Ik ben naar … geweest en het was …

Festileaks Festival Forum Forums Muziek Forum Ik ben naar … geweest en het was …

Dit onderwerp bevat 1082 reacties, heeft 100 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Wessel 5 dagen, 16 uur geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1076 tot 1083 (van in totaal 1083)
  • Auteur

Yannick

Ik ben naar Beraadgeslagen (cd-release) geweest en het was gek en geniaal.

Held. Zou ze graag ’s willen zien, al is het er nog niet van gekomen. Duizeldorp is trouwens echt een kei van een plaat.

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18-19 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

Dennis1808

Millionaire + Crayon Sun + Cocaine Piss @ Paradiso

De laatste show van de tour sinds Millionaire’s terugkeer! Voorprogramma Crayon Sun (met leden van Millionaire, King Dalton) was een aangename verassing uit België. Donkere, bezwerende nummers met hier en daar wat donkere blues, een erg charismatische zanger, brommende synths. Een band om in de gaten te houden! Millionaire zelf was erg goed in vorm, speelde zoals altijd vol adrenaline en had een erg goede set met natuurlijk ‘Champagne’ als hoogtepunt.

De afterparty was Cocaine Piss in de kleine zaal en dat was eigenlijk het grootste feest. Schreeuwende vrouwen! Vriendschappelijke ellebogen op je kaak! Bloedlip! Uitglijden over bier! Cocaine Piss was fucking wild, man. Daarmee ook een perfecte afsluiter van mijn drukste concertjaar ooit. Ik tik ‘m af op 298 shows dit jaar. Tot volgend jaar iedereen!

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Timmetje

298 concerten?! Wow. Respect!

Dennis1808

Spinvis: ‘In Werkelijkheid’ @ Ronda – 06-01

Prachtige theatervoorstelling van Spinvis die samen met Saartje een hoop bekende nummers helemaal opnieuw vertalen. Experimenteler, elektronischer en vol met loops. De nadruk van de nummers lag vooral op de drie bekendste albums (Spinvis, Tot Ziens…., Trein Vuur Dageraad). Geweldig om te zien hoe ze slechts met zijn tweëen zo’n bandgeluid kunnen neerzetten. Er zat door de voorstelling ook nog een soort verhaal in dat werd verteld door middel van twee poppen, die aan de hand van het thema van een nummer naar elkaar, van elkaar weg of in het geval van ‘Koning Alcohol’ hun hoofd verloren. Het voegde niet per se iets toe voor mij, maar het idee was best tof. Geen spijt van dit concert!

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Brian

Snow Patrol @ Ziggo Dome

Gooede setlist en de band had er zin aan. In het begin klonk Gary Lightbody een beetje verkouden en nasaal, maar van nummer 5 kon hij zijn hoogten weer makkelijk halen. Ze speelden helaas maar 2 nummers van Final Straw (een van mijn lieveling albums ooit). Op het laatst speelden ze bijna al hun bekende hits, die ik toch een stuk minder vind. Maar dat was natuurlijk wel het moment dat de zaal mooi mee kon zingen. Was een mooie lichtshow bij en bij sommige nummers viel er aan alle kanten een doek naar beneden waardoor de band in een half doorzichtige kooi stond te spelen. Wat voor hilariteit zorgde is dat de eerste keer het doek aan onze kant bleef hangen. Wat mij opviel was dat de band er zichtbaar plezier in had en geen enkel nummer voelde plichtmatig. Leuk om eens gezien te hebben en een mooie headliner voor Bospop komend jaar.

EddieVerder

Snow Patrol @ Ziggo Dome

Gooede setlist en de band had er zin aan. In het begin klonk Gary Lightbody een beetje verkouden en nasaal, maar van nummer 5 kon hij zijn hoogten weer makkelijk halen. Ze speelden helaas maar 2 nummers van Final Straw (een van mijn lieveling albums ooit). Op het laatst speelden ze bijna al hun bekende hits, die ik toch een stuk minder vind. Maar dat was natuurlijk wel het moment dat de zaal mooi mee kon zingen. Was een mooie lichtshow bij en bij sommige nummers viel er aan alle kanten een doek naar beneden waardoor de band in een half doorzichtige kooi stond te spelen. Wat voor hilariteit zorgde is dat de eerste keer het doek aan onze kant bleef hangen. Wat mij opviel was dat de band er zichtbaar plezier in had en geen enkel nummer voelde plichtmatig. Leuk om eens gezien te hebben en een mooie headliner voor Bospop komend jaar.

Sluit me hier bij aan. Zeker in het begin was inderdaad even wennen. Stem viel soms weg en was niet zuiver. Gelukkig werd dit verderop in het optreden steeds beter. Had het niet erg gevonden als er wat onbekendere parels gespeeld zouden worden. Maar zo’n hitparade is op zijn tijd ook wel lekker.

xydroh

Ik ben vrijdag naar architects, beartooth en polaris geweest in de lotto arena en het was geweldig. Stuk voor stuk fantastische bands. polaris kan je moeilijk een opener noemen en dat was eraan te zien, al heel vroeg was er veel volk op de been. Architects zelf speelde heel strak, fantastische show, bij sommige nummers kon de vocals wel wat lager om de gitaar beter te laten uitkomen maar verder niets op aan te merken. Veel sfeer, veel beweging in het publiek en natuurlijk ook een emotioneel moment voor Tom Searle.

daarnaast:

Ik ben maandag naar you me at six geweest in de Zappa, ik moet toegeven ik kende de band niet en ik ging voornamelijk mee voor mijn vriendin maar heb mij wel geamuseerd. Niet 100% mijn genre maar de show was wel goed, het publiek was mee. technisch zat het wat minder, 1 van de gitaristen stond merkbaar veel stiller in de mix, bij sommige nummers zelfs niet te horen in de zaal.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 18 uur geleden door  xydroh.

Wessel

Gary Lightbudy is ook echt een goeie frontman. Leuke avond!

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

8 berichten aan het bekijken - 1076 tot 1083 (van in totaal 1083)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.