Les Ardentes 2020

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Omwille van de 10de verjaardag komt er uitzonderlijk een 5de dag bij, waar Indochine zal headline (waren afsluiter op de allereerste editie). Meer namen waarschijnlijk tijdens Les Transardentes.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Jammer, had Kurt Vile graag op Werchter gezien.

Ben ik trouwens de enige die echt totaal geen gevoel heeft bij dit festival? Evenals bij Cactus festival.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Les Ardentes en Cactus zijn van die festivals die af en toe een sterk genoeg dagje hebben om 50-60 euro voor neer te tellen. Maar inderdaad te weinig interessant om echt op te volgen en geld voor opzij te houden. Vooral Les Ardentes is zo'n festival dat echt geen lijn kan trekken. De ene keer mikken die zwaar op indiegoden, de andere staat de affiche vol hiphop en rnb.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
+ Kamasi Washington, Kurt Vile, Son Lux, Jose Gonzalez, Indochine, Aaron, Alice On the Roof, Future, Vince Staples, Action Bronson, Ty Dolla $ign, Oddisee, Hyphen Hyphen, Bigflo & Oli, PNL, Synapson, Ibrahim Maalouf en Bagarre

Ze richten zich (sinds vorig jaar eigenlijk) in hoofdzaak dus écht wel op hiphop, zo krijgt dit festival toch nog een eigen identiteit.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ben benieuwd wat ze dan met de grotere namen (lees: (sub)headliners) gaan doen. Wiz Khalifa staat al op Dour, Kendrick zou een herhaling zijn, The Weeknd hangt vast aan die tour met Rihanna, ...
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ben benieuwd wat ze dan met de grotere namen (lees: (sub)headliners) gaan doen. Wiz Khalifa staat al op Dour, Kendrick zou een herhaling zijn, The Weeknd hangt vast aan die tour met Rihanna, …

Major Lazer, Die Antwoord, Ellie Goulding, Beck?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Kereltje wrote:
Ben benieuwd wat ze dan met de grotere namen (lees: (sub)headliners) gaan doen. Wiz Khalifa staat al op Dour, Kendrick zou een herhaling zijn, The Weeknd hangt vast aan die tour met Rihanna, …


Major Lazer, Die Antwoord, Ellie Goulding, Beck?

Laten we hopen dat Beck daar niet staat, dit denk ik ook niet. Meer nog een grote dance act à la Underworld of The Chemical Brothers denk ik.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Dat zou zeker ook een hele goede optie zijn ja! Zou er niet zo erg vinden als Les Ardentes met ML, Ellie, The Chemical Brothers gaat komen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Cat Power, Ibeyi en Goat erbij. Die lijken toch al voor meer diversiteit en kwaliteit in de dagvulling te gaan dan vorig jaar.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
FLYING LOTUS - NEKFEU - YOUNG THUG - DJ SHADOW - JURASSIC 5 - TYLER THE CREATOR - THUNDERCAT - ANGEL HAZE - LITTLE SIMZ - SNARKY PUPPY - NAAMAN - GEORGIO - ALPHA WANN - SCRED CONNEXION - DEMI PORTION - GUTS
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Maffe line up zeg. Aan de ene kant hebben ze met FlyLo, DJ Shadow, Thundercat, Onra en Kamasi Washington prachtige namen staan. Aan de andere kant is het affiche gevuld met namen die ik nog niet eens ooit voorbij heb zien komen(twee headliners waarvan ik nog nooit gehoord heb?). Ik neem aan dat dat allemaal Franstalige namen die in Wallonië en Frankrijk erg populair zijn?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Maffe line up zeg. Aan de ene kant hebben ze met FlyLo, DJ Shadow, Thundercat, Onra en Kamasi Washington prachtige namen staan. Aan de andere kant is het affiche gevuld met namen die ik nog niet eens ooit voorbij heb zien komen(twee headliners waarvan ik nog nooit gehoord heb?). Ik neem aan dat dat allemaal Franstalige namen die in Wallonië en Frankrijk erg populair zijn?

Zeker en vast. Indochine is gigantisch groot in de Franstalige wereld: hier Paleis 12 uitverkocht, in Frankrijk spelen ze zelfs in voetbalstadions. En Nekfeu gaat Vorst vullen met enkel Franstaligen. Dus eigenlijk best goede headliners voor een middelgroot festival.

Ze zeggen nu overigens voor de eerste keer expliciet dat ze erop mikken het beste hiphop/urban festival van Europa te zijn. Ik zie ze met zulke lineups toch vroeg of laat internationale interesse gaan trekken.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ze zeggen nu overigens voor de eerste keer expliciet dat ze erop mikken het beste hiphop/urban festival van Europa te zijn. Ik zie ze met zulke lineups toch vroeg of laat internationale interesse gaan trekken.

Interessant, al hadden ze naar mijn mening vorig jaar daar een geschikter affiche voor dan dit jaar. Op een enkeling na alleen maar namen die interessant waren voor een internationaal publiek. Eigenlijk ook een wonder dat ik daar vorig jaar niet ben geweest, achteraf opgeteld misschien zelfs beter dan Dour.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Nu ook met Suede, Charles Bradley en een dj set van Jungle. Dus nog eens geen hip hop of urban.

Vreemde lineup weer. Maar beetje bij beetje wel een heel mooie weer. Ze doen dat toch goed daar, systematisch de lineup meer glans geven.

Verwacht toch nog een reeks grotere namen. Flying Lotus zie ik bijvoorbeeld zeker geen dag dragen. Cat Power ook niet.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Suede staat wel op die aparte 'back to the roots'-dag, dus de affiche blijft op zich wel vrij coherent.

Overigens lijken The Roots en Anderson .Paak mij ook wel grote kanshebbers gezien de overlap met North Sea Jazz
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Hoe zit de sfeer op dit festival? Hoe groot is het? Hoeveel podia?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Morgen 10u eerste naam, voor wat er tot nu toe bekend of qua gerucht gaande is denk ik aan
- Chance The Rapper
- Frank Ocean
- D'Angelo
- Mac Miller
- MIA
- Phoenix
- Empire Of The Sun
- Schoolboy Q
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken