet zo heel veel uit, de sfeer daar is zo chill. Hier wil ik sowieso weer een kaartje voor scoren en er komen vast nog vette namen bij. QOTSA is iig al een lekker begin!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Waarom heeft iedere Lowlandsganger het toch over die sfeer? Ik ben één keer op Lowlands geweest en toen viel het me vooral op dat de jongeren 's nachts met wat pilletjes in de mik de nacht door dansten, en dat de ouderen de bandjes checkten overdag. Van een sfeer was nauwelijks sprake. Vooral van twee groepen waarvan de één overdag leefde, en de andere 's nachts. Ik heb geen sfeer gezien of geroken. Een goede vriend van mij is vorig jaar in elkaar geslagen op het festivalterrein door een stel gasten die onder invloed waren van drugs en alcohol, er is een jongen gestorven aan drugs in combinatie met alcohol en hitte. Misschien heb ik een verkeerd beeld van sfeer maar ik begin Lowlands serieus een naar festival te vinden.

Lowlands is een hype. Het lijkt stoer om te kunnen zeggen dat je er geweest bent, en dan je festivalbandje nog jarenlang aan je vriendengroep te showen. De lineup is nooit zo goed als Pukkelpop, maar dat verkoopt nooit in een dag uit. Terwijl die festivals heel veel gelijkenissen hebben. Misschien is Pukkelpop niet hipster genoeg ofzo, maar die beginnen niet van die nare trekjes te krijgen als Lowlands. De prijzen zijn nu een goed voorbeeld. De organisatie kan alles maken omdat ze toch wel uitverkopen, parkeerkosten, stiekem de bierprijs verhogen. Niemand die het iets uitmaakt omdat het Lowlands is. Ik vind dat serieus raar, en ik hoop dat die hype snel voorbij is.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ik ben het gedeeltelijk wel met je eens gloeilamp, al ben ik er nog nooit om zelf te oordelen. maar heb ook het gevoel dat Lowlands inderdaad ook geoverhyped (is dit een woord) wordt. De sfeer op andere festivals is heus niet veel minder dan op Lowlands, alleen Pinkpop vond ik wel meevallen qua sfeer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken